Beantwoord

Hoe sluit ik de KPN tv ontvanger aan op Samsung ontvanger?

  • 29 November 2021
  • 13 reacties
  • 4350 keer bekeken

Ik heb een Samsung Frame TV, met een eigen ontvanger van Samsung ivm de glasvezelkabel naar de TV. Ik gebruik nu dus geen XS ontvanger. Ik wil overstappen van XS4all naar KPN all-in-one. en daarvoor krijg ik een KPN ontvanger. Hoe moet ik de TV ontvanger aansluiten op de Samsung ontvanger ? Zit er bij de KPN apparaten ook een daarvoor geschikte kabel ? Is er ergens een handleiding daarvoor te vinden ?

 

Ik ben benieuwd naar de oplossing.

icon

Beste antwoord door PeterG 29 November 2021, 12:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Wat voor kabel gebruikt u nu?

Reputatie 5
Badge +5

Hoe kijk je nu tv dan ? Maak je gebruik van de XS4all tv app ? Als je tv niet te oud is kan je de KPN tv app installeren. Dan is de ontvanger niet nodig

Omdat ik een speciale Samsung ontvanger heb ivm de glasvezelkabel, heb ik de XS-ontvanger niet nodig. Het draait nu prima op de afstandsbediening van Samsung. Op de TV komt dan alles weer onder KPN tevoorschijn, terwijl ik een abonnement heb bij XS4all. Kun je het nog volgen ?

Reputatie 5
Badge +5

Ik kan het niet volgen nee. Wat zit er nu op de speciale Samsung ontvanger aangesloten ? Is dat een kabel die van het modem afkomt ? Waarschijnlijk maak je nu al gebruik van de KPN app. Daar verandert dan niets aan. Maar je moet na de overstap wel je nieuwe abonnementsnummer en pincode invoeren.

Reputatie 7
Badge +24

Samsung heeft een serie tv's die bestaan uit een scherm en een box. Die box is gewoon van Samsung en hoort bij de tv. Het scherm is heel plat en kun je mooi tegen de muur bevestigen. Er zit bijna geen elektronica in het scherm, dat zit in de box. Tussen de box en het scherm zit een dun lichtkleurig snoertje wat je weg kunt werken in de muur. Dat snoertje is ook lang, volgens mij wel een meter of 5 ofzo. Zo kun je de box ergens in een kast uit het zicht zetten ofzo.

Op de box zal @Bosmannetje de tv app van xs4all geïnstalleerd hebben. Dat kan bij KPN ook.

Als je de tv ontvanger van KPN zou willen gebruiken, dan koppel je die aan de box van de tv. Gewoon met een hdmi kabel. De tv ontvanger van KPN komt dus niet in de plaats van de box die bij de tv hoort. Dat kan niet.

Bedenk je even dat de app een inferieure beeldkwaliteit geeft. De tv ontvanger van KPN geeft een veel mooier beeld met een hogere resolutie. Maar dat zal bij XS4ALL niet anders geweest zijn. Als je niet weet wat je mist is het geen probleem hé 😉

 

De uitleg van Nick klopt; die situatie hebben wij nu. Alles keurig weggewerkt en een vrijwel onzichtbaar snoertje.

Op die ontvanger zit nu de XS-app en dat wordt dan de KPN-app.

Begrijp ik het goed dat wij nu de keus hebben om wel of niet de KPN-ontvanger er bij te plaatsen en dat bij het bijplaatsen de kwaliteit beter is ?

 

 

Hallo @Bosmannetje er gaat niets boven de tv-kwaliteit van de originele KPN-decoder, daar kan geen KPN-app tegenop.

 

Begrijp ik het goed dat wij nu de keus hebben om wel of niet de KPN-ontvanger er bij te plaatsen en dat bij het bijplaatsen de kwaliteit beter is ?

Ja hoor. Ook die tv heeft gewoon HDMI INgangen. (in de box). Dus daar kan een kpn ontvanger op. Als je nu overstapt naar kpn krijg je een nieuw abo en dus de Arris vip5202 met BT afstandsbediening. De box kan dan uit het zicht (al moet je die dan wel met diens ab gebruiken en niet die van Samsung).

Zelf zie ik op mijn 43 inch echt wel verschil tussen de streams via de app, 1080i met 5 Mb/s, en de HD streams in de ontvanger met 7,2 Mb/s. Jij hebt dan nog glasvezel waarbij KPN (en ook XS4ALL) via de ontvanger de streams van de eerste 10 zenders via de decoder levert met 12,5 Mb/s.

De standaard HD streams, decoder dus, zijn al mooier dan via de app op mijn 43 inch. Voetbal (en andere sporten) kijk ik momenteel vaak via Digitenne zelfs, want dat zijn feitelijk HDglas streams.
Binnenkort heb ik ook écht glasvezel dus ga lekker genieten van de kwaliteit via de decoder. De app in mijn tv is voor nood.

Het is mij nu een stuk duidelijker geworden. Ik wacht eerst de spulletjes van KPN af en ga het dan uitproberen.

 

Bedankt voor de hulp.

 

Volgende week donderdag komt een KPN-monteur alles aansluiten, incl. de KPN-ontvanger op de TV-box van Samsung.

 

Ik moet nu alleen nog een HDMI-kabeltje van 0,5 m aanschaffen. Met de reviews kom ik er niet uit; er zijn veel soorten. Welke type kabel geeft het beste beeld ? De Samsung TV is van type QE50LS03TASXXN Frame 4.0 (1 jaar oud) en wij gebruiken hem alleen voor TV kijken (dus geen spelletje, game of i.d.).

Zelf heb ik er een HDMI 1.4 high speed. Hogere normen, zoals 2.0 is totaal over de top voor tv ontvangst.

Goeie dag, wie kan mij uitleggen hoe ik de Samsung connectbox kan combineren met box 12 van KPN. Ik doe een hdmikabel in de connectbox via de tv ontvanger van KPN .Maar ik krijg enkel de zenders te zien, van Samsung smarthub. Weet iemand een oplossing?

Volgens mij zijn dat gewoon externe hdmi ingangen. Dus de tv zelf op de juiste hdmi ingang (source) zetten en dan zou je beeld (en geluid) van de ontvanger moeten hebben.

CC @Benteboef .