Beantwoord

Heb 4 TV ontvangers en op 1 TV regelmatig kort stilstaand beeld

  • 26 January 2022
  • 12 reacties
  • 126 keer bekeken

Sinds enige tijd verhuist en heb daardoor 4K ontvangers gekregen. Heb 4 boxen en alleen op 1 tv problemen met het feit dat het beeld regelmatig stilstaat voor een halve seconde.

heb alles al geprobeerd box wisselen, HDMI kabel vervangen, netwerkkabel aangepast, instellingen HDR , aantal Hz, Uhd/SD en niets helpt. Ook gebeurt dit alleen bij de TV zenders en niet als ik Netflix start via ontvanger. Apple TV geeft ook geen problemen. Het is overigens een Philips OLED TV

geen idee meer wat hieraan te doen. 

 

icon

Beste antwoord door Ramon Jansen 27 January 2022, 20:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9

4 TV ontvangers, kan me zomaar voorstellen dat er wat switches of andere zaken zijn gebruikt om dit allemaal aan te sluiten. Anders zou je alle 4 de poorten gebruiken voor alleen TV.

Kun je wat meer vertellen over hoe deze gekoppeld zijn en welke spullen hierin gebruikt zijn.

 

Klopt er zitten inderdaad 2 switches tussen. 1 netgear 8 poorts switch en 1 maal een netgear 5 poortsswitch die wordt meegeleverd

heb al wel een keer 1 switch tijdelijk we tussenuit gehaald maar zonder succes en bij een andere tv zit dezelfde switch er tussen maar zonder problemen

Badge +19

Heb je op igmp snooping gelet?https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968

De meegeleverde Netgear GS105 ondersteunt dit dus dat zou geen issue moeten zijn lijkt me?

Reputatie 7
Badge +22

De meegeleverde Netgear GS105 ondersteunt dit dus dat zou geen issue moeten zijn lijkt me?

@Ramon Jansen is het een Netgear GS105E? Zonder die “E” heeft ie geen IGMP Snooping.

En die 8 poorts Netgear? Wat is daar het typenummer van?

Reputatie 7
Badge +9

Maar begrijp dus dat bij box wisselen het probleem bij de TV blijft ?

Zit de bijgeleverde HDMI kabel direct tussen STB en TV of loopt deze via een surround versterker/soundbar oid ?

Doet dit zich ook voor als de STB op andere HDMI poort van TV zit.

 

Overigens lijkt het een packetloss probleem, Waarom dit is zal ik hier toelichten.

Het probleem doet zich voor bij live TV en niet bij netflix etc. Deze laatste even als andere streaming apps zijn prerecorded en kunnen vooruit gebufferd worden. Live TV niet.

Als je uitgesteld kijkt, TV 1 min op pauze en dan verder kijkt ofwel 1 minuut achterloopt op de live uitzending speelt dit dan ook?

Maar begrijp dus dat bij box wisselen het probleem bij de TV blijft ?

Zit de bijgeleverde HDMI kabel direct tussen STB en TV of loopt deze via een surround versterker/soundbar oid ?

Doet dit zich ook voor als de STB op andere HDMI poort van TV zit.

 

Overigens lijkt het een packetloss probleem, Waarom dit is zal ik hier toelichten.

Het probleem doet zich voor bij live TV en niet bij netflix etc. Deze laatste even als andere streaming apps zijn prerecorded en kunnen vooruit gebufferd worden. Live TV niet.

Als je uitgesteld kijkt, TV 1 min op pauze en dan verder kijkt ofwel 1 minuut achterloopt op de live uitzending speelt dit dan ook?

de geleverde HDMI is rechtstreeks aangesloten. Wisselen van de box helpt niet en ook wisselen van HDMI ingang helpt niet
Pauzeren ga ik testen. Dank voor de tip

Reputatie 7
Badge +9

de geleverde HDMI is rechtstreeks aangesloten. Wisselen van de box helpt niet en ook wisselen van HDMI ingang helpt niet
Pauzeren ga ik testen. Dank voor de tip

Laat even weten wat hieruit komt overigens als je zender wisselt moet je uiteraard weer die ene minuut pauze doen, Uiteraard gast we dit niet als definitive oplossing doen maar even voor test geeft ons wel wat duidelijkheid.

Mocht het probleem dan overigens weg zijn, Dan is de vervolg test om al dan niet tijdelijk een nieuwe Kabel tussen switch en deze ITV box te leggen en te kijken of het dan weg is.

Het probleem lijkt opgelost.

kabel rechstreeks aangesloten en toen werkte het goed. 1 van de twee siwtches ondersteunt geen snooping Netgear gs 108. Helaas dus zonder E. Deze heb ik omgewisseld en het stilstaande beeld is voorlopig in ieder geval weg. Dank voor de hulp allemaal.

 

Ik was iets te voorbarig. Probleem kwam toch terug. Heb nu extra kabel getrokken en rechtstreeks op de experiabox aangesloten. Dit is toch de beste oplossing.

Reputatie 7
Badge +9

Hou het in de gaten en anders kan je hier weer even een bericht doen dan kunen we verder speuren

.

Reputatie 7
Badge +20

Ik was iets te voorbarig. Probleem kwam toch terug. Heb nu extra kabel getrokken en rechtstreeks op de experiabox aangesloten. Dit is toch de beste oplossing.

Met een rechtstreekse kabel heb je inderdaad de minste kans op verstoringen :slight_smile: Mocht het probleem zich desondanks toch weer voordoen, dan horen we het uiteraard graag zodat we verder met je mee kunnen denken!