Beantwoord

Hoe kan ik content afspelen van mijn NAS op de KPN TV+ Box?

  • 31 January 2023
  • 13 reacties
  • 986 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1

De titel zegt het al; kan ik eigen content die op m'n NAS staat afspelen direct via de nieuwe KPN+ ontvanger?

Ik weet dat ik Kodi/Plex kan installeren maar is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld via SMB m'n NAS te benaderen en dan zo direct eigen content afspelen?

icon

Beste antwoord door _ferret_ 31 January 2023, 18:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee, volgens mij niet. En ik vraag me af of je kodi kan installeren. Kan dat?

Reputatie 3

Kodi kan prima geïnstalleerd worden.

Reputatie 3
Badge +1

Misschien kan je ook via je TV content afspelen. !!!

Reputatie 7

De TV+ Box is gewoon een box die draait op Android TV.

Ik kan met Xplore mijn Synology NAS benaderen dus zi ik geen belemmeringen.

Reputatie 4
Badge +1

De TV+ Box is gewoon een box die draait op Android TV.

Ik kan met Xplore mijn Synology NAS benaderen dus zi ik geen belemmeringen.

En dat Xplore is een app die ik zelf kan installeren? Het gaat ook om een Synology NAS inderdaad.

Ik ga ook wel spelen met Kodi want ik heb al twee Kodi standalone spelers maar daar wil ik dus vanaf. Maar ik dacht dat als het buiten Kodi ook kan waarom niet dan….

Ik ga eens kijken naar dat Xplore! Thanks!

/edit: Als dit het is: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lonelycatgames.Xplore&hl=en&gl=US laat dan maar zitten (ivm privacy).

Reputatie 6
Badge +9

Er zijn nog wel meer apps beschikbaar op Android TV die SMB shares kunnen benaderen. 

Bijvoorbeeld Network Browser - Apps on Google Play. Als je zoekt op SMB (en als je op een pc zoekt kun je je device op de DIW 7022 zetten) dan vind je een aantal opties

Reputatie 4
Badge +1

@Vulpen; dank! Ik ga zoeken :-)

Reputatie 3
Badge +1

Op mijn LG TV kan ik direct op mijn netwerk zoeken naar apparaten en de NAS wordt direct herkent. Daarna kan ik bijna alle content afspelen, gewoon via de TV zonder enige andere software. Zelfs 4K blu ray films met Dolby Atmos en 5.1 geluid. Het enige nadeel is dat op de NAS een Music en een Video omgeving moet zijn.
Mijn opstelling: De TV is direct verbonden met de Experia box, , de TV ingesteld zodat het geluid naar de HDMI 1 wordt gestuurd. De HDMI 1 uit-/ingang is op de Marantz versterker aangesloten , De NAS is aangesloten via een Switch aan de Experia Box.

Reputatie 4
Badge +1

Als je zoekt op SMB (en als je op een pc zoekt kun je je device op de DIW 7022 zetten) dan vind je een aantal opties

@Vulpen; het dik gedrukte begrijp ik niet helemaal...

Reputatie 6
Badge +6

Zoek maar naar de VLC player via de Google Play Store.

Die kan je gebruiken voor het afspelen van video en muziek bestanden. Werkt hier prima.

Reputatie 6
Badge +9

Als je naar play.google.com gaat en dar inlogt met hetzelfde account waarmee je in je TV+ ingelogt bent kun je specifiek op apps zoeken die voor je tv+ kastje geschikt zijn…. en je kunt dan ook de installatie starten ;)

Reputatie 4
Badge +1

Ah, nu snap ik het ;-)

Reputatie 4
Badge +1

Opgelost! Ik heb na jullie tips twee apps geïnstalleerd (Network Browser en VLC for Android) en daar ga ik mee aan de slag om te kijken hoe de beeld- en geluidskwaliteit is. Ik neig nu al naar VLC omdat het er net iets gelikter uitziet en ik vermoedelijk meer opties heb zoals ondertiteling instellen en spoelen en pauze e.d.