Beantwoord

Geluid TV valt regelmatig kort uit

  • 26 June 2022
  • 14 reacties
  • 111 keer bekeken

Geluid van de TV valt regelmatig uit voor 1-2 seconden, het komt en gaat de ene dag geen probleem de andere dag constant.

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 4 July 2022, 10:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen beste wat voor ontvanger heeft u. Heeft u een Motorola. Die kunt u omruilen voor een nieuwe decoder. Belt 0800 0402 gratis kpn. 👍

Hartelijk dank, we hebben een Arris ontvanger maar ik zal eens bellen met KPN.

Reputatie 7
Badge +20

Geluid van de TV valt regelmatig uit voor 1-2 seconden, het komt en gaat de ene dag geen probleem de andere dag constant.

 

Welke KPN tv decoder heeft? (er zijn meerdere versies van Arris (2952 en de 5202)

Hoe is hij verbonden met de Experiabox?

Netwerkadapters kunnen dit soort problemen veroorzaken.

 

Vul ook je gegevens van je account op dit forum compleet in.

Dan kan een moderater (medewerker KPN) voor je meekijken en je verder helpen. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Duke60. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat het geluid af en toe wegvalt. Heb je inmiddels al contact opgenomen met onze klantenservice en hebben mijn collega's het probleem kunnen verhelpen? Als dat niet het geval is dan wil ik je vragen om onze Servicetool eens te doorlopen, wellicht verhelpt dat het probleem. 

Reputatie 7
Badge +8

@Duke60: Ik herken het probleem. Het is heel lastig te reproduceren, omdat het soms meerdere keren per uur is, soms ook dagen niet. Ik heb twee Arris VIP5202. De ene is met een cat6 UTP kabel verbonden met de Box 12, de andere met een cat 5e (de door KPN bij de Arris geleverd kabel). Beide ontvangers waren aangesloten op de KPN geadviseerde netwerk switch met een cat6 utp kabel.

Onlangs zijn er in de slaapkamer werkzaamheden uitgevoerd, waardoor de televisie en toebehoren moesten worden afgekoppeld. 

Helaas liepen de werkzaamheden wat vertraging op, waardoor de televisie en alleen de ontvanger provisorisch weer aangesloten zijn. De Arris bleek met een (oudere) cat5 (zonder e) kabel aangesloten. Het probleem met het geluid was daarmee verdwenen, nadat alles weer gereed was, en de Arris weer met een cat 6 kabel werd aangesloten, kwamen ook de korte geluidsonderbrekingen weer terug. 

Het lijkt me het proberen waard, de Arris met een cat5 kabel aan te sluiten. Niet geschoten is altijd mis. 

Succes!

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

@Berteman 

Een Cat5E kabel is ruim voldoende voor de KPN tv ontvangers.

Maar een Cat6 kabel mag in theorie geen problemen geven.

Is het wel een 1 op 1 CAT6 kabel?

En is de kabel goed? (kan natuurlijk een draadbreuk inzitten. 

Voorkom daarom altijd knikken in de kabel. 😉

Ook een HDMI kabel kan een draadbreuk hebben (heb ik zelf een keer gehad). Nieuwe kabel is dan het beste. 

Reputatie 7
Badge +8

@joop2011: met de cat6 kabel, die eerder op Arris zat, is niets mis. Die is doorgemeten en daar is nu de Apple TV mee aangesloten: prima gigabit verbinding.

Een cat5 kabel kan ook prima op de Arris: die heeft aan 100Mb genoeg en die werkt prima. Een cat5e of cat6 is in feite overkill.

 

Reputatie 7
Badge +21

@Duke60 Ik zie dat je twee tv-ontvangers in huis hebt. Heb je dit probleem op beide ontvangers? Als dat niet zo is dan wil ik je vragen om de ontvangers eens met elkaar om te wisselen. Op deze manier kan je makkelijk controleren of het probleem in de ontvanger of verbinding zit. 

@Duke60 Ik zie dat je twee tv-ontvangers in huis hebt. Heb je dit probleem op beide ontvangers? Als dat niet zo is dan wil ik je vragen om de ontvangers eens met elkaar om te wisselen. Op deze manier kan je makkelijk controleren of het probleem in de ontvanger of verbinding zit. 

Dat moet een fout zijn we hebben maar een (1) tv-ontvanger in huis, probleem is het gaat dagen weken goed en dan ineens hebben we weer een avond dat het geluid 1-2 seconden uitvalt de hele avond lang.

Reputatie 7
Badge +21

Mijn excuses, ik heb niet goed gekeken, Berteman heeft twee ontvangers in huis. @Duke60 Wil je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan. 

Mijn excuses, ik heb niet goed gekeken, Berteman heeft twee ontvangers in huis. @Duke60 Wil je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan. 

OK gedaan

Reputatie 7
Badge +21

@Duke60 Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb jouw verbinding doorgemeten en ben niet bijzonders tegengekomen. Ik heb dit probleem daarom intern doorgezet naar een achterliggende afdeling. Zij gaan dit verder onderzoeken en nemen contact met jou op als dat nodig is.

@Duke60 Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb jouw verbinding doorgemeten en ben niet bijzonders tegengekomen. Ik heb dit probleem daarom intern doorgezet naar een achterliggende afdeling. Zij gaan dit verder onderzoeken en nemen contact met jou op als dat nodig is.

Hartelijk dank, er is contact opgenomen en net de nieuwe TV ontvanger aangesloten en jammer meteen hetzelfde probleem terwijl het daarvoor de afgelopen dagen nog goed was met het oude kastje. Oude TV ontvanger meteen ingeleverd dus kan ik niet meer aansluiten maar daar ligt het dus ook niet aan. 

Reputatie 7
Badge +21

Wat jammer dat het probleem nog niet is verholpen met een nieuwe tv-ontvanger. Ik heb dit doorgegeven aan de achterliggende afdeling waar je contact mee hebt gehad. Zij nemen binnenkort opnieuw contact met jou op.