Beantwoord

Glaszenders kwijt in de gids na opstarten Arris VIP 5202

  • 5 December 2021
  • 69 reacties
  • 849 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +3

Opvallend: nu al een aantal keer de HD-glas zenders kwijt na het ontwaken  van de Arris VIP 5202.

Na een software-update komen ze weer tevoorschijn. 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 13 December 2021, 14:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

69 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor de antwoorden heren! @JanD, jij bent nu even met ecostand uit aan het testen begrijp ik? Merk je al/ook verschil?

Ik ga dit verder opnieuw onder de aandacht brengen bij de tv mensen.

Dank voor de antwoorden heren! @JanD, jij bent nu even met ecostand uit aan het testen begrijp ik? Merk je al/ook verschil?

Ik ga dit verder opnieuw onder de aandacht brengen bij de tv mensen.

Hallo @Erik_ , inderdaad.

Dank voor de antwoorden heren! @JanD, jij bent nu even met ecostand uit aan het testen begrijp ik? Merk je al/ook verschil?

Ik ga dit verder opnieuw onder de aandacht brengen bij de tv mensen.

Hallo @Erik_ , inderdaad.

 

Wat mij ook opvalt, nu de ecostand uit staat, dat de verbonden soundbar via S/PDIF niet meer door de 5202 aangezet wordt. Dat gebeurde ook steeds in de ecostand, terwijl dat niet de bedoeling is.

Hoi, @JanD . In eco gaat (na dat kwartier ) ook het rode licht in de optische aansluiting uit.

In gewoon stand-by blijft dat licht aan.

En als dat licht niet uit gaat gaan de meeste soundbars ook niet vanzelf uit.
En als dat licht niet aan gaat gaat de SB ook niet vanzelf aan…. ( ik begrijp dat je dit nu prettig vindt ).

Sommige reageren op het feit of er überhaupt geluid is, zoals een Polk. Die gaat wel uit ook als de kpn tv ontvanger niet op eco staat.

Sinds een paar weken steeds weer last van het kwijtraken van de glaszenders, na een frisse start wordt nu ook steeds gemeld dat er nieuwe software is en dat die geïnstalleerd wordt, hetgeen ook gebeurt, er is echter geen nieuwe software, want die is van de week al bijgewerkt, rond de 29e geloof ik.

Haal nu de 5202 uit de Ecostand en ga het 2 weken aanzien.

Reputatie 5
Badge +3

Sinds een paar weken steeds weer last van het kwijtraken van de glaszenders, na een frisse start wordt nu ook steeds gemeld dat er nieuwe software is en dat die geïnstalleerd wordt, hetgeen ook gebeurt, er is echter geen nieuwe software, want die is van de week al bijgewerkt, rond de 29e geloof ik.

Haal nu de 5202 uit de Ecostand en ga het 2 weken aanzien.

 

@JanD, dit moet inmiddels de volle aandacht hebben bij KPN @Erik_ . Dit is ook door mij nu verschillende keren gemeld. Ik heb daar nog niets op teruggehoord. Wel fijn om te weten dat het dus meer voorkomt. Je zou bijna aan jezelf gaan twijfelen….😄

Reputatie 7
Badge +30

Ik hoop hier volgende week inhoudelijk op terug te kunnen komen. We zitten in het staartje van de vakantieperiode waardoor het tv team nog niet weer helemaal op volle sterkte is. En ze hebben het nogal druk. Dus ik heb nog geen verdere terugkoppeling op dit moment.

Update, zoals beloofd:

ik heb de 5202 nu 2 weken gebruikt met de ECO-stand UIT en de glaszenders zijn gewoon behouden gebleven.

Met de ECO-stand aan gaat het dus fout.

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor het testen, @JanD. Ik heb het zojuist weer doorgegeven aan de tv mensen. Zodra ik een reactie krijg kom ik er op terug. 

Reputatie 5
Badge +3

@Alexandra  Goedemorgen, het is mij wéér overkomen. Hedenochtend opnieuw de glasvezelzenders 661 en verder “ kwijt” uit de zenderlijst.

 

En ja hoor, na de software opnieuw geïnstalleerd te hebben zijn de zenders weer terug en staan ze weer keurig in de zenderlijst.

Dit hoort toch niet te gebeuren? 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Zeker niet, @ruudforsthovel. Ik heb de mailbox nagekeken en ik zie niet dat ik op mijn eerdere mail verdere reactie heb gekregen. Ik heb het probleem daarom nogmaals aan de tv mensen voorgelegd. 

Reputatie 5
Badge +3

Zeker niet, @ruudforsthovel. Ik heb de mailbox nagekeken en ik zie niet dat ik op mijn eerdere mail verdere reactie heb gekregen. Ik heb het probleem daarom nogmaals aan de tv mensen voorgelegd. 

Dank @Erik_ voor je reactie. Ik hoop dat het een keer wordt opgelost. Het heeft wellicht ook te maken met de eco-stand? 

