Vraag

Haperend beeld bij wisselen van zender via 4K ontvanger

  • 22 December 2021
  • 38 reacties
  • 523 keer bekeken

Reputatie 1

Bij het wisselen van zenders hapert mijn beeld. Ook gebeurd dit als ik random tv zenders kijk. Heb alles al vaak gerest, zowel tv, modem, tv ontvanger. Alle kabels gecontroleerd etc. Kan het aan de lijn naar mijn huis liggen ? Het is irritant dat ik elke keer haperend beeld heb. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

38 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hey @Jordi Smit87, welkom hier! Het zou inderdaad aan je verbinding kunnen liggen. Maar laten we toch bij het begin beginnen :) Welke tv ontvanger heb je, en hoe is deze aangesloten op de Experia Box (rechtstreeks bekabeld, of zit er nog iets tussen)? Heb je ook nog andere tv ontvangers, en ervaar je deze klachten daar ook op?

Reputatie 1

Hi Erik,

Alles is volledig bekabeld. Ik heb de arris 5202 en kpn box 12. Heb 1 ontvanger. 

Reputatie 7
Badge +30

Hmm, da's bijna jammer. Geen enkel iets om de schuld te geven :sweat_smile:

Zou je jouw forumprofiel willen invullen en hier reageren als je dat gedaan hebt? Dan ga ik hier de boel eens doormeten om te zien of ik daar een oorzaak in kan vinden.

Reputatie 1

Hahaha zonde indd. Profiel ingevuld. Ben benieuwd! 

Reputatie 7
Badge +30

'k Zie bij het doormeten ook geen gekke dingen die dit kunnen verklaren. Op zich positief natuurlijk, maar opnieuw niets om dan met de vinger naar te wijzen. Ik heb wel je oude ontvanger losgekoppeld, deze stond nog aangemeld. Zou geen invloed moeten hebben, vooral niet omdat je glasvezel hebt, maar je weet maar nooit.

Voor de zekerheid, de ontvanger is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de Experia Box, of zit er iets tussen (switch, wifipunt, etc.)?

Reputatie 1

Hi Erik,

Alles is rechtstreeks op de Experia box aangesloten. Heb wel super wifi. Ook bekabeld rechtstreeks op Experia box. 

Reputatie 1

Hi @Erik_ had je nog een oplossing wellicht ?

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Helaas niets definitiefs, @Jordi Smit87. Ik heb opnieuw naar je verbinding gekeken en ik zie daarin geen problemen. Zowel niet algemeen, als tv specifiek. Het is jammer dan dat je maar één ontvanger hebt, anders konden we nog een kruistest doen om te kijken of het probleem bij de ontvanger of de locatie blijft.  Wat je kunt proberen is een andere HDMI kabel tussen tv en ontvanger en/of een andere netwerkkabel tussen Experia Box en tv ontvanger. Gewoon om uit te sluiten dat het probleem in een van deze twee dingen zit.

Je internetverbinding is verder stabiel? Als deze dingen ^ niets uithalen (of hebben uitgehaald als je het al geprobeerd hebt) en de internetverbinding is verder stabiel, dan kan ik een melding aanmaken voor de technische back office om hier verder naar te kijken.

 

Reputatie 1

Hi @Erik_ ik heb inmiddels getest met een andere hdmi kabel en netwerkkabel maar helaas geen verbetering. Kun je dit verder opnemen met de technische dienst? Wellicht een nieuw 4k kastje? 

 

Groet,

Jordi

Reputatie 1

Hi @Erik_  had jij al contact gehad met de technische dienst hierover?

 

Groet,

Jordi

Reputatie 2
Badge

er staan echt heel veel reacties issues mbt dit op alle storingen.nl v mensen die hetzelfde ervaren waaronder ik ook.Gisteravond latrr op de avond was het weer bal. boven in de slaapkamer.

Reputatie 1

@Erik_  had jij nog iets kunnen doen? Probleem is er nog steeds... 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Jordi Smit87, hier ben ik weer. Ik was de eerste week van het jaar vrij, en ik zie dat dit topic helaas even onder de radar van de back-up is gevlogen. Excuses hiervoor. Ik heb zojuist geprobeerd een back office melding hiervoor aan te maken, maar dit wordt omgebogen naar een monteursafspraak. Zou je daarom een aantal momenten willen aangeven waarop dit uitkomt deze week? Voor de volledigheid hierbij nog wel: als bij het bezoek blijkt dat het probleem niet aan ons ligt, dan wordt voor dit monteursbezoek €60 in rekening gebracht. Ik verwacht dit echter niet, want jij hebt alles aan jouw kant qua kabels getest. 

