Beantwoord

Is de KPN iTV app te installeren op de Chromecast met afstandsbediening?

  • 26 December 2021
  • 46 reacties
  • 6005 keer bekeken

Reputatie 2

Aangezien de informatie van de meeste topics bijna een jaar oud zijn: Wat is de actuele status?

Wanneer verwacht KPN dat je de KPN iTV app  kan installeren op de Chromecast (met afstandsbediening )?

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 28 December 2021, 20:18

Bekijk origineel

46 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Tom Veenendaal, welkom op het forum. 

Voor de duidelijkheid, jij doelt op de versie van de Chromecast waarop je lokaal apps kunt installeren? Zo ja, dan heb ik helaas nog geen nieuws voor je en ik verwacht ook niet dat dit op korte termijn komt. 

Uiteraard zal het bekend worden gemaakt op het moment dat het wel komt. :relaxed:

Reputatie 2

Dankjewel voor je reactie.

Het antwoord op je vraag is: Dat klopt inderdaad, daar doel ik op.

Jammer dat dit op korte termijn niet beschikbaar wordt.

We wachten het rustig af.

Reputatie 1
Badge

Hi,

We zijn ondertussen weer 4 maanden verder. Ik stond op het punt zo'n chromecast aan te schaffen voornamelijk voor deze app, maar blijkbaar werkt dit nog niet. Wel jammer. Zelfs mijn samsung smart tv uit 2017 heeft deze app. Waarom de chromecast nog niet?  😞

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij werkt het nu wel... maar ik weet het niet zeker.

@FerryDonkers 

De kpn Android tv app werkt op de Chromecast Google tv 

(De Chromecast met afstandsbediening)

 

 

Reputatie 1
Badge

Dat is mooi. Goed om te horen.

Dan ga ik hem bestellen..

 

Dank voor jullie snelle reacties.

 

Gr,

Ferry

Wij hebben ook een chromecast gekocht en hebben een Samsung tv. Helaas hapert deze app. Het geluid loopt gewoon door terwijl het beeld niet vloeiend is en bevriest. Andere apps doen het wel gewoon normaal (Netflix, Disney+, Prime, etc.) Ik heb van alles geprobeerd, maar helaas. Is hier een oplossing voor? 

Reputatie 1
Badge

Ik heb hem inmiddels ook maar bij mij werken alle apps helemaal top. Kpn, netflix, videoland en ook vlc player die streamt van mijn NAS. Kan het met kwaliteit van wifi te maken hebben?

Reputatie 5
Badge +5

@Siera A is het de chromecast met afstandsbediening?

een chromecast gekocht en hebben een Samsung tv.

@Siera A

Een Samsung van af bouwjaar 2019 heeft de KPN iTV app zelf al. Daar is geen chromecast voor nodig. Wel gebruik ik de Chromecast sporadisch op de 'grote' tv bij ESPN. Die hadden met de laatste speelronden alle 9 wedstrijden live. Maar 6 daarvan alleen via de app die alleen voor smartphone en tablet beschikbaar is. Die app kan gelukkig wel (chrome)casten.

Verder zit de Chromecast op de tv i.d. slaapkamer opdat ik daar via wifi over iTV kan beschikken. Die tv is net iets te oud voor het zelf hebben van de KPN iTV app.

Zowel de app in de Samsung TV als die via Chromecast met de smartphone gaan prima. Wifi snelheid hier 75 Mb/s via 5 Ghz en 30 via 2.4 Ghz. Maximale snelheid die de app nodig heeft is 5 Mb/s.

@Meneertje van der Meertje  Ja, klopt. 
 

@PeterG Het is een oudere tv. Wat gek is dat de andere apps wel gewoon vloeiend beeld laten zien. Niets mis mee. Ook als ik op mijn telefoon op de website zit om een programma te kijken loopt het helemaal vast. 😢

@FerryDonkers Ik zou denken van niet gezien de andere apps probleemloos werken. Netflix, Disney+, Prime, YouTube, etc. 

 

Reputatie 5
Badge +5

@Siera A dit is geen chromecast maar een android tvbox.

Hier zit een ingebouwde chromecast in. Zoals ik kan zien werkt deze box niet met google tv wat de officiële chromecast met afstandsbediening wel doet.

