Beantwoord

Foutmelding stb-nmc-400 tijdens tv kijken op 1 zender

  • 31 March 2022
  • 18 reacties
  • 235 keer bekeken

Hallo,

De ontvanger van mijn oom (oudere man +80) loopt bij het zappen vast op 1 kanaal. Hij krijgt dan de foutmelding als in de titel met de opmerking u bent 850min verwijderd van live televisie.

Dit probleem had hij een aantal weken geleden ook, is toen opgelost door een reset bij kpn.
Echter nu opnieuw dit probleem, alles al reeds uit en aan gezet, software opnieuw geïnstalleerd en fabrieksinstellingen ook opnieuw uitgevoerd. Tijdens contact met KPN klantenservice werd de verbinding verbroken (niet tijdens een reset o.i.d.) en zijn we ook niet teruggebeld, wat ik zeer slecht vind!. Hij heeft KPN Glasvezel, betaald hier ondanks dat hij de snelheid niet nodig heeft, extra voor en kijkt alleen televisie en een beetje nieuws op internet, maar ondanks dit toch deze problemen.
 

Het lukt hem niet om eruit te komen als de ontvanger deze foutmelding geeft, dit is dus uitermate vervelend/frustrerend voor hem.

Zouden jullie a.u.b. met een oplossing kunnen komen, ligt het aan de ontvanger of is er iets anders. Het is momenteel zo storend voor hem dat hij het liefst overstapt, Ik hoop echter
dat u een oplossing kunt geven.

Graag uw medewerking!

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 6 April 2022, 21:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Hoi, wat fijn dat je dit voor je oom wil regelen, @deki .

Ik mis echter wat essentiële informatie.

Welke zender betreft het met deze storing? (mss hebben meer mensen dat wel)

Hoe is de tv ontvanger verbonden met het modem? Zit er nog een Verbindingsset tussen?

 

de opmerking u bent 850min verwijderd van live televisie.

Klinkt eerder als storing bij pauzeren en niet met zappen. Dit was onlangs met NPO Politiek & Nieuws. Na (kort) pauzeren met hervatten '’u ligt 33.000 minuten achter'’. Is weer gerepareerd.

Hallo Peter,

Dank voor je snelle reactie!
Het betreft de zender ShowTV (van het Turkse zenderpakket). De ontvanger is direct met het modem
verbonden (<1m. kabel).

Heb het nu even tijdelijk voor hem opgelost door een eigen zenderlijst te maken waarbij ik deze zender
heb weggelaten. Maar natuurlijk niet de oplossing.

mvg.
Deki

Reputatie 7

Hij heeft KPN Glasvezel, betaald hier ondanks dat hij de snelheid niet nodig heeft, extra voor ...

Dit is niet correct, voor een glasvezel abonnement betaal je precies evenveel als voor het overeenkomstige abonnement via VDSL.

@wjb  u heeft gelijk, het ging er meer om dat hij glasvezel heeft van kpn met 1Gbit snelheid, terwijl een
abo met 50mbit voor veel minderook toereikend is.. 
(Ziet het meer als uiting van frustratie van de man, 75,- p/mnd mag je ook wel goede/snelle service verwachten).

Reputatie 7

@wjb  u heeft gelijk, het ging er meer om dat hij glasvezel heeft van kpn met 1Gbit snelheid, terwijl een
abo met 50mbit voor veel minderook toereikend is.. 
(Ziet het meer als uiting van frustratie van de man, 75,- p/mnd mag je ook wel goede/snelle service verwachten).

Dan zou ik hem sterk willen aanraden om die snelheid terug te zetten naar 100Mbps of misschien zelfs 50Mbps.

Ik snap de frustratie maar de "hoogte" van het abonnement moet mijns inziens los staan van de kwaliteit en snelheid van de serviceverlening. Iemand met een 50Mbps Internet Only abonnement heeft mijns inziens recht op dezelfde service als iemand met een 1Gbps Internet en TV abonnement met een aantal extra pakketten.

@wjbklopt precies wat u zegt, klant=klant wat je ook betaald. de ‘hoogte’ van het abonnement wilde hij om er iets zekerder van te kunnen zijn van een stabieler internet met minder problemen, vandaar. Maar maakt in dit geval niet uit, hij zit nog steeds met een 'ontvanger probleem'…

Hopelijk komt KPN nu sneller met een oplossing…

(zijn vorige storing; geen internet/tv/telefoon, na de overgang naar glasvezel, duurde ook veel te lang, 2 monteurs en bijna 1,5 week)...

Reputatie 7

...de ‘hoogte’ van het abonnement wilde hij om er iets zekerder van te kunnen zijn van een stabiele internet met minder problemen, vandaar.

Een glasvezelaansluiting van 50Mbps is net zo stabiel als een glasvezelaansluiting van 1Gbps. Hij is feitelijk dief van z'n eigen portemonnee met een 1Gbps aansluiting. Het maakt mij niet uit hoor masr waarom zou je meer uitgeven aan iets dat je toch niet gebruikt.

Dit STB-NMC-400 issue staat daar volledig los van en dat is echt iets waar een moderator van KPN eens in moet duiken.

Welk type TV ontvanger wordt er gebruikt?

En voor de moderator die hier nog komt: er lijkt dus een verstoring van de Turkse zender Show TV te zijn. Die zit in het Turks pakket.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @deki

Jammer dat deze verstoring zo een ongemak oplevert voor jouw oom: dat is uiteraard niet de bedoeling! 

