Vraag

Geen 4K tv-ontvanger gekregen ondanks dat dit wel op bevestiging staat

  • 26 January 2023
  • 35 reacties
  • 494 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb mijn abonnement verlengd ongeveer 10 dagen geleden naar dubbele snelheid internet.

Daarbij heb ik meteen de vraag gedaan of er iets mogelijk is met mijn tv kastje aangezien ik deze al meer dan een jaar niet gebruik omdat deze constant vast loopt en de enige manier om het werkend te krijgen is dat ik de stekker er uit haal en terug plaats.

Soms doet hij het dan 1 of 2 dagen , maar het is niet fijn om dit steeds om de paar dagen te moeten doen.
Ik gebruik de kpn app op mijn tv nu omdat ik sinds iets meer dan een jaar een nieuwe 4k tv heb maar dan mis ik enkele functies zoals oa radio luisteren en dergelijke.
Dus ik kreeg aangeboden om mijn tv ontvanger te vernieuwen naar een 4k ontvanger (staat ook vermeld op mijn aanvraag) mede ook omdat me ontvanger van 2016 is.
Ik dacht deze neemt de monteur mee die bij mij thuis is geweest om mijn kabel/aansluiting aan te passen zodat ik sneller internet binnen krijg.
De monteur heeft zijn werk prima gedaan maar van een nieuwe tv ontvanger wist hij niets , ik moest zelf contact opnemen met de klanten service.
Toch heb ik nog even een paar dagen gewacht want wie weet is het met de post wel onderweg , helaas niks ontvangen dus ik denk dat er ergens iets niet goed gaat.
Ik heb net nog de klantenservice gebeld , na 15min aan de lijn te zitten kreeg ik iemand te spreken , probleem uitgelegd en werd doorverbonden,  na 5 minuten ineens de lijn stil en verbinding verbroken.
Ik heb geen zin om weer 20 minuten aan de lijn te hangen dus bij deze de vraag hier.

En als laatste de oude ontvanger wil ik gewoon netjes weer terug geven , ik heb begrepen dat daar ook nog het eea voor bestaat.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @jeffrey_86, wat ontzettend balen dit.. Ik kan er helaas niet voor zorgen dat je een 4K-ontvanger krijgt. De ontvangers die we momenteel uitleveren bij een regulier tv-pakket zijn nog steeds de Arris 2952 en de Arcadyan 2260. Het KPN TV+ abonnement kan je helaas niet nemen, althans: doordat jij van Alles-in-1 naar Hussel bent gegaan, gelden er nog wel steeds 14 dagen opzegtermijn. Je kunt alleen niet meer terug naar Alles-in-1. In jouw geval betekent dat dat het abonnement volledig opgezegd wordt en dat je dan een nieuw pakket aan kunt vragen. Mijn advies is om dat niet te doen: je zit dan minimaal een aantal dagen zonder diensten. 

 

Enige optie is inderdaad het 4K-pakket tijdelijk afnemen. Ik zou willen dat ik een ander bericht voor je had :-(.

Reputatie 1

Ik heb toevallig net aan de telefoon gehangen met de kpn klantenservice en alles nog eens duidelijk uitgelegd.

Ik moet zeggen de dame aan de telefoon was super netjes en meedenkend , ze vertelde mij wat er volgens een collega van haar mogelijk was.

@Marcia_

In princioe het zelfde wat jij net vertelde.

 

Ik zei daaroo dat ik in principe nog in mijn 14 dagen bedenk tijd zit en dit ook op mijn contract stond onderop.

Daarop zei ze "ik ga dan toch nog een keer even bij een andere collega proberen".

Gelukkig zei deze wel dat ik gewoon recht heb op die 14 dagen bedenktijd en de hussel abbo word geannuleerd en ik meteen in het juiste nieuwe kpn+ abbo kan incl nieuwe apparatuur.

Ik had er een zeer hard hoofd in eerst 😕 want de eerste collega wilde 12 januari  als ingang datum aanhouden toen ik heb gebeld , maar in mijn kpn app en contract staat echt duidelijk contract ingang datum de 19e.

Gelukkig was de 2e collega wel behulpzaam.

Al met al moet ik zeggen dat ik dan toch blij ben met de oplossing en kan ik straks eindelijk weer gebruik maken van een tv ontvanger.

Want dat kon ik al meer dan een jaar niet omdat de huidige niet goed werkte.

Ik heb gewoon de pech gehad dat het omruilen verkeerd ging waardoor ik in principe 10 dagen heb zitten wachten (kostte me ook 10 van de 14 dagen bedenk tijd ) en dat ik net ff te vroeg was met verlengen ivm dat er een paar dagen later de nieuwe abbo vormen werden geïntroduceerd. 