Reputatie 7

Dat zou niet moeten @ruudforsthovel. Je kunt 'm als test uitzetten en kijken of dat een verschil maakt. Als we een antwoord hebben op Erik z'n mail komen we er sowieso op terug. En als jij ervaart dat de ECO-stand een verschil lijkt te geven kunnen we dat daarbij ook doorgeven.

Reputatie 5
Badge +3

Dat zou niet moeten @ruudforsthovel. Je kunt 'm als test uitzetten en kijken of dat een verschil maakt. Als we een antwoord hebben op Erik z'n mail komen we er sowieso op terug. En als jij ervaart dat de ECO-stand een verschil lijkt te geven kunnen we dat daarbij ook doorgeven.

Dag @Jasper ik ga het verder bekijken, maar of het van de Eco-stand afhangt of niet zou zeker ook door KPN centraal onderzocht kunnen worden natuurlijk….

Hoi, @ruudforsthovel . @JanD  heeft al geconstateerd dat ie zonder eco stand de zenders niet kwijt raakt. Met was ie ze wel een x kwijt.

Ik nam aan dat je dat zelf al getest had door bijvoorbeeld zeker een substantiële tijd 3 à 4 weken geen eco te gebruiken. De (individuele) besparing bij de 5202 is minimaal ook. Met 8 uur per dag uit op eco duurt het bij die ca. 12 dagen voordat je 1 kWh hebt bespaard.

Het verbuik in stand-by zonder eco is 3,3 Watt. In bedrijf is het 4,3 Watt.

In dit topic:

Update, zoals beloofd:

ik heb de 5202 nu 2 weken gebruikt met de ECO-stand UIT en de glaszenders zijn gewoon behouden gebleven.

Met de ECO-stand aan gaat het dus fout.

 

Reputatie 7

Het verbuik in stand-by onder eco is 3,3 Watt. In bedrijf is het 4,3 Watt.

Is dat zo?

Naar mijn weten verbruikt de 5202 3,3W in standby en 0,35W in ECO mode.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi, @ruudforsthovel . @JanD  heeft al geconstateerd dat ie zonder eco stand de zenders niet kwijt raakt. Met was ie ze wel een x kwijt.

Ik nam aan dat je dat zelf al getest had door bijvoorbeeld zeker een substantiële tijd 3 à 4 weken geen eco te gebruiken. De (individuele) besparing bij de 5202 is minimaal ook. Met 8 uur per dag uit op eco duurt het bij die ca. 12 dagen voordat je 1 kWh hebt bespaard.

Het verbuik in stand-by onder eco is 3,3 Watt. In bedrijf is het 4,3 Watt.

In dit topic:

Update, zoals beloofd:

ik heb de 5202 nu 2 weken gebruikt met de ECO-stand UIT en de glaszenders zijn gewoon behouden gebleven.

Met de ECO-stand aan gaat het dus fout.

 

@PeterG, @JanD Tja, ik vind dit de omgekeerde wijze van denken, zeker in een periode waarin energiebesparen een hot topic is.

Omdat het slechts een kleine besparing is door de Eco-stand te gebruiken op de Arris ontvanger zou je die maar uit moeten schakelen om de glaszenders maar niet kwijt te raken.

Ik draai het om, alle kleine energiebesparingen, ook sluipverbruik, zijn de moeite waard.

Het is niet de bedoeling dat klanten glaszenders kwijtraken alleen al omdat ze de Eco-stand inschakelen.

KPN…..los dit nu eindelijk eens op…..!!!!!

 

Het verbuik in stand-by onder eco is 3,3 Watt. In bedrijf is het 4,3 Watt.

Is dat zo?

Naar mijn weten verbruikt de 5202 3,3W in standby en 0,35W in ECO mode.

Ah, dank, @wjb . Ik wilde zonder typen. De z is weggevallen. Zal ik even toevoegen. Ook bij nalezen voor plaatsen overheen gelezen.

de omgekeerde wijze van denken

Geheel mee eens, @ruudforsthovel . Alleen beweren @JanD  en ik ook helemaal niet dat je die eco dan maar helemaal niet moet gebruiken. Alleen voor 'nu’, om dit probleem te omzeilen.

KPN…..los dit nu eindelijk eens op…..!!!!!

Ook eens (al zal je dat hopelijk niet verbazen 😉)

Want nu is het: Eco gebruiken en ergernis voor de regelmatig verdwenen HDglas zenders. Wat bovendien helemaal een software update vereist (wat ook weer tijd kost) om ze terug te hebben.
OF eco niet gebruiken (op de woonkamer ontvanger) en geen ergernis (meer). 

Bovendien is een 'lange’ wachttijd voor inschakelen van de ontvanger in de huiskamer mijns inziens minder gewenst. Op slaapkamer e.d. gewoon wél eco gebruiken.

Ik plaats dit opdat niet nog iemand het advies 'verkeerd’ interpreteert. Op individuele basis is de besparing zeer minimaal per maand.