Beantwoord

Hoe stel ik mijn bluetooth afstandsbediening in?

  • 31 October 2019
  • 26 reacties
  • 37988 keer bekeken

Reputatie 1

zojuist gebeld met kpn helpdesk en die wist te vertellen dat er al meer dan een week storing is met het instellen van die niuewe ab met bluetooth en er is nog geen oplossing,hebben jullie hier ook hinder van?

Admin: nieuw topic voor vraag gemaakt, afgesplitst van topic

icon

Beste antwoord door Nadia 4 November 2019, 22:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Is dat soms dit type afstandsbediening? 

 

Reputatie 1

Ja die AB is het

Met de WITTE ring om de ok toets dus? Die heeft geen bluetooth. Daarvoor is de vrijwel identieke met de zilverkleurige ring nodig.

Reputatie 1

O sorry, foutje van mijn kant,ik heb met de zilveren ring

Reputatie 7
Badge +28

Zoek anders op deze pagina met handleidingen of jouw afstandsbediening daar tussen staat: 

 

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

 

 

Reputatie 7
Badge +28

@Nadia @PeterG 

 

Ik heb in KPN ontmoet een vraag gesteld over de afstandsbediening op de foto. Daar lopen nu meerdere topics over. 

 

@viegje 

Lukt het niet om die in te stellen voor een televisie of

lukt het niet om hem via bluetooth te koppelen met je Arris vip 5202 ?

Reputatie 1

Het lukt niet om in te stellen op mijn samsSam tv

Reputatie 1

Had hem ingesteld op mijn LG tv en toen werkte hij goed, echter gisteren een Samsung tv gekocht en kan hem nu niet ingesteld krijgen op de Samsung tv

Kan wel zenders kiezen,maar niet tv uitzetten,muren werkt niet en vol up en down ook niet,

Gebeld met KPN en die zeggen dat er storing is en dat het daarom niet lukt

Ah, aangezien je 'm op de LG had ingesteld weet je dus hoe het werkt. Als het met diezelfde handeling en de Samsung codes niet lukt zal er idd een probleem mee zijn. Kennelijk worden de Infrarood signalen bij het instellen geladen via de bluetooth verbinding met de ontvanger...

Reputatie 1

Hij doet het,heb de AB gereset naar fabrieksinstellingen en toen opnieuw ingesteld en nu werkt alles goed.

 

Allemaal hartelijk dank voor de support

Da's top!

maar hoe reset je 'm eigenlijk? Dat kan ik nou nergens vinden en i.v.m. toekomstige support lijkt me dat handig om te weten. :wink: .

Ja graag, hoe moet de AB gereset worden?

 

Reputatie 7

Ha @Clement en @PeterG, dat antwoord heb ik, en nog een aantal andere handige codes ;)

Hieronder een aantal commandocodes voor de Bluetooth afstandsbediening i.c.m. de ZTE ZXV8001 en de Arris VIP5202

1)Afstandsbediening koppelen aan tv-ontvanger. (Bluetooth connectie forceren)
<cijfer 7-knop> + <cijfer 9-knop> 3sec indrukken, daarna de OK-knop (LED GROEN knippert twee keer). [Pairing blijft 60 sec actief]

2) Bluetooth-verbinding met tv-ontvanger loskoppelen
<OK-knop> + <P- knop> 3sec indrukken, (LED wordt groen) <OK-knop> indrukken (LED GROEN knippert twee keer)

3)InfraRood-verbinding met televisie (of HomeCinemaSet) loskoppelen
<AV-knop> + <terug-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LED ROOD knippert twee keer)

4)Factory reset afstandsbediening 
<rood-knop> + <blauw-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LEDS ROOD/GROEN knipperen twee keer)

 

Top! en dank.

Je reactie direct toegevoegd onder links in de rechterkolom op Breedbeeldweetjes. Zie rubriek “KPN”. :wink: .

Reputatie 7

Yes, voor jou altijd, @PeterG ;)

Nadia. Bedankt hij werkt nu met Bluetooth 

 

Reputatie 7

Jeeej! Graag gedaan, @Hansenkarinvdberg Dank dat je een berichtje achter hebt gelaten :)

Hallo,

is dit topic nog geldig? Of moet ik een nieuwe aanmaken?

ik heb een probleem met de afstandsbediening met de zilveren ring.

Ingesteld  op mijn tv (Samsung), het werkt maar voor de helft dan.

Ik kan het geluid bedienen, mute werkt, ik kan naar het menu, maar ik kan niet van zender wisselen?

Gids en de sneltoetsen voor Netflix, apps werkt ook niet.

Hoe lossen we dat op? 
 Het is een Bluetooth afstandsbediening.

Graag reactie, dank u.

vrgr,

Kees

Oplossing was simpel.…

de afstand moet zicht hebben op de tv ontvanger, dan in menu afstandsbediening koppelen...

 

Reputatie 7

Hey @Keesssie, fijn dat het zo relatief makkelijk was op te lossen. Bedankt voor de terugkoppeling, hier hebben vast andere gebruikers ook wat aan! Fijne jaarwisseling alvast :) 

Typisch dat de uitleg op de Arris andersom is. Juist OK + P om te koppelen, terwijl in deze thread wordt gezegd dat je ermee loskoppeld.

Inderdaad 7+9 is om BT te koppelen.

@Spardorp 

Besef je dat je nu 2 x iets vermeld om te koppelen?

OK + P om te koppelen

en

7+9 is om BT te koppelen

Ik ben nu een beetje :confounded:

Peter,

Besef ik niet. Onlogisch om 2 manieren te hebben. En beide opties geven een andere reactie van de afstb.

Daarnaast, dit was ook een tip voor anderen voor als ze er moeite mee hebben.

zojuist gebeld met kpn helpdesk en die wist te vertellen dat er al meer dan een week storing is met het instellen van die niuewe ab met bluetooth en er is nog geen oplossing,hebben jullie hier ook hinder van?

Admin: nieuw topic voor vraag gemaakt, afgesplitst van topic

Ik krijg bluetooth niet werkend met mijn zwarte achterkant afstandsbediening. Hoe kan ik zien of bluetooth aan staat.?

Als ik op de 7 druk gaat hij bij mij naar kanaal7 als ik daarna op de 9 druk gaat de tv naar kanaal 9. Dus zou de beschrijving aub op volgorde van te nemen acties uitgelegd kunnen worden aub.

Bvbd. 

Reputatie 7
Badge +9

@Roosje2021 

Kijk even op deze website van KPN om je afstandsbediening te koppelen.