Beantwoord

Geen commerciële zenders en haperend beeld bij terugkijken/vooruit spoelen en pauzeren.

  • 27 June 2022
  • 7 reacties
  • 147 keer bekeken


Ontvanger
Merk : Arcadyan
Model:  HMB2260 v2
Prod.date: 2016-05-26
Prod. P/N: FWS992260007J
S/N : K612017571
i.c.m. Experia Box v10, bekabeld aangesloten

Probleem omschrijving

  • Geen beeld bij commerciële en buitenlandse zenders.
  • De balk onder in beeld met programma en tijd informatie is wel zichtbaar.
  • Haperend beeld bij terugkijken/vooruit spoelen/pauzeren.
  • Wel alle tv zenders via KPN app op Wifi.
  • Internet werkt goed op computer.


Geprobeerd

  • Probleem bestaat niet in de internet afvink/doorloop lijstjes van KPN.
  • Ontvanger nachtje spanningsloos: probleem blijft.
  • Software opnieuw geïnstalleerd: probleem blijft.
  • Terug naar fabrieksinstellingen: probleem blijft.


Vervolgens de KPN 'service' mallemolen in, brandhout, zowel telefonisch als de internetchatbot. KPN heeft zich de facto afgeschermd van de klant met problemen.

Als dit een bekend regelmatig voorkomend probleem is, waarom is dat dan niet beschreven/vindbaar op een service pagina, zodat meteen kortgesloten kan worden wat te doen?

Forumprofiel aangevuld met NAW, klantnummer en laatste 4 cijfers van IBAN.

 

'Service' via een forum, een gebruikersforum notabene, Koninklijke KPN N.V. is diep gezonken.
Met de 'diep´ van dieptriest.

icon

Beste antwoord door scriptasylum 28 June 2022, 13:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

/* Oops. Wrong planet. */

Na ook nog eens een keer uit een chat met een mens gegooid te zijn, kreeg ik een echte medewerker van vlees en bloed i.p.v. een chatbot  aan de telefoon. Er bleek een bitje van mijn account omgevallen te zijn in een KPN database waardoor mijn account/abo  op beperkte modus was komen te staan (KPN c.s. zijn verplicht om NPO1,2 & 3 en regionale zenders altijd te leveren, zelfs onbetaald zonder abonnement, t.b.v. overheidscommunicatie bij Russische invallen en ander ongerief).
Medewerker heeft mijn account weer aangepast/teruggezet en mijn Experia Box een reset gegeven, ik heb mijn ontvanger opnieuw gestart.

Probleem opgelost.

Heb is een bekend probleem zo hoorde ik van de helpdesk medewerker en zo las ik ook hier op het forum. Als in mijn werk de bitjes zo makkelijk/vaak zouden omvallen, zouden de miljoenclaims ons om de oren vliegen.

 

Het 0800-0402 nummer was diep verborgen in/na een nutteloos afvinklijstje van kleuterschool niveau (probleem staat er niet in),  na dat nummer eindelijk gevonden te hebben kreeg ik een totaal nutteloze chatbot aan de telefoon.


Na eerst zelf firmware installeren, resetten, fabrieksinstellingen herstellen, na idiote vicieuze internet- en telefonische chatbotterijen, na vier dagen van vruchteloos contact met KPN proberen te krijgen is het probleem uiteindeljk vlotjes door een mens van vlees en bloed opgelost.


Suggestie gedaan om 'mijn' helpdesk medewerker directeur van de afdeling Service te maken en de huidige directeur een fikse trap onder zijn gat te geven, richting trottoir, want dit is superslechte service/help.

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @scriptasylum, fijn dat het opgelost is! Het klopt inderdaad dat dit een gebruikersforum is: daarom heeft het ook even geduurd voordat je een reactie van een moderator krijgt. In de regel heb je eerst contact met andere leden van de community. Heel jammer om te lezen dat het je zoveel moeite gekost heeft om een collega te spreken te krijgen. Ik neem je feedback zeker intern mee: goed dat je het hier gedeeld hebt!

 

En 24 dagen later weer hetzelfde gelazer.
Dit keer had de ontvanger zich verwaardigd om e.e.a. summier via mijn tv-scherm te melden.
Hulde, je kunt niet zeggen dat KPN geen vorderingen maakt.
 

Er is een probleem met de server in het netwerk.
De tv-ontvanger is teruggevallen naar beperkte modus.
U kunt nog wel kijken naar zenders 1t/m16 en 200t/m204.

Zet de ontvanger een aantal seconden in stand-by en probeer het opnieuw om alle functies weer terug te krijgen.

(STB-ufa-03 - beperkte modus)

 

De ontvanger in al zijn wijsheid vergat daarbij te vermelden, een mens kan niet alles hebben, dat het nu ook niet meer mogelijk is om het menu in te gaan, dus firmware opnieuw installeren respectievelijk fabrieksinstelling terugzetten hoefde ik dit keer niet te proberen.

Iets minder beperkte modus dan vorige keer, want nu is nog wel een aantal commerciële zenders zichtbaar.
Hulde, je kunt niet zeggen dat KPN geen vorderingen maakt.

Ontvanger half uur op stand-by gehad, geen resultaat.
Ontvanger  half uur spanningsloos, geen resultaat.
Ter verhoging van de feestvreugde, want dan ook geen internet, POTS modem/router ook nog spanningsloos gemaakt, geen resultaat.

Nu eerst een paar stevige borrels tot mij nemen zodat deze klant (“klant”, kent u die uitdrukking?) het KPN service-apparaat (incompetence-by-design) hysterischvrolijklachend aan kan.

Ja, ik weet wat de ontvanger is, dat zwarte kastje onder mijn tv, met fleurig cijferdisplay.
Het reageert op mijn kanaal- en volume-afstandbediening.

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @scriptasylum, er was gisteren inderdaad een storing helaas. Deze zou inmiddels weer verholpen moeten zijn. Excuses voor het ongemak!

Dan zal ik niet de eerste/enige met dit probleem geweest zijn.
Waarom dan toch (weer) het hele service-riedeltje?
Mijn probleem  had de medewerker veel sneller duidelijk kunnen zijn.
Toen hij eenmaal wist waar het om ging, had hij snel de oplossing.
De service organisatie was weer problematisch, niet de service-mensen.

Dit keer moest ik software verwijderen/installeren, maar zoals gezegd was het menu niet beschikbaar.
Door ontvanger uit te schakelen en meteen na inschakelen een paar keer op stand-by knap te drukken kwam ik in een ander (lager/dieper niveau) menu waardoor ik toch met de software aan de slag kon.

Reputatie 7
Badge +30

Er zit natuurlijk tijd tussen het begin van de storing en het daadwerkelijk ‘aanmelden’ van de storing bij KPN. Op het forum zien we precies welke topics er binnenkomen en is een storing dus vrij snel te signaleren. Maar voor de collega's aan de telefoon is dit anders. Zij handelen natuurlijk alleen hun eigen gesprekken af en daardoor duurt het vaak iets langer voordat er duidelijk wordt dat er meer speelt. Vervolgens is het aan de afdeling die over de storingen gaat om de storing ‘aan te melden’ en om communicatie naar alle klantenservice medewerkers te sturen. Het kan dus zijn dat jij redelijk vroeg gebeld hebt en de collega aan de lijn nog niet op de hoogte was. Dan wordt voor zo'n vraag wel het hele service-riedeltje afgegaan.