Beantwoord

Haperend geluid KPN TV+

  • 9 March 2023
  • 31 reacties
  • 3796 keer bekeken

Reputatie 1

Zal het hier ook nog maar eens proberen. Maar wanneer lost KPN de geluidsproblemen op bij TV+. 
 

haperend wegvallend en soms helemaal geen geluid. Drie keer gebeld en alles doorgenomen stroom eraf, modem resetten enz enz maar als medewerker het niet meer weet word plotseling de verbinding verbroken. Waren al 28 min bezig maar personeel weet zelf nog maar weinig over tv+. 
 

De geluidsinstelling zetten op passthrough KPN is helemaal een ramp want dan valt geluid constant weg. 
 

KPN heeft duidelijk een product gelanceerd dat nog niet klaar is voor algemeen gebruik en ze hadden langer de pilot moeten laten lopen om problemen op te lossen. Maar ik betaal nu dus het volle pond voor een inferieur product !!!

zou netjes zijn als KPN klanten tegemoet gaat komen voor de problemen want tv kijken is nu een frustratie !!!!

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 9 March 2023, 10:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @MrRich ,

Er is een nieuwe update waarin een aantal dingen zijn bijgewerkt:

Is dit al geïnstalleerd, gaat het daarna weer beter?

 

In de Product Updates kan je altijd zien wat de meest recente update is en wat daarin is verbeterd.

Reputatie 1

Die update inderdaad al geïnstalleerd maar geen verbetering. Soms als ik naar een ander kanaal zapp is het geluid weg en blijft het ook weg. Moet dan kastje uitzetten even wachten en weer inschakelen en dan is geluid terug. Maar dat bevordert het tv kijken niets als dit gebeurt bij overschakelen naar een andere zender. En bij audio als passthrough is het het ergst  

Hier hetzelfde probleem!! Sinds gister t nieuwe tv+ kastje en gister kort geen geluid maar vandaag krijgen we t geluid helemaal niet aan.. passtrough werkt voor geen meter.. geluid stoort en hapert dan.. 

Hier ook met de update geïnstalleerd geen verbetering. Regelmatig stopte het geluid voor 1 a 2 seconden, vooral na het wisselen van kanaal. Het aantal malen dat dit gebeurt lijkt toegenomen. Ik ga het  kastje maar weer eens bekabeld aansluiten om te zien of dat helpt.

Reputatie 1

Hier ook met de update geïnstalleerd geen verbetering. Regelmatig stopte het geluid voor 1 a 2 seconden, vooral na het wisselen van kanaal. Het aantal malen dat dit gebeurt lijkt toegenomen. Ik ga het  kastje maar weer eens bekabeld aansluiten om te zien of dat helpt.

Heb het kastje ook al bekabeld aangesloten maar maakt geen verschil qua geluidsproblemen. 
 

heb nu soms ook als ik tv lastje aanzat hij direct al geen geluid heeft  enige dat dan soms werkt is stroom er even af en weer opnieuw aanzetten  

En medewerkers KPN hebben geen idee……

 

Hier ook met de update geïnstalleerd geen verbetering. Regelmatig stopte het geluid voor 1 a 2 seconden, vooral na het wisselen van kanaal. Het aantal malen dat dit gebeurt lijkt toegenomen. Ik ga het  kastje maar weer eens bekabeld aansluiten om te zien of dat helpt.

Heb het kastje ook al bekabeld aangesloten maar maakt geen verschil qua geluidsproblemen. 
 

heb nu soms ook als ik tv lastje aanzat hij direct al geen geluid heeft  enige dat dan soms werkt is stroom er even af en weer opnieuw aanzetten  

En medewerkers KPN hebben geen idee……

 

 

 

 

Hier idem.. heb 2 kastjes.. die voor boven was bedoeld heb ik gister beneden geïnstalleerd.. tot nu toe geluid maar wel haperend in t begin.. het kastje wat helemaal geen geluid meer gaf boven geïnstalleerd. Daar gaf hij ook geen geluid ondanks dat er daar geen soundbar of iets tussen zit.. gebeld. We hebben een harde reset gedaan.. toen was er weer geluid…. Maar werkte de afstandsbediening niet.. dus deze ook hard gereset met blauwe en rode knopje 3 seconden ingedrukt houden..  en toen werkte t.. 

ga straks eens kijken of t nog werkt 😚

 

Hoi allemaal. We zijn op de hoogte van de geluidsissues . Daar zitten we ook bovenop en proberen we zo snel mogelijk op te lossen.