Kan gebeuren zoiets 🙄

Reputatie 7
Badge +20

@jeffrey_86 

En nu meteen de nieuwste KPN tv decoder en de Box12.

Erg mooi.

Hoor graag hoe je hem vind.😉

Reputatie 7
Badge +30

De aanhouder wint! Heel jammer wel dat het niet de eerste keer gewoon goed kon. Alvast veel plezier ervan!

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb eind vorig jaar mn abonnement ook "verlengt" naar Hussel. Maar daarbij helemaal geen nieuw contract gekregen. In MijnKPN staat de einddatum van mn contract gewoon nog steeds op 2016. Over gaan naar de nieuwe abonnementsvorm zal dan voor mij ook geen probleem zijn.

Maar u heeft er korting bij bedongen ofzo? Dan krijg je wel een nieuw jaarcontract. 

Reputatie 1

Daar ben ik nog even met wat reactie terug hier op.

Ik heb donderdag de nieuwe box aangesloten.

Alleen wel weer jammer , ik had aan de telefoon al aangegeven "let er op dat ik nu een hmb2260 heb dus die moet geruild worden , un me app staat er nog dat ik een vip2952 heb" maar helaas met de nieuwe box ophalen was er geen retour/wissel dus ik ging met 2 dozen naar huis toe.

Maar wat een wereld van verschil is die nieuwe tv box zeg , kan je amper vergelijken met het oude systeem vind ik.

Ik heb nog even een toslink kabel moeten halen zodat ik nu alles via mijn tv regel (wat ik eerst niet kon).

De 1e avond werkte alles perfect en zelfs mijn Cambridge Audio versterker is voor het eerst ondersteund met de afstandsbediening (wat ik nog niet eerder heb meegemaakt).

Dus super dat alles met 1 afstandsbediening kan worden bediend en de tv box ligt achter een luik en vanwege de bluetooth kan dat.

Helaas de 2e dag had ik geen geluid en stotterend beeld en uiteindelijk moest ik een factory reset doen.

Dit loste het probleem op.

Wellicht omdat ik met instellingen van het geluid ben bezig geweest snapte het apparaat het niet meer.

Maar nu wist ik meteen in 1x alles goed te zetten en werkt het als een tierelier.

Als je bekend bent met de tv app van kpn en de besturing op een samsung tv tbv apps dan mag je de nieuwe tv box daar aardig mee vergelijken , alsof je in een nieuwe smart tv navigeert.

Mijn beeld kwaliteit is er zeker zichtbaar op vooruit gegaan (ik moet wel zeggen dat de aparte tv app ook zeker niet slecht is) en ik ontvang nu alle surround audio sporen, ook tijdens films die live worden uitgezonden.

Ik heb het gevoel alsof ik weer terug ben in 2023 en niet nog vast zit in 2013.

Dit is precies hoe ik hoopte dat kpn het eens zou indelen kwa besturing.

Het is wel een android box trouwens dus dat verklaart al dat het vloeiender werkt allemaal.

Ik heb geen experia box 12 gekregen omdat deze niet mijn dsl verbinding kan verwerken werd mij gezegd ,  niet erg want mijn experia v10 werkt verder goed en heb daar nooit problemen mee.

Dus ik heb enkel de tv box ontvangen en een nieuw jaarcontract incl nieuw type abbonement en ja ik ben nu ook weer voordeliger uit.

Maar dat mag ook wel als ik 68 euro betaalde voor een 50mb verbinding.

Maar ik ben er blij mee 😀

Uh, je hebt waarschijnlijk dsl pair bonding. Dan is alleen de v10 mogelijk.  De 12 heeft dat niet en dat zou zonde zijn van je totale snelheid. 

Je hebt de 7022 niet een ethernet kabel neem ik aan. 

Ik heb die box momenteel, als tester, ook nog. En de Arris is een  beetje werkloos nu. 

De bediening van de 7022 is supersnel 👍

Fijn dat je er zo blij mee bent 😃. Ook na de eerdere teleurstelling. 

Reputatie 1

Inderdaad vanwege pairbonding heb ik de v10 nog 😉 ik dacht ik houd het verhaal simpel.

En klopt ik heb de 7022 gekregen , dat is echt een enorm verschil met de oudere ontvangers.

Ik heb er een utp voor gelegd , dus lekker snel.

Maar toch kan het prima draadloos , de kpn tv app op mijn samsung werkt ook behoorlijk vlekkeloos.

Maar je merkt dat preview plaatjes van zenders (of in de gids) met navigeren door menu's net iets sneller werkt op de box vanwege de utp aansluiting.

Je merkt gewoon dat de hardware en software een stuk beter zijn van de nieuwe ontvangers.

Reputatie 4
Badge +4

Probeer het via deze link

Dank voor je reactie🙂. Maar er valt hier niks meer te wisselen, @Paul.K .