Interface van Arris settopbox valt tegen, staat daarvoor nog verbetering in de planning?

  • 28 November 2022
  • 27 reacties
  • 337 keer bekeken

Goedemiddag,

 

Wij sinds kort klant van KPN omdat er eindelijk glasvezel beschikbaar kwam in onze wijk. 
Internet is een verademing. Superstabiel.

Het TV kijken is dan weer een dingetje, qua functionaliteit. Wij kijken graag tv en zappen er op los. Als je de Ziggo box gewend bent is de oplossing van KPN in onze optiek ‘apart’ te noemen. Films opnemen moet vanaf het begin, menus zijn onlogisch, de AB nog onlogischer met die kleine knopjes die je in hele aparte volgordes moet gebruiken, traag, weinig functies, etc.

Is er zicht op een meer volwassen manier van tv kijken? Wij denken er aan om weer terug te gaan naar Ziggo vwb tv.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Reputatie 7

Welkom bij ons op het forum @RobinH00d, en welkom bij KPN! Voor een deel zal het ook gewenning zijn aan de interface vermoed ik. 

De ontwikkeling van de ontvangers staat nooit stil, er komen regelmatig updates. Je kunt dit topic in de gaten houden voor de meest recente updates en wanneer deze komen: Updates Interactieve TV Ontvangers 2022

Dank dat je me wijst op plek waar updates verschijnen. 
Wat betreft gewenning, dat heeft er niets mee te maken.

Waarom moet je helemaal naar beneden naar een klein geel knopje om iets aan informatie te krijgen ( onlogisch menu en slechte info trouwens), terwijl je grip bij de OK knop en cursor ligt?  Waarom kan ik niet opnemen door gelijk op record te drukken? En dan neemt deze niet eens het hele programma op maar vanaf waar je zit. Je noemt het interface maar dat is de naam niet waardig in mijn optiek. Dit was leuk 10 jaar geleden. 

Ik zou eens een echt functioneel onderlegd team op de box zetten. Of iets anders gaan uitleveren.

Badge +19

Enkele reacties zijn niet zoals het hoort en voegen niets toe.  Jammer. U bent duidelijk niet gelukkig met de functionaliteit van de tv ontvanger.  Een enkele keer zien we een topic in dezelfde lijn. De overgrote meerderheid heeft die problemen niet. Wellicht dat er in de loop der tijd iets zal veranderen maar dat zal de tijd leren.  Eigenlijk zijn er maar twee opties. U leert er mee leven of u gaat na afloop van het abonnement weer terug. Het is zoals het is.😉

Ik had infantiele reacties al pfff hier niet verwacht en laat mij niet koeieneren. 
Ons gezin hier zal dan een andere kijk op gebruiksgemak hebben. Je noemt het problemen maar wij zien het meer als niet van deze tijd. Linux als interface voegt in mijn optiek niets meer toe in deze tijd. En die lange smalle afstandsbediening met een ondoordachte indeling zullen wij hier nooit begrijpen. 
Ik heb zojuist mijn abonnement laten aanpassen en gaan terug naar Ziggo

Reputatie 7

Ik heb hierbij inderdaad een aantal reacties verwijderd omdat ze niets toevoegen.

Op dit moment is de situatie wat het is zoals Joep ook zegt. Dingen blijven in ontwikkeling en misschien sluit het dan beter aan bij jouw wensen. Ik vind het jammer als je daarvoor terug gaat naar Ziggo @RobinH00d, maar het belangrijkste is uiteindelijk dat jij prettig kunt kijken.

Reputatie 7
Badge +20

1 tip:

Kijk de eerste 10 zenders op 661-670

Dan heb je deze in de beste beeldkwaliteit (12,5 Mb/s)

 

Welke KPN tv decoder heb je?

Want als wij in de gids zitten en bij een programma op de rec. knop drukken, gaat hij dit programma opnemen.

 

Wat bedoel je met vanaf begin? 

Ik heb wel elders op dit forum gelezen dat opname vanaf begin een keer voorbij kwam.