Ik denk dat daar het probleem ligt. De kpn tv app is niet geschikt voor dit soort android tv boxen. 

Voorheen deed de app het wel gewoon, daarbij als ik de app op mijn telefoon zet dan dat laat deze dezelfde mankementen zien als op de tv. 🙃 Best gek dan dat ik de app gewoon kan downloaden, kan inloggen, je kan wel kijken, alleen het is gewoon niet fijn kijken. Dit omdat het steeds vastloopt. 

Reputatie 5
Badge +5

@Siera A  ik had in het verleden ook een android box. Daar kon ik de app ook opzetten,  inloggen en kijken. Ook dat was niet optimaal.  Met de chromecast waar googletv opstaat werkt het  bij mij perfect. 

Vreemd dat het eerst goed was en nu niet meer. 

@Meneertje van der Meertje  Ik heb zonet even het journaal gekeken en heel frappant dat ik nu even vloeiend beeld had. Ik denk dat ik dan maar wellicht over moet naar een andere kastje. Dank je wel voor het meedenken. Is er trouwens een Googletv chromecast die jij kan adviseren? 

Reputatie 5
Badge +5

@Siera A ik heb zelf de chromecast met google tv. Dit is de enige met afstandsbediening. Daar kan je apps op installeren. Werkt perfect heb hem hier ook. 

 

Reputatie 1
Badge

Die heb ik ondertussen ook en werkt perfect. Snelle en fijne bediening. Ik heb ook de variant zonder google tv. Die werkt ook goed alleen heb je dan een telefoon of tablet nodig om te streamen. Die is ook de helft qua kosten. Beide werken perfect.

Bij mij werkt de chromecast (met afstand bediening) perfect met kpn iTV. Iig bij mijn thuisnetwerk. Als ik de chromecast meeneem werkt deze niet.

 

klopt het dat de kpn iTV app op de chromecast alleen werkt op mijn thuisnetwerk en niet op de camping?

 

Reputatie 7

klopt het dat de kpn iTV app op de chromecast alleen werkt op mijn thuisnetwerk en niet op de camping?

Dat klopt. Als je het op de camping ook wilt laten werken dan zal je er voor moeten zorgen dat de Chromecast Google TV een VPN verbinding op gaat zetten met een VPN server die bij jou thuis staat en waarbij alle communicatie van de smart-TV app door die VPN verbinding loopt.

Zelf gebruik ik daarvoor de app "VPN Client Pro" en die laat ik een OpenVPN verbinding opzetten met een OpenVPN server op mijn Synology NAS thuis.

Reputatie 1
Badge

Zijn (sommige) kanalen met de KPN App via Chromecast (met afstandsbediening) ook beschikbaar in 4K of heb je daar de setupbox weer voor nodig?

Reputatie 7

Zijn (sommige) kanalen met de KPN App via Chromecast (met afstandsbediening) ook beschikbaar in 4K of heb je daar de setupbox weer voor nodig?

KPN heeft maar twee 4K kanalen en die zijn beide niet beschikbaar via de smart-TV app.

Alleen InPlus en Love Nature zijn in 4k beschikbaar naast het HD kanaal.

En tot 31 december ook Xite 4k, maar Xite gaat er weer mee stoppen. Te duur denk ik.

Reputatie 1

klopt het dat de kpn iTV app op de chromecast alleen werkt op mijn thuisnetwerk en niet op de camping?

Dat klopt. Als je het op de camping ook wilt laten werken dan zal je er voor moeten zorgen dat de Chromecast Google TV een VPN verbinding op gaat zetten met een VPN server die bij jou thuis staat en waarbij alle communicatie van de smart-TV app door die VPN verbinding loopt.

Zelf gebruik ik daarvoor de app "VPN Client Pro" en die laat ik een OpenVPN verbinding opzetten met een OpenVPN server op mijn Synology NAS thuis.

Kom ik nu ook achter.

Wat is dit voor iets achterlijks kpn?

Binnen de eu moet dit toch gewoon werken, daar ik heb het daar juist voor, thuis gebruik ik die app nooit. En waarom dan op de telefoon wel en niet met Google tv. 

Dit slaat nergens op, tmobile en tele 2 bieden het wel gewoon aan. 

Reageer