Vraag

Geen 4K tv-ontvanger gekregen ondanks dat dit wel op bevestiging staat

  • 26 January 2023
  • 35 reacties
  • 494 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb mijn abonnement verlengd ongeveer 10 dagen geleden naar dubbele snelheid internet.

Daarbij heb ik meteen de vraag gedaan of er iets mogelijk is met mijn tv kastje aangezien ik deze al meer dan een jaar niet gebruik omdat deze constant vast loopt en de enige manier om het werkend te krijgen is dat ik de stekker er uit haal en terug plaats.

Soms doet hij het dan 1 of 2 dagen , maar het is niet fijn om dit steeds om de paar dagen te moeten doen.
Ik gebruik de kpn app op mijn tv nu omdat ik sinds iets meer dan een jaar een nieuwe 4k tv heb maar dan mis ik enkele functies zoals oa radio luisteren en dergelijke.
Dus ik kreeg aangeboden om mijn tv ontvanger te vernieuwen naar een 4k ontvanger (staat ook vermeld op mijn aanvraag) mede ook omdat me ontvanger van 2016 is.
Ik dacht deze neemt de monteur mee die bij mij thuis is geweest om mijn kabel/aansluiting aan te passen zodat ik sneller internet binnen krijg.
De monteur heeft zijn werk prima gedaan maar van een nieuwe tv ontvanger wist hij niets , ik moest zelf contact opnemen met de klanten service.
Toch heb ik nog even een paar dagen gewacht want wie weet is het met de post wel onderweg , helaas niks ontvangen dus ik denk dat er ergens iets niet goed gaat.
Ik heb net nog de klantenservice gebeld , na 15min aan de lijn te zitten kreeg ik iemand te spreken , probleem uitgelegd en werd doorverbonden,  na 5 minuten ineens de lijn stil en verbinding verbroken.
Ik heb geen zin om weer 20 minuten aan de lijn te hangen dus bij deze de vraag hier.

En als laatste de oude ontvanger wil ik gewoon netjes weer terug geven , ik heb begrepen dat daar ook nog het eea voor bestaat.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @jeffrey_86 ,

Hier op het forum worden geen ontvangers omgewisseld. Dus toch maar weer even bellen naar 0800-0402.  

Reputatie 7
Badge +24

Er is een paar dagen geleden een nieuwe abonnementsvorm geïntroduceerd waarbij u nieuwe ontvangers krijgt. Als u belt naar 0800-0402 zoals @Noordzee voorstelt, vraag daar dan naar. 

Reputatie 1

Even serieus wat denkt kpn nou , ik heb gister gebeld en het probleem uitgelegd.

Alles zpu geregeld worden , ik heb dus net mijn "nieuwe" tv ontvanger opgehaald en de andere terug gestuurd.

Wat denk je .....dit is een nog ouder kastje dan ik al had namelijk eentje uit 2015.

Toen was ik nog geen eens klant van kpn.

Alle nieuwe abonnementen krijgen een net goed nieuw kastje , ik als vaste klant krijg een afdankertje.

Er zitten zelfs krassen op de voorkant.

Ik heb hier ook niks aan wamt ik heb expres gevraagd of het een nieuwe 5202 zou zijn aangezien ik een afstandbediening met bluetooth nodig heb omdat ik mijn ontvanger nergens kwijt kan behalve achter mijn tv.

Ik was net nog heel blij met eindelijk eens nieuw apparatuur , helaas was ik voor korte duur blij.

Ik heb hier dus niks aan.

Wat een afgang.

 

Reputatie 7
Badge +20

@jeffrey_86

Zoals je al gemerkt heb, helpen vooral klanten elkaar op een forum.

 

De Arcadyan HMB2260 is inderdaad een 2K (HD) decoder.

Dit is alweer een “vrij oude” KPN tv decoder.😉

Mar werkt op zich nog goed. 

 

Een 4K decoder krijg je alleen als je een 4K abonnement a € 2,50 per maand afneemt.

 

Maar misschien is dit een optie voor jou.

Dan krijg je zo wie zo een Bleutooth KPN tv decoder.😉

En ook veel sneller en met veel meer mogelijkheden dan de 5202.