Tot die tijd kun je experimenteren met één van de drie  geluidsinstellingen. Automatisch werkt bij sommigen goed. Anderen moeten 'm op stereo zetten om.   Is dat misschien een (tijdelijke) oplossing voor jullie? 

Volg de update via deze link:

 

Reputatie 1

Hoi allemaal. We zijn op de hoogte van de geluidsissues . Daar zitten we ook bovenop en proberen we zo snel mogelijk op te lossen.

Tot die tijd kun je experimenteren met één van de drie  geluidsinstellingen. Automatisch werkt bij sommigen goed. Anderen moeten 'm op stereo zetten om.   Is dat misschien een (tijdelijke) oplossing voor jullie? 

Volg de update via deze link:

 

Nee dat is geen oplossing helaas. Bij automatisch en stereo valt het geluid geregeld weg, bij passthrough valt het constant weg

Gewoon te schandalig voor woorden dat KPN dit product verkoopt.

Ik heb het geannuleerd en de oude tv ontvangers weer aangesloten, nu werkt het weer perfect,

Hier ook met de update geïnstalleerd geen verbetering. Regelmatig stopte het geluid voor 1 a 2 seconden, vooral na het wisselen van kanaal. Het aantal malen dat dit gebeurt lijkt toegenomen. Ik ga het  kastje maar weer eens bekabeld aansluiten om te zien of dat helpt.

Heb het kastje ook al bekabeld aangesloten maar maakt geen verschil qua geluidsproblemen. 
 

heb nu soms ook als ik tv lastje aanzat hij direct al geen geluid heeft  enige dat dan soms werkt is stroom er even af en weer opnieuw aanzetten  

En medewerkers KPN hebben geen idee……

 

Gewoon te schandalig voor woorden dat KPN dit product verkoopt.

Ik heb het geannuleerd en de oude tv ontvangers weer aangesloten, nu werkt het weer perfect,

@MrRich Die problemen zijn erger dan die wij hier ervaren. Ik krijg de indruk dat het kastje zowel voor beeld als geluid soms moeite heeft om de juiste instelling te vinden (wat volgens de originele fabrikant natuurlijk vlekkeloos zou moeten gaan).

@MichelM Het zou inderdaad goed geweest zijn als KPN eerst de kinderziekten goed aangepakt zou hebben, en die zijn inderdaad ergerlijk. Aan de andere kant heeft het doosje modernere specs (dolby beeld en geluid, streaming) en speelt het in op de trend van minder lineair en meer on demand kijken. Het beeld is zeer goed. Het totaal abonnement is goedkoper. Wij houden het kastje en hopen dat de kinderziekten snel worden opgelost.

Reputatie 1

Moet helaas melden dat ik de laatste tijd vaak tv moet kijken via mijn Ipad omdat de tv+ kast geen geluid geeft en soms niet aan wil terwijl het groene lampje wel brand. Maar geen signaal op de tv binnen komt. 
ik begin echt zo’n spijt te krijgen dat ik mijn oude maar goed werkende tvkastje retour heb gestuurd 

@MrRich Dat klinkt alsof er echt iets mis is met het TV+ boxje. Ik zou de boel eens helemaal resetten zoals @Virgin77 hierboven beschrijft, en ook controleren of het netwerk in het algemeen goed werkt, zodat je weet dat de box goed signaal krijgt.

Als er geen verbetering optreedt, KPN helpdesk bellen een aansturen op omruilen van de defecte box.

Misschien is het ook beter om een aparte post voor je probleem op het forum voor aan te maken.
Ik ben benieuwd hoe de KPN medewerkers op je verhaal reageren.

