Beantwoord

Haperend beeld bij terugkijken, kan dit komen door switch?

  • 22 January 2022
  • 51 reacties
  • 604 keer bekeken

Reputatie 2

Hallo, 

Ik zit met het volgende probleem.
Als ik boven een programma terug wil kijken op de tv dan haperd het beeld staat dan steeds stil.
Dit is ook als ik op de andere slaapkamer van mijn dochter ga kijken.
Sommige zenders hebben het ook als ik niet terug aan het kijken ben.
Echter als ik de kabel die van beneden naar boven gaat uit de switch haal en rechtstreeks in de mediabox boven doe dan heb ik het probleem niet. 
Hoe kan dit zou dan de switch kapot zijn ik heb al eens eerder een nieuwe switch gehad ivm foutmeldingen van zenders die we boven niet konden ontvangen. Of kan het aan iets anders liggen.

 

Groetjes Anita

 

icon

Beste antwoord door Nick83 27 January 2022, 18:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

51 reacties

Hallo @Anietjuh ,

welke switch heb je?En welk modem?En welke tv ontvanger?

Reputatie 7
Badge +22

@Anietjuh heb je een switch met een “E” achter het type nummer?

Bijvoorbeeld: GS105E

Heb je deze switch van KPN? Want de switch moet wel IGMP Snooping ondersteunen, anders werkt interactieve tv niet goed. 

Badge +19

Nog wat om te lezen :wink:https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968

Reputatie 2

Hallo @Anietjuh ,

welke switch heb je?En welk modem?En welke tv ontvanger?

We hebben een switch van kpn gekregen een netgear idd met een E erachter. de modem is een Experiabox V10 en de tv ontvanger is een arris vip2952 v2

Hallo @Anietjuh ,

welke switch heb je?En welk modem?En welke tv ontvanger?

We hebben een switch van kpn gekregen een netgear idd met een E erachter. de modem is een Experiabox V10 en de tv ontvanger is een arris vip2952 v2

dan zit dat goed.Ook al eens de decoder gereset?:

 

Reputatie 2

Ja dat hebben we ook al gedaan.
Maar het is toch raar dat als ik de switch er tussenuit haal en de kabel rechtstreeds in de tv ontvanger doe het dan wel goed werkt?

Ja dat hebben we ook al gedaan.
Maar het is toch raar dat als ik de switch er tussenuit haal en de kabel rechtstreeds in de tv ontvanger doe het dan wel goed werkt?

Misschien dat de kabel van de switch naar de ontvanger niet meer zo goed is?Welke apparaten heb je op de switch aangesloten?

Reputatie 2

Op de switch zit de kabel die vanaf beneden komt , en dan zitten er 2 kabels op die naar de 2 tv ontvangers gaan.
Had er zelf ook al aan zitten denken zou dan de kabel vanaf de switch naar de tv ontvanger niet goed zijn maar dan zoude beide kabels niet goed zijn want bij alle 2 de ontvangers boven is het probleem en zijn dus 2 verschillende kabels

Reputatie 7
Badge +22

@Anietjuh maar tussen de switch en de modem zit ook een UTP kabel, en daarna van de switch 2 UTP kabels naar jou 2 tv ontvangers toch? Dan zal de kabel tussen de modem en de switch eventueel het probleem kunnen zijn. 

Reputatie 2

@Anietjuh maar tussen de switch en de modem zit ook een UTP kabel, en daarna van de switch 2 UTP kabels naar jou 2 tv ontvangers toch? Dan zal de kabel tussen de modem en de switch eventueel het probleem kunnen zijn. 

Als ik de UTP kabel die voor de switch zit (dat is de kabel die vanaf beneden komt) rechtstreeks in de tv ontvanger doe dan hebben we geen problemen, dus die kabel is goed lijkt me. Vandaar dat ik zeg kan de switch niet goed zijn? Probleem is als ik de utp kabel rechtstreeks op onze ontvanger doe dus switch er tussen uit dan kan mijn dochter geen tv kijken op haar slaapkamer :nerd:

Groetjes Anita

Reputatie 7

Als je alleen de TV ontvanger op de slaapkamer van jouw dochter op de switch aansluit, werkt die dan wel?

Reputatie 2

Als je alleen de TV ontvanger op de slaapkamer van jouw dochter op.de.switch aansluit, werkt die dan wel?

Dat heb ik nog niet getest, dat zal ik morgen eens even doen.
Laat het dan wel even weten of goed gaat of niet.

Groetjes Anita

Reputatie 2

Als je alleen de TV ontvanger op de slaapkamer van jouw dochter op de switch aansluit, werkt die dan wel?

Dit vandaag getest en dan is het probleem er nog.

Alsnog een keer beide ontvangers helemaal terug gezet naar fabrieksinstellingen dan eens kijken vanavond of het dan beter gaat.
Had dit al een keer gedaan maar dacht nog maar keer proberen (je weet maar nooit)

Reputatie 5
Badge +5

Dan moet het haast wel de switch zijn die het veroorzaakt. Had u dit probleem eerder niet, maw heeft het eerder gewoon gewerkt met de switch?

Reputatie 7

Als je alleen de TV ontvanger op de slaapkamer van jouw dochter op de switch aansluit, werkt die dan wel?

Dit vandaag getest en dan is het probleem er nog.

Zet de switch ook eens terug naar fabrieksinstelling. 

 

Reputatie 2

Ik heb de switch terug gezet naar fabrieksinstellingen maar ook dat helpt niet helaas.

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @Anietjuh, welkom terug :-)

Wat voor apparaten heb je verder op de switch aangesloten?
Heb je de andere poorten op de switch ook geprobeerd?