 

Reputatie 1

Ja hardstikke leuk allemaal maar dit is mij niet beloofd aan de telefoon.

Als er aan de telefoon werd verteld dat ze hem vervangen voor een kastje uit 2015 dan had ik gezegd dat ik dan er voor pas.

Ook vind ik het belachelijk dat ik een oud kastje krijg , incl krassen op de voorkant.

Zo van "deze doet het en je doet het er maar mee" , daarom heb ik toch geen nieuw contract afgesloten om mijn spullen te vervangen voor nog ouder spul?

Ik voel me maar een beetje in de maling genomen nu..…

Het gekke is als ik het zelfde abbo nu aanvraag als nieuwe klant (als dat ik nu heb) dan zou ik wel de juiste nieuwere ontvanger krijgen.

Dus tja wat moet ik hier nou weer mee?

Ik ga dan toch niet nog eens 2.50 extra per maand betalen (voor 3 totaal nutteloze zenders extra) omdat kpn zijn afspraak niet is nagekomen? 

Ook is mijn abbo 49 euro p/m ipv de 42.50 geworden zag ik voor de 100 mb verbinding.

Daar had ik ook al weer pech mee.

Dus ik had net zo goed niet mijn abbonement kunnen vernieuwen, het enige verschil is nu dat ik van de niet meer verkochte 50mb naar 100mb verbinding ben gegaan en met ouder apparatuur zit 🤷‍♂️ nou bedankt..

Reputatie 7
Badge +20

@jeffrey_86 

Zoals ik al aangaf, helpen vooral klanten van KPN op een forum elkaar.

 

Wat je kunt doen, is jouw profiel van dit forum zo compleet mogelijk invullen.

Dan kan een moderater (KPN medewerker) meekijken en erop terug komen.

I.v.m. de drukt kan dit een paar of enkele dagen duren.

 

En met mijn link zie je de nieuwe KPN tv decoder.

Als je die kiest, krijg je meteen een ander abonnement en kan  je iets duurder uit zijn. (in mijn geval zou dat € 0,50 per maand zijn als ik dat zou doen).

 

Verder respect s.v.p., zie ook hier. 

Reputatie 7
Badge +24

Maandag gewoon nog een keer bellen en vragen naar de TV+ ontvanger. Dan krijgt u nieuwe apparatuur. 

U schrijft dat u 10 dagen geleden gebeld heeft. Toen kon de TV+ ontvanger nog niet besteld worden. Die was toen nog niet beschikbaar. Maar nu wel.

Dus: nog een keer bellen. Het gaat wel samen met een nieuw jaarcontract. Hou daar rekening mee.

Reputatie 7
Badge +8

Maandag gewoon nog een keer bellen en vragen naar de TV+ ontvanger. Dan krijgt u nieuwe apparatuur. 

U schrijft dat u 10 dagen geleden gebeld heeft. Toen kon de TV+ ontvanger nog niet besteld worden. Die was toen nog niet beschikbaar. 

Maar die krijg je alleen met het nieuwe abonnement toch?

Reputatie 1

@Roos79 

Dat is dus het lullige , mijn abonnement is dus net een 10 dagen geleden vernieuwd.

Maar mijn apparatuur is nu dus vervangen voor nog ouder 😥 erg jammer.

Ik ga sowieso bellen maandag want ik ga hier natuurlijk niet mee akkoord.

Ik vraag me af of de medewerkers niet al bekend waren dat 10 dagen later deze nieuwe abbo vorm zou komen, dan had dit mij best mogen worden verteld dat ik ff moest wachten zodat ik dat abbonement neem incl vervanging oude apparatuur.

Reputatie 7
Badge +24

 

Ik vraag me af of de medewerkers niet al bekend waren dat 10 dagen later deze nieuwe abbo vorm zou komen, dan had dit mij best mogen worden verteld dat ik ff moest wachten zodat ik dat abbonement neem incl vervanging oude apparatuur.

Nee, zoiets is niet van te voren bekend. Expres niet.

KPN wil namelijk tot het laatste moment de mogelijkheid hebben om de introductie van nieuwe apparatuur uit te stellen. Als er bijvoorbeeld op het laatste moment problemen blijken te zijn met die apparatuur.

