Vraag

Geen Nederlandse ondertiteling Amazon Prime

  • 22 March 2020
  • 56 reacties
  • 30345 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 5 reacties

Zelfde probleem hier, en volgens mij ligt het niet aan Amazon: dezelfde film of serie heeft wel NL ondertiteling in de App of de website.

*Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

56 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @AOG. Van harte welkom hier. Als je wel Nederlandse ondertiteling hebt via de app of website, dan zit het hoogstwaarschijnlijk in je instellingen. Wil je die eens langs lopen? Op de website van Prime Video wordt uitgelegd hoe je ondertiteling voor Prime op je tv-ontvanger kunt instellen. Kun je hiermee verder?

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @AOG. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ga er daarom van uit dat het inmiddels is gelukt om ondertiteling in te stellen. Als je toch nog ergens hulp bij nodig hebt, dan lees ik het graag.

sorry, was me even ontschoten: nee dit helpt niet.

Reputatie 6
Badge +9

Dat is jammer, @AOG. De meeste films en series op Amazon Prime Video hebben wel Nederlandse ondertiteling. Amazon kijkt bij het maken van ondertiteling naar de populariteit van films en series. Oude films en series en films en series die minder populair zijn, hebben daarom (nog) niet altijd Nederlandse ondertiteling. Daar kunnen wij niets in aanpassen, die keuze ligt bij Amazon zelf. Ik ben nog wel even benieuwd: bij welke film(s) en serie(s) doet het probleem zich voor? Kun je voorbeelden geven? En als je dan Nederlandse ondertiteling selecteert, gebeurt er dan vervolgens niets? 

Voorbeeld: Doom patrol. Zeer nieuw. Op mijn Samsung tv app is er wel Nederlandse ondertiteling,  op KPN niet.

Ander voorbeeld: Supernatural...zelfde euvel.

Reputatie 6
Badge +9

Dank voor je reactie, @Steefmsc. Ik heb het gemeld bij een achterliggende afdeling die over iTV gerelateerde zaken gaat, zodat dit kan worden uitgezocht. Zodra ik een reactie heb, deel ik die hier.

Hier inderdaad hetzelfde probleem. Ook bij vrij oude afleveringen van series (uit 2011). Het lijkt alsof in de KPN app de taal uit de instellingen niet goed overgenomen wordt als er ondertiteling wordt geladen. Als ik ondertiteling aanzet, staat deze standaard op Engels (CC). Het is ook niet mogelijk om handmatig een andere taal te selecteren.

Reputatie 6
Badge +9

Allen, ik heb een reactie vanuit de specialisten. Ze hebben het probleem geprobeerd te reproduceren, maar dit is niet gelukt. Zowel Supernatural als Doom Patrol zijn gecontroleerd en bij beide werkt de ondertiteling aan onze zijde. Als het nog niet werkt, kunnen jullie dan laten weten welke tv-ontvanger je hebt en bij welke films en/of series (+ afleveringen) het niet werkt? Dan kan het probleem verder worden uitgezocht. 

Nederlandse taalinstelling in app​​​
Zoals je hier ziet, titel is wel vertaald, maar de ondertiteling is Engels.

 

Mochten jullie deze DID of DTID nodig hebben, ik weet niet zeker of ik deze zomaar kan delen op het forum.

 

Mijn tv-ontvanger: HMB2260 V2
Serie: NCIS, zoals hierboven te zien is.

 

Filmpje waarin ik ondertiteling niet kan aanpassen van Engels naar Nederlands: https://streamable.com/gqh1l3

Reputatie 6
Badge +9

Bedankt voor het duidelijke voorbeeld, @stefanez. Ik heb dit direct doorgespeeld naar een achterliggende afdeling. Zou je nog wel je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. 

[...] Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. 

Gedaan.

Reputatie 6
Badge +9

Dank je wel, @stefanez. Zodra ik iets heb gehoord van het iTV team, laat ik het hier weten. 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @stefanez. Het is nog niet gelukt om het probleem te reproduceren. Zou je je iTV abonnementsnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Laat het me weten als je dit hebt gedaan. Dan kan ik dit doorgeven aan het ontwikkelteam.

Hallo @stefanez. Het is nog niet gelukt om het probleem te reproduceren. Zou je je iTV abonnementsnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Laat het me weten als je dit hebt gedaan. Dan kan ik dit doorgeven aan het ontwikkelteam.

 

Deze stond al bij persoonlijke opmerkingen, maar heb ik nu ook toegevoegd bij mijn klantnummer.