Hallo,

Ik had soortgelijke problemen met dezelfde switchen en ontvangers. Wat bij mij erg veel heeft geholpen is het instellen van verschillende vlan’s op de switchen. Alle ontvangers op bijvoorbeeld vlan 1 en al de andere apperaten op vlan 2. De poort waar de kabel van de experiabox in zit op de switch staat dan natuurlijk op all. 

Reputatie 2

Goedemorgen @Anietjuh, welkom terug :-)

Wat voor apparaten heb je verder op de switch aangesloten?
Heb je de andere poorten op de switch ook geprobeerd?

😀Dank je wel al is het wel weer met een vraag maar goed lees regelmatig het forum een beetje door.
Er zit verder niks op de switch aangesloten alleen de kabel die vanaf beneden komt en dan 2 kabels die naar de 2 ontvangers gaan. Heb ook al gewisseld van poorten.

Reputatie 2

Hallo,

Ik had soortgelijke problemen met dezelfde switchen en ontvangers. Wat bij mij erg veel heeft geholpen is het instellen van verschillende vlan’s op de switchen. Alle ontvangers op bijvoorbeeld vlan 1 en al de andere apperaten op vlan 2. De poort waar de kabel van de experiabox in zit op de switch staat dan natuurlijk op all. 

Sorry dit begrijp ik niet helemaal hoe stel je dat in dan?

of bedoel je gewoon daar waar de kabels ingaan☺️

Reputatie 7
Badge +9

@Anietjuh neem aan dat het eerder wel probleemloos heeft gewerkt voor de 2 TVs ? Gezien de uitgebreide voordiagnose kunnen het nog 2 zaken zijn.

  1. De switch zelf
  2. de kabel tussen switch en Experiabox 

het 2de punt lijkt uitgesloten maar is niet helemaal zo, als de TV ontvanger rechstreeks op deze kabel word aangesloten worden slechts 4 van de 8 draden gebruikt ( een 100Mbit koppeling ) waardoor een eventueele verstoring uit deze andere 4 hier niet optreed. 

Als de kabel naar de switch loopt worden wel alle 8 de geleiders gebruikt. 

Als je de mogelijkheid hebt het met een tijdelijke kabel die je door je woning heen legt te proberen weet je dit uiteraard wel volledig uit te sluiten.

Als je nu 1 TV erop aansluit heb je het probleem ook al correct ? want dan kan je nog de switch naar beneden plaatsen voor deze kabel en de andere zijde direct in TV ( Switch voor test voor de kabel plaatsen ) als het probleem dan weg is dan zit het hem echt in deze kabel ( Want switch zit er dan wel tussen dus die is het probleem dan niet en de kabel gebruikt dan slechts die 4 geleiders gezien de ITV alleen die 4 pakt )

Hallo,

Ik had soortgelijke problemen met dezelfde switchen en ontvangers. Wat bij mij erg veel heeft geholpen is het instellen van verschillende vlan’s op de switchen. Alle ontvangers op bijvoorbeeld vlan 1 en al de andere apperaten op vlan 2. De poort waar de kabel van de experiabox in zit op de switch staat dan natuurlijk op all. 

Sorry dit begrijp ik niet helemaal hoe stel je dat in dan?

of bedoel je gewoon daar waar de kabels ingaan☺️

Aangezien je enkel ontvangers op de switch hebt maakt dit niet uit. Het zijn instellingen op de switch die je kan doen met een applciatie van Netgear. 

 

Eventueel wat hierboven al geopperd werd zou ik de kabels nakijken en of het minimaal Cat 5e is.

Reputatie 2

Ik ga eens kijken om dan idd de switch beneden te testen en anders zal ik eens gaan kijken of ik ergens een kabel weg kan halen om te testen, en anders moet ik een nieuwe kopen en maken omdat als het wel aan de kabel zou liggen deze door het plafond heen naar boven moet. Heb ik alleen de spullen niet voor maar dat zien we dan wel weer. Nu las ik ergens dat er verschil zit in het aan sluiten klopt dit had met 10M en 100M te maken. Moet dan toch een schema gaan zoeken ☺️
 

Groetjes Anita

Ik zal eens gaan kijken of ik ergens een kabel weg kan halen om te testen, en anders moet ik een nieuwe kopen en maken omdat als het wel aan de kabel zou liggen deze door het plafond heen naar boven moet. Heb ik alleen de spullen niet voor maar dat zien we dan wel weer. Nu las ik ergens dat er verschil zit in het aan sluiten klopt dit had met 10M en 100M te maken. Moet dan toch een schema gaan zoeken ☺️
 

Groetjes Anita

Ik denk dat er momenteel nergens 10M meer wordt gebruikt. Het is allemaal 100M of wat meer stnadaard word nu 1000M.

 

Kleurcode die ik altijd gebruik van links naar rechts, kijken naar de onderkant van de plug (zonder lipje dus): wit/groen; groen ; wit/oranje ; blauw ; wit/blauw ; oranje ; wit/bruin ; bruin

Reputatie 7

Nu las ik ergens dat er verschil zit in het aan sluiten klopt dit had met 10M en 100M te maken.

Dat klopt, als de TV ontvanger aangesloten is op een switch zonder IGMP snooping en op die switch is ook een apparaat aangesloten waarvan de netwerkkaart op 10Mbps ingesteld is, dan is de kans zeer groot dat je haperingen krijgt. Bij veel computer die uit gezet zijn blijft de netwerkkaart actief op 10Mbps om zo via een wake-on-lan wakker gemaakt te kunnen worden. Zie ook