Beantwoord

Haperingen bij gebruik van 2 tv-ontvangers

  • 31 May 2023
  • 28 reacties
  • 220 keer bekeken

Sinds gisteren begint alles te haperen wanneer er twee (beide) tv ontvangers gebruikt worden. Beeld en geluid doen moeilijk, we krijgen soms het blauwe bericht dat de verbindinge met de zender verbroken is (foutcode stb-nmc-400). Zowel bij live als bij terugkijken, als 1 ontvanger uit is of op pauze staat gaat het op de andere goed, maar zodra beiden proberen te spelen gaat alles weer fout. Tot nu toe nooit problemen mee gehad.

 

Modem gereset, tv ontvangers apart en tegelijk gereset (Arris). 

De ontvanger die het eerst aan is doet het goed, tenzij je daarmee een actie uitvoert zoals terugkijken, dan gaat de ander tijdens de 'pauze' door en begint de eerste te haperen.

 

Heel erg vervelend zo natuurlijk

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 10 June 2023, 09:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Badge +19

Zijn de ontvangers met een kabel aangesloten op het modem?

@Joep1965 via dvs. En deze zijn oud, maar hadden dus tot gisteravond geen problemen. Wij hebben nooit vervangend gekregen toen telfort kpn werd en vind het eenbeetje belachelijk dat ik verplicht moet veranderen en daar dan even 80 euro tegenaan moet gooien om hun systeem te laten werken terwijl zij niks doen/aanbieden

Hoi @JanniedB ,

Een DVS geeft helaas met enige regelmaat problemen.

Heb je de optie om de ontvangers met een kabel aan te sluiten?Desnoods is via Superwifi ook nog een optie.

Sowieso 1 kan niet met een directe kabel (of nouja dan is er een ellenlange kabel nodig) de ander heeft een directe verbinding en die heeft hetzelfde probleem. Heb straks allemaal kabels door de kamer liggen, gezien de pc ook al ophield met het vinden van ons eigen wifi netwerk (ander probleem, moet ik nog een topic over openen. Andere netwerken in de buurt vind ie wel en hield er ook plotseling mee op). Nog even en ik kan beter gaan kijken naar een compleet andere aanbieder als dit zo slecht door gaat

Reputatie 7
Badge +24

Wij hebben nooit vervangend gekregen toen telfort kpn werd en vind het eenbeetje belachelijk dat ik verplicht moet veranderen en daar dan even 80 euro tegenaan moet gooien om hun systeem te laten werken terwijl zij niks doen/aanbieden

Ze zijn uw eigendom. Van waar heeft u de gedachte dat KPN u wel even andere geeft? Als uw pc of computer stuk gaat krijgt u toch ook geen andere van KPN?

Het is niet "hun systeem". Het is uw eigen thuisnetwerk. Dat moet u gewoon zelf onderhouden. 

@Nick83 ik heb wel gewoon nieuwe modems gekregen wanneer die van hun niet meer werkten, waarom zou de dvs (die bij de eerste set ook gewoon zat) anders zijn.

 

En dat bericht is ook geen directe aansluiting op het originele topic en dus heeft jouw reactie  geen nut voor mij

Badge +19

Vroeger, toen het electriciteitsnetwerk nog vrij was van aangesloten ledverlichting en zonnepanelen,  kon je aardig werken met draadloze verbindingssets.  Dat tijdperk is voorgoed voorbij. Bij sommige mensen werkt het nog maar meestal niet.  Ze kunnen gewoon niet tegen ledverlichting etc. Er zullen dus kabels moeten komen of via wifi gaan werken. 

@Joep1965 maar er is tussen maandag en dinsdag niks veranderd in onze opstelling en omgeving, hoe is dan justifiable dat het ineens niet meer werkt EN dat dus de direct verbonden tv ontvanger hetzelfde probleem geeft.. dan zou die het toch gewoon moeten doen of de ander nou problemen heeft of niet?

Badge +19

De draadloze verbindingssets kunnen hele rare fratsen doen met het hele netwerk.  Het kan zijn dat er bij u niets is veranderd maar bij de buren wel. Het electriciteitsnetwerk stopt immers niet bij de voordeur 😉.  Ik heb al heel vaak gereageerd op dit soort problemen en 9 van de 10 keer was het opgelost door het verwijderen van de draadloze verbindingssets.  U zou nog kunnen proberen om de 1200 te kopen en te testen gedurende de 14 dagen bedenktermijn. De 1200 kan wat meer hebben maar ook de fabrikant(Devolo) geeft geen garantie.  Ik ga er even vanuit dat u nu de 200 hebt.

@Joep1965 

Helaas, ik heb nu de kabel dwars door de kamer gelegd direct van de slaapkamer naar de modem aan de andere kant van de woonkamer ende tweede tv ontvanger doet het nog steeds net als de andere al aan staat.

Krijg weer de 'verbinding met zender verbroken' foutcode 400. De modem is tijdens dit alles alweer opnieuw opgestart dus kanweer proberen de tv ontvangers opnieuw op te starten (heb ook al software opnieuw geïnstalleerd via systeemmenu van ontvanger) maar zo gauw er eentje uit gaat doet de ander het weer gewoon normaal (en als je dus wisselt met welke eerst is dan krijgt de tweede alsnog dezelfde melding)

 

Badge +19

En u heeft de draadloze verbindingssets uit de stopcontacten gehaald?

