Beantwoord

Ik wil als vaste klant graag 4K kijken

  • 25 May 2022
  • 10 reacties
  • 2556 keer bekeken

Als vast klant al jaren lang heb ik nu een nieuwe tv en wil graag 4K kijken. Ik bel netjes naar de kpn om te vragen welke kosten eraan zitten. 
Vind het wel echt schandalig dat een nieuwe klant met mijn eisen pakket goedkoper kwijt is als ik met een 4K abonnement. En krijgen nog een nieuwe tv erbij. Waarom doen jullie niks voor bestaande klanten die al Heeeeel lang lid zijn. 

icon

Beste antwoord door Ward_ 25 May 2022, 15:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Ik weet niet wat aan de telefoon verteld is maar om 4K te kunnen kijken als bestaande klant kun je via Mijn KPN de 4K upgrade aanzetten. Die kost 2,50 per maand en kan na 6 maanden weer gestopt worden.

Als je dit aan zet krijg je de nieuwe decoder thuis

Wat heb je eraan: KPN kent 3 zenders in 4K en als je ESPN voetbal hebt, dan ook een vierde namelijk ESPN UHD. En mocht je Netflix kijken via de decoder en een 4K Netflix abonnement hebben, dan kan je dat ook op je TV zien in 4K.

Alle zenders je die normaliter bekijkt zijn niet in 4K dus daar hoef je het niet voor te doen.

Als je na 6 maanden weer stopt met de 4K optie hoeft de nieuwe decoder niet meer terug dus die mag je blijven gebruiken. Netflix in 4K werkt dan nog steeds, maar je 4K zenders uiteraard niet meer (als je er niet meer voor betaalt).

De discussie nieuwe klanten versus bestaande klanten is eigenlijk altijd hetzelfde en het antwoord ook: Elke bestaande klant was ooit een nieuwe klant en kreeg toen ook extra voordelen bij het klant worden.

En nieuwe klanten krijgen ook geen 4K pakket gratis.

Reputatie 2

Je schrijft dat je al jaren vaste klant bent.
Heb je al die tijd je abonnement door laten lopen of dat al eens met een jaar verlengd.

Uit ervaring weet ik dat je bij verlenging van je abonnement korting krijgt. Hoe hoog die is, hangt er van af welke pakketten je afneemt.
Wellicht kun je bij een verlening van je abonnement bedingen dat je naast een korting een paar maanden gratis het 4K pakket krijgt.

Mijn voorstel is gewoon even te bellen en te vragen wat er mogelijk is.

Hallo @Frank76 , er zijn nog geen reguliere 4K-zenders, dus om KPN daar nu mee lastig te vallen, die levert immers geen tv-programma’s.

Als je 4K wiilt kijken schrijf dan de omroepen aan wanneer zij hun studio’s klaar hebben om in 4K uit te zenden.

Succes.

 

 

4k televisie uitzendingen zijn nog niet op één hand te tellen.

4k is niet mogelijk bij de abonnementsvormen Alles in 1 en '’internet+TV'’. Dan zul je naar de Hussel variant moeten. Dan kost het met 4k 

Internet 50 Mb/s: 42,50
KPN TV basis: 10,00
4k toevoeging: 2,50
Totaal: 55,00 (evt. vaste tel. niet meegerekend)

KPN heeft de meeste 4k zenders van alle providers en dat zijn er nog maar 3. 

Site 4k
Insight 4k
LoveNature 4k

Verder is er ook nog ESPN UHD, dat is Full HD met hoge kwaliteit.

Dat is de 4k uitbreiding. Maak je daar dus niet zo druk om.

Alle overige zenders gewoon nog uit in HD en die zullen dat zeker nog 5 jaar of langer zo blijven doen.

Om '’dagelijks’’ van 4k te genieten raad ik je aan om een Netflix abonnement te nemen. Als je het Premium abonnement neemt krijg je 4k en daarvoor gebruik je dan het beste de app in je smart-tv.

KPN heeft zeker niet de meest 4K zenders van alle providers. SKV krijgt die eer. En doet dat ook gewoon in DVB-C. 

KPN heeft zeker niet de meest 4K zenders van alle providers. SKV krijgt die eer. En doet dat ook gewoon in DVB-C. 

Tja, ik '’behandel'’ hier natuurlijk alleen landelijk verkrijgbare providers, @TvG2016 . 😁😉.

SKV is een (zeer) lokale. Dus om hier te noemen niet erg boeiend.

Overigens kom ik daar ook maar 3 zenders in 4k tegen in de lijst https://www.skv.nl/zenders/

Nasa
Insight
Festival
 

Op het netwerk van SKV zijn meer 4K-kanalen dan deze drie. Daarnaast ook een UHD (geen 4K) versie van Eurosport. En ja, je zegt zelf val alle providers. Daar behoren ook kleinere lokale partijen bij.

Ik zal volgende keer duidelijker vermelden dat als ik het hier, op dit forum, over providers heb ik alleen de landelijk opererende bedoel, @TvG2016 .

En ik vind het zenderaanbod in 4k nog zeer oninteressant. Sport, ja dat wel. Maar zelfs Ziggo Sport 4k, alleen bij Ziggo kabel, heeft nog vrijwel geen 4k.

Mensen bedankt voor de uitleg!!

sommige antwoorden lijken misschien meer bedoeld om iemand af te branden. Ik weet genoeg om mijn keuze te maken. 
Fijn weekend

Reputatie 7
Badge +24

Tja... dat is zo met een forum. Soms komen reacties wel eens wat hatelijk over. Soms is dat ook zo bedoeld. Maar meestal niet. 😄

Ik pas wel eens een reactie aan na het plaatsen. Dan lees ik hem nog eens en dan denk ik: dat kan ik beter op een iets andere manier neerzetten 🧐