Beantwoord

Ik ervaar problemen met teletekst op de NPO zenders

  • 23 June 2022
  • 4 reacties
  • 300 keer bekeken

Ik constateer dat er nog steeds problemen zijn met teletekst op de zenders NPO 1,2 en op de kanalen 1,2,3,661,662 en 663.  Bepaalde pagina’s zijn niet oproepbaar of blijven op één subpagina staan.  Bijvoorbeeld 705 weer.  Daarbij wordt aangegeven dat er 16 subpagina’s zijn terwijl 705 maar 5 subpagina’s kent. 
Gisteravond stelde ik vast dat pagina’s oude informatie van uren eerder gaven. Bijvoorbeeld 503 beurs en 705 weer. 
503 is nu vaak niet direct oproepbaar. 500 wel. Als je met P+ doorbladerd, wordt 503 overgeslagen.  Enige tijd later verschijnt de pagina wel. Verder doorbladeren geeft bij 505 (pagina bestaat niet!) soms de informatie van 705. De subpagina’s worden wel getoond maar er wordt wel gemeld dat er 36! subpagina’s zijn. 
Bij de teletekst app voor mobiele telefoons zijn er geen problemen. 
Ligt de oorzaak bij NPO of gaat er iets mis bij KPN?

*Admin: afgesplitst van originele topic

icon

Beste antwoord door EFFO 28 June 2022, 18:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @EFFO, om je goed te kunnen helpen hebben we een eigen topic voor je reactie gemaakt. Ik lees overigens in het andere topic, waar je eerst gereageerd hebt, dat er een storing bij NPO met teletekst gespeeld heeft. Deze heeft NPO in de tussentijd opgelost. 

Hoe staat het erbij jou voor, werkt alles weer zoals het hoort? Zo niet of als je vragen hebt, laat het gerust weten.

Reputatie 7
Badge +9

Nog niet alle problemen lijken opgelost. Zo bestaan sommige teletekstpagina's uit meerdere subpagina's, terwijl die subpagina's bij andere pagina's thuishoren. Ook zijn sommige pagina's eveneens of uitsluitend op andere teletekstpaginanummers oproepbaar. De ondertiteling op pagina 888 lijkt wel weer goed te werken. Het probleem zit duidelijk bij Teletekst, niet bij KPN. Het doet zich namelijk ook bij Ziggo voor. 

Piet.

Dankjulliewel voor jullie reactie. 
Gisteravond was 705 weer normaal met de juiste subpagina’s indicatie. 
503 was slecht oproepbaar. Als deze pagina uiteindelijk verscheen, was de het aangeven aantal subpagina’s weer 5 terwijl deze pagina maar twee subpagina’s kent. 
Ook verscheen met bladeren via p+ Nog steeds de niet bestaande pagina 505 met de weerinformatie van 705 met een subpagina’s opgave van 36. 
Zojuist deze specifieke pagina’s nog eens gecontroleerd. Ze werken nu correct. 503 en 705 geven de juiste info, subpagina’s rouleren oké en het juiste aantal subpagina’s wordt in de indicatie aangegeven. 505 is correct niet oproepbaar. 
M.I. lag het probleem inderdaad bij teletekst Laten we hopen dat het definitief is opgelost. 

Reputatie 7
Badge +19

Goed om te horen beide. Het is inderdaad een probleem dat speelt, of speelde, bij Teletekst. Ik hoop ook dat 't nu goed blijft. Als jullie toch gekke dingen opmerken, kaart het gerust aan, dan kunnen we kijken wat we van onze kant kunnen doen.