Beantwoord

Helft van de zenders geen geluid , Nederlandse wel TV+

  • 14 February 2023
  • 25 reacties
  • 1812 keer bekeken

Reputatie 2

Helft van de zenders geen geluid, Nederlandse wel. Pff ik wordt niet goed van tv+

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 16 February 2023, 21:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Helft van de zenders geen geluid, Nederlandse wel. Pff ik wordt niet goed van tv+

Is dat sinds vandaag of al langer? We zitten inmiddels met een update vandaag op KPN menu 1.89.2.

Reputatie 7

Helft van de zenders geen geluid, Nederlandse wel. Pff ik wordt niet goed van tv+

Is dat sinds vandaag of al langer? We zitten inmiddels met een update vandaag op KPN menu 1.89.2.

Die update is naar mijn weten alleen nog maar naar de testgroep uitgerold.

Reputatie 6
Badge +6

 

Die update is naar mijn weten alleen nog maar naar de testgroep uitgerold.

Oh okee. Ik heb hier niks over gehoord. Anders mag hier wel beter over gecommuniceerd worden.

Reputatie 2

Helft van de zenders geen geluid, Nederlandse wel. Pff ik wordt niet goed van tv+

Is dat sinds vandaag of al langer? We zitten inmiddels met een update vandaag op KPN menu 1.89.2.

Sinds vandaag. Opnieuw geïnstalleerd,  deed het een uur goed en nu weer willekeurig zenders zonder geluid. Ook als ik het kastje aanzet blijft deze hangen in het kpn logo nu. Gaat lekker.  Gelukkig heb ik nlziet ernaast om te vergelijken en kan ik zo iig tv kijken.

 

Reputatie 4
Badge +1

Helft van de zenders geen geluid, Nederlandse wel. Pff ik wordt niet goed van tv+

Is dat sinds vandaag of al langer? We zitten inmiddels met een update vandaag op KPN menu 1.89.2.

Die update is naar mijn weten alleen nog maar naar de testgroep uitgerold.

 

Ik zit niet in de testgroep en heb wel de uopdate gehad.

Alles werkt hier ook helemaal prima

Geluid is goed, beeld op multicast via deco m5 en jellyfin draait als een tiet, heerlijk

 

 

Reputatie 6
Badge +6

Heb je de TV box bekabeld aangesloten of via de Wi-Fi? Klopt het sinds dat je de nieuwe update hebt, problemen ervaart? @beekp 

Tandwieltje rechtsbovenin, informatie en dan de KPN menu versie? 

Reputatie 2

Ik heb het bekabeld aangesloten en geen nieuwe firmware, zit op1.87.

Ik kijk het nog een week aan een dan wordt het of nlziet of kpn. In het tv+ topic had ik al mijn onvrede geuit over de tekortkomingen van tv+. Nu geloof ik wel dat dat wordt verbeterd maar ja ik heb geen zin om een soort betalende testpersoon te zijn. Nlziet doet het gewoon prima maar kpn heeft straks de betere kwaliteit met de hd zenders.  

Reputatie 2

Ik zit/zat wel in de test groep, maar halverwege de test ervaar ik problemen met het geluidsniveau. Meerdere keren netjes feedback gegeven maar dit probleem blijft voort duren. 

Ook met regelmaat dat de stream geen geluid heeft. Ook versie 1.89.2 nu

Word best gek van de absurde geluidsniveau. Als voorbeeld, voorheen standaard geluid op volume 11, nu op volume 26 om wat te horen. Schakel ik terug naar de playstation dan moet de volume terug naar 11. Ook YouTube streams moeten kwa geluid terug naar 11…

 

Om gek van te worden…

 

 

Reputatie 6
Badge +6

Ik heb het bekabeld aangesloten en geen nieuwe firmware, zit op1.87.

