Beantwoord

Hulp/advies nodig bij aansluiten KPN TV+ Box

  • 31 January 2023
  • 21 reacties
  • 292 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Wie-o-wie heeft een goede c.q. handige oplossing voor mijn probleem. Gaat om het volgende,

Ik heb nu mijn Samsung smart t.v. aangesloten met een ethernetkabel om een zo stabiel mogelijke verbinding te hebben. Ik had totnutoe geen t.v. abonnement, alleen een NLZiet abo en een Netflix 4K abo. Omdat NLZiet sinds de laatste update nogal eens last had van vastlopers, wil ik dat abonnement opzeggen en heb ik dus een t.v. abonnement bij KPN genomen.

Nu heb ik de door mij bestelde KPN TV+ Box ontvangen die ik wil gaan aansluiten. Mijn modem staat buiten mijn woning, in de muur heb ik 1 aansluiting voor de ethernetkabel, waar nu de t.v. dus rechtstreeks op is aangesloten. Liefst houd ik dit zo, want Netflix wil ik via de smartfunctie blijven kijken, niet via de box.

Ik heb in de kast eventueel nog wel een oude (witte) Super wifi liggen.

Vraag: hoe kan ik nu (het beste) de tv box aansluiten?

icon

Beste antwoord door Eric89 31 January 2023, 14:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Hallo @Carola49 je kunt dan het beste een switch kopen volgens onderstaand voorbeeld:

Switch – TP-Link TL-SG105E (kpn.com)

dan heb je meerdere aansluitingen voor netwerkkabels.

De kabel die nu in je tv zit sluit je dan aan op een poort van de switch en dan een nieuwe kabel naar de tv en een nieuwe kabel naar de tv-decoder van KPN en klaar is ‘Kees’.

 

Reputatie 4
Badge +1

@JanD Hallo Jan, daar zat ik ook al naar te kijken, maar ik had begrepen dat een switch moet worden aangesloten op het modem en die staat dus buiten mijn woning.

Hallo @Carola49 , daar gebruik je dus die kabel voor die nu op je smart tv is aangesloten en als het goed is aan de andere kant op het modem.

Reputatie 4
Badge +1

Hallo @Carola49 , daar gebruik je dus die kabel voor die nu op je smart tv is aangesloten en als het goed is aan de andere kant op het modem.

Hoi Jan, de kabel is aangesloten op een aansluiting in de muur vd woonkamer, niet op het modem.

Hallo @Carola49 , daar gebruik je dus die kabel voor die nu op je smart tv is aangesloten en als het goed is aan de andere kant op het modem.

Hoi Jan, de kabel is aangesloten op een aansluiting in de muur vd woonkamer, niet op het modem.

Waar zit de andere kant van die kabel dan in? In de modem neem ik aan?

Reputatie 4
Badge +1

Hallo @Carola49 , daar gebruik je dus die kabel voor die nu op je smart tv is aangesloten en als het goed is aan de andere kant op het modem.

Hoi Jan, de kabel is aangesloten op een aansluiting in de muur vd woonkamer, niet op het modem.

Waar zit de andere kant van die kabel dan in? In de modem neem ik aan?

Ene kant zit in de t.v., andere kant in de (buiten)muuraansluiting. 

Reputatie 7
Badge +24

Ene kant zit in de t.v., andere kant in de (buiten)muuraansluiting. 

En die "muuraansluiting" zit weer op het modem aangesloten. Dus dat is prima zo.

En u zou vervolgens ook die SuperWiFi op die switch aan kunnen sluiten. Heeft u wellicht beter WiFi in de woonkamer. 

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @Carola49 , daar gebruik je dus die kabel voor die nu op je smart tv is aangesloten en als het goed is aan de andere kant op het modem.

Hoi Jan, de kabel is aangesloten op een aansluiting in de muur vd woonkamer, niet op het modem.

Waar zit de andere kant van die kabel dan in? In de modem neem ik aan?

Ene kant zit in de t.v., andere kant in de (buiten)muuraansluiting. 

