Beantwoord

Haperend beeld op 2 tv ontvangers

  • 30 December 2021
  • 14 reacties
  • 141 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

ik heb sinds kort hetzelfde probleem op 2 tv ontvangers na 1,5 jaar geen probleem gehad te hebben het is boven erger als beneden beeld blijft af en toe gewoon stilstaan heb de arris tv ontvanger 5202 en de box 12 met 3 superwifipunten de eerste is bedraad op de box 12 en de tv ontvangers zijn met 2 superwifipunten aangesloten omdat er geen kabel mogelijkheid v was dit heeft tot 1 of 2 weken  geleden perfect gewerkt en het is ook niet altijd.heb frisse starts en alles al geprobeerd ook met de klantenservice gebeld.heb glasvezel en n goede wifisnelhrid overal hoe kan dit @Erik_ nu staatcook sinds kort sinds de klantenservice in het modem gekeken heeft decwifi aan op de box 12 waar hij eerst uitstond ivm bedraad superwifi punt nummer 1 primair. alles is bij installatie aangesloten door jullie monteur en heeftvstoringsvrij gewerkt tot 1,5  week geleden. het is overigens niet continu , soms dagen niet en dan ineens weer

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 4 January 2022, 11:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 2
Badge

Ik wil enkelt reacties niet dat er iemand  vaniuit de klantenservice het een en ander veranderd gaat worden in mn modem en ander daar het vanochtend weer normaal was en n goede snelheid op wofi had zonder storingen.

Reputatie 7
Badge +20

@patrickal op een forum helpen over het algemeen klanten elkaar.

Een moderator (medewerker KPN) kijkt wel mee en helpt ook.

Ik verwacht niet dat zij naar aanleiding van dit bericht op afstand het probleem vannacht hebben opgelost.

Haperend beeld kan vele mogelijkheden hebben.

De VIP5202 kan, dacht ik, inderdaad via WIFI. 

En ook in jouw WIFI kan een storing hebben gezeten.

Ook kan de VIP5202 gereset zijn (spanning (in de volksmond stroom) eraf gehaald of zo?)

Reputatie 2
Badge

Ik heb dat juist gedaan op hun aanraadden n frisse start en de boxen herstart  en ze hebben bij de klantenservice het modem even van wifi afgehaald om erin te kijkjen vervolgens staat de wifi nu aan op het modem terwijl hij eerst uitstond? ivm de 3 superwifi pinten waarvan een primair aangesloten is op het modem.Er is ook bij het bellen met de klantenservice een aantekening gemaakt mbt dit probleem mocht het zich vaker voor doen. (blijkbaar nu nog steeds af en toe)

Het probleem komt ook niet altijd voor soms dagen niet en dan ineens weer wel. Ik heb wel, n goed wifisignaal 180/170 oid met glasvezel en boven rond de 100/100 oid.

Reputatie 2
Badge

ook heb ik boven de hdmi poort verandert ivm dit, maar zonder resultaat maar omdat ik zoveel ellende lees de laatste tijd met de box 12 en de evt mesh update wil ik  niet dat ze een harde reset doen daar ik dan nog meer problemen kan krijgen ik bedoel de wifi en internet werkt prima. en kelt de tv s willen af en toe haperen.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb dat juist gedaan op hun aanraadden n frisse start en de boxen herstart  en ze hebben bij de klantenservice het modem even van wifi afgehaald om erin te kijkjen vervolgens staat de wifi nu aan op het modem terwijl hij eerst uitstond? ivm de 3 superwifi pinten waarvan een primair aangesloten is op het modem.Er is ook bij het bellen met de klantenservice een aantekening gemaakt mbt dit probleem mocht het zich vaker voor doen. (blijkbaar nu nog steeds af en toe)

Het probleem komt ook niet altijd voor soms dagen niet en dan ineens weer wel. Ik heb wel, n goed wifisignaal 180/170 oid met glasvezel en boven rond de 100/100 oid.

 

Ik heb een paar maanden geleden mij glasvezel snelheid verhoogt van 100/100 naar 200/200

Daardoor kreeg ik een nieuw glasvezelmodem (het modem waar de fibers op binnen komen) en hebben ze in de hoofdkast aangepast van EOF naar GOF.

Sindsdien heb ik een veel stabieler tv beeld. 

 

Wat is jouw echte download en upload (via bekabelde laptop of desktop meten s.v.p.

Zie hier.

Reputatie 2
Badge

mn buren straat achter mij ervaren hetzelfde en hebben ook glasvezel net zoals ik v kpn  dus blijkbaar ben ik gelukkig v mij  niet de enigste

mbt probleem dat speelt.

Reputatie 7
Badge +20

mn buren straat achter mij ervaren hetzelfde en hebben ook glasvezel net zoals ik v kpn  dus blijkbaar ben ik gelukkig v mij  niet de enigste

mbt probleem dat speelt.

 

Nederlands graag? (hoofdletters, punten, komma's, complete woorden, etc. leest echt veel fijner)

 

Meestal ligt het aan de methode dat is is aangesloten.

Vooral die draadloze netwerkadapters kunnen veel storing geven (vooral nu met de kerstboomverlichting).

Wat is jouw echte download en upload snelheid? Meten via een bekabelde Laptop of desktop s.v.p. (zie hier om het te kunnen meten). (ik heb dit eerder gevraagd, zie boven). 

Reputatie 2
Badge

jawel het is boven nu 197,3 om  193,2 snelheid dus daar ligt het niet  het probleem  en het is ook niet continu vandaag bijvoorbeeld niet. dit is via wifi uiteraard ik heb niks wat ik aan het modem kan hangen ook daar het netjes is opgehangen in de meterkast door kpn 

Hoi @patrickal . Welkom op het forum.

Als ik het goed begrijp zijn jouw tv-tuners dus aangesloten op de superwifi's? En die zijn op hun beurt weer draadloos.

Dit werkt tot op zekere hoogte maar wordt niet officieel door ons ondersteund. Wij geven altijd de voorkeur aan een bekabelde verbinding. 

Reputatie 2
Badge

Prima maar dat was de enigste oplossing en het is oke zo. Maar heb hier jaren geen last van gehad.

Reputatie 7
Badge +20

Prima maar dat was de enigste oplossing en het is oke zo. Maar heb hier jaren geen last van gehad.

 

O.a. kerstboomverlichting kan het probleem veroorzaken.

Is het nog mogelijk de superwifi's op een iets andere plek te plaatsen? Of te kijken of er ergens een stoorzender tussen zit?

Reputatie 2
Badge

dat is niet mogelijk helaas maar na de laatste reset incl modem en de wifipunten is het grotendeels opgelost nav contact met deklantenservice toch blijf ik erbij dat dit veroorzaakt is door de updates oid 1,5 jaar geen lat gehad 

Reputatie 2
Badge

dus vingers crossed