Reputatie 1

Hi @Erik_ 

Altijd lekker een weekje vrij. Vrijdag komt voor mij het beste uit. 

Ik las iets over het schoonmaken van de lijn van glasvezel? Wellicht dat dat helpt? Ik heb de haperingen alleen via KPN. Als ik apps op mijn tv gebruik zoals netflix videoland etc, heb ik nergens last van. Wellicht toch een niet goed werkende arris vp5202? Neemt de monteur die ook mee? 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Top, dan heb ik het nu ingepland voor vrijdagochtend (de 14e), @Jordi Smit87. Je krijgt bevestiging van de afspraak. De monteur komt tussen 8 en 12 uur, neemt over het algemeen even contact op als hij er bijna is. Schoonblazen van de het eindpunt van de glasvezel (waar hij je aansluitpunt ingaat) kan inderdaad iets zijn wat de monteur gaat doen. Hangt even af van wat het onderzoek ter plaatse uitwijst. Vervangende apparatuur heeft de monteur in ieder geval bij zich. 

Reputatie 1

@Erik_ top ! Als de monteur is geweest laat ik de uitkomst weten. 

Reputatie 1

@Erik_  Monteur is afgelopen vrijdag geweest. heeft alles nagelopen en geen fouten kunnen ontdekken.

Het schokkerige beeld blijft nog wel bij het wisselen van de zenders zelf. Onduidelijk hoe dat komt. Bekabeling e.d. is wel gewoon goed. alles is doorgemeten. Wellicht dat het aan de koppeling tussen de Arris en de One Connectbox van mijn Samsung TV ligt? ik ga ook nog even na bij Samsung. Maar heb alleen deze klachten bij KPN gebruik en niet bij Apps op de tv zelf…

 

Groet,

Jordi 

Reputatie 1

Hi @Erik_  inmiddels Samsung gesproken. Maar die geeft aan dat het dan wellicht aan de Arris box ligt. Kunnen we die omruilen om na te gaan of dat het is? Al het andere hebben we nu geprobeerd. 

Reputatie 7
Badge +30

Jammer dat de monteur niet de oplossing heeft kunnen brengen, @Jordi Smit87. Ik ga kijken of we de box kunnen omwisselen, kom er later vandaag even bij je op terug. 

Reputatie 1

@Erik_  dank! zou top zijn als dat lukt. Dat is het enige wat ik mij nog kan bedenken waar het aan zou kunnen liggen? 

Ik hoor het graag.

 

groet,

Jordi

Reputatie 7
Badge +30

Extra vraag nog @Jordi Smit87, heb je ook kunnen testen met de One Connect Box er tussenuit? 

Reputatie 1

@Erik_ dat is niet mogelijk aangezien de one connectbox de hardware is van de tv waar alle aansluitingen op zitten. 

Reputatie 1

@Erik_ ging het nog lukken om de arris om te wisselen?

Reputatie 7
Badge +30

Nog niet, helaas, @Jordi Smit87. Omdat die Connect Box er nog tussen zit blijft het terugvallen op dat die de oorzaak zou kunnen zijn. Het is dan toch echt wel nodig om te testen zonder. Ik weet niet wat je verder allemaal aangesloten hebt op die Box, maar het enige dat in principe nodig is, is de tv ontvanger loskoppelen van de Connect Box en deze even tijdelijk rechtstreeks op de tv aaansluiten met een HDMI kabel. Als de haperingen er dan nog zijn, dan kan ik weer opnieuw aankloppen bij de logistieke afdeling.

Reputatie 1

Hi @Erik_ mijn tv heeft geen hdmi aansluiting op het tv toestel zelf. De one connect box heeft de aansluitingen van de samsung Qled tv. Zie de site van Samsung voor een voorbeeld hiervan. In mijn apps op de TV heb ik die haperingen niet. Wel als ik kijk naar TV via KPN Box 5202... ik krijg morgen wel een nieuw kabeltje van Samsung welke loopt vanuit de one connect box naar de tv. Wellicht dat daarin het euvel zit. Mocht dit niet de oplossing zijn... dan is het alleen nog de VP5202 wat gecheckt moet worden... ik meld mij morgen weer als de nieuwe kabel tussen tv en One connect box zit.