Beantwoord

Geluid YouTube app VIP5202 vervormd

  • 30 March 2022
  • 11 reacties
  • 180 keer bekeken

Ik ervaar al sinds een aantal maanden problemen met het geluid van de Youtube app.

Het geluid is misvormd en lijkt te stotteren.

 

Het volgende heb ik al geprobeerd: software een frisse start gegeven, de VIP5202 losgekoppeld van de audio versterker en direct op TV scherm aangesloten met HDMI. Geluid van de VIP5202 op Auto/Stereo/Dolby gezet, maar geeft geen verschil en het probleem blijft bestaan.

Open ik Youtube via de laptop en koppel ik deze via HDMI aan het tv scherm dan heb ik geen problemen.

Het probleem lijkt daarom in de software van de VIP5202 te zittten.

Bij de andere apps op de VIP5202 heb ik geen problemen met het geluid.

 

Het is bij verschillende filmpjes aanwezig alleen bij de een valt het minder op als de ander.

Ik heb geprobeerd een willekeurig filmpje van YouTube te pakken waarin het goed te horen is. Bijvoorbeeld in Piano muziek is het sterk aanwezig, denk aan de lange tonen waarin je haperingen hoort.

Onderstaand voorbeeld:

Tussen minuut 1:00 en 1:30 hoor ik de hapering duidelijk aanwezig.

My Heart Will Go On - Titanic Theme - Céline Dion (Piano Cover) - YouTube

 

Hier moet toch een oplossing voor zijn?

Er zouden toch ook meer KPN klanten last van moeten hebben?

icon

Beste antwoord door Hanna_ 8 April 2022, 17:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Wat vervelend dat je dit ervaart.

Er zouden toch ook meer KPN klanten last van moeten hebben?

Geen idee. Ik niet i.i.g. : Als je een smart tv in huis hebt dan gebruik je natuurlijk de apps daarin. Dan ben je van het geklooi met die van Netflix en Youtube (en Amazon) in de ontvanger af.

Sinds de aanschaf van mijn smart tv (nu al uit oktober 2019) slaagde ik een zucht van opluchting. Wat een heerlijkheid die apps t.o.v. die in de ontvanger!

Wat vervelend dat je dit ervaart.

Er zouden toch ook meer KPN klanten last van moeten hebben?

Geen idee. Ik niet i.i.g. : Als je een smart tv in huis hebt dan gebruik je natuurlijk de apps daarin. Dan ben je van het geklooi met die van Netflix en Youtube (en Amazon) in de ontvanger af.

Sinds de aanschaf van mijn smart tv (nu al uit oktober 2019) slaagde ik een zucht van opluchting. Wat een heerlijkheid die apps t.o.v. die in de ontvanger!

Ik heb ook een Samsung smart tv alleen is deze al een paar jaar oud en ondersteund geen YouTube meer.

Ik mag toch aannemen dat als KPN apps aanbied zoals YouTube op de tv ontvanger dat dit goed werkt?

Daarnaast als ik daar problemen mee ondervindt dan mag ik er toch vanuit gaan dat KPN mij hiermee gaat helpen?

Het probleem is ook al herkend door @Rutger_  en hij zou het doorgeven aan zijn collega's en laten weten als er meer bekend is. Inmiddels al vele weken verder en niets meer vernomen!? Dit vindt ik vreemd en komt niet over als klaar staan voor de al jaren trouwe klant.

@J_K

Even voor de oriëntering: je gebruikt het geluid via de tv zelf?

Ik mag toch aannemen dat als KPN apps aanbied zoals YouTube op de tv ontvanger dat dit goed werkt?

Daar mag je van uit gaan, maar mijn ervaring is al 2 jaar anders. Ik bedoel dus dat die apps slecht werken. 3 weken terug liep mijn ontvanger compleet vast toen ik, weer eens nav een topic, de Youtube app id ontvanger gebruikte.

Daarnaast als ik daar problemen mee ondervindt dan mag ik er toch vanuit gaan dat KPN mij hiermee gaat helpen?

