Beantwoord

HDglas zenders starten moeizaam, het is eerst enkele seconden zwart

  • 19 July 2022
  • 24 reacties
  • 322 keer bekeken

Als ik naar een HDglas zender ga is het eerst enkele seconden zwart/ stil. Nog niet eerder gehad. Langste tot nu 10 seconden. 

Decoder al 2 x herstart van uit eco.

icon

Beste antwoord door PeterG 6 August 2022, 13:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen peter ikzelf heb zo juist die zenders geprobeerd maar het gaat bij ons snel meteen beeld en geluid. Cor 🙂op glasvezel zenders  🤔

Dank je, Cornelis. 

Het lijkt hier vandaag ook beter. Maar nog steeds af en toe tot 2 seconden zwart bij aan zetten van een HDglas zender. 

Jij hebt de Arris 5202 zie ik. Die is sowieso sneller (beter) dan de Arris 2952 😃. 

@cornelis48 

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen peter G die Arris 4k 5202.die is zeker snel ben er blij mee. 😀👍

15:30

Duurde toch weer 10 seconden voordat rtl 4 op kwam.

Reputatie 7
Badge +9

Goedeavond beste Peter G bij ons onveranderd. dan zou het toch aan die decoder Arris moeten liggen. 🤔

Reputatie 7
Badge +30

Hallo! Net even getest en het valt mij ook op dat op mijn 2952 het wat langer duurt voordat je beeld hebt. Ik ga eens kijken of we dit door kunnen geven ergens! 

Peter,hoe koppel ik deze afstandsbediening aan een LG tv?er staat geen logo van kpn op,is zo geleverd door budget alles in 1.

Reputatie 7
Badge +22

Hallo! Net even getest en het valt mij ook op dat op mijn 2952 het wat langer duurt voordat je beeld hebt. Ik ga eens kijken of we dit door kunnen geven ergens! 

@Marcia_ geef @PeterG gewoon een Arris 5202 (4K) ontvanger! 😂🙈LOL! Sorry ik zit te stoken, ik geef Marcia een bloemetje 🌺 dan vergeef ze het me wel! 😝😂

Houdt de knopjes source en ok samen enkele seconden ingedrukt totdat rode led brandt. Typ een van onderstaande codes in en test de tv functies voor stand-by en volume. Eventueel bronkeuze (source), maar die vind ikzelf minder belangrijk op de itv afstandsbediening.

Codes voor LG

005, 208, 244, 328, 741, 744

@Angelo En Andrea Pielaet .

Oké Peter,dankjewel.Gister al vele malen geprobeerd op deze manier,vandaag komt er een nieuwe dus proberen we maar weer.

Reputatie 7
Badge +20

Als ik naar een HDglas zender ga is het eerst enkele seconden zwart/ stil. Nog niet eerder gehad. Langste tot nu 10 seconden. 

Decoder al 2 x herstart van uit eco.

 

Bij ons werkt alles, gelukkig, goed en snel.😉

Ik heb de Arris VIP 2952 nooit in de eco stand (misschien is dat de oorzaak). 

Eco stand?leg me dat eens uit dan.Wat en hoe

@Angelo En Andrea Pielaet 

Tijdens stand-by kan je ontvanger naar eco stand gaan. Dat is na 15 minuten stand-by.

Je kunt dit aanzetten in het menu - instellingen - stand-by 

Als ie dus langer dan 15 minuten op stand-by staat schakelt ie naar eco met een verbruik van 0,5 Watt. Stand-by is ca. 5 Watt.
Enige nadeel is dat opstarten v.u. stand-by eco 1 minuut en 40 seconden duurt.

Besparing op individuele basis met 8 uur per dag eco is ongeveer € 15. …...

Oké,dankje voor de tip.Het lag aan de afstandsbediening,de nieuwe werkte automatisch al voor het invullen van de aanmelgegevens.Koppelen erna was idd bron + 2(LG tv) tegelijk 5 sec indrukken en daarna op knop vooruit,alles werkt.

Reputatie 7
Badge +30

@PeterG ook hier nog geen terugkoppeling! :(

Oh. Volgens mij starten ze nu wel goed. Ik heb er geen erg meer in namelijk.

Hoe gaat het bij jouw nu, @Marcia_ ?

Reputatie 7
Badge +30

Ik zit nu op kantoor, maar zal het morgen eens testen! 

Ben ik weer. De laatste opnamen die we hier startten van HDglas zenders duurden wel enige seconden voor ze opkwamen. Dus eerst enkele seconden zwart.

Reputatie 7
Badge +20

Ben ik weer. De laatste opnamen die we hier startten van HDglas zenders duurden wel enige seconden voor ze opkwamen. Dus eerst enkele seconden zwart.

 

Hoi @PeterG 

Reset de Expereriabox eens.

Spanning (in de volksmond stroom) voor minimaal 2 minuten eraf.

Daarna weer opstarten.

Soms wil dit helpen.

En je kan het ook doen voor het glasvezelmodel. 😉

 

Is het probleem op beide KPN tv ontvangers?

Ik heb één ontvanger, Joop2011. Op de andere tv’s gebruik ik Chromecast (oa voor itv ) en Digitenne.

De boel is pas nog herstart. Na omzetting van VVDSL naar FttH.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb nog verder geen terugkoppeling gekregen :(, mocht je toch nog willen dat ik er achteraan ga, laat het maar weten! Zelf heb ik het inderdaad niet meer ervaren.

Het gaat nu alweer een tijdje goed met de live zenders. En gisteren ging het starten van de opnames ook (weer) goed.
Even aanzien maar, @Marcia_ .

Reputatie 7
Badge +9

Goedemiddag peterG.wij hebben geen last van die HD Glas kanalen werk prima.😀👍

Reputatie 7
Badge +20

@PeterG 

Wij hebben, gelukkig, ook geen problemen.

Ik denk dat jij ook een vaste UTP kabel hebt.

Het kan aan de KPN tv decoder liggen. 

Hopelijk kan je hem omruilen om het te testen. 😉