Vraag

Geen beeld op LG tv met Arris

  • 24 September 2022
  • 26 reacties
  • 383 keer bekeken

Badge

Ik heb sinds vorige week ook een LG webOS toestel. Hetzelfde probleem. Als ik de reut opstart, dan krijg ik de melding dat er geen signaal is op HDMI-4. Na wat wisselen naar HDMI-3 en terug komt er na een poosje beeld. HDMI kabel eruit en erin helpt soms ook. Resetten Arris werkt ook. Alle andere devices werken prima, ook op HDMI-4. Ik heb de juiste kabels. Op HDMI-3 heb ik een Apple TV (4k) en die werkt feilloos net zoals de DVD-speler op HDMI-2. Ik heb ze onderling uit verwisseld, en het probleem blijft bij de Arris.

Ik heb een Arris VIP5202 Versie 7.12.3 Abbo: xxxxxxxxxxxx

Mijn TV is een LG webOS QNED816QA

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb sinds vorige week ook een LG webOS toestel. Hetzelfde probleem. Als ik de reut opstart, dan krijg ik de melding dat er geen signaal is op HDMI-4. Na wat wisselen naar HDMI-3 en terug komt er na een poosje beeld. HDMI kabel eruit en erin helpt soms ook. Resetten Arris werkt ook. Alle andere devices werken prima, ook op HDMI-4. Ik heb de juiste kabels. Op HDMI-3 heb ik een Apple TV (4k) en die werkt feilloos net zoals de DVD-speler op HDMI-2. Ik heb ze onderling uit verwisseld, en het probleem blijft bij de Arris.

Ik heb een Arris VIP5202 Versie 7.12.3 Abbo: xxxxxxxxxx

Mijn TV is een LG webOS QNED816QA

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

 

Ik adviseer om de Arris 5202 via HDMI aan te sluiten op de tv.

In de tv kan je aangeven dat HDMI de voorkeursingang is.

En als je ook 4K kijkt, adviseer ik ok om een HDMI 4K kabel tegebruiken.

 

Maar WEBOS heeft hier niets mee te maken, of kijk je via de app van KPN?

 

Hoe is de Arris 5202 verbonden met de Experiabox? 

Hoe oud is de LG tv? 

 

Je abo nummer vermelden is niet slim.

Het is een open forum, waar vooral klanten van KPN elkaar helpen.😉

Ik heb het in de reply op xxxxxx gezet. 

Ik heb het in de reply op xxxxxx gezet.

Maar je hoeft het toch überhaupt niet te quoten, @joop2011 . Het staat er net boven. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb het in de reply op xxxxxx gezet.

Maar je hoeft het toch überhaupt niet te quoten, @joop2011 . Het staat er net boven. 

 

Wat bedoel je @PeterG 

Het abonnement nummer stond in cijfers ingevuld., als je dat bedoelt,

Nu, gelukkig niet meer.

Hoi, @joop2011 .  Ik bedoel dat je niet hoeft te quoten om te reageren. Terwijl de lezer het erboven ook al ziet.  Je quote wel heel vaak en dat geeft een onrustig beeld op het forum. Gebruik ook eens meteen het reactievak zonder de quote komma's te gebruiken. 😉

Reputatie 7
Badge +20

@RichardRosenberger 

Is het nog gelukt? 

Badge

Joop, dank voor je reply, maar de meeste antwoorden op je vragen staan in mij eerste post.

Het toestel is via HDMI aangesloten op de Arris,

De TV is nu 2 weken oud,

Ik gebruik high-end HDMI 2.1 kabels,

Ik heb geen Experiabox, maar een Fritz!Box, waar de Arris rechtstreeks is op aangesloten.

Ik heb begrepen dat er voor de Arris een update is welke dit probleem oplost. (Versie 8.xxx).

 

Groet,  Richard

Reputatie 7
Badge +20

@RichardRosenberger 

Mijn excuus, ik bedoelde HDMI 1 (dus ingang 1)

 

Ik heb geen ervaring met de Frizt!Box, maar ik ga ervan uit dat hij IGMP Snooping ondersteund. 

I.v.m. IPTV, anders kan je geen tv zien of slecht zien (als ik het goed heb).

Reputatie 7
Badge +20

Hi @RichardRosenberger, had je de 5202 eerder al in gebruik met een andere tv en werkte het toen wel goed? Of is de 5202 voor jou net zo nieuw als je tv? Heb je nog een 2e tv in huis (misschien de vorige nog?) waar je de 5202 op zou kunnen testen?

Reputatie 7
Badge +20

We hebben geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!

Reputatie 7
Badge +20

@Maja_ 

Best jammer dat zo velen nooit meer iets laten horen.

Ook een like geven, doen heel erg veel helaas niet.😉

Badge

@Maja: Ik zie de berichten nu pas, kennelijk krijg ik niet altijd een mail als er een nieuwe post is.

Op mijn oude 12 jaar oude toestel werkte het prima. De 5202 heb ik al een paar jaar in huis.Ik ben overigens niet de enige met dit probleem, en er is een firmware update voor de Arris die dit oplost. De vraag is: hoe kom ik aan die update?

 

@Joop Het maakt niet uit welke HDMI poort ik gebruik.

Overigens is het zo, dat als ik de TV aanzet, na een minuut of 4 het beeld ineens doorkomt. Dat gebeurt alleen met de Arris.

 

Reputatie 7
Badge +20

@RichardRosenberger 

Updates krijg je automatisch, daar hoef je niets voor te doen. 