Ik kijk het nog een week aan een dan wordt het of nlziet of kpn. In het tv+ topic had ik al mijn onvrede geuit over de tekortkomingen van tv+. Nu geloof ik wel dat dat wordt verbeterd maar ja ik heb geen zin om een soort betalende testpersoon te zijn. Nlziet doet het gewoon prima maar kpn heeft straks de betere kwaliteit met de hd zenders.  

Misschien nog 2 tips:

Zet het geluid eens op 'stereo' als deze nog niet zo staat.

Tandwieltje (instellingen), Apparaatvoorkeuren, Weergave en geluid, Geavanceerde geluidsinstellingen.

Mocht dit niet helpen, zet de box eens op Unicast.

Tandwieltje (instellingen), Informatie, dan helemaal naar onderen videomode en zet deze op Unicast ipv Multicast.

Misschien helpt 1 van deze tips.

Reputatie 2

Geluid op stereo al geprobeerd, maakt niks uit. Nu doet hij het al de hele tijd weer goed gelukkig. Unicast moet je hem niet op willen ivm beeldkwaliteit begreep ik. 

Wel weinig hoopvol dat ze niks deden met de feedback van zulke basale zaken. Ook in het tv+ al gelezen dat er met veel zaken niks is gedaan. 

Reputatie 6
Badge +6

Nee dat klopt. Beeldkwaliteit gaat bij Unicast inderdaad achteruit en je hebt geen Dolby 5.1 geluid meer.

Ik heb in het topic van KPN TV+ ook al aangegeven dat er nog teveel problemen in de box zitten. Naar mijn beleving had hij nog wel een maand in de test moeten blijven zitten.

Maargoed, het is nu alleen maar wachten op goede updates.

Voor nu hebben we in ieder geval wat opties uitgeprobeerd.

Reputatie 2

Vraag eerst maar is na waarom het beeld gewoon elke dag op zwart staat, geluid het random wel/niet doet. Ik betaal voor een dienst die amper werkt!

Reputatie 2

Hier is mijn reactie helaas verwijderd. Bij mij valt het beeld/geluid helaas vaak weg. Ik snap dat het geen klaagplek moet worden maar er is al door iemand aangegeven dat het misschien handig is als er een lijst wordt bijgehouden met bugs/nice to haves en een termijn waar we kunnen verwachten dat het wordt opgelost (of niet dat kan ook). De melding dat het op de radar staat bij kpn is fijn maar we willen weten wat we kunnen verwachten en niet hopen dat het ooit wordt opgelost. Veel is al tijdens het testen aangegeven en nu nog steeds niet doorgevoerd.

Ik wordt er persoonlijk chagrijnig van dat ik betaal voor een product wat niet voldoet aan de verwachtingen en dat ik dan ook niet weet wanneer bepaalde zaken komen. Dat mogen we toch wel vragen van kpn?

 

Admin: verplaatst naar eigen topic

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @beekp, met behulp van Sebas14 al veel doorgelopen. Alleen het probleem blijft. Enige optie die ik nog niet gezien heb is een reset van de ontvanger. Kun je via het menu uitvoeren of door het resetgaatje achterop in te drukken met een puntig voorwerp tot de box opnieuw opstart. Maakt dat nog verschil?

Verder blijven wij constant werken aan nieuwe updates. Hou onze Product Updates in de gaten over welke verbeteringen er zijn doorgevoerd. 

Reputatie 2

Het geluid valt inmiddels niet meer weg. Ik heb nu de 2e ontvanger geïnstalleerd op de slaapkamer. Alleen een tv en de ontvanger. Als ik tv kijk via kpn decoder moet ik het volume Bijna op 100 zetten om normaal te kunnen luisteren. Ga ik daarna via een app op de tv dan ontploft het geluid zo hard. Dan moet ik weer helemaal terug naar 20. Waarom moet ik het volume zover opschroeven via tv+?

Reputatie 7

Heb je het volume van de TV+ Box zelf wel op maximaal staan?

