Vraag

Inloggen met youtube alias lukt me niet

  • 18 May 2020
  • 5 reacties
  • 188 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +5

Vandaag probeerde ik in te loggen bij Youtube met mijn Youtube alias, maar dat lukt me niet.

 

In het BG (before Google) tijdperk heb ik een Youtube inlognaam gekozen, later toen Youtube bij Google kwam, kwam mijn inlognaam als alias onder mijn Google account. Zeg bijv. KptBowie onder xxx@gmail.com.

Op mijn PC en tablet log ik nog steeds in met KptBowie waar ook mijn opmerkingen, voorkeuren en afspeellijsten staan.

Vandaag probeerde ik op de Youtube van de interactieve tv in te loggen als KptBowie, maar hij schakelt steeds automatisch over naar xxx@gmail.com. Dat wil ik niet want daar heb ik helemaal geen geschiedenis opgebouwd.

Weet iemand een truc om bij Youtube via KPN interactieve tv in te loggen met mijn Youtube alias in plaats van mijn Google account?

Bij voorbaat hartelijk dank!

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @makzzz, goede vraag. Als ik de ondersteuning zo zie, zou je alsnog in moeten loggen met je Google account. Heb jij destijds doorlopen wat daar aangegeven wordt? Anders zou je dat nog eens kunnen proberen. Je zou daarna gewoon in moeten kunnen loggen met je Google account.

Reputatie 5
Badge +5

Beste @Marcia_ ,

Dank je wel voor je antwoord en voor de moeite die je genomen hebt om mijn probleem op te lossen.

De link die je gestuurd hebt klopt, en dat heb ik allemaal gedaan. Maar het probleem is het volgende:

Als ik bij Youtube via een browser of via een Android app met mijn Google account, krijg ik de keuze om verder te gaan met mijn Google Account of met het gekoppelde Youtube account. Dit zijn twee gescheiden accounts met eigen likes, commentaren, voorkeuren et cetera, al vallen ze beide onder hetzelfde Google account. Echter de KPN app voor Youtube biedt mij niet die optie om uit één van beide accounts te kiezen, ik  wordt door de KPN app automatisch doorgeschakeld naar mijn Google account (wat dus gewoon lukt) en er is geen mogelijkheid tot omschakelen.

Ik vrees dat het een beperking is van de KPN app. En er is blijkbaar geen bekende truc om om te schakelen naar mijn Youtube alias. Jammer!

Vriendelijke groeten, Max

      G M T Y    

                 
Reputatie 7
Badge +30

Denk je dat het mogelijk is om je YouTube account wat gekoppeld aan je Google account, dus de ‘nieuwe’ zeg maar even, te verwijderen? Dat je puur alleen jouw ‘oude’ YouTube account gekoppeld hebt aan dat ene Google account? Je zou hiervoor eens de klantenservice van YouTube kunnen benaderen, ik weet dat namelijk niet. Anders ben ik er ook bang voor dat het niet gaat lukken inderdaad.. Ik ga je suggestie om het aan te passen wel intern doorgeven!

Reputatie 7
Badge +30

Is het nog gelukt, @makzzz?

Reputatie 5
Badge +5

@Marcia_ : Sorry, ik kreeg nu pas een mailtje dat je gereageerd hebt op mijn reactie, daarom had je nog geen antwoord gekregen.

Ik heb begrepen van Youtube, dat je dat oude account bij wijze van coulance nog kunt bereiken via het Google account. Het is niet meer los te benaderen. Het 'oude' account is dus vast gekoppeld aan het Google account.

Het is alleen jammer dat de KPN app niet de toegang tot het Youtube account ondersteunt in tegenstelling tot de Android app en de webtoegang van Youtube.

Het is verder geen ramp hoor, maar het had leuk geweest als het via de KPN app ook kon.

Ik vind het fijn dat je dit probleem nog intern hebt doorgegeven, en ik laat het nu verder rusten.

Bedankt voor je hulp!