 

En geef zoveel mogelijk ideeën, daar hebben wij abonnees allemaal profijt van.😉

Ik heb de Arris VIP. 52Xx

als ik middenin een programma val met zappen die ik graag wil opnemen lukt dit wel, maar er wordt pas opgenomen vanaf het moment van op de knop drukken. KPN kan er ook voor zorgen dat het gehele programma in jouw lijst komt te staan. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb de Arris VIP. 52Xx

als ik middenin een programma val met zappen die ik graag wil opnemen lukt dit wel, maar er wordt pas opgenomen vanaf het moment van op de knop drukken. KPN kan er ook voor zorgen dat het gehele programma in jouw lijst komt te staan. 

Toch logisch? Dat is toch al voorbij? Wat voorbij is kan je toch niet meer opnemen? En ja, ik begrijp ook al dat KPN dat zo kan maken zoals u wilt. Sterker nog: KPN zou het zelfs zo kunnen maken dat je een programma van vorige weer op kunt nemen. Maar dat is toch gek? Dat zou toch raar zijn?

Euhm nee. Niet raar. Je kunt toch ook programma ‘ kijken vanaf begin ‘?  Of vind jij die bestaande functie ook raar? Dus waarom  niet opnemen vanaf begin? Mocht je iets vergeten zijn op te nemen of je moet opeens weg en je wilt de gehele film even bewaren. Ziggo levert dat ook.

Reputatie 7
Badge +24

Euhm nee. Niet raar. Je kunt toch ook programma ‘ kijken vanaf begin ‘?

Ja, maar dan kunt u de reclame niet doorspoelen. Dus dat is niet vergelijkbaar.

 

Reputatie 7
Badge +20

@Nick83 

Zie hier, ook hier loopt dezelfde dicussie van @RobinH00d 

 

En lopende programma's vanaf het begin kunnen opnemen, volgens mij loopt dat ook.

Heb ik elders in een andere topic gelezen.

Weet niet zo snel waar. Even scrollen denk ik.😉

Reputatie 7
Badge +8

@RobinH00d, Ik snap de wens van het opnemen vanaf het begin. En in het kader van de 1tjes en 0letjes is theoretisch gezien alles wel mogelijk. Echter, naast de 1/0 is er ook nog een ABC. Hiermee doel ik op contracten met de leverancier waar dergelijke rechten bijvoorbeeld niet in afgekocht zijn. Dat een Ziggo dit wel doet (negeert?) is iets wat KPN niet af kan vangen.

En om dan toch een klein beetje tegengeluid te geven op de opmerking ‘Dit was leuk 10 jaar geleden’. Ditzelfde gaat in mijn optiek ook op voor het concept ‘zappen’. Tegenwoordig is alles On Demand. 

Belangrijkste is en blijft dat je zelf de juiste samenstelling creëert die aansluit bij de eigen wensen. Als dat bij Ziggo is, laat niemand je tegenhouden of gek maken.

@TijtheMan 

Als alles on demand zou zijn, zouden wij deze thread niet op deze manier hebben. En dan zou jouw ABC ook niet opgaan. 
Een film geheel opnemen kan makkelijk een 1 en 0 blijven, zorg dat je dergelijke opnames niet kan vooruitspoelen. Win win. Ik het programma, reclame moet gekeken worden. 
zolang er geen standaard is, zappen wij liever rond en bij interessante zaken, opnemen en later kijken. 

Elders al op je gereageerd.

Als je halverwege een uitzending opname start kan je die vanaf het begin kijken via de app (smart-tv danwel phone, tablet) en de website http://tv.kpn.com .

Zappen “of er iets is” vind ik een wanhoopsdaad. Daar is de GIDS / EPG voor. En als je die van te voren 😉 even inkijkt kun je opnames gewoon vooruit inplannen. Ook van de films 😁.

De zapknoppen gebruik ik alleen als ik 1 of 2 zenders verder wil. Anders zijn er de cijfertoetsen. Dat gaat een stuk sneller om van bv. 2 naar 538 te gaan. De meeste zenders hebben maar 2 cijfers.

Radio is via kpn VEEL makkelijker dan bij Ziggo.

