Vraag

Ik kan geen commerciele zenders kijken, beeld blijft zwart

  • 17 March 2023
  • 8 reacties
  • 69 keer bekeken

Ik kan geen commerciele zenders meer kijken. Beeld blijft op zwart. Npo kan ik gewoon kijken. Ik heb alle tips van de helpdesk al doorlopen. Ik vermoed dat het aan de ontvanger ligt. Ik verneem het graag!


8 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Bartzeist. Welkom op het forum!

Wil je aangeven welke stappen je op advies van de helpdesk al gedaan hebt? Dan voorkomen we dat er dingen dubbel gedaan worden. 

Verder is het in dit geval sowieso handig even je profiel in te vullen. Laat hier weten wanneer je dat gedaan hebt. 

Laat als laatste ook nog weten:

  • welk type tv-ontvanger je hebt
  • welk merk en type beeldscherm je gebruikt
  • welk type kabel tussen de apparatuur zit

Ik hoor het graag van je. 🙂

Hoi,

Volgende acties uitgevoerd:

-Herstart tv ontvanger
-Reset tv ontvanger
-Ontvanger direct op xperia box aangesloten
-Modem herstarten
-Ik kan wel npo kijken, dus hdmi kabeltjes werken gewoon
-software tv ontvanger opnieuw installeren
-andere ethernetkabel

Arris vip2952 ontvanger 

Hdmi en ethernetkabel 

Samsung ue43tu7020

Reputatie 7
Badge +16

@Bartzeist de reden waarom ik specifiek vroeg om je scherm is dat dit lijkt op een DRM probleem. Maar met de televisie die je hebt zou dit het probleem niet moeten zijn. 

Wat ik je nog wel wil vragen is kijken of de instellingen op je tv-ontvanger en tv gelijk staan. Of de beeldscherminstellingen allemaal op automatisch staan. 

Op dit moment is er sprake van een algemene storing. Hierover krijg je ook een e-mail. Omdat je storing al eerder speelde dan deze algemene storing mag je die in dit geval negeren. Wel is het om deze reden nu niet mogelijk een ticket aan te maken voor dit probleem.

Wil je nog de instellingen van het beeldscherm en de tv-ontvanger controleren? Laat hier weten of dit het probleem heeft opgelost. Zo niet, maak ik een ticket voor je aan zodra de algemene storing voorbij is. 

Ik krijg het helaas niet opgelost. Ik verneem graag wat te doen. Alvast dank.

Reputatie 7
Badge +16

@Bartzeist de storing is voorbij en ik zie uit mijn metingen dat er iets mis is met de software in het glasvezelpunt

Haal deze minimaal 120 seconden van het stroom. Die tijd is minimaal nodig om opnieuw alles daarop te installeren. Laat daarna deze even 10 minuten aan het stroom. Herstart daarna zowel je Experia Box als de tv-ontvanger nog een keer.

Heb je daarna nog steeds hetzelfde probleem, laat het hier dan weten. Dan maak ik een ticket aan. De afdeling die dit oppakt zal op dat moment kijken of het van afstand opgelost kan worden of dat er een monteur nodig is. 

Zojuist gedaan en lost helaas ook niets op.

Ik verneem het graag.

 

@Bram_  jij maakt een ticket aan denk ik ? 

Verneem het graag.

 

Reputatie 7
Badge +16

@Bartzeist het ticket is ondertussen aangemaakt. De collega's van die afdeling kijken zoals gezegd of er een monteur nodig is. Of dat het van afstand kan worden opgelost. 

Ze nemen doorgaans binnen 2 werkdagen contact met je op. Dit doen ze op je mobiele nummer. 

Wil je hier aangeven wanneer ze contact met je hebben opgenomen?

Reageer