Als medewerkers al weken van tevoren rond lopen te bazuinen dat KPN op een bepaalde datum nieuwe ontvangers gaat introduceren en dat blijkt dan toch niet te gebeuren, dan komt dat nogal knullig over.

Bovendien gaan nieuwe klanten natuurlijk afwachten. Dat wil KPN ook helemaal niet. Dat is bijvoorbeeld met acties ook zo. Misschien krijgen nieuwe klanten over 2 weken wel een nieuwe auto bij een internetabonnement. Maar al zou dat zo wezen, dan word daar tot op het laatste moment niets over gecommuniceerd. Want anders heeft KPN tot die tijd geen enkele nieuwe klant meer. Die wachten allemaal af.

Reputatie 7
Badge +8

@Roos79

Dat is dus het lullige , mijn abonnement is dus net een 10 dagen geleden vernieuwd.

Maar mijn apparatuur is nu dus vervangen voor nog ouder 😥 erg jammer.

Ik ga sowieso bellen maandag want ik ga hier natuurlijk niet mee akkoord.

Ik vraag me af of de medewerkers niet al bekend waren dat 10 dagen later deze nieuwe abbo vorm zou komen, dan had dit mij best mogen worden verteld dat ik ff moest wachten zodat ik dat abbonement neem incl vervanging oude apparatuur.

Bij een vernieuwing van abonnement krijg je ook geen nieuwe apparatuur, deze wordt enkel vervangen als deze kapot is.

 

Reputatie 7
Badge +7

Bij een vernieuwing van abonnement krijg je ook geen nieuwe apparatuur, deze wordt enkel vervangen als deze kapot is..

 Maar,  @jeffrey_86 heeft het over de nieuwe abo-vorm waarbij je wel nieuwe apparatuur krijgt...

Reputatie 7
Badge +8

Bij een vernieuwing van abonnement krijg je ook geen nieuwe apparatuur, deze wordt enkel vervangen als deze kapot is..

 Maar,  @jeffrey_86 heeft het over de nieuwe abo-vorm waarbij je wel nieuwe apparatuur krijgt...

Hij heeft verlengd voordat dit bekend was en niet toen dat bekend was.

Reputatie 7
Badge +7

Dat weet ik. Ik reageerde ook eigenlijk alleen op de laatste alinea van hem.

Reputatie 1

Bij een vernieuwing van abonnement krijg je ook geen nieuwe apparatuur, deze wordt enkel vervangen als deze kapot is..

 Maar,  @jeffrey_86 heeft het over de nieuwe abo-vorm waarbij je wel nieuwe apparatuur krijgt...

Hij heeft verlengd voordat dit bekend was en niet toen dat bekend was.

Ja precies dat dus , ik pies er net naast dan..…?

Maar ze moeten maar even een beetje coulant zijn lijkt me , er gaat van alles verkeerd nu.

En om het nog mooier te maken.…

Ik ben net ff bezig geweest met de bekabeling naar de tv en dacht ik zal dit kastje toch maar ff er aan hangen eens kijken of het iig betere verbinding/beeld heeft dan de tv app maar ik heb geen eens een afstandbediening er bij gekregen.

Dus ik heb eigenlijk niks bruikbaars nu, pfff jammer dat het zo moet gaan.

Er zit niks anders op dan maandag te bellen en het voorval uit te leggen , desnoods maken ze er maar het nieuwe + abbo van.

Je hebt immers 14 dagen bedenk tijd toch dacht ik?

Als het goed is moet het dan nog te veranderen zijn lijkt mij want ik zit dan nog binnen die termijn.

We zullen zien , in ieder geval iedereen nog een goed weekend hier.

Ik zal iedereen nog op de hoogte houden van dit voorval (gewoon omdat het kan) 👍

Reputatie 7
Badge +8

Omdat je bestaande afstand bediening nog werkt krijg je niet zomaar een nieuwe.

Nogmaals KPN vervangt alleen als iets echt kapot is of als je dus upgraded naar een ander duurder abonnement.