Ook daar mag je dan van uit gaan. (euh, ik ondervindt ??? )

Ik heb echter 1½ jaar geleden voor mijn oudere 2-de tv (een '’smart'’ tv uit 2013) een Chromecast aangeschaft. Daarmee is het weer een '’moderne'’ smart-tv. En met de KPN iTV app bespaart het ook nog 5 euro per maand aan een extra ontvanger. Verder gebruik ik 'm voor Youtube, Netflix, Videoland, NLziet en Viaplay. En zonder abo nog NPOstart. Die 3 laatsten biedt KPN niet eens aan.

Met deze Chromecast v3 gebruik je de apps in bv je smartphone of tablet.

En met de Chromecast v4 met Google-TV ben je minder afhankelijk van die devices.

Een streaming apparaatje erbij is ten allen tijde goedkoper dan een nieuwe tv. En je kan veel meer dan de beperkingen van de (apps in de) tv ontvanger.

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @J_K, welkom. 

Ik denk graag met je mee! Hoeveel TV ontvangers heb jij in huis? Als je er meerdere hebt, speelt het probleem op meerdere ontvangers of enkel op deze? Als het probleem maar op één ontvanger speelt, zou je de ontvangers dan eens van plek willen verwisselen? Heb je maar één ontvanger dan kijk ik graag met je verder. 

Hallo @J_K, welkom. 

Ik denk graag met je mee! Hoeveel TV ontvangers heb jij in huis? Als je er meerdere hebt, speelt het probleem op meerdere ontvangers of enkel op deze? Als het probleem maar op één ontvanger speelt, zou je de ontvangers dan eens van plek willen verwisselen? Heb je maar één ontvanger dan kijk ik graag met je verder. 

@Hanna_ bedankt dat je mee wilt denken!

Ik heb 1 tv scherm en 1 ontvanger vip5202. Het verwisselen gaat dus niet lukken.

Ontvanger zit direct met Ethernet kabel verbonden aan de modem V10. Kabels ook al verwisseld, maar dit is niet het probleem omdat de netflix app wel goed werkt.

Misschien kan jij eens dezelfde opstelling maken. TV scherm -> hdmi naar ontvanger vip5202 en YouTube app. Probeer daar diverse soundtracks of filmpjes eens uit. Hierboven had ik een willekeurig voorbeeld gegeven waar het duidelijk te horen is dat het geluid niet vloeiend loopt.

En of ik het geluid nu direct afspeel op mijn tv scherm of dat ik de Denon versterker ertussen hang maakt geen verschil.

Reputatie 1
Badge +1

Ik heb twee Arris VP 2952 en ervaar ook vanaf het begin dit probleem. Beide kastje zijn met een ethernetkabel aangesloten.

Ik meen dat over dit probleem al eerder een discussie is geweest, maar een oplossing is er niet gekomen.

Beide TV's zijn geen smarttv's.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @J_K en @Hogebrugster

Ik ga dit doorzetten naar mijn collega's van de de ITV afdeling. Ik zie dat jouw gegevens nog niet in jouw profiel staan @J_K, zou je jouw postcode en huisnummer in jouw profiel willen zetten en een seintje willen geven wanneer je dat hebt gedaan. 

Hoi @J_K en @Hogebrugster

Ik ga dit doorzetten naar mijn collega's van de de ITV afdeling. Ik zie dat jouw gegevens nog niet in jouw profiel staan @J_K, zou je jouw postcode en huisnummer in jouw profiel willen zetten en een seintje willen geven wanneer je dat hebt gedaan. 

Ik heb het profiel bijgewerkt.

Net nog even de Youtube app in m'n 2952 gebruikt. Wat een ongelooflijke troep is dát.

Live kanaal. Te veel ingezoomd; geen HD.

Via de app in de tv zelf en chromecast perfect en HD.

@Hanna_ 

Heb jij enig idee wanneer ik een reactie kan verwachten van de ITV afdeling? Of gaat dit ook weer weken duren? Ik zit nu al veel te lang met dit probleem! En niet alleen ik maar meer KPN klanten!

Ik heb ook niet eens een bevestiging gehad van de ITV afdeling dat het in behandeling is. Het gaat voor mijn gevoel allemaal zo vrijblijvend terwijl het voor mij al weken een storing is!

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @J_K

Ik heb inmiddels een update ontvangen. Het is zoals eerder genoemd al een bekend probleem. We kunnen dit probleem niet individueel oplossen, er zijn meerdere klanten met dit probleem. Jouw gegevens worden mee genomen in het onderzoek, en we hopen dat het probleem snel opgelost wordt.