Beantwoord

Interactieve TV: beeld valt weg bij 70% updaten

  • 17 January 2022
  • 42 reacties
  • 866 keer bekeken

Sinds eind november ‘21 heb ik geen beeld meer op mijn TV. Ik ervaar de volgende problemen.

Zwart beeld (input staat goed, alle kabels vervangen en getest; allemaal in orde). TV geeft aan ‘geen signaal’. Niets bijzonders gebeurd (gebruik de TV niet vaak) decoder (TV-kastje) staat naast de TV en wordt verder niet aangeraakt.

 

Zodra ik de decoder van het stroom afhaal en na 10sec weer aansluit gaat deze updaten. Dan heb ik wél beeld. Bij exact 70% updaten valt het signaal/beeld weg. 

De decoder zelf gaat wel door met updaten. Dit is te zien aan de tekst op de decoder, deze loopt op van 10P, 20P, 30P, etc. en bij 70P (=70 procent) valt het beeld weg maar gaat het % verder (75P, 80P, etc.) bij 100P verdwijnen de cijfers en staat de decoder enkel aan zonder cijfers/tekst en zonder beeld. 

 

Via een kennis (die ook KPN klant is) getest en daar blijkt dat bij ca. 70% de decoder overgaat van “downloaden” naar “installeren”.

Reeds een nieuwe decoder ontvangen, bood geen soelaas.

 

Veelvuldig met de helpdesk gebeld en online gechat. Komen er niet uit.

​​​​​​

Eind december gaf een medewerker (telefonisch) aan dat hij het probleem had gevonden. Ik zou wel een abonnement met interactieve TV op naam hebben staan maar vreemd genoeg geen fysieke decoder. Hij wist toen niet 1,2,3 hoe hij dat moest corrigeren (hij wilde een 2e decoder toevoegen en direct weer verwijderen zonder op te sturen, was ik geen voorstander van. Voor je het weet wordt dit alsnog in rekening gebracht p/m). Hij zou dit probleem dan intern doorzetten en binnen één (max 2) weken zou er contact worden opgenomen, maar nooit meer wat van gehoord.

Toen ik later zelf contact opnam bleek er een nieuwe decoder te zijn opgestuurd die inmiddels door het Post-NL punt alweer retour was gedaan omdat ik hem niet had opgehaald.

 

Huidige stand van zaken (17-01) is dat de retour gestuurde decoder opnieuw op de post zou gaan (donderdag 13-01). Hier zou ik vooraf een SMS van krijgen maar nog niets ontvangen. Zal deze week langs het Post-NL punt gaan om te kijken of er toch niet iets is binnengekomen.

 

Is dit probleem bekend? Hoe kan dit worden verholpen?

 

Aanvullend: mijn inzien heb ik nu lang genoeg getracht een probleem, niet ontstaan van mijn kant, te verhelpen. Ondertussen betaal ik al 3 maanden voor TV dat ik niet heb. Is er een compensatieregeling voor dit soort gevallen?

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 24 January 2022, 21:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

42 reacties

Ik moest inloggen,Heb even met google ingelogd en het werkt nu:wink:

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben er even met een collega ingedoken en ergens verstopt zagen wij dat de tv inactief was. Deze hebben wij weer geatd. Wil je proberen of de ontvanger nu wel doorloopt?

@Bart_Z , wat is deze afkorting? geatd

Zal het vanavond even proberen. Dank alvast allen voor de hulp.

 

Geatd

Reputatie 7
Badge +20

@Bart_Z, wat is deze afkorting? geatd

Mijn toetsenbord loopt af en toe vast. Dat moet geactiveerd zijn! :sweat_smile:

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben benieuwd.

Nee valt nog steeds weg bij 70%... :sob:

een hele wilde gok maar OK,Probeer dit eens:

Druk Herstel+Reset op de v10 in tot power uitgaat.

Anders misschien nog een oude tv ergens in huis om te testen?

Zowel de modem al eens gereset als ook een ander (PC) scherm geprobeerd..

 

Scartkabel volgt nog. 

Zowel de modem al eens gereset als ook een ander (PC) scherm geprobeerd..

 

Scartkabel volgt nog. 

Ook herstel+reset tot power uitgaat I.p.v Alleen reset tot power rood word?

Hoe zie je dat precies voor je? 

 

Met een punaise de resetknop indrukken en tegelijk de herstelknop?

 

Heb hem gereset dat ik de router opnieuw moest instellen (naam en wachtwoord). Kan je hem nog 'verder’ resetten?

Hoe zie je dat precies voor je? 

 

Met een punaise de resetknop indrukken en tegelijk de herstelknop?

Precies.

 

Heb hem gereset dat ik de router opnieuw moest instellen (naam en wachtwoord). Kan je hem nog 'verder’ resetten?

Dan gaat hij opnieuw software installeren en dan weet je zeker dat je de juiste hebt.

Zojuist gedaan.

 

Decoder geeft nu na 20% (opstarten) foutcode F301. 
Stappenplan op de website gevolgd maar dat helpt niets. Foutcode F301 blijft staan. 


Dus wel een verandering, maar of het een vooruitgang is?  

Reputatie 7
Badge +20

Ik durf het ook niet te zeggen. Wel een foutmelding nu dus. Hij blijft niet meer hangen. In ieder geval ben ik er ook nog even weer mee bezig geweest. En morgen tussen 1300-1700 komt er een monteur om er verder naar te kijken. Hoor graag hoe dat bezoek verlopen is. Komt het niet uit? Wil je dan 0800-0402 bellen om de afspraak te verzetten?

Probleem is verholpen!

Monteur heeft alle kabels vervangen en de contactdoor in de muur (was nog een oude 4-polige) vervangen en iets met een telefoonkabel die kon storen weggehaald. Ook HDMI kabel vervangen (ik heb thuis meerdere maar dit waren allen goedkope/verouderde kabels). Eén van deze zaken is het euvel geweest.

 

Heb dus weer TV, ben benieuwd of ik de afgelopen weken iets heb gemist. Vanavond weer lekker voor de buis The Voice kijken!

 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Nice! Fijn dat de monteur het verholpen heeft. Daar ben ik blij om. Hij heeft veel gedaan en een daarvan heeft er voor gezorgd dat het nu werkt. :)

Mocht er nog weer iets zijn, laat het dan weten. 

Eh, @Bryan S. 

The voice of Holland???