Beantwoord

Glaszenders kwijt in de gids na opstarten Arris VIP 5202

  • 5 December 2021
  • 69 reacties
  • 849 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +3

Opvallend: nu al een aantal keer de HD-glas zenders kwijt na het ontwaken  van de Arris VIP 5202.

Na een software-update komen ze weer tevoorschijn. 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 13 December 2021, 14:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

69 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hi @ruudforsthovel, dat is opvallend. Wat bedoel je precies met dat de HD-glas zenders kwijt zijn, zie je ze niet in de gids of ervaar je iets anders? Kan je er dan wel heen zappen? Daarnaast ben ik benieuwd naar wanneer dit gebeurt. Heb je de tv-ontvanger altijd in stand-by staan of schakel je 'm volledig uit? Fijn dat je in ieder geval een oplossing hebt met het resetten van de tv-ontvanger.

Reputatie 5
Badge +3

Hi @ruudforsthovel, dat is opvallend. Wat bedoel je precies met dat de HD-glas zenders kwijt zijn, zie je ze niet in de gids of ervaar je iets anders? Kan je er dan wel heen zappen? Daarnaast ben ik benieuwd naar wanneer dit gebeurt. Heb je de tv-ontvanger altijd in stand-by staan of schakel je 'm volledig uit? Fijn dat je in ieder geval een oplossing hebt met het resetten van de tv-ontvanger.

@Alexandra De glaszenders staan dan gewoonweg niet in de zenderlijst. Kan er dan ook niet naar toe zappen. Mijn Arris 5202 gaat gewoonlijk in diepe slaap. 

Mijn Arris 5202 gaat gewoonlijk in diepe slaap. 

Dit is een bugje bij deze. Ik ben het vandaag in ander topic (ff niet meer te vinden) ook tegen gekomen. Enige oplossing geen diepe slaap gebruiken. De stroombesparing op jaarbasis is nog geen € 15.

Reputatie 5
Badge +3

Mijn Arris 5202 gaat gewoonlijk in diepe slaap. 

Dit is een bugje bij deze. Ik ben het vandaag in ander topic (ff niet meer te vinden) ook tegen gekomen. Enige oplossing geen diepe slaap gebruiken. De stroombesparing op jaarbasis is nog geen € 15.

@PeterG  Dank je voor je tip 😄 Alle kleine besparinkjes helpen toch? Voor KPN is het devies: oplossen die bug!!!!!

@ruudforsthovel

Heb het stukje hierover gevonden. Dat blijk jij nota bene te zijn! Hier reageert wjb op.

/interactieve-tv-11/updates-interactieve-tv-ontvangers-2021-544169?postid=1423773#post1423773

Maar had het ook al eerder ergens gelezen. Op de 5202 i.c.m. diepe slaap. De 2952 en 2260 hebben na diepe slaap de HDglas zenders nog wel in de lijst.

Maar op de ‘hoofddecoder’ zou ik sowieso niet diepe slaap gebruiken. Het duurt dan bijna een minuut voordat m'n 2952 wakker is.

Reputatie 5
Badge +3

@ruudforsthovel

Heb het stukje hierover gevonden. Dat blijk jij nota bene te zijn! Hier reageert wjb op.

/interactieve-tv-11/updates-interactieve-tv-ontvangers-2021-544169?postid=1423773#post1423773

Maar had het ook al eerder ergens gelezen. Op de 5202 i.c.m. diepe slaap. De 2952 en 2260 hebben na diepe slaap de HDglas zenders nog wel in de lijst.

Maar op de ‘hoofddecoder’ zou ik sowieso niet diepe slaap gebruiken. Het duurt dan bijna een minuut voordat m'n 2952 wakker is.

@PeterG 👍🏻 Ik hoop dat KPN er iets mee kan c.q. doet….

Reputatie 5
Badge +3

Hi @ruudforsthovel, dat is opvallend. Wat bedoel je precies met dat de HD-glas zenders kwijt zijn, zie je ze niet in de gids of ervaar je iets anders? Kan je er dan wel heen zappen? Daarnaast ben ik benieuwd naar wanneer dit gebeurt. Heb je de tv-ontvanger altijd in stand-by staan of schakel je 'm volledig uit? Fijn dat je in ieder geval een oplossing hebt met het resetten van de tv-ontvanger.

@Alexandra zojuist opnieuw alle HD Glaszenders verdwenen uit mijn zenderlijst. Zelfs in de lijst Alle Zenders zijn ze niet terug te zien. Software maar weer vervangen. Begint nu toch wel hinderlijk te worden. 

@ruudforsthovel

zojuist opnieuw alle HD Glaszenders verdwenen uit mijn zenderlijst. Zelfs in de lijst Alle Zenders zijn ze niet terug te zien.

diepe slaap al uitgezet? Anders blijf je bezig.