 

Moet helaas melden dat ik de laatste tijd vaak tv moet kijken via mijn Ipad omdat de tv+ kast geen geluid geeft en soms niet aan wil terwijl het groene lampje wel brand. Maar geen signaal op de tv binnen komt. 
ik begin echt zo’n spijt te krijgen dat ik mijn oude maar goed werkende tvkastje retour heb gestuurd 

Dat kan niet de bedoeling zijn.  Dat opstarten hoort gewoon goed te gaan.

Heb je 'm misschien op ‘eco’  staan?  Hoe zet je het kastje uit en aan?  Haal je 'm helemaal van het stroom of gebruik je de stand-by functie?

Reputatie 1

Die passtrough is goed dat heb ik ook gedaan. Ik had ook steeds haperend geluid. Maar ik heb in het instellingen menu op info gedrukt. En daar staat helemaal onderaan bij video uitvoer multicast. Dat verander je naar unicast. En sinds ik dat gedaan heb. Geen geluid haperingen meer.

Reputatie 1

Die passtrough is goed dat heb ik ook gedaan. Ik had ook steeds haperend geluid. Maar ik heb in het instellingen menu op info gedrukt. En daar staat helemaal onderaan bij video uitvoer multicast. Dat verander je naar unicast. En sinds ik dat gedaan heb. Geen geluid haperingen meer.

Ja maar als ik dat doe geeft ie zelfs bij passtrough alleen stereo geluid door een geen dolby geluid. 

Reputatie 1

 

Ja maar als ik dat doe geeft ie zelfs bij passtrough alleen stereo geluid door een geen dolby geluid. 

Ja dat klopt, dat hoorde ik hier op het forum ook van iemand. Ik heb nu door een tip schermresolutie automatisch beste uit gezet. En de indeling geluid op automatisch. En dan gewoon video mode multicast. Nu ben ik alle haperingen in het geluid ook kwijt. Nog geen geluid dips meer gehad. Alleen bij schakelen naar tvgids is het even weg. Maar bij zenders kijken niet meer.

Reputatie 1

 

Ja maar als ik dat doe geeft ie zelfs bij passtrough alleen stereo geluid door een geen dolby geluid. 

Ja dat klopt, dat hoorde ik hier op het forum ook van iemand. Ik heb nu door een tip schermresolutie automatisch beste uit gezet. En de indeling geluid op automatisch. En dan gewoon video mode multicast. Nu ben ik alle haperingen in het geluid ook kwijt. Nog geen geluid dips meer gehad. Alleen bij schakelen naar tvgids is het even weg. Maar bij zenders kijken niet meer.

Ik heb dat geprobeerd maar beeld is dan toch wel minder vloeiend en geluid wordt nog steeds omgezet naar PCM ipv dolby digitaal. 
 

als ik nu scherm resolutie automatisch zet en geluid ook auto dan heb ik alleen de eerste seconden na zappen een dip in geluid verder blijft geluid aanwezig. 
Jammer alleen dat dus geluid naar PCM wordt omgezet ipv dolby digitaal zoals het wordt uitgezonden. 

Reputatie 1

Moet helaas melden dat ik de laatste tijd vaak tv moet kijken via mijn Ipad omdat de tv+ kast geen geluid geeft en soms niet aan wil terwijl het groene lampje wel brand. Maar geen signaal op de tv binnen komt. 
ik begin echt zo’n spijt te krijgen dat ik mijn oude maar goed werkende tvkastje retour heb gestuurd 

Dat kan niet de bedoeling zijn.  Dat opstarten hoort gewoon goed te gaan.

Heb je 'm misschien op ‘eco’  staan?  Hoe zet je het kastje uit en aan?  Haal je 'm helemaal van het stroom of gebruik je de stand-by functie?

Kastje staat in eco stand en haal hem niet van de stroom als ik hem uit zet en heb geen wegvallend geluid meer. Geluid staat op automatisch en helaas dus alleen PCM geluid. Als ik geluid op passtrough zet dan is geluid wel dolby digitaal maar dan weer constant wegvallend geluid 

Reputatie 7
Badge +8

 

Ja maar als ik dat doe geeft ie zelfs bij passtrough alleen stereo geluid door een geen dolby geluid. 

