Beantwoord

Geen tv sinds overgang naar KPN met tv Vlaanderen satelliet

  • 8 June 2022
  • 23 reacties
  • 293 keer bekeken

Sinds overschakeling heb ik geen tv meer. Ik heb tv Vlaanderen satelliet, nooit problemen gehad, en nu plotsniets meer. Als ik die wil herstarten, krijg ik het bericht: geen interactieve diensten! Wat nu???

Admin: Eigen topic voor je reactie aangemaakt

icon

Beste antwoord door PeterG 30 June 2022, 14:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Min23! Vervelend dat het kijken niet meer lukt. Begrijp ik goed dat je geen gebruik maakt van een tv-ontvanger van KPN? Kan je in dat geval meer informatie geven over de apparatuur die je gebruikt? Dan kijken we samen naar de oplossing! 

Ik gebruik een fritzbox 7581.

Reputatie 7
Badge +17

@Min23 je heb het in je eerste bericht over overzetten. Is dit overzetten vanuit Telfort of XS4ALL? En je hebt dus geen tv-ontvanger vanuit Telfort, KPN of XS4ALL?

 

Ik hader voor xs4all! 

 

Mijn satelliet ontvanger is van Tv VLAANDEREN, een MZ-101.

Reputatie 7
Badge +9

Je zal contact op moeten nemen met canaaldigitaal/ Tv VLAANDEREN . Zij leveren de MZ-101 box en zijn dus ook verantwoordelijk voor het correct werken.

Daar heb ik enkele weken gelden al mee gecommuniceerd, bij hen niets mis: mijn smartcard staat actief! Volgens hen ligt de fout bij internetleverancier, daar ik geen interactieve diensten meer heb! Ik word blijkbaar van het kastje naar de muur gestuurd. 😩

Reputatie 7
Badge +9

@Min23 je komt van XS4ALL lees ik. Heb je je Fritzbox al “omgezet“ naar KPN.

Met deze link meer informatie Fritzbox bij KPN

Wat bedoelt u met “omgezet”? Ik zou niet weten wat ik moet doen! Ik heb wel al de fritzbox een paar minuten uit gezet, en daarna terug aan. Alles blijft hetzelfde: geen interactieve diensten! 🥺

Hallo @Min23 , @Hoopvol bedoelt te zeggen dat in de Fritzbox nog de protocollen staan van xs4all en dat je  nu de protocollen van KPN in moet laden en activeren.

Succes.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@Min23 wanneer je nog xs4all klant bent alleen onder de naam KPN kan je nog steeds bellen met de klantenservice van XS4ALL. 
 

Bel ons: 020 398 76 66

Klantenservice

Voor antwoord op uw vragen over onze diensten, abonnementen, facturen, enzovoort.

Werkdagen 8.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur

Technische ondersteuning

Voor technische hulp bij uw internetverbinding, wachtwoord of website.

Dagelijks 8.00 - 22.00 uur

Reputatie 7
Badge +9

@Min23 heb je al gebeld met de technische helpdesk en is je probleem verholpen. Hierbij nog de uitleg mbt “omzetten” van je Fritzbox. 

Ik heb alles geprobeerd, zonder resultaat. Dan heb ik de internetsnelheid gecontroleerd en die is download: 14,8. Blijkbaar zeer laag volgens TV VLAANDEREN. wat nu? 😫 ik heb sinds 17 mei geen tv meer!

Reputatie 7
Badge +9

@Min23 zou jij je profiel kunnen invullen en dan kan @Bram_ hierna je lijn controleren. Wellicht dat er iets mis is met je lijn. Overigens heb je al gebeld met de technische helpdesk. Voor telefoonnummer zie een paar berichtjes hier boven.

De MZ 101 is een satelliet ontvanger. Deze maakt gebruik van een smartcard en heeft een aansluiting voor een schotelantenne. Je zult dus via de schotel sowieso live televisie moeten kunnen kijken met die ontvanger!

Via internet maakt ie gebruik van interactieve mogelijkheden.

Heb je wel internet op je laptop, tablet, smartphone?

Ja, ik heb internet op gsm, tablet en ibook

Reputatie 7
Badge +9

@Min23 zet je Mz101 terug naar fabrieksinstellingen en installeer opnieuw je HD Ontvanger. 
 

Je kunt de fabrieksinstellingen van de ontvanger terugzetten in het menu van de ontvanger.

  1. Druk op de menu-knop op de afstandsbediening van de ontvanger.
  2. Ga naar "Instellingen" en druk op OK.
  3. Ga naar "Installatie" en druk op OK.
  4. Selecteer "Fabrieksinstellingen" en druk op OK.
  5. Selecteer "Ja" en druk op OK om te bevestigen.

Hierna installeer je je ontvanger opnieuw en bij het controleren van je internetverbinding selecteer je OVERSLAAN en ga verder met de installatie. 

En je moet ook live tv via je schotel hebben. 

Ik begrijp dat de ontvanger voor de interactieve functies echter geen verbinding met de server van Canal digitaal maakt. Daar kan ik de vinger niet op leggen aangezien internet dus wel werkt. 

Met je C.D. abonnement heb je ook toegang tot de app en de webpagina http://livetv.canaldigitaal.nl . Doen die het wel?

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Min23! We zijn ondertussen een beetje verder. Doet alles het weer door de tips van @Hoopvol? Het resetten van je ontvanger? En de vraag van @PeterG

Neen, nog steeds geen tv! 😫

Ik snap het niet @Min23 

Wat is het verband met kpn?

De MZ101 is een satelliet ontvanger. Dan heb je tv via schotel ​​​​​​. Dat heeft mijns inziens niet met kpn van doen. 

En TV Vlaanderen is een Belgische provider!

Via je schotel moet dat gewoon werken. 

En als ie verder internet nodig heeft voor bijvoorbeeld terugkijken, dan moet je de Fritzbox zelf (!) nog aanpassen voor kpn internet. Dat gaat niet vanzelf!

Dat gaat alleen met de Fritzbox 7590 automatisch, niet met jouw type. 

Iemand in de buurt die dat kan aanpassen? Links naar de instellingen daarvoor zie eerder dit topic. 

Toch wel bizar dat sinds de overname ik geen beeld meer heb, ook niet zonder internet. Ik heb geen zenders meer, mijn ontvanger vindt geen satellieten meer. Signaalkwaliteit: 0. Sterkte:0.

bij XSS4ALL  werkte alles prima! En ja, ik heb TV Vlaanderen, ik ben Vlaming en wil mijn Vlaamse zenders blijven bekijken! Wat is hier verkeerd aan???

Niet tussen de regels lezen. Daar staat niets! Ontvangst via de schotel moet gewoon werken.