Menu: instellingen → stand-by → Energiespaarstand

Reputatie 5
Badge +3

@ruudforsthovel

zojuist opnieuw alle HD Glaszenders verdwenen uit mijn zenderlijst. Zelfs in de lijst Alle Zenders zijn ze niet terug te zien.

diepe slaap al uitgezet? Anders blijf je bezig.

Menu: instellingen → stand-by → Energiespaarstand

@PeterG Ja, dankjewel. Ik weet het. 👍🏻

Reputatie 7
Badge +19

@ruudforsthovel Zoals mijn collega Rutger ook noemde in het topic over de updates van de tv-ontvanger, is het niet iets dat we eerder voorbij hebben zien komen. Dat maakt het signaal dat jij afgeeft natuurlijk juist belangrijk. Heb je Rutger zijn vraag/tip nog kunnen proberen? Speelt het probleem op één of op beide tv-ontvangers? Dit zegt veel over waar het mis gaat, vandaar dat het voor ons belangrijk is om te weten. 

Dank voor het linkje en het bijspringen @PeterG :)

Reputatie 5
Badge +3

@ruudforsthovel Zoals mijn collega Rutger ook noemde in het topic over de updates van de tv-ontvanger, is het niet iets dat we eerder voorbij hebben zien komen. Dat maakt het signaal dat jij afgeeft natuurlijk juist belangrijk. Heb je Rutger zijn vraag/tip nog kunnen proberen? Speelt het probleem op één of op beide tv-ontvangers? Dit zegt veel over waar het mis gaat, vandaar dat het voor ons belangrijk is om te weten. 

Dank voor het linkje en het bijspringen @PeterG :)

@Alexandra, nee, ik ben er nog niet aan toegekomen om een en ander te controleren op de tweede tv-ontvanger. 
 

Zodra het euvel zich opnieuw voordoet zal ik dat ook nakijken. 
 

Ik kom er in elk geval bij je op terug.

Groet,

Ruud

 

Reputatie 7
Badge +19

@ruudforsthovel Zoals mijn collega Rutger ook noemde in het topic over de updates van de tv-ontvanger, is het niet iets dat we eerder voorbij hebben zien komen. Dat maakt het signaal dat jij afgeeft natuurlijk juist belangrijk. Heb je Rutger zijn vraag/tip nog kunnen proberen? Speelt het probleem op één of op beide tv-ontvangers? Dit zegt veel over waar het mis gaat, vandaar dat het voor ons belangrijk is om te weten. 

Dank voor het linkje en het bijspringen @PeterG :)

@Alexandra, nee, ik ben er nog niet aan toegekomen om een en ander te controleren op de tweede tv-ontvanger. 
 

Zodra het euvel zich opnieuw voordoet zal ik dat ook nakijken. 
 

Ik kom er in elk geval bij je op terug.

Groet,

Ruud

Helemaal goed Ruud, ik hoor het wel. Ben benieuwd wat er uit deze test komt.

Reputatie 5
Badge +3

Opvallend: nu al een aantal keer de HD-glas zenders kwijt na het ontwaken  van de Arris VIP 5202.

Na een software-update komen ze weer tevoorschijn. 

@Alexandra @erik Vandaag opnieuw in mijn zenderlijst de glasvezel-zenders kwijt na het opstarten van mijn Arris VIO 5202 vanuit de diepe slaap. 
 

Alle zenders zijn in mijn gemaakte zenderlijst te zien, behalve de glaszenders vanaf 661.

Na de software opnieuw geinstalleerd te hebben zijn de glaszenders weer terug

 

 

 

Reputatie 7
Badge +19

@ruudforsthovel Hi Ruud, dat is even geleden! Het speelt nog wel begrijp ik. Is dit de eerste keer dat de glaszenders verdwenen zijn, sinds ik je voor het laatst in december heb gesproken? Zo nee, hoe vaak (en liefst ook wanneer) is het gebeurd? Heb je het ook al op je tweede tv-ontvanger kunnen testen, zoals Rutger en ik eerder gevraagd hebben? Deze testen zijn heel belangrijk, omdat ze veel vertellen over waar het 'm in zit.

Reputatie 5
Badge +3

@ruudforsthovel Hi Ruud, dat is even geleden! Het speelt nog wel begrijp ik. Is dit de eerste keer dat de glaszenders verdwenen zijn, sinds ik je voor het laatst in december heb gesproken? Zo nee, hoe vaak (en liefst ook wanneer) is het gebeurd? Heb je het ook al op je tweede tv-ontvanger kunnen testen, zoals Rutger en ik eerder gevraagd hebben? Deze testen zijn heel belangrijk, omdat ze veel vertellen over waar het 'm in zit.

Dag @Alexandra, ja, ook op de tweede ontvanger waren de HD-glaszenders 661 etc. verdwenen. Na december nu weer één keer voorgekomen. Overige zenders in mijn op maat gemaakte zenderlijst zijn en blijven wel zichtbaar. Software opnieuw geinstalleerd, HD-glaszenders weer zichtbaar. Meer kan ik er niet van maken. 

