Beantwoord

Haperend beeld bij opnames van BBC First

  • 19 May 2023
  • 3 reacties
  • 47 keer bekeken

Ik heb het probleem bij opnames van BBC First. Niet bij andere zenders waarvan ik tot nu toe programma's heb opgenomen. Het beeld bevriest regelmatig voor korte of soms langere tijd. Het lijkt er op dat hoe ouder de opname (max. 1 maand) hoe erger het wordt. Een enkele keer is het ook al voorgekomen dat de opname helemaal vastliep en weer van voor af aan begon. 

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 23 May 2023, 14:45

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Gekke Henkie Weer, welkom. 

Wat een specifiek probleem. Alleen de opnames van BBC First dus. Dat is wel bijzonder. Helemaal dat het veranderd naar mate het ouder wordt, dat vind ik bijzonder. Ik wil je eens adviseren de ontvanger een reset te geven. Hoe gaat het daarna? Ontvanger maakt dan namelijk weer een nieuwe verbinding met het netwerk. Hopelijk zorgt dat voor verbetering. 

Hoi @Gekke Henkie Weer, welkom. 

Wat een specifiek probleem. Alleen de opnames van BBC First dus. Dat is wel bijzonder. Helemaal dat het veranderd naar mate het ouder wordt, dat vind ik bijzonder. Ik wil je eens adviseren de ontvanger een reset te geven. Hoe gaat het daarna? Ontvanger maakt dan namelijk weer een nieuwe verbinding met het netwerk. Hopelijk zorgt dat voor verbetering. 

BBC First is in ieder geval de enige waarbij ik het probleem tegenkom. Verder neem ik eigenlijk alleen op van de reguliere NPO/RTL/SBS-zenders.

De modem en ontvanger heb ik meerdere malen gereset, maar dit lost het probleem niet op.

Reputatie 7
Badge +20

Resetten helpt dus niet. Dat is balen. 

Ik ben nog wel benieuwd of het een specifieke serie is? Of is het bij willekeurige programma's? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk. Als het bij een specifieke opname is. Welke is dat? Hoe plan je die in?

De opnames van de andere zenders zijn dus wel goed, dat is fijn. 

Reageer