En waar denkt u dat die muuraansluiting op aangesloten is? Die moet op het modem aangesloten zijn anders had u geen internet op de tv gehad

Reputatie 4
Badge +1

Ene kant zit in de t.v., andere kant in de (buiten)muuraansluiting. 

En die "muuraansluiting" zit weer op het modem aangesloten. Dus dat is prima zo.

Dat loopt dan voor mij onzichtbaar via muren en/of plafond? In ieder geval niet binnenshuis. Het is trouwens een nieuwbouwcomplex. 

Dus een switch zou voor mij een oplossing zijn? Ik zie ook deze dingen  https://www.allekabels.nl/netwerk/191/1169556/netwerk-splitter.html Is dat wat?

Reputatie 6
Badge +7

Ene kant zit in de t.v., andere kant in de (buiten)muuraansluiting. 

En die "muuraansluiting" zit weer op het modem aangesloten. Dus dat is prima zo.

Dat loopt dan voor mij onzichtbaar via muren en/of plafond? In ieder geval niet binnenshuis. Het is trouwens een nieuwbouwcomplex. 

Dus een switch zou voor mij een oplossing zijn? Ik zie ook deze dingen  https://www.allekabels.nl/netwerk/191/1169556/netwerk-splitter.html Is dat wat?

Dat is een splitter dat gaat niet werken.

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/

U heeft een switch zoals in deze link nodig 

Reputatie 4
Badge +1

@Eric89 OK, dat wordt dus een switch kopen. @JanD geeft een link naar TP Link en jij naar Netgear. 

Zijn ze beiden kwalitatief even goed? En is het een simpel stekker erin, kabels erin? Of moet ik er eerst een hele studie van maken op mijn oude dag?

Reputatie 6
Badge +9

Beide switches hebben dezelfde functionaliteit. de Netgear was heel lang de standaard switch maar onlangs is de TP-link ook toegevoegd. 

En mogelijk dat je dan ook nog een tweetal netwerk kabels moet aanschaffen als je die niet in huis hebt.

Dan krijg je dus de aansluiting:

Van de muur gaat er een kabel naar de switch en van de switch gaat er een kabel naar je smart tv en een kabel naar je tv+ kastje

En dan optioneel nog een kabel naar je SuperWifi (word die ook nog gebruikt) mocht je slecht wifi signaal binnen hebben (das dan een 3e kabel extra)

Afhankelijik van wat je al in huis hebt en welke lengte je nodig hebt Kabels (kpn.com)

 

Reputatie 6
Badge +7

@Eric89 OK, dat wordt dus een switch kopen. @JanD geeft een link naar TP Link en jij naar Netgear. 

Zijn ze beiden kwalitatief even goed? En is het een simpel stekker erin, kabels erin? Of moet ik er eerst een hele studie van maken op mijn oude dag?

Over kwaliteit kan ik niks zeggen. Maar nu ik u hele bericht hierboven nog eens goed gelezen heb vraag ik me iets anders af. 

Het idee van de kpn tv+ box is juist dat je alles via dat kastje doet. Op dit nieuwe kastje staan net als op u tv apps die u kunt gebruiken. Waarom sluit u het kastje niet eerst eens aan en kijkt u hoe dit bevalt. Waarschijnlijk hebt u heel die switch dan niet meer nodig en bespaart u heel wat geld.

Ik zelf bijvoorbeeld gebruik de apps op de tv niet meer omdat ze op de box+ net zo goed werken.

Reputatie 4
Badge +1

@Eric89 OK, dat wordt dus een switch kopen. @JanD geeft een link naar TP Link en jij naar Netgear. 

Zijn ze beiden kwalitatief even goed? En is het een simpel stekker erin, kabels erin? Of moet ik er eerst een hele studie van maken op mijn oude dag?

Over kwaliteit kan ik niks zeggen. Maar nu ik u hele bericht hierboven nog eens goed gelezen heb vraag ik me iets anders af. 

Het idee van de kpn tv+ box is juist dat je alles via dat kastje doet. Op dit nieuwe kastje staan net als op u tv apps die u kunt gebruiken. Waarom sluit u het kastje niet eerst eens aan en kijkt u hoe dit bevalt. Waarschijnlijk hebt u heel die switch dan niet meer nodig en bespaart u heel wat geld.