Reputatie 6
Badge +9

Excuses, @stefanez. Dat had ik niet gezien. Ik heb het abonnementsnummer doorgegeven. Hopelijk gaat het zo lukken om het issue te reproduceren. Zodra ik een reactie heb van het ontwikkelteam, dan deel ik die hier.

Badge

Ik heb exact dit zelfde probleem.

mvg

Joost Voorhaar

Reputatie 6
Badge +9

Ik heb exact dit zelfde probleem.

mvg

Joost Voorhaar


Dat is balen, @iMoppel. Kun je je profiel aanvullen met je postcode/huisnummer, klantnummer, iTV abonnementsnummer en de naam van de contracthouder? Kun je verder laten weten welke tv-ontvanger je hebt en bij welke films en/of series (+ seizoenen en afleveringen) het niet werkt? Dan kan ik dit doorgeven.

Badge

Ik heb exact dit zelfde probleem.

mvg

Joost Voorhaar


Dat is balen, @iMoppel. Kun je je profiel aanvullen met je postcode/huisnummer, klantnummer, iTV abonnementsnummer en de naam van de contracthouder? Kun je verder laten weten welke tv-ontvanger je hebt en bij welke films en/of series (+ seizoenen en afleveringen) het niet werkt? Dan kan ik dit doorgeven.

Ik heb de gegevens aangevuld.
Ik ben wel klant van Xs4all maar dat is ook KPN toch ….

Ik had er last van met de the Expanse en the Grand tour en eigenlijks alles wat ik probeer.

Taal staat op Nederlands:
 

 

Op de AP site heb ik wel NL ondertitels:
 

Mvg,

 

Joost 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @iMoppel. XS4ALL en KPN zijn wel familie, maar twee verschillende providers. Met jouw gegevens kan het ontwikkelteam het issue dus niet proberen te reproduceren. Je kunt dit dus het beste aankaarten bij XS4ALL.

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @stefanez. Een van onze engineers heeft alle stappen doorlopen, maar kan het probleem waar je tegenaan loopt niet reproduceren helaas. :disappointed: Ervaar je de problemen met de ondertiteling nog steeds of gaat dit inmiddels wel goed? 

Helaas nog steeds alleen Engelse ondertiteling hier… Heeft deze engineer dit ook geprobeerd op een HMB2260 V2 met de volgende softwareversie?

 

Heeft u al in het bovenste ondertitel menu gekeken. Via de cc is alleen de voorafgestelde taal aan en uit te zetten

 

Heeft u al in het bovenste ondertitel menu gekeken. Via de cc is alleen de voorafgestelde taal aan en uit te zetten

 

Je hebt helemaal gelijk, dit loste het probleem direct op! Die instelling zit wel een beetje verstopt. Ook zou deze wat mij betreft automatisch naar Nederlands moeten springen als je de taal van de Prime Video KPN app hebt aangepast en zou deze automatisch moeten meeveranderen met de browser/telefoon app versies van Prime Video. Ook zou het handig zijn als je de taal zou kunnen aanpassen via CC in de kijkmodus. 

 

Toch: voor mij is het probleem nu opgelost! 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @stefanez. Ik begrijp dat het alsnog is gelukt om ondertiteling werkend te krijgen via je tv-ontvanger met de tip van @Ericlrz11. Dat is goed nieuws. :thumbsup_tone2: Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust.

Precies hetzelfde probleem had had ik bij het kijken van het tweede seizoen van de Amazon serie "Hanna".

Via de Amazone prime app, die is geïnstalleerd op het KPN kastje (type Arris VIP5202), stond de CC taal standaard ingesteld in het Engels. Ik kon dat niet zomaar instellen op de taal Nederlands, en ik dacht aan een fout in de app... Na wat googlen, kwam ik gelukkig via dit forum terecht bij de tip van @Ericlrz11

 

Dankzij de tip van @Ericlrz11 heb ik nu wel de taal alsnog kunnen instellen op Nederlands.  Bedankt Eric.

Zoals aangegeven, is de Amazone app niet erg gebruiksvriendelijk. Die cc taal-instelling verwachtte ik in het snelmenu (en niét aldaar)…

Maar goed, het is nu opgelost en ik wilde dat toch even delen met mogelijk anderen die hetzelfde probleem ondervinden, dat achteraf eigenlijk geen "echt" probleem blijkt te zijn :-).

Voor anderen, zie het plaatje...