Beantwoord

ITV app beschikbaarheid op Philips Smart TV

  • 14 January 2021
  • 44 reacties
  • 6530 keer bekeken

Wanneer wordt de ITV app beschikbaar op Philips Smart TV’s?

icon

Beste antwoord door wjb 16 January 2021, 16:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

44 reacties

Idd dat vraag ik me dus ook af! Ik heb 2x Philips thuis.. zou chill zijn als dit een keer kan..

Reputatie 7

Update: Inmiddels is de Smart TV app beschikbaar voor Android.

 

Die vraag is al meerdere keren gesteld op het forum en het antwoord blijft telkens hetzelfde.

Het antwoord is ook telkens hetzelfde: Er zijn nog geen plannen voor een iTV app voor Android TV en Apple TV.

 

Daar komt bij dat ik me echt afvraag of je dat moet willen wetende dat de beeldkwaliteit en de functionaliteit beduidend minder zijn dan via een TV ontvanger.

Ik zal er in ieder geval niet voor kiezen.

Ik heb net de app van nlziet geprobeerd en dat gaat prima allemaal, echter ga ik niet nog eens 8 euro in de maand extra betalen. Beeldkwaliteit is ook goed te doen, ik ben gauw tevreden. Ik vind het vrij bijzonder dat het er nog niet is, is ook niet echt van deze tijd. Maar goed dat is mijn mening. En de ingebouwde chromecast op mijn tv gaat niet in combinatie met de app van kpn, ook dat werkt dus niet. 

Hi allemaal, heel erg bedankt voor jullie reacties. Als KPN nog steeds niet een oplossing heeft voor een wirwar aan afstandsbedieningen en ontvanger kastjes gaan we dan toch maar naar Ziggo. Zal dit advies ook op onze nieuwbouw buurt app plaatsen. Groet, Sebastian 

Reputatie 7

Hi allemaal, heel erg bedankt voor jullie reacties. Als KPN nog steeds niet een oplossing heeft voor een wirwar aan afstandsbedieningen en ontvanger kastjes gaan we dan toch maar naar Ziggo. Zal dit advies ook op onze nieuwbouw buurt app plaatsen. Groet, Sebastian 

Ik bedien mijn TV ontvanger, Sony televisie en Sony home cinema set alledrie met de afstandsbediening van KPN.

Reputatie 5

wjb, wat heeft sebastian er aan dat jij je sony spul wel met de kpn ab kan bedienen, hij heeft philips spullen en daar gaat het blijkbaar niet mee.

Reputatie 7

wjb, wat heeft sebastian er aan dat jij je sony spul wel met de kpn ab kan bedienen, hij heeft philips spullen en daar gaat het blijkbaar niet mee.

Natuurlijk gaat het daar ook mee, als je maar gebruik kunt maken van hdmi-CEC en ook Philips heeft dat onder de naam "easylink".

Reputatie 5

Tuurlijk, ben alleen bang dat die KPN ab wat knopjes mist om die Philips volledig te bedienen en gezien het feit die kpn kastjes nog steeds geen hdmi-CEC aan kunnen is omgekeerd geen optie.

Reputatie 7

Tuurlijk, ben alleen bang dat die KPN ab wat knopjes mist om die Philips volledig te bedienen en gezien het feit die kpn kastjes nog steeds geen hdmi-CEC aan kunnen is omgekeerd geen optie.

Dat geeft ook niet, je hoeft op die Philips niets in te stellen om televisie te kijken.

En anders zal je toch echt moeten kiezen voor een universele afstandsbediening.

Hi allen, bedankt voor de reacties. Met Ziggo, kan ik gewoon de Ziggo android app gebruiken op mijn nieuwe Philips TV. Werkt echt super. Geen extra kastjes door het huis, en alleen de originele tv afstandsbedienig. Ga ik in mijn nieuwe huis dan maar mee door. Als KPN glasvezel dit ook had aangeboden of op korte termijn zou doen zijn overgestapt. 

Jammer dat ik net een jaarcontract heb afgesloten met kpn, als ik dit had geweten had ik dat nooit gedaan natuurlijk. Nooit gedacht dat ik zou zeggen, go ziggo! Haha. 

Reputatie 4
Badge

Idd erg treurig van kpn dat ze nog steeds geen app faciliteren… argumenten als de kwaliteit is niet zoals een tv box slaan ook echt nergens op. De meeste mensen willen gewoon tv kunnen kijken op bijvoorbeeld een slaapkamer zonder alle kastjes en andere kabels… de kwaliteit is dan veel minder belangrijk.

 

 

Potverdorie net nieuw Philips televisie gekocht geen kpn beschikbaar pfff telaat achtergekomen nu ik dit hier lees!!

mooi hoor een smart tv

Reputatie 4
Badge

Potverdorie net nieuw Philips televisie gekocht geen kpn beschikbaar pfff telaat achtergekomen nu ik dit hier lees!!

mooi hoor een smart tv

Tsja…. blijft te treurig voor woorden……

en al een jaar lang roepen geen idee of het komt…. Zou toch mooi zijn als kpn gewoon op alle platformen beschikbaar is!