Reputatie 1

Ja dat snap ik nu wel hoe kpn dit doet met apparatuur vervangen 😅 maar in mijn geval werkte het huidige ook niet goed dus ik wil het niet zomaar vervangen omdat ik dat wil.
Dat was ook eigenlijk juist 1 van de redenen waarom ik uberhaupt kpn heb gebeld om het abbo aan te passen zodat ik weer werkend apparatuur heb met een daarbij horende abonnementsvorm die bij deze tijd past (mijn contract liep in 2016 al af en had het oude kpn compleet pakket nog).
Dit heb ik ook uitgelegd tijdens het gesprek over mijn abbo te verlengen en aan te passen en daarom verwachte ik ook een andere tv ontvanger dan deze.
Omdat de afstandsbediening van de nieuwere ontvangers anders is nam ik aan dat me huidige sowieso niet zou werken met de nieuwe vervangende tv ontvanger omdat die met bluetooth werkt.
Daarom heb ik de oude apparatuur retour gestuurd incl alle dingen die bij de ontvanger gekomen zijn inclusief de lader en ab.
Maar ik bel maandag en hoor dan wel wat er hier mee gebeurd 🙄 .

Reputatie 7
Badge +8

Normaal gesproken als je belt omdat je een probleem hebt met je apparatuur dan wordt deze vervangen zonder dat je hoeft te vernieuwen.

Let wel men vervangt de apparatuur voor hetzelfde wat je al gebruikt tenzij je echt oudere dingen in gebruik heb.

Alleen wat jij wilde kwa afstandsbediening dat krijg je enkel als je upgrade naar 4 k en niet bij het normale abonnement of als vervanger van een niet 4 k kastje .
 

Reputatie 1

Maar ik wilde ook juist zelf dat het abonnement veranderd werd omdat ik 59.25 euro betaalde voor een 50mb verbinding dat in verhouding een stuk duurder is dan de huidige abonnements vormen.
Ook vond ik het wel tijd dat de snelheid beter kon en mijn oude abbo zou worden aangepast.
Ik wil wel graag bij kpn blijven maar er is geen enkele mogelijkheid als vaste klant om je huidige apparatuur te vervangen voor beter behalve als ik 2.50 p/m extra zou betalen om de 5202 ontvanger te krijgen of dat ik een jaartje bij een andere provider zou gaan en dan terug kom na een jaar.

Als ik dan via mijnkpn het abbo zou aanpassen voor een 4k ontvanger dan kwam er 2,50 boven op mijn al huidige prijs en zou ik 61,75 betalen met een 50mb verbinding en daarna als ik het naar een 100mb verbinding zou maken zou er nog eens 4,99 boven op komen.
Dan ben je dus 66,75 p/m kwijt terwijl de prijzen voor een 100mb verbinding met de 5202 ontvanger dan als nieuwe klant veel lager was (nu is deze 5202 veranderd naar een KPN TV+ Box).
De arris 2952 werd hier ook niet meer gebruik omdat deze constant vast loopt, heet word en er een tik in het geluid zit , maar ik mist functies van de tvbox tov de tv app zoals radio luisteren en dergelijke.
Dat is eigenlijk de reden geweest dat ik heb gebeld 😉 ik heb niet gebeld omdat mijn apparatuur niet werkte , dit was meer een bijzaak.

ps
Al zou ik de optie voor een 4k pakket willen nemen a 2,50 voor de andere ontvanger is dit er ook niet meer vanwege de nieuwe +box abbonementen en de ander verdwenen is en ik mag ook niet veranderen naar een +box volgens mijnkpn , pas na eind contract volgend jaar.
Dus ik ben wel echt benieuwd wat ik aan de telefoon zal horen 🙀

@jeffrey_86 

Je kunt ook een maand voor het 4k pakket gaan.

Dan krijg je de vip5202 en de bluetooth afstandsbediening.

Maand daarop zeg je 4k pakket weer op en mag je de vip5202 houden.

Kost je alleen een paar euro.

Misschien een oplossing. 😁

 

Reputatie 7
Badge +20

@jeffrey_86

Je kunt ook een maand voor het 4k pakket gaan.

 

Helaas is dat 6 maanden, voordat je het 4K pakket kan opzeggen.