Ik zelf bijvoorbeeld gebruik de apps op de tv niet meer omdat ze op de box+ net zo goed werken.

Alles via de box vind ik wel het handigst, scheelt behalve aanschafkosten ook weer een stekkerdoos die er dan weer bij komt en waar ik een hekel aan heb, maar kan ik Netflix dan wel in 4K bekijken? Of moet ik dan weer een extra 4K abonnement bij KPN nemen?

Reputatie 6
Badge +7

@Eric89 OK, dat wordt dus een switch kopen. @JanD geeft een link naar TP Link en jij naar Netgear. 

Zijn ze beiden kwalitatief even goed? En is het een simpel stekker erin, kabels erin? Of moet ik er eerst een hele studie van maken op mijn oude dag?

Over kwaliteit kan ik niks zeggen. Maar nu ik u hele bericht hierboven nog eens goed gelezen heb vraag ik me iets anders af. 

Het idee van de kpn tv+ box is juist dat je alles via dat kastje doet. Op dit nieuwe kastje staan net als op u tv apps die u kunt gebruiken. Waarom sluit u het kastje niet eerst eens aan en kijkt u hoe dit bevalt. Waarschijnlijk hebt u heel die switch dan niet meer nodig en bespaart u heel wat geld.

Ik zelf bijvoorbeeld gebruik de apps op de tv niet meer omdat ze op de box+ net zo goed werken.

Alles via de box vind ik wel het handigst, scheelt behalve aanschafkosten ook weer een stekkerdoos die er dan weer bij komt en waar ik een hekel aan heb, maar kan ik Netflix dan wel in 4K bekijken? Of moet ik dan weer een extra 4K abonnement bij KPN nemen?

Ja hoor u kunt gewoon 4k netflix en andere apps kijken.

Dat 4k abonnement is alleen voor 2 extra tv zenders. 

Reputatie 4
Badge +1

@Eric89 Top! Ga ik nu de box maar uit de doos halen en een poging tot aansluiten wagen.😀 Ik kom nog even terug op de Community om het resultaat van mijn poging te laten weten.

Tot dusver iedereen bedankt voor het meedenken.

Reputatie 4
Badge +1

☹️ Geen netwerkkabel gevonden. Kabel zit in muur + box. Kan je weinig fout mee doen, lijkt me. IP adres 0.0.0.0. Wat nu?? 

Aanvulling: Samsung foutcode 102.

Reputatie 4
Badge +1

Yes, yes, alles werkt zoals het hoort te werken. Mevrouwtje ongeduld😂 had geen zin om de installatiehulp door te nemen, toch maar wel gedaan uiteindelijk. Et voilà, de box werkt. 

Helaas toch een stekkerdoos erbij moeten zetten, wordt tijd dat ze daar eens een mooi design voor bedenken.

Nu HD Glas nog en ik ben super tevreden voor de komende tijd.

Iedereen bedankt voor hulp en advies en een fijne dag nog verder.

Reputatie 6
Badge +7

Super dat alles werkt!

Reputatie 7
Badge +8

Yes, yes, alles werkt zoals het hoort te werken. Mevrouwtje ongeduld😂 had geen zin om de installatiehulp door te nemen, toch maar wel gedaan uiteindelijk. Et voilà, de box werkt. 

Helaas toch een stekkerdoos erbij moeten zetten, wordt tijd dat ze daar eens een mooi design voor bedenken.

Zo’n stekkerdoos met een wirwar aan kabels is vaak een doorn in het oog en een stofbende. 

Ik heb deze onder de televisie: Zo’n kabelbox in in allerlei uitvoeringen verkrijgbaar. 
 

Als je een beetje een crea bea bent: van een wijnkistje is die makkelijk zelf te maken. Aan de beide korte zijden een uitsparing maken, het kistje schilderen, beitsen of wat je leuk vind en klaar is @Carola49  😉

Reputatie 4
Badge +1

@Berteman Bedankt voor de tip van de kabelbox. Ga er eens naar op zoek. Ben wel crea bea, maar ben erg voor gemak, dus koop liever een kant en klare box.😂