Ja dat klopt, dat hoorde ik hier op het forum ook van iemand. Ik heb nu door een tip schermresolutie automatisch beste uit gezet. En de indeling geluid op automatisch. En dan gewoon video mode multicast. Nu ben ik alle haperingen in het geluid ook kwijt. Nog geen geluid dips meer gehad. Alleen bij schakelen naar tvgids is het even weg. Maar bij zenders kijken niet meer.

Ik heb dat geprobeerd maar beeld is dan toch wel minder vloeiend en geluid wordt nog steeds omgezet naar PCM ipv dolby digitaal. 
 

als ik nu scherm resolutie automatisch zet en geluid ook auto dan heb ik alleen de eerste seconden na zappen een dip in geluid verder blijft geluid aanwezig. 
Jammer alleen dat dus geluid naar PCM wordt omgezet ipv dolby digitaal zoals het wordt uitgezonden. 

Dit klinkt meer als hij op unicast staat ipv multicast.

Ik heb hem ook op automatisch staan en wordt dan doorgezet wat er uitgezonden worden NPO1 nu dolby en SLAMTV is PCM maar dit kan verschillen per zender.

Maar zet ik hem op unicast heb ik over pcm geluid als hij op automatisch staat.

Onverklaarbaar waarom dit bij sommige dan niet werkt

Reputatie 1

Nee staat echt op multicast en audio op automatisch en dan nog geluid alleen PCM

Reputatie 1

Even een draadje oppakken omdat het probleem bij mij in ieder geval nog altijd niet opgelost is.

Ik heb het vooral als ik vanuit de eco stand helemaal opstart de eerste minuten. Soms is herstart inderdaad nodig. Ik ga eens geluid- en signaal instellingen testen die jullie aangeven! 😀

Heb mee mogen draaien in de TV+ box pilot en toen was dit hele geluidsprobleem er nog niet, dus mensen dat kunnen jullie KPN daarin niet verwijten. Dat het lang duurt voordat er een goede oplossing is (ben helemaal up-to-date) laat wel zien dat het een moeilijk probleem is, want in de pilot waren doorgegeven kinderziektes binnen enkele dagen opgelost in een update. Daar was ik zo positief verrast over! 😀

Reputatie 7
Badge +8

Nee staat echt op multicast en audio op automatisch en dan nog geluid alleen PCM

Ik had gister ook opeens dat hij alleen maar PCM door gaf.

Ik had dit toen ik vanuit Disney terug ging naar de KPN TV+ app

Schakelde weer naar disney was het weer 5.1 en ook op netflix en HBO was het 5.1

Ging ik weer terug naar de KPN tv+ app was het weer PCM.

Lijkt me toch wel in de KPN app dan te zitten aangezien de andere apps het niet hebben en na een reboot het wel weer werkte op de KPN tv+ app

Ik heb geen last van geen geluid maar wel vaak last van vertraagd geluid dus geen synchronisatie tussen beeld en geluid. 4K boxje met HDMI aangesloten op m’n tv en vervolgens daar via dac naar versterker 

Hier met opstarten vask groen beeld met geluid en als dat opgelost is hebben we beeld met haperend gestotter heel frustrerend dacht dat we er goed aandeden over te stappen van ziggo naar kpn maar begin nu toch te twijfelen hopelijk gaan ze dat echt oplossen maar ben er bang voor aangezien ik berichten zag van 3maanden geleden, toen wij het dus nog niet hadden!

Sinds vorige week bij kpn. Vind het geluid onvoorstelbaar slecht. En moet om een redelijk volume te krijgen de afstandsbediening op vol zetten. En dan nog is het geluid hol en iel. Laat het meestentijds via analoge versterker lopen, optische kabel kpntv+ box naar dac en rca naar stereo versterker, maar moet dan zelfs op de afstandsbediening van de versterker deze veel verder openzetten als hiervoor bij Ziggo. Vind de Ziggo next box ook veel beter. Denk dat ik terug ga naar Ziggo.