Reputatie 7
Badge +24

@TijtheMan

Als alles on demand zou zijn, zouden wij deze thread niet op deze manier hebben. En dan zou jouw ABC ook niet opgaan. 
Een film geheel opnemen kan makkelijk een 1 en 0 blijven, zorg dat je dergelijke opnames niet kan vooruitspoelen.

Opnames die je niet vooruit kan spoelen? U wilt het wel heel ingewikkeld maken 😄

Win win. Ik het programma, reclame moet gekeken worden. 
zolang er geen standaard is, zappen wij liever rond en bij interessante zaken, opnemen en later kijken. 

Zo werkt tv gewoon niet. Niet bij KPN althans. Dat "rond zappen" kunt u beter in de gids doen. Daar kunt u zien welke programma's er de komende dagen op tv zijn. Dan kunt u deze opnemen. 

Elders al op je gereageerd.

Als je halverwege een uitzending opname start kan je die vanaf het begin kijken via de app (smart-tv danwel phone, tablet) en de website http://tv.kpn.com .

Zappen “of er iets is” vind ik een wanhoopsdaad. Daar is de GIDS / EPG voor. En als je die van te voren 😉 even inkijkt kun je opnames gewoon vooruit inplannen. Ook van de films 😁.

De zapknoppen gebruik ik alleen als ik 1 of 2 zenders verder wil. Anders zijn er de cijfertoetsen. Dat gaat een stuk sneller om van bv. 2 naar 538 te gaan. De meeste zenders hebben maar 2 cijfers.

Radio is via kpn VEEL makkelijker dan bij Ziggo.

  • ik gebruik geen app. Waarom heb ik dan een settopbox ? Kan ik met zo goed app op de tv zetten
  • ik luister geen radio
  • mijn leven is niet ingericht om te weten wanneer ik thuis op de bank zit. En een steekwoord uit een EPG verteld mij niet of iets de moeite waard is. 
    Ergo, Ziggo voldoet prima aan mijn behoefte en KPN helemaal niet. 

@TijtheMan

Als alles on demand zou zijn, zouden wij deze thread niet op deze manier hebben. En dan zou jouw ABC ook niet opgaan. 
Een film geheel opnemen kan makkelijk een 1 en 0 blijven, zorg dat je dergelijke opnames niet kan vooruitspoelen.

Opnames die je niet vooruit kan spoelen? U wilt het wel heel ingewikkeld maken 😄

Win win. Ik het programma, reclame moet gekeken worden. 
zolang er geen standaard is, zappen wij liever rond en bij interessante zaken, opnemen en later kijken. 

Zo werkt tv gewoon niet. Niet bij KPN althans. Dat "rond zappen" kunt u beter in de gids doen. Daar kunt u zien welke programma's er de komende dagen op tv zijn. Dan kunt u deze opnemen. 

Het is juist niet ingewikkeld. Een opname knop is niet meer dan een time- stamp knop die iets uit de EPG naar jouw folder schrijft. Met reclame en al. Wij Nederlanders moeten het juist ingewikkeld maken. 
Een EPG zegt mij niets. Een steekwoord van een film of programma zegt mij niet dat ik dat wil kijken. Ziggo heeft het prima voor elkaar voor mensen zoals ik, dus daarom lekker terug. 

Reputatie 7
Badge +24

Een opname knop is niet meer dan een time- stamp knop die iets uit de EPG naar jouw folder schrijft. Met reclame en al.

Klopt. En dan start de opname. Zo simpel is dat.

Wij Nederlanders moeten het juist ingewikkeld maken. 

Ja, u begint over opnames waarbij de reclame niet doorgespoeld kan worden. Dan word het inderdaad ingewikkeld ja. Want normaal gesproken kan de reclame wel doorgespoeld worden. Dan krijg je dus 2 soorten opnames? Of hoe moet ik dat zien?

Een EPG zegt mij niets. Een steekwoord van een film of programma zegt mij niet dat ik dat wil kijken. Ziggo heeft het prima voor elkaar voor mensen zoals ik, dus daarom lekker terug. 

Gewoon opnemen. Als het niks is, dan verwijdert u de opname toch gewoon weer? 

Gewoon opnemen. Als het niks is, dan verwijdert u de opname toch gewoon weer? 

