Beantwoord

Ik wil 2 nieuwe tv-ontvangers

  • 23 November 2022
  • 25 reacties
  • 5630 keer bekeken

goedemorgen

 

ik als bestaande klant van KPN wil graag 2 nieuwe ontvangers ontvangen, anders voel ik me genoodzaakt over te stappen naar Ziggo waar nieuwe klanten deze nieuwe (kleinere) ontvangers wel standaard ontvangen. Sorry dat het zo moet, maar als vaste klant van KPN krijg je maar verdomd weinige voordelen aangeboden.

 

RIchard

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 23 November 2022, 13:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welke KPN tv ontvangers heeft u?

 

Omruilen kan alleen als ze defect zijn.

 

Of als u nog de 2K (HD) KPN tv decoders heeft en het 4K pakket neemt, wordt 1 KPN tv decoder omgeruild voor de Arris VIP 5202

 

Of als u nog de Motorola 1853 heeft, die kunt u in alle gevallen omruilen.

 

En je krijgt diverse andere voordelen van KPN.

En goed werkende KPN tv decoder omruilen is niet goed voor het milieu.😉

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @richardhoek 
Kijk maar eens op het forum van onze oranje vriend.
Allemaal klachten over slecht beeld van de Next mini
 

Ik heb voor de tweede tv zelf deze gekocht: Nokia streamingbox 8000. ( € 89,95 ) O.a. vanwege de volledige afst.bed. met cijfers gekocht.

Werkt via wifi en BT afstandsbediening. KPN TV app v.u. Play Store geïnstalleerd. Niet alle mogelijkheden als bij de gewone ontvanger (oa geen radio) maar werkt prima.

Nog goedkoper ben je uit met de nieuwe chromecast HD Google TV. (€ 29 ). Voorlopig ben je met HD prima voor elkaar zolang voor lineaire tv de norm nog 1080i is.
De 4k versie van Chromecast Google TV is wat duurder € 49 ).
Ook beide wifi / BT ab.

Ohja, Bij KPN is het via de app 1080p 50. Bij Ziggo kijk je via de app 'slechts’ 720p 50.

Voor 4k ZENDERS hoef je het al helemaal niet te doen. Bij Ziggo alleen Love Nature en bij KPN alleen Insight en Love Nature (v.a. 1 januari).

En van ESPN UHD en NPO 1 UHD (momenteel) hoef je het ook niet te hebben. Ik zie maar weinig verschil tussen NPO 1 via 661 (glasvezel) en NPO 1 UHD. De eerste is 1080i 50 en de tweede is 1080p 50. Beide dus 1920 x 1080 beeldpunten.

Reputatie 7
Badge +20

@PeterG 

Ik kan jouw reactie niet linken met de vraag van @richardhoek 

Hij wil de kleine doos. Waarschijnlijk ook vanwege de BT ab. Nou, als je die via kpn niet kan krijgen zijn er legio andere mogelijkheden om het icm kpn te doen, @joop2011 .

Reputatie 7
Badge +20

Hij wil de kleine doos. Waarschijnlijk ook vanwege de BT ab. Nou, als je die via kpn niet kan krijgen zijn er legio andere mogelijkheden om het icm kpn te doen, @joop2011 .

 

Dat denk ik ook.

Maar welke hij nu heeft vermeld hij niet.

Hij dreigt alleen met “anders ga ik naar Ziggo” 

Reputatie 7

Hij wil de kleine doos. Waarschijnlijk ook vanwege de BT ab. Nou, als je die via kpn niet kan krijgen zijn er legio andere mogelijkheden om het icm kpn te doen.​​

Ik vind het wel een beetje vergezocht. De kans dat @richardhoek een 5202 TV ontvanger bedoelt is uiteraard heel erg groot en dan kan zo'n antwoord heel erg slecht vallen.

Persoonlijk zou ik ook niemand adviseren om de smart-TV app te gaan gebruiken op een 2e televisie als de abonnee ook het opnemenpakket heeft.

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @richardhoek 
Kijk maar eens op het forum van onze oranje vriend.
Allemaal klachten over slecht beeld van de Next mini
 

Op zich zegt dat natuurlijk niks. Op dit forum vindt je ook klachten van klanten die van Ziggo komen. En andersom ook.

Reputatie 7

TS wil gewoon zijn huidige TV ontvanger omruilen voor een 5202.

De vraag is mijns inziens heel valide, ook ik zou heel graag één van de 2952’s van mijn hoogbejaarde ouders om willen ruilen voor een 5202 zodat deze netjes weggewerkt kan worden in hun gloednieuwe design meubel waar de televisie en soundbar boven komen te hangen.

Helaas is de enige manier om een 5202 te verkrijgen door gedurende minimaal 6 maanden het 4K pakket af te nemen voor €2,50 per maand. Mijn ouders zullen dat dus maar gaan doen al zullen zij nooit naar één van de twee 4K zenders kijken.

 

KPN zou misschien ook gewoon tegen een bedrag die ontvangers om kunnen ruilen.Alleen dan heb je het chiptekort nog.