Welk type TV ontvanger wordt er gebruikt?

Hier ben ik ook benieuwd naar. En wil je ook zijn klantgegevens invullen in jouw Forum profiel? Graag de volgende gegevens:

  • Volledige naam en geboortedatum van de contractant
  • Klantnummer
  • Postcode en huisnummer
  • Type TV ontvanger en modem? 

En voor de moderator die hier nog komt: er lijkt dus een verstoring van de Turkse zender Show TV te zijn. Die zit in het Turks pakket.

Ja, daar lijkt het wel op! Ik ga checken of ik deze verstoring ook ervaar.

@Shyrin_ schrijft: 

Ja, daar lijkt het wel op! Ik ga checken of ik deze verstoring ook ervaar.

En?

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb op 2 verschillende dagen naar ShowTurk (kanaal 145) gekeken, heb de zender ongeveer een uur op laten staan. Bij mij liep de zender niet vast en ook geen foutmelding “U bent 850 min verwijderd van live televisie”. 

Het gaat om kanaal 145, @deki? Is het direct na het zappen naar dit kanaal, dat jouw oom dit ervaart? Ervaart hij dit nu nog steeds; wil je dat eens checken wanneer jij weer bij hem bent?

Als hij het probleem nog steeds ervaart, lees ik dat graag + 👇🏾

En wil je ook zijn klantgegevens invullen in jouw Forum profiel? Graag de volgende gegevens:

  • Volledige naam en geboortedatum van de contractant
  • Klantnummer
  • Postcode en huisnummer
  • Type TV ontvanger en modem? 

 

excuses voor de late reactie, maar ondertussen werkt de zender weer normaal.
(zelf niets aangepast of veranderd).

 

Ik heb op 2 verschillende dagen naar ShowTurk (kanaal 145) gekeken, heb de zender ongeveer een uur op laten staan. Bij mij liep de zender niet vast en ook geen foutmelding “U bent 850 min verwijderd van live televisie”. 

Het gaat om kanaal 145, @deki? Is het direct na het zappen naar dit kanaal, dat jouw oom dit ervaart? Ervaart hij dit nu nog steeds; wil je dat eens checken wanneer jij weer bij hem bent?

Als hij het probleem nog steeds ervaart, lees ik dat graag + 👇🏾

En wil je ook zijn klantgegevens invullen in jouw Forum profiel? Graag de volgende gegevens:

  • Volledige naam en geboortedatum van de contractant
  • Klantnummer
  • Postcode en huisnummer
  • Type TV ontvanger en modem? 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Geen probleem, fijn dat je laat weten dat het weer werkt en je oom weer zorgeloos TV kan kijken! 😊👌🏾

Goedendag @Shyrin_ ,

Afgelopen maandag had hij hetzelfde probleem weer, de gehele dag dezelfde foutcode als eerder gemeld.
‘s Avonds ben ik bij hem langsgegaan en was dit weer verdwenen en werkte de zenders weer normaal.

Is het misschien mogelijk om preventief een nieuwe ontvanger te krijgen, het is echt vervelend als dat beetje entertainment wat hij nog heeft (op zijn leeftijd), zoveel ergernis met zich meebrengt?

Alvast dank voor de medewerking!

Reputatie 7
Badge +16

Welkom terug, @deki!
Hoe vervelend ook, we zullen eerst moeten vaststellen wat de oorzaak is van deze foutcode, voordat we überhaupt apparatuur kunnen omruilen. Momenteel zijn er bijvoorbeeld problemen met de zender WildEarth (kanaal 86): je kunt bij deze zender ook de foutcode stb-nmc-400 te zien krijgen. Dat ligt niet aan de TV ontvanger, maar lijkt te liggen in de aanlevering van deze zender. Omruilen van de TV ontvanger heeft geen zin.
 

 en werkte de zenders weer normaal.

Om welke zenders / kanalen gaat het precies?

Eerder vroeg ik je ook om de klantgegevens en type TV ontvanger en modem van jouw oom: wil je deze doorgeven via jouw Forum profiel

@Shyrin_ 

Ik heb het zojuist ingevuld in het forum  profiel.

Het betrof showTV, TV8

Alvast dank voor je medewerking.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @deki1

Ik heb navraag voor jou gedaan bij een achterliggende afdeling en een terugkoppeling gekregen:
Dit probleem ligt niet aan de TV ontvanger (dus deze omruilen is niet de oplossing) maar in de aanvoer van betreffende TV zenders.

Vanuit KPN is dat doorgegeven en hebben wij te horen gekregen dat dit voor nu opgelost is met een reset en er hard wordt gewerkt aan een permanente oplossing.

Ik hoop voor jouw oom dat deze storing niet al te vaak meer voorkomt en het op korte termijn definitief opgelost zal zijn!

Hallo @Shyrin_ ,

Bedankt voor het uitzoeken en je reactie,  ik hoop inderdaad ook dat het niet al te vaak voorkomt.
Volgens zijn buurman heeft het probleem toch te maken met de ontvanger omdat deze in opname modus zou vastlopen, ondanks dat deze niet is geactiveerd. Heeft me even gekost om hem te overtuigen dat het aan de zender aanvoer ligt en niet aan de ontvanger 😥. Ik hoop inderdaad ook dat KPN snel een oplossing heeft of anders de zender blokkeert o.i.d. zodat deze niet vastloopt waardoor het moeilijk is om hier uit te komen voor ‘ouderen'.  

Hopend op een snelle permanente oplossing.

vriendelijke groet,
deki