Beantwoord

Hulp gevraagd: storing als ik mijn TV ontvangers bekabeld aansluit op mijn Fritzbox 7590

  • 30 November 2021
  • 16 reacties
  • 265 keer bekeken

Goedemorgen.

Ik heb een vraag. Ik heb bij mij thuis de fritzbox aangesloten. Nu werkt het internet verder prima. Maar nu heb ik 2 tv ontvangers bekabeld aangesloten en dan begint het beeld gelijk te haperen en slaat vervolgens op storing. Kan iemand mij helpen. Alvast bedankt

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 2 December 2021, 11:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Hallo @V1981 als de storingsmelding getoond wordt op de tv in combinatie met een nummer, bijv. 301, kun je dat nummer op de website van KPN terugvinden inclusief de oplossing.

 

Hallo jand 

Dat is dus het probleem. Dat werkt allemaal niet. Maar op de experia box werkt alles zonder problemen 

Hallo @V1981 staat IGMP-snooping wèl aan binnen de Fritz-Box? Dat is wel een voorwaarde om goed tv te kunnen kijken.

Anders sein ik @wjb even in, die is expert op het gebied van de FritZBox.

Succes.

 

Reputatie 7

Heb jij het voor het KPN profiel gekozen bij het inrichten van de FRITZ!Box?

Zijn de TV ontvangers rechtstreeks op de FRITZ!Box aangesloten of via een switch en/of "draadloze" verbindingsset?

Zijn de TV ontvangers opnieuw opgestart?

Hallo wjb

Ik heb idd voor het kpn profiel gekozen. De tv ontvangers staan bekabeld aangesloten en ik heb ze opnieuw opgestart 

Reputatie 7

De tv ontvangers staan bekabeld aangesloten ...

Dus geen switch en geen "draadloze" verbindingsset?

De switch staat nog niet aangesloten. Alleen de tv ontvangers

Reputatie 7

Welke melding krijg je op de TV ontvangers?

Gebeurt dat ook als je maar één TV ontvanger aangesloten hebt?

Dat gebeurt ook met alleen 1 ontvangers erop. Code iets met 400 op het einde

Reputatie 7
Badge +24

Is de FritzBox geüpdate?

Maar op de experia box werkt alles zonder problemen 

En een rare vraag misschien, maar voor de zekerheid: het gaat om dezelfde aansluiting? Die Experiabox staat niet op een ander adres?

Het gaat om hetzelfde adres. En op de experiabox doet alles het gewoon.

Reputatie 7

De beruchte STB-NMC-400 melding.

Heel apart dat dit wel optreedt met een FRITZ!Box en niet met de Experia Box.

Ik zou je willen vragen om de FRITZ!Box eens een factory reset te geven en van scratch opnieuw te configureren.

Als het daarna nog steeds optreedt dan hoop ik dat er snel iemand van KPN zal reageren die hier wat zinnigs over kan zeggen. 

Die stappen heb ik ook al doorgenomen 

Reputatie 7

Dan hoop ik dat er snel iemand van KPN zal reageren.

Ik neem overigens aan dat je de TV ontvangers wel even opnieuw opstart nadat je ze op de FRITZ!Box hebt aangesloten.

@V1981 : Hoi en welkom op het forum.

Heb je die fritzbox via ons ? Dan zou er ook een abonnement op de techdesk (service plus) moeten hebben. Ik denk dat je dan het beste even kunt bellen.

Je nummer zou dan direct herkend moeten worden en je krijgt een service plus medewerker aan de lijn.

 

 

Reputatie 4
Badge +3

Ik heb sinds kort de Fritzbox 4040 draaien ipv de Experia V10a. Ik heb aan deze Fritzbox 2x Arris 2952 tv ontvangers gekoppeld via Netgear GS308e en GS305e switchen en ethernetkabel. Bij de installatie heb ik Fritzbox firmware 7.29 versie opgezet en het KPN glasvezelprofiel geselecteerd. Binnen een paar minuten werkte het zonder storingen tot nu toe. Bij de oude firmware versie die met de box meekwam gaf het wel af en toe storingen. Ik weet niet of je de laatste firmware versie nu draait?Â