Beantwoord

Fritz! 2400 repeater werkt slecht/niet met tweede TV ontvanger.

  • 1 July 2022
  • 4 reacties
  • 235 keer bekeken

Nieuwe Fritz! 2400 repeater gekocht om te verbinden (via WIFI) met de Experiabox V10 in de meterkast.

Verbinding is goed gemaakt en kan de web interface van de 2400 bereiken en gebruiken. Na aansluiting met en kabel aan mijn tweede ontvanger is het beeld schokkerig en krijg ik foutmelding dat verbinding weg is en blauwe scherm.
Als ik een opgeslagen serie terugkijk loopt dit vloeiend dus het kan niet aan de internetverbinding liggen, die is goed.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Groet Marc

icon

Beste antwoord door Anonymous 4 July 2022, 21:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Marcx, welkom op ons forum!
Heb je heel toevallig ook een XS4all abonnement? In dat geval kun je hiervoor namelijk het beste terecht bij de XS4ALL klantenservice op: 020 398 76 66

Zie ook ons verzameltopic hierover!

Dat gezegd hebbende kom ik het onderstaande topic tegen waar misschien relevante informatie voor je staat.

 

Als je deze apparaten probeert te gebruiken met een KPN abonnement zou ik zo snel niet precies weten waar dit hem in zit. Je zou eens kunnen kijken op het Fritzbox Knowledge base:

https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-7590/592_Storingen-tijdens-televisiekijken-via-IPTV-aansluiting/

 

weet niet of je dit al gedaan hebt?

Wi-Fi-instellingen van de FRITZ!Repeater optimaliseren voor IPTV:

  1. Klik in de gebruikersinterface van de FRITZ!Repeater op "Wi-Fi" ("Wireless").
  2. Klik in het menu "Wi-Fi" ("Wireless") op "Wi-Fi Channel" ("Radio Channel").
  3. Schakel de optie "Optimize wireless transmission for live TV" in.
  4. Klik op "Apply" om de instellingen op te slaan.

Dank je, ik ga dat vanavond eens proberen.

 

Helaas, dit heeft het probleem niet opgelost.
Verder viel het op dat de tweede KPN ontvanger niet wilde updaten maar na aansluiting op een vaste netwerkkabel wel.
Vreemd, want de internetverbinding via de FRITZ!repeater is uitstekend.
Â