Beantwoord

Het lukt niet om het abonnementsnummer in te vullen op de VIP5202

  • 13 May 2022
  • 11 reacties
  • 330 keer bekeken

Ik kan uit de lijst serienummers van de arris ontvanger mijn serienummer vip5202 niet zien en dus ook niet selecteren.

Wat te doen?

admin: titel aangepast ter verduidelijking van het probleem. 

icon

Beste antwoord door Hanna_ 14 May 2022, 14:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Ik wil je graag helpen maar begrijp je vraag eigenlijk niet.

Enige wat ik kan zeggen: om via de 5202 te kijken zet je je televisie op de HDMI ingang waar de 5202 mee verbonden is. Meestal HDMI 1.

Dat heb ik gedaan.

Ik heb een nwe tv samsung OLED en die vraagt een serienummer van de ontvanger te selecteren uit een lijst en bij arris staat de vip5202 er niet tussen.

Ik kan dus mijn abonummer etc niet invullen om kpn op de tv te krijgen.

Niet via afstand van tv noch van de ontvanger...

Serienummer?

Je kan met een Samsung de KPN TV app gebruiken. Daarin moet je éénmalig aanmelden met het KPN TV abonnementsnummer en je KPN TV pincode.

Je KPN TV abonnementsnummer bestaat uit 14 cijfers, meestal beginnend met 20000000xxxxxx.

Of als je de decoder 5202 hebt aangesloten selecteer je de HDMI ingang. Samsung vraagt dan a.h.g.i. welke provider je hebt. Je selecteert dan kpn en verder loopt het vanzelf.

Ik heb zelf ook een (redelijk) recente Samsung en bovenstaand zijn de 2 mogelijkheden.

Plaats anders eens een foto hier van wat je op het tv scherm ziet. (met de zwarte button met witte bergjes)

 

Dit krijg ik te zien

En hier werken beide afstandbedieningen niet op om het in te vullen

 

En hier werken beide afstandbedieningen niet op om het in te vullen

 

Oh, dát is het probleem. De witte kpn afst.bed. doet het niet? Licht het groene ledje op als je een cijfer indrukt?

In dit stadium moet er wel zichtlijn zijn tussen de afst.bed. en de 5202. De 5202 moet dus nú niet achter een dicht deurtje staan bijvoorbeeld.

Ik zie dat het serienummer er al staat. Logisch ook, dat zit al in de decoder.

Dank ik ga er weer mee verder.

Groene licht doet het maar kastje stond achter de tv.

Wil hem niet in het zicht hebben vandaar....

Wil hem niet in het zicht hebben vandaar....

En je moet die 5202 al met een vergrootglas zoeken 😁

Ik begrijp het nooit. Een grote tv in het zicht en zo'n kleine decoder niet willen zien. 😎.

Ook de stereoset, vrijwel nooit boeiend om te zien, staat in het zicht. 🤗

😉

Reputatie 7
Badge +13

En hier werken beide afstandbedieningen niet op om het in te vullen

 

Oh, dát is het probleem. De witte kpn afst.bed. doet het niet? Licht het groene ledje op als je een cijfer indrukt?

In dit stadium moet er wel zichtlijn zijn tussen de afst.bed. en de 5202. De 5202 moet dus nú niet achter een dicht deurtje staan bijvoorbeeld.

Ik zie dat het serienummer er al staat. Logisch ook, dat zit al in de decoder.

Dank ik ga er weer mee verder.

Groene licht doet het maar kastje stond achter de tv.

Wil hem niet in het zicht hebben vandaar....

Fijn om te horen dat het is opgelost! Zodra de Vip5202 is geactiveerd ka je de afstandsbediening met bluetooth instellen zodat he deze wel uit het zicht kan zetten. OP onze webpagina vind je meer informatie over de KPN afstandsbediening.