Vraag

Hoe koppel ik mijn KPN afstandsbediening aan mijn beamer?

  • 3 February 2021
  • 4 reacties
  • 379 keer bekeken

Ik kijk TV via een beamer en niet via een ‘standaard’ televisie, vooral omdat een beamer als het uit staat geen groot zwart gevaarte in de woonkamer blijft. 
 

Helaas kan ik geen codes vinden om de afstandsbediening ook in te laten stellen voor beamers. 
 

Je kunt wel lijsten vinden van TV’s en home-cinema sets, maar helaas niet voor beamers zoals Optoma of Epson enzo. 
 

Kan KPN daar niet lijsten voor opstellen en bijvoorbeeld verwerken in de lijst van TV’s? Want dergelijke projectoren hebben gewoon een afstandsbediening en dus ook een eigen IR signatuur. Voornamelijk Volume up/down en in/uitschakelen van het apparaat. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Uniekenaamhans 
Dan kun je beter een leerbare afstandsbediening aanschaffen dan kun je zo de codes van beide overnemen.
 

Is er inmiddels een oplossing voor? Ik hoor het graag!

Reputatie 7
Badge +24

Hi Vonctrl, nee. De afstandsbediening zul je niet aan je beamer kunnen koppelen. Of het moet puur geluk zijn dat een beamer van een van de ondersteunende merken de afstandsbediening pakt. Ik verwacht dit echter niet. 

Dankjewel voor je reactie