Badge

Helaas niet, de update is kennelijk speciaal voor webOS eigenaren en draagt versie 8.xxxx. Mijn Arris draait op 7.xxxx Zie de link.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

@RichardRosenberger

WebOs heeft helemaal niets met de KPN tv ontvanger te maken.

Dat zijn 2 compleet verschillende dingen.

 

Die topic is van 2 jaar geleden.

In 2 jaar is er heel veel veranderd. 

 

Hoe is de Arris VIP 5202 verbonden met de Experiabox (KPN router modem)?

Waar kijk jij welke update erop staat? 

 

Op de Arris VIP 5202 update zie hier. 

Momenteel:

NMC 8.1.143_1

en

HTML 5.149.204

Badge

Joop: zie ook dit topic:

De laatste "klacht" is 4 maanden oud. Er wordt duidelijk gesproken over een pilot versie om de sync met LG op orde te krijgen.

 

Het netwerk heeft er niets mee te maken. De Arris hangt rechtstreeks aan de FritzBox.

 

Reputatie 7
Badge +20

Op de Arris VIP 5202 update zie hier. 

Momenteel:

NMC 8.1.143_1

en

HTML 5.149.204

 

Ook die link is van 2 jaar geleden en 4 maanden geleden is ook al weer een hele tijd.

Zie mijn link voor de updates van de KPN tv decoders.

 

P.S.

Ik heb geen problemen op mijn LG tv.

Reputatie 7
Badge +20

Zou jij je Arris eens een ‘frisse start’ willen geven @RichardRosenberger? Als je nog niet op de nieuwste software draait, wordt dat op die manier alsnog ingeladen. Hoor graag of dat een verschil maakt 🙂

Badge

Ik draai inmiddels op 8.1.143. Probleem zit er nog steeds, en die frisse start heb al een dozijn keer geprobeerd. Het enige verschil is nu dat na ongeveer 1 minuut, er beeld komt zonder stekers te hoeven trekken. Dat is al iets beter. 

Reputatie 7
Badge +20

Ah, fijn dat je nu op de meest recente software draait en ook mooi dat er een klein beetje progressie is. Maar nog steeds niet ideaal uiteraard 😕

Puur even om de Fritzbox uit te sluiten: heb je ook een Experia Box in huis die je -tijdelijk, om te testen- even zou kunnen aansluiten in plaats van de Fritzbox? 

Waarom gebruik je niet gewoon hdmi1. De overige ingangen hebben vaak een extra functie zoals arc en zo. Ik heb hier ook een 5202 en een jonge lg oled. Werkt probleemloos.

. 

Ik heb de tv LG oled65g13la. Met een rechtstreekse netwerkkabel op de Arris, via een stroom lan en via mn netgear orbi bekabeld krijg ik m niet aan het werk. Ik kijk nu dus met de app maar dat is niet ideaal. Als ik de hdmi kabel er in heb van de arris is mn beeld in de app ook weg, dan wel geluid. Dus het lijkt een resolutie dingetje maar ik heb alle instellingen op de tv geprobeerd.

 

Met de arris aangesloten zie ik dat hij software ophaalt en bijwerkt en daarna is het weg. Mn tv geeft aan dat er geen verbinding is. Ik zie heel even snel de groene voortgangsindicator op 75% staan, daarna is het weg. Verschillende hdmi's geprobeerd.

Ik heb het arris kastje geprobeerd eerst te configureren op mn slaapkamer tv, een kleinere LG. Daar doet hij het wel (ook een rechtstreekse kabel). Maar ook na het invullen van de vereiste nummers doet hij het niet terug op de grote LG. 

Nu al 3 dagen bezig (stroom lan bijgekocht), erg vervelend allemaal. Kastje heeft versie 8.1xxx Snelheid internet hier is rond de 70Mb down en up.

Wie weet wat? Vast bedankt…

Ron

Wie weet wat? Vast bedankt…

De ontvanger werkt. Dat is dus het probleem niet.

Blijft over de gebruikte hdmi kabel (gebruik eens die die je op de tv waar de ontvanger het wel doet). Of, en dat is natuurlijk niet wat je wilt horen, de LG 65 inch heeft defecte hdmi poorten. Er zit ongeacht het aantal aansluitingen één hdmi kaart (electronica) in. Als die defect is werkt het met geen enkele hdmi aansluiting.

CC @ronniewil .

Hi PeterG

 

Bedankt voor je reactie.

Ten 1e als de kabel of de poort niet zou werken zag ik ook geen melding dat de software wordt opgehaald.

Ten 2e dat heb ik allemaal al uitgesloten omdat andere apparaten werken op alle hdmi poorten (de ziggo kast zat er eerst op) en de HDMI kabel werkt boven wel en werkte op de vorige kast ook. Ben ook al 3 dagen bezig. Als t niet zo frustrerend was kon ik er nog om lachen zo lang.

Gr

Ron

Ten 1e als de kabel of de poort niet zou werken zag ik ook geen melding dat de software wordt opgehaald.

Daar heb je een punt.

Dan blijft over de HDCP handshake. Die gaat niet goed.

Heb je de mogelijkheid om een (kpn) ontvanger van iemand te lenen om dat te testen. Het is bij alle ontvangers maximaal 20 milliseconden.

Soms wil een andere HDMI kabel ook helpen.

Nou ik kwam toch nog op een idee na jouw antwoord PeterG, ik heb alle andere hdmi kabels er uit gehaald en nu werkt het Niet helemaal jouw antwoord maar bracht me wel op een idee haha. Bedankt, hij is meteen gesloten. Hoe is het mogelijk eigenlijk.

gr

Ron