Beantwoord

Foutmelding STB-NMC-400 verholpen

  • 12 March 2021
  • 5 reacties
  • 405 keer bekeken

Sinds gisteren (11/3/21) hebben wij dit ook gekregen. Maar we hadden het enkel op de stb beneden, in de slaapkamer hadden we geen probleem. Maar we hadden enkel op 1 zender namelijk op “een” de belgische zender. ( belgen die in nederland wonen dus dit was lastig voor ons. :grin:)

Na een netgear switch te resetten is al de ellende begonnen, nu had ik het op elke live zender en op beide stb’s. Alle voorname testen zoals resetten, tijdelijke kabels rechtstreeks getrokken, config gecontroleerd alles bleek normaal te zijn en nog steeds de problemen.

Vandaag ben ik terug overgeschakeld op de experia v10 box en alles werkt weer naar behoren en geen foutmelding meer gekregen. :nerd:

Heel deze setup werkte al een anderhalf jaar normaal tot gisteren dus. Iets moet dus veranderd zijn bij kpn lijkt mij. Wij hebben hier een 500/500 glasvezel verbinding.

Ik denk dat er iets igmp-achtig mis is of veranderd bij kpn, maar kan dit nog niet bewijzen. Want toen ik de dedicated netgear switch voor iptv had gereset ging alles mis. Als je een switch zonder igmp ondersteuning hebt krijg je ook maar 2 seconden beeld en stopt het, vandaar dat ik in deze richting zit te denken.

Mijn setup is/was een eigen router setup. Pfsense, 2 netgear GS108E switches met igmp snooping vlan support, 1 unifi switch met poe en een standaard netgear switch, 2 unifi ap-ac-lr acces points.

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 15 March 2021, 19:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hier hetzelfde probleem sinds kort (loopt al een eigen topic voor) hoor maar dan gewoon met de KPN Box 12 icm eigen switches die probleemloos hebben gewerkt altijd. 

Hier hetzelfde probleem sinds kort (loopt al een eigen topic voor) hoor maar dan gewoon met de KPN Box 12 icm eigen switches die probleemloos hebben gewerkt altijd. 

Welke topic is dit, heb er al een paar gehad maar zijn allemaal al afgesloten.

Reputatie 7
Badge +19

Hi @nan0tEch, ik lees dat je te maken hebt met foutcode STB-NMC-400. Deze foutmelding geeft aan dat de verbinding met de zender verbroken is. In vrijwel alle gevallen heeft het te maken met de verbinding tussen de tv-ontvanger en het modem. Wanneer de tv-ontvanger geen (goede) verbinding heeft met het modem, krijg je deze foutmelding te zien. Ik lees dat je intussen een en ander hebt uitgeprobeerd met de apparatuur die je aangesloten hebt en de foutmelding daardoor verdwenen is. Ik raad je aan om je tv-ontvanger(s) zo veel mogelijk rechtstreeks op de Experia Box aan te sluiten, dat is het beste voor de verbinding. 

Ik werk met een eigen router de experia is ter backup voorals er eens iets mis gaat. Mijn pfsense router was zijn connecties aan’t droppen doordat dpinger teveel lost packets vond op de WAN_DHCP en herstarten iedere keer de connecties terug opnieuw waardoor ik de STB-NMC-400 foutmelding kreeg. Dit was na de update naar 2.5 en begon ineens onverwachte fouten te komen. De fouten/problemen zijn er hopelijk uit en kunnen we terug voorts zoals we gewoon zijn. Tevens ineens gebruik gemaakt om de setup te splitsen (IPTV uit de trunk te halen) en de IPTV een eigen port te geven op de nic.

Beste Nan0tEch,

Vraag graag je hulp… ook ik probeer toe te werken naar een configuratie waarbij de Pfsense de primaire router is…. Ik maak gebruik van zowel televisie, internet als telefonie.

Idee is glasvezel contact punt → netgate/ pfsense → switch -> dan de tv-boxen op apart deel switch, evenals gewoon internet. De experia box wil ik dan direct op de pfsense/ netgate aansluiten voor telefonie 

Is dat een logische setup?

kun je wat details over jouw setup delen met me?

wat doe je aan de wan kant van de pfsense? Hoe splits je de vlans? Of is dat niet nodig?

Hoe zijn je instellingen van de igmp proxy server ingesteld in pfsense?

zijn  er nog andere dingen om rekening mee te houden?

dank vast!