Ik kan de KPN iTV app wel sideloaden op mijn Philips Smart TV 50PUS7304.
De app start op, maar nadat ik heb ingelogd blijft het scherm blanco :frowning2: .
Misschien werkt het bij andere typenummers :thinking:

Ik kan de KPN iTV app wel sideloaden op mijn Philips Smart TV 50PUS7304.
De app start op, maar nadat ik heb ingelogd blijft het scherm blanco :frowning2: .
Misschien werkt het bij andere typenummers :thinking:

 

Nee, ik heb zowel philips 50pus8505 als rca rs50u2 beide android 9 tv heeft wel gewerkt alleen met losse muis ipv afstandsbediening maar een paar updates geleden is hij er mee opgehouden. rond dezelfde tijd als dit artikel KPN dicht lek in iTV-app voor Smart TV | Totaal TV uitkwam

 

Dus ik denk dat ze gebruik actief geblokkeerd hebben aangezien ik in het verleden altijd ITV op mijn RCA keek met een ziggo internet verbinding. sinds ze dat geblokkeerd hebben crasht de app na inloggen. nu dat ik ook internet van kpn gebruik werkt het nog steeds niet dus ik denk dat het een hele bewuste keuze is van KPN dat itv niet werkt op androuid tv

 

Mijn oplossing ik heb bij familie die ziggo hebben raspberry pi geplaatst ingesteld als VPN server “openvpn” en openvpn gedownload op mijn android tv zodra ik tv aanzet wordt automatisch de vpn verbinding na "ziggo netwerk” opgezet via mijn KPN internet verbinding en werkt de ziggo app perfect op mijn Android tv. misschien een idee voor degenen die ziggo familie of vrienden heeft. p.s. dit werkt niet met de mobiele andoid app van Ziggo die herkent het gebruik van VPN gek genoeg de android TV ziggo app niet.

 

toch vindt ik het belachelijk dat KPN dit niet mogelijk maakt of je de keuze geeft neem een voorbeeld aan ziggo vwb tv kijken. 

 

ik ben nu 10 euro kwijt voor 2 extra boxen en het werkt ook nog eens afschuwelijk. en zoals iemand hier boven zei met z’n 1 afstandsbediening fijn voor je maar het probleem is KPN en niet de tv fabrikant en de opmerking “Daar komt bij dat ik me echt afvraag of je dat moet willen wetende dat de beeldkwaliteit en de functionaliteit beduidend minder zijn dan via een TV ontvanger” ook dat ligt aan KPN en de bouwers van de APP dat hoeft namelijk helemaal niet het geval te zijn. technische is er geen reden te bedenken waarom die app geen 4k kan streamen. KPN moet zorgen dat tv kijken een makkelijke en plezierige ervaring is voor de gebruiker en dat doen ze mijn inziens niet met hun huidige beleid. geen eigen ontvangers geen keuze qua app gebruik. ik zou graag 10 euro extra betalen als ik gewoon de KPN ITV app op mijn Android tv kon gebruiken. nu voel ik me genaaid waar ik bei sta ow ja en dan ook nog een UTP kabel na zolder moeten trekken omdat de arrisbox niet draadloos werkt zonder dure hulpmiddelen. Vorige jaar zat ik nog bij ziggo en had ik ook van alles te klagen of internet dan maar TV dat hebben ze daar prima voor elkaar. nu heb ik goed internet maar waardeloze tv.

 

Reputatie 7

 

...de opmerking “Daar komt bij dat ik me echt afvraag of je dat moet willen wetende dat de beeldkwaliteit en de functionaliteit beduidend minder zijn dan via een TV ontvanger” ook dat ligt aan KPN en de bouwers van de APP dat hoeft namelijk helemaal niet het geval te zijn. technische is er geen reden te bedenken waarom die app geen 4k kan streamen.

Klopt, technisch gezien is er geen enkele reden om geen 4K te streamen maar kostentechnisch zijn er zeer grote redenen om dat niet te doen.

Het is zelfs zo dat vanwege kostentechnische aspecten ook HD in een lagere kwaliteit gedistribueerd wordt dan bij de TV ontvangers.

 

Een groot verschil tussen de TV ontvanger en de smart-TV app is dat bij live televisie kijken via een TV ontvanger de TV stream op elk niveau van het hele netwerk maar één keer verstuurd hoeft te worden (multicasts) terwijl voor elke smart-TV app een aparte TV stream verzonden moet worden (unicasts). Weet daarbij dat er nog altijd 80% live televisie gekeken wordt.

Laat het bovenstaande even bezinken en tot je door dringen en probeer je dan eens een voorstelling te maken van de enorme investeringen die nodig zijn om dat te kunnen handlen.

Kijk bijvoorbeeld eens hoeveel data er verzonden moet worden voor de openingswedstrijd van het EK voetbal o.b.v. multicasts (TV ontvanger) en o.b.v. unicasts (smart TV). Ga er gemakshalve even vanuit dat er één miljoen televisies op die wedstrijd afgestemd zullen zijn. Schrik en huiver ... en vooral ... snap waarom dingen zijn zoals ze zijn.

 

P.