Beantwoord

Ik wil graag de afstandsbediening van mijn eigen tv gebruiken

  • 14 May 2022
  • 11 reacties
  • 3553 keer bekeken

Ik ga een nieuwe smart tv kopen en wil graag de bij de tv horende afstandsbediening gebruiken zodat die spuuglelijke witte gedrocht van KPN mijn salontafel niet langer ontsiert, is dat mogelijk?

icon

Beste antwoord door PeterG 14 May 2022, 12:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @BenAniet ,

Vul jouw abonnement dan aan met een Digitenne CI+-module. Dan kan de KPN-TV-ontvanger naar de zolder en heb je alleen nog de afstandsbediening van jouw TV nodig. Je kunt dan ook nog steeds gebruik maken van de KPN TV app. 

(En ja, zo doe ik het zelf ook…..) 

 

@Noordzee Waarom wil jij toch iedereen over hebben op Digitenne, je mist een hoop wat iTV wel kan, en als je een goede smart TV koopt kan je de KPN App gebruiken, wel iets mindere beeld kwaliteit maar gratis, en hou je de TV kast erbij kan je eventueel de witte lelijke ab uit de kast halen als je wat meer wilt.

Daarbij, met Digitenne ben je die witte ab wel kwijt, krijg je er een lelijke antenne voor in de plaats of moet je een ellenlange coax kabels trekken om hem buiten op te hangen omdat je dramatische ontvangst hebt.

Reputatie 7
Badge +28

@Doornekamp33

Omdat Digitenne nu eenmaal een geweldig systeem is. 😍

Er zijn ook heel veel gebieden in Nederland waar je met een verdekt opgestelde binnenantenne een prima ontvangst hebt.

En ik heb @BenAniet erop gewezen dat hij/zij dan ook nog steeds gebruik kan maken van de KPN-app.  

Er zijn nu eenmaal klanten die liever niet een extra (KPN-TV)-kastje met extra afstandsbediening in de huiskamer hebben staan. En dan is er een alternatief. 

De vraag gaat hier over de afstandsbediening. 

@BenAniet Ja, er zijn afstandsbedieningen van sommige merken TV die (al dan niet een deel) van de functionaliteit van de kpn box kunnen aansturen. 

De beperking daarin ligt bij de keuze van je nieuwe tv, en welke afstandsbediening daarbij komt. 

Als alternatief zou je nog bij een winkel een universele afstandsbediening kunnen kopen (123afstandsbediening.nl), en er eentje uitzoeken die zowel kpn als je nieuwe tv kan bedienen. 

Als laatste zou je nog een siliconenhoes kunnen proberen te vinden om je KPN afstandsbediening van uiterlijk te doen laten veranderen. 

Er zijn TV Afstandbedieningen die ook de KPN stb kunnen bediening, dacht dat Samsung en LG er 1 hadden die instelbaar zijn, ga er geen aanraden omdat ik het eens tegengekomen ben maar niks zeker weet.

@Noordzee , Maak dan even je antwoord wat langer, je benoemd geen enkel gevolg van de aanvraag van de CI+ module en Digitenne, het is niet zoals bij Ziggo, module er in en gaan als je de coax toch al achter de TV hebt liggen voor de mediabox van Ziggo. Komt wel wat meer bij kijken.

Hallo @BenAniet tv-afstandsbedieningen werken in principe niet op tv-decoders van KPN, uitzonderingen daargelaten en wordt ook niet ondersteund door KPN. Omgekeerd werkt het wel goed, de AB van de decoder op je tv-toestel voor de meest basale functies.

Succes.

 

Hallo @BenAniet tv-afstandsbedieningen werken in principe niet op tv-decoders van KPN, uitzonderingen daargelaten en wordt ook niet ondersteund door KPN. Omgekeerd werkt het wel goed, de AB van de decoder op je tv-toestel voor de meest basale functies.

Succes.

 

Dat is zeker geen regel; de afstandsbediening van mijn LG OLED kan simpele zaken (harder zachter/kanaalwissel en aan/uit op de kpn box doen. Maar dat heeft een hoop gepruts gegeven, je moet een voor een alle codes uitproberen. Ik denk dat ik er zeker 50 geprobeerd heb destijds.

Dat gaat dan overigens niet via bluetooth, dus de kpnbox moet in zicht staan.

@BenAniet

Er zijn TWEE merken televisie die de bediening van de kpn ontvanger met hun eigen ab ondersteunen.

Samsung doet dat volledig. Bij LG kan alleen teletekst niet gebruikt worden.

De kpn ontvanger moet daarbij wel in het zicht staan van de onderkant van het scherm. Daar zit nml de IR hub bij beide merken om het signaal infrarood door te geven.

De '’bediening in een kast'’ via bluetooth van de Arris vip5202 kan alléén met de bijgeleverde afstandsbediening.

 

witte gedrocht

N.b. Er is voor KPN iTV ook een zwarte afst.bed. te koop via de webshop. Deze werkt ook alleen IR.

Reputatie 7
Badge +8

Hallo @BenAniet tv-afstandsbedieningen werken in principe niet op tv-decoders van KPN, uitzonderingen daargelaten en wordt ook niet ondersteund door KPN. Omgekeerd werkt het wel goed, de AB van de decoder op je tv-toestel voor de meest basale functies.

Succes.

 

Met de KPN afstandsbediening de meest basale functies van de TV bedienen?

Tot nog toe ben ik niet verder gekomen dan aan/uit en de regeling van het volume. Wanneer je op de TV een App wilt starten of iets wilt wijzigen in het menu, dan laat de KPN afstandsbediening het volkomen afweten, dus zo geweldig  is die nu ook weer niet.

@BenAniet

Er zijn TWEE merken televisie die de bediening van de kpn ontvanger met hun eigen ab ondersteunen.

Samsung doet dat volledig. Bij LG kan alleen teletekst niet gebruikt worden.

De kpn ontvanger moet daarbij wel in het zicht staan van de onderkant van het scherm. Daar zit nml de IR hub bij beide merken om het signaal infrarood door te geven.

De '’bediening in een kast'’ via bluetooth van de Arris vip5202 kan alléén met de bijgeleverde afstandsbediening.

 

witte gedrocht

N.b. Er is voor KPN iTV ook een zwarte afst.bed. te koop via de webshop. Deze werkt ook alleen IR.

En Sony

Ik bedien de vip5202 (infrarood) via mijn afstandsbediening van mijn Sony bravia tv

 

Oh… die wist ik nog niet, @peter-keetfm . Thanks. 😃

Bedenk me ook net dat je met Sony, LG en Samsung ook de beschikking hebt over de KPN TV app in de tv. En dus bruikbaar met de tv-ab.