Reputatie 5
Badge +3

Hi @ruudforsthovel, dat is opvallend. Wat bedoel je precies met dat de HD-glas zenders kwijt zijn, zie je ze niet in de gids of ervaar je iets anders? Kan je er dan wel heen zappen? Daarnaast ben ik benieuwd naar wanneer dit gebeurt. Heb je de tv-ontvanger altijd in stand-by staan of schakel je 'm volledig uit? Fijn dat je in ieder geval een oplossing hebt met het resetten van de tv-ontvanger.

@Alexandra Goedemorgen, opnieuw ben ik na het opstarten van de Arris VIP 5202 de HD Glaszenders 661 etc. Kwijt in de door mij zelf samengestelde zonderlingst. Hierover hebben wij al eerder met elkaar gecommuniceerd. Na de software opnieuw geïnstalleerd te hebben staan de glaszenders weer in het rijtje.

Het is en blijft een vreemd fenomeen toch?

Wellicht kan hier nu toch eens serieus naar gekeken worden?

Hartelijke groet,

 

Ruud

@ruudforsthovel 

Het is bekend dat de 5202 ze niet goed vasthoudt bij gebruik van de eco-stand. Dat is nog niet opgelost heb ik begrepen.

Reputatie 5
Badge +3

@ruudforsthovel

Het is bekend dat de 5202 ze niet goed vasthoudt bij gebruik van de eco-stand. Dat is nog niet opgelost heb ik begrepen.

@PeterG , aha! Wat apart. Op eerdere meldingen van mij kreeg ik van KPN te horen dat ze deze melding nog niet eerder gehad hebben. Dan kan ik ook niet de enige zijn met deze klacht. Ik ga er dan maar van uit dat KON dit uit de wereld gaat helpen. En hopelijk ook de glaszenders naar 1 en verder. verplaatst. 
 

Dank in elk geval voor je reactie. 

Dan kan ik ook niet de enige zijn met deze klacht.

Ik denk zo maar dat nog weinig mensen hier last van zullen hebben. Standaard staan de ontvangers niet op eco-stand-by namelijk. Veel mensen weten (derhalve) ook niet eens dat kpn dat sinds '’kort'’ heeft.

Overigens is het stroomverbruik van die 5202 gering.

Aan: 4,3 watt
Stand-by: 3,3 watt
Eco stand-by: 0,35 watt

Met ca. 10 uur per dag stand-by bespaar je nog geen tientje stroom per jaar.

De meeste mensen hebben de hoofddecoder (woonkamer) niet op eco. Dat is ook prettiger met de updates.

Reputatie 5
Badge +3

Dan kan ik ook niet de enige zijn met deze klacht.

Ik denk zo maar dat nog weinig mensen hier last van zullen hebben. Standaard staan de ontvangers niet op eco-stand-by namelijk. Veel mensen weten (derhalve) ook niet eens dat kpn dat sinds '’kort'’ heeft.

Overigens is het stroomverbruik van die 5202 gering.

Aan: 4,3 watt
Stand-by: 3,3 watt
Eco stand-by: 0,35 watt

Met ca. 10 uur per dag stand-by bespaar je nog geen tientje stroom per jaar.

De meeste mensen hebben de hoofddecoder (woonkamer) niet op eco. Dat is ook prettiger met de updates.

Alle kleine beetjes helpen. Collectief kan dat dan aardig oplopen @PeterG . En naar mijn idee  vindt de update gewoon plaats en onderbreekt de eco-stand. 

 

Oh…

Hier met de Arris vip2952 in eco niet. Dan komt de update zodra ie is opgestart v.u. eco. Dat duurt al 1m40sec. En dan nog de update ruim 10 minuten.

Reputatie 5
Badge +3

@Alexandra Goedendag Alexandra, opnieuw ben ik vanochtend in een zenderlijst de glasvezelzenders 661 en verder kwijt. 
 

Dit is mij nu meerdere keren overkomen en we hebben hierover met elkaar eerder gecommuniceerd.

Ik moet opnieuw de software updaten voordat de verloren zenders weer zichtbaar worden.

Vreemd fenomeen. 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen beste Ruudforsthovel bij ons doet deze HD glasvezel zenders goed 👍

Reputatie 5
Badge +3

Goedemorgen beste Ruudforsthovel bij ons doet deze HD glasvezel zenders goed 👍

Dat is goed nieuws Cornelis. Het lijkt er op dat het heeft te maken met de ECO stand van de ontvanger.

Dit is o.a. door mij al diverse keren gemeld. KPN mag wat mij betreft wel eens met een oplossing komen. 

@ruudforsthovel 

Vraagje: gebruik je nog steeds de eco-stand? Of was het nu van uit stand-by?