 

Beste is voor @jeffrey_86 om te bellen en het goed uit te leggen en vragen of ze het alsnog kunnen omzetten naar het nieuwe KPN tv+

 

Of @jeffrey_86 vult zijn profiel (als dat nog niet gedaan is) zo compleet mogelijk in op dit forum.

En wacht op een moderater (KPN medewerker), die het voor hem kan nakijken.

I.v.m. drukte kan het een paar dagen duren.

Je was dus bestaande klant die van Alles in 1 naar Hussel (nog net) bent gegaan.

Dan krijg je de 4k decoder Arris vip5202 uitsluitend als je ook minimaal 6 maanden het 4k zenderpakket afneemt. Aangezien je dat niet hebt gedaan houdt je dus de HD ontvangers Arris vip2952 of Arcadyan hmb2260.

Wil je nu dus wel een 5202 dan zul je toch het 4k pakket moeten nemen. Dat kun je na 6 maanden weer stopzetten.

Maar ja, waarom zou  je überhaupt de 4k decoder willen als “alle” zenders nog HD zijn?

De apps voor 4k van o.a. Netflix zitten tegenwoordig in je TV. 

(oeps, niet hele topic doorgelezen. Maar ja, beter te veel dan te weinig)

Reputatie 7
Badge +8

Nog een opties is de boel annuleren en opnieuw bestellen want je zit waarschijnlijk nog net binnen de 14 dagen bedenktijd.

Reputatie 1

Maar ja, waarom zou  je überhaupt de 4k decoder willen als “alle” zenders nog HD zijn?

De apps voor 4k van o.a. Netflix zitten tegenwoordig in je TV. 

(oeps, niet hele topic doorgelezen. Maar ja, beter te veel dan te weinig)

 

Daar gaat het helemaal niet om ,  ik heb alles telefonisch afgesproken ivm met dat ik een oud 50mb abbo heb en de dingen die ik boven heb uitgelegd.

Maar aan de telefoon is mij beloofd de 4k ontvanger te krijgen , er moest even overlegd worden dus ik werd in de wacht gezet , daarna toezegging gekregen dat mijn ontvanger zou worden omgeruild ivm dat ik al een abbo uit 2015 had lopen en anders word er nooit iets vernieuwd.

En mijn vip2952 deed het al niet goed dus was het zo afgesproken.

Daarna is dit niet in het systeem in gang gezet.

Ik heb uiteindelijk gebeld naar de klanten service omdat ik niks kreeg en dan ga ik er vanuit dat ze dan weten dat het om een 4k kastje gaat (maar er word niks geregistreerd blijkbaar...)?

Antwoord aan de telefoon was dat ik hem de volgende dag zal ontvangen want ze waren het vergeten in werking te zetten.

Ik ruil mijn oude ontvanger om en nu heb ik een gebruikt kastje van 2015 terug gekregen en heb ik ook geen afstandbediening omdat ik een 5202 decoder verwachtte.

Dus dit was niet wat was afgesproken.

Of ik het nou wel of niet nodig heb , afspraak is afspraak lijkt mij.

En ja ik zou ook heel blij zijn met de bluetooth afstandbediening die voor mij wel een toegevoegde waarde heeft ;)

 

Maar aan de telefoon is mij beloofd de 4k ontvanger te krijgen

Dat had dus nooit beloofd mogen worden. Er worden wel vaker dit soort dingen gedaan via de telefonische helpdesk. Die worden echter nooit gecorrigeerd omdat ze dus niet de protocollen volgden. En dat is hier:

Van Alles in 1 naar Hussel EN een 4k ontvanger (5202)? Dan ook het 4k pakket voor minimaal 6 maanden.

Belofte of niet, daar gaat kpn niets aan veranderen voor je.

Heel heel misschien kun je het morgen nog telefonisch wijzigen. Misschien wel naar het hele nieuwe abonnement wat sinds 23 januari 13:00 uur beschikbaar is. Met de KPN TV+ Box. Maar ik betwijfel het ten zeerste.

Je zou binnen je abonnement (Hussel) nog wel het 4k pakket moeten kunnen afnemen. Waarbij je tenminste minimaal één 4k Arris vip5202 zult krijgen.

Als (mede) klant had ik het ook graag anders gezien. Maar het is wat het is.