Ja, geen verschil

Badge +19

Dat is wel heel vreemd.  Die foutcode geeft in principe aan dat de verbinding tussen het modem en de ontvanger niet goed is. Ik ga er even een nachtje over slapen 😉. 

Hoi @JanniedB ,

Heb je toevallig een SMA omvormer?

Zo ja, ontkoppel die dan eens.Hoe gaat het dan?


En heb je misschien ook een switch in het netwerk?Zo ja, welk type?

@martijn197108 ik moest eerst googlen wat zo'n omvormer was 😅 maar die hebben we dus niet.

Een switch ook niet zomaar

Duidelijk🙂

Hoe ziet je netwerk er verder uit?Hoe is het precies ingericht qua apparatuur?

Welk type Experia Box heb je trouwens?

Een Experia box 12.

2 Arris vip2952 v2, eentje met directe kabel naar modem en eentje dus normaal met dvs ertussen. En een desktop pc met directe kabel verbinding (sinds deze onze eigen wifi niet meer detecteerde.. toont nog wel andere draadloze netwerken) en verder wat wifi gebruikers maar geen verdere kabels vanaf de modem

Het probleem dat de desktop de wifi niet meer vond zit 'm waarschijnlijk in wifi 6, als je dit uit zet werkt het waarschijnlijk wel weer.Maar bekabeld is altijd beter, dus gewoon zo laten zou ik zeggen😉

 

Zou je ter test één of beide ontvangers op SD willen zetten?Gaat het dan wel goed?

Dat kan via menu → instellingen → beeld → zet '’best mogelijke beeldkwaliteit'’ op '’SD'’ en klik op bewaar.

 

En welke snelheid is eigenlijk beschikbaar jouw adres?

 

@martijn197108 

Alle wifi settings heb ik al geprobeerd, dus die blijft waarschijnlijk sowieso aan de kabel hangen.

 

Met 1 op sd hapert nog steeds, met 2 lijkt wel te werken. Dus dat is iets, al geeft het menu aan dat er 2 op hd zouden moeten kunnen. Ik zag in de modem ook dit: 

De 'good' zijn de tv ontvangers (de excellent is de pc met directe kabel), waarvan op dit moment eentje met directe kabel en eentje met dvs, en 1 tv speelt.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @JanniedB, welkom! Jammer om te lezen dat het nog steeds niet goed werkt zonder de DVS! Ik begrijp dat als je de tv-ontvangers op SD zet, dat het dan wel beter gaat? Hoeveel Mbit/s kan jij halen, volgens de tool op onze website? En wil je je forumprofiel eens aanvullen met je adres en klantnummer?

@Marcia_ 
Hoi, het gaat allemaal even iets langer duren. Vanmiddag bij thuiskomst lag ineens alles eruit (internet lampje blijft knipperen en tv geeft helemaal geen lichtje). Dus zojuist met de klantenservice aan de telefoon gehangen, morgen komt er een nieuwe modem en voor even werken met een hotspot. Misschien dat dit ook oplost wat er met de tv gebeurt.

Via de link naar de tool krijg ik alleen maar de glasvezelcheck en de melding ‘glasvezel komt eraan!’
Via de mijnkpn app vind ik ergens dat ‘de maximaal haalbare snelheid op op het adres is 31mbit/s en 8mbit/s’ met daaronder dan weer ‘jouw huidige snelheid is 50mbit/s en 5mbit/s

Edit: Al lijken nu alle lampjes op de modem het weer gewoon te doen en ook mijn vaste verbinding op de pc is teruggekeerd

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat er nu een nieuw modem jouw kant op komt. Wil je als die aangesloten is, even laten weten hoe het er nu voor staat?

@Marcia_ 
Helaas niks veranderd.
Beide tv's staan nu op sd beeld en dan werkt het (ook bij de pc met wifi is niks veranderd). Geen idee wat er nu vorige week tussen maandag en dinsdag verandert is en waarom

@Marcia_ 
Helaas niks veranderd.
Beide tv's staan nu op sd beeld en dan werkt het (ook bij de pc met wifi is niks veranderd). Geen idee wat er nu vorige week tussen maandag en dinsdag verandert is en waarom

Heerlijjk he, een week bezig geweest met allemaal oplossingen omdat zonder enige meting werd vastgesteld dat het aan jouw DVS ligt. 

Bel even de gratis helpdesk 0800-0402 en vraag of ze je lijn willen doormeten. Lijkt er wel erg op of de normale snelheid niet bij jou aankomt. 

Reputatie 7
Badge +30

@Marcia_ 
Helaas niks veranderd.
Beide tv's staan nu op sd beeld en dan werkt het (ook bij de pc met wifi is niks veranderd). Geen idee wat er nu vorige week tussen maandag en dinsdag verandert is en waarom

Fijn dat het op SD wel werkt, maar ik zie ook dat jij jouw maximaal beschikbare snelheid niet haalt. Ik zou wat metingen willen doen, maar daarvoor moet ik ook je modem resetten. Dat zou ik niet zomaar willen doen, omdat je diensten er dan heel even uitliggen. Je kunt daarom het beste nog eens bellen met 0800-0402, op het moment dat het jou uitkomt. Ik maak een notitie voor mijn collega's. Mocht dat niet lukken, laat het even weten. Dan help ik je natuurlijk graag via het forum verder.Â