En misschien gaan de VIP2952 en HMB2260 binnenkort al uit roulatie, gezien de test van de nieuwe ontvanger.Zeker de HMB2260 word toch wel echt oud, het houd een keer op natuurlijk.

Niet dat de HMB2260 niet meer voldoet, maar KPN zal toch wel tegen de concurrentie moeten kunnen.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @richardhoek ,

Als je een echt oude ontvanger hebt, dan werkt KPN mee aan een omwisseling. 

Probeer het eens via deze omwisseltool : 

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006 

Reputatie 7

De eerste TV ontvanger die uitgefaseerd zal gaan worden is de 8001. Voor deze TV ontvanger worden al geruime tijd geen aanpassingen meer gedaan t.a.v. apps. Deze TV ontvanger blijft daarom verstoten van nieuwe apps.

De KPN servicetool voor het omruilen van apparatuur geeft in mijn situatie de melding dat één van mijn TV ontvangers ongeschikt is, maar de vraag is welke immers bij allemaal wordt aangegeven dat ze geschikt zijn. 🤔

En wat zou er gebeuren als ik de 8001 zou gaan omruilen? Krijg ik dan een 5202 omdat dat ook een 4K TV-ontvanger is of krijg ik dan wellicht een 2260 of 2952 omdat ik geen 4K abonnement heb.

P.S. Overigens jammer dat er blijkbaar nog altijd geen plaatje voor de 5202 beschikaar is. 😖

@wjb ,

Die melding krijg je altijd als er een VIP5202 actief is op het abonnement.

Reputatie 7
Badge +28

@wjb : Ik zou zeggen, probeer eens wat.

Jij hebt ongetwijfeld meegekregen dat deze tool sinds kort is uitgebreid. In het verleden kon je alleen de Motorola omruilen, nu ook andere ontvangers. 

(Je kan vast wel raden waar dit mee te maken heeft.)

Reputatie 7
Badge +20

We dwalen af van de vragensteller.

@richardhoek wil 2 nieuwe KPN tv ontvangers.

Laten we eerst op zijn reactie wachten en niet te ver afdwalen.

@richardhoek heeft nog niet gereageerd, dus laten we minimaal zijn eerste reactie afwachten.

Reputatie 7
Badge +28

Eens @joop2011 

Daarom nog een keer mijn reactie richting @richardhoek : 

 

Hallo @richardhoek ,

Als je een echt oude ontvanger hebt, dan werkt KPN mee aan een omwisseling. 

Probeer het eens via deze omwisseltool : 

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006 

 

Reputatie 7

 Ik zou zeggen, probeer eens wat.

Blijkbaar mag ik zelf kiezen welke TV ontvanger ik om wil ruilen, er is geen serienummer ingevuld.

 

Of is dit (weer) een bugje.

 

Reputatie 7
Badge +9

Ook net geprobeerd mijn 2260 om te ruilen. Volgens het tooltje mocht dat - tot de laatste stap, dan komt inderdaad die foutmelding en is het afgelopen met de pret.

Reputatie 7
Badge +20

Nogmaals, laat we deze topic voor @richardhoek lopen en op zijn reactie wachten.

 

Voor alle andere zaken, s.v.p. een nieuwe topic starten.

Anders ziet de vragenstellen @richardhoek door de bomen het bos niet meer.😉

 

Hij wil 2 nieuwe decoders en we hebben voor hem een paar antwoorden en vragen gesteld.

@richardhoek we zien jouw reactie graag tegemoet.

Reputatie 7
Badge +28

Eens @joop2011 

Daarom nog een keer mijn reactie richting @richardhoek : 

 

Hallo @richardhoek ,

Als je een echt oude ontvanger hebt, dan werkt KPN mee aan een omwisseling. 

Probeer het eens via deze omwisseltool : 

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006 

 

En @richardhoek 

Is de omruil gelukt? Zo niet, dan even bellen met 0800-0402.

Reputatie 7
Badge +20

@Noordzee 

Ik ben bang dat @richardhoek niet meer reageert.

Wel jammer, gebeurd helaas ook erg vaak.😣

 

Reden kan in dit geval ook zijn, dat het topic veel te snel “off topic” ging. 😣

Reputatie 7

@Noordzee,

Ik denk dat het @richardhoek nog niet gelukt is om via de KPN servicetool apparatuur om te ruilen want het lijkt er op dat deze servicetool in een error loopt.

Reputatie 7
Badge +28

@wjb 

Dat idee had ik ook, daarom nu ook het telefoonnummer van de klantenservice genoemd.

Reputatie 7

Ik hoop dat berichten zoals deze de verantwoordelijke personen binnen KPN gaan bereiken want het komt mijns inziens te vaak voor dat een KPN Servicetool niet werkt.

Reputatie 7
Badge +20

Wel heel erg jammer dat @richardhoek helemaal geen reactie is gekomen.

Dit gebeurd helaas heel erg vaak.😣