Dat kan je doen door op het Google assistant knopje te drukken en vervolgens "Volume maximaal" in te spreken.

Reputatie 2

Hoe moet je dit toch allemaal weten als leek. Volume via kletsen met google instellen...…

Maar goed thanks iig dat ga ik dan maar doen😅

Badge

Zo te zien, de oude Arris box nog maar niet terugsturen dan, heb hem nog…..!

Reputatie 2

Ik vind 't een waardeloze decoder terwijl ik normaal van vernieuwing ben. Hou van nieuwe snufjes maar via de tam tam overal achter komen hoe t werkt...  en de logica is ver te zoeken laat staan alle bugs die ik ervaar. En dan gebruik ik de apps nog niet eens wie weet wat daar aan problemen in zit. Ik kijk alleen tv via de decoder. Echt een waardeloos ding. Un het tv+ draadje doen ze t allemaal af als kleine zaken maar je betaald voor een product wat gewoon vol zit met fouten.

Heb hetzelfde probleem: geluid van willekeurige kanalen valt om volstrekt onbekende redenen regelmatig weg, terwijl geluid van youtube app het bijv wel doet …. Enige wat helpt is stekker van de ontvanger er uit en dus een restart na stroomloos te zijn geweest. Waardeloos gedoe. Klantenservice al 6 keer gebeld en alles gedaan: factory reset, andere HDMI kabel etc. etc.

Ik heb 2 ontvangers; beide met dezelfde problematiek ….

Er zijn ook andere problemen:

  • Na de game console te hebben gebruikt op een andere HDMI ingang van de TV en dan schakelend naar de HDMI ingang van de KPN TV+ ontvanger is er soms wel geluid, maar geen beeld! Nu is de remedie weer de ontvanger stroomloos maken en opnieuw opstarten
  • De “glaskanalen”: 601 etc. zijn weg ….
  • Kanalen 201, 202 etc. Youtube, Amazon Prime etc. doen het niet met de rode knop, alleen via opstarten van de separate app.
  • Op de ene ontvanger heb ik wel Apple TV app kunnen downloaden; op de andere is deze app nergens meer te vinden ….????

Wat een gedoe! Mijn vorige ontvanger had deze kuren allemaal niet. Dit is een niet uitontwikkeld product!

 

KPN: wat gaan jullie aan onze frustratie doen …..?

Reputatie 2

En weer is mijn geluid voor de 3e x deze dag weg. Voor de 3e x maar weer de decoder van de stroom. Kpn ik zou graag een oplossing zien van jullie kant en niet komen met lapmiddelen dat ik mijn decoder maar moet resetten.

Dut is dus op sommige zenders wel andere weer niet!

Reputatie 7
Badge +20

Ik begrijp dat het nog niet overal lekker loopt. Dat is niet fijn. Er wordt echter wel hard gewerkt om het product te verbeteren. Zo komen er steeds weer updates aan. Hou daarvoor onze Product Updates in de gaten. Verder is er ook een topic met bekende problemen waaraan gewerkt wordt. 

Reputatie 2

In de bekende problemen staan de helft van de problemen die ik ervaar niet. Dat geeft dan ook weinig hoop voor de updates (voor mij specifiek dan). Iedere x vage zaken alsof de decoder niet goed is of zo. Ik ga de decoder van boven is benden zetten en kijken of ik dezelfde problemen blijf houden.

Reputatie 7
Badge +20

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Hoor graag je bevindingen. 

En ja, er zal altijd nog wat meer spelen. Hopelijk worden die probleempjes met de komende updates ook opgelost. 

Bij mij hetzelfde, vaak geen geluid op de zenders.

Ik ben er echter wel achter dat wanneer je op het pijltje terug ( dus naast ok knop) drukt het geluid weer aangaat.

Wellicht omdat het dan niet live is maar met een paar seconden vertraging. Hopelijk werkt dit bij jullie ook