En wat ga ik dan kijken? Precies! Even zappen…

Wil je terug voor alleen televisie? Dat zal lastig worden. Want zij bieden terugkijken, opnemen e.d. alleen nog aan met de Next en Next Mini in combinatie met verbinding op hun eigen internet.

Als ik de EPG van ziggo bekijk, via http://ziggogo.tv , zie ik geen enkel verschil met die van kpn. Gewoon TITELS. Ook van films.

En als je alles maar zappend doet zie je dus niets vanaf het begin. Moet je steeds weer “begin gemist” gebruiken. Ook superonhandig. En opnemen om juist het begin te zien ook (onhandig).

Veel plezier bij Ziggo. Die hebben mij in 2011 weggejaagd. Bijna letterlijk.

En contacten met de helpdesk de laatste jaren voor kennissen werd ik ook niet vrolijk van. Heel slechte kennis van wat ze aanbieden.

Wil je terug voor alleen televisie? Dat zal lastig worden. Want zij bieden terugkijken, opnemen e.d. alleen nog aan met de Next en Next Mini in combinatie met verbinding op hun eigen internet.

Als ik de EPG van ziggo bekijk, via http://ziggogo.tv , zie ik geen enkel verschil met die van kpn. Gewoon TITELS. Ook van films.

En als je alles maar zappend doet zie je dus niets vanaf het begin. Moet je steeds weer “begin gemist” gebruiken. Ook superonhandig. En opnemen om juist het begin te zien ook (onhandig).

Veel plezier bij Ziggo. Die hebben mij in 2011 weggejaagd. Bijna letterlijk.

En contacten met de helpdesk de laatste jaren voor kennissen werd ik ook niet vrolijk van. Heel slechte kennis van wat ze aanbieden.

Wij nemen het beide. KPN voor internet en Ziggo voor tv. Heb ik nog een redundante verbinding. 
EPG Ziggo is ook niet best. Gebruik ik ook niet. 
inderdaad is de Ziggo helpdesk niet wat het geweest is. 

Reputatie 7
Badge +24

Gewoon opnemen. Als het niks is, dan verwijdert u de opname toch gewoon weer? 

En wat ga ik dan kijken? Precies! Even zappen…

Ik snap niet wat u hier mee bedoeld. U neemt eerst iets op. Dat kunt u later terug vinden bij de opnames. Dat kunt u dan kijken (en daarbij doorspoelen). Is het niks, dan stop u weer met kijken, gooit de opname weg en kijkt wat anders. 

Tja. Die epg van Ziggo. Veel besproken op hun forum (community) maar ook op totaaltv.nl .

Wat jij wilt kan bij Ziggo niet zonder Ziggo internet. Als je kpn aanhoudt zonder tv, dat kan apart uit je abonnement, heb je 2 x internet. 

Dan zit je zo goed als nooit meer zonder 😀. 

Gids kpn is wel meer dan steekwoorden. 

 

Gewoon opnemen. Als het niks is, dan verwijdert u de opname toch gewoon weer? 

En wat ga ik dan kijken? Precies! Even zappen…

Ik snap niet wat u hier mee bedoeld. U neemt eerst iets op. Dat kunt u later terug vinden bij de opnames. Dat kunt u dan kijken (en daarbij doorspoelen). Is het niks, dan stop u weer met kijken, gooit de opname weg en kijkt wat anders. 

Ik weet hoe het werkt. 
Wat anders kijken gaat lastig als ik weggooi. En ik ga niet mijn tijd verdoen door allerlei zooi op te nemen en dan even te scannen of het iets is en dan maar weggooien. Daarom zap ik. Als het meteen mijn aandacht heeft kijk ik het Later door het in zijn geheel op te nemen. Wat Ziggo dus aanbiedt

Reputatie 7
Badge +20

@RobinH00d 

 

Dit loopt nu op 2 plaatsen.

Welke ga je nu actueel houden?

 

Zie hier, daar loopt dit ook.

 

En wat ik al aangaf, er is hier een discussie over geweest, eerder dit jaar.

Als je midden in een programma zit of komt (met bijvoorbeeld zappen) en je klikt op opnemen dat de opname vanaf begin er op staat.

Via de app is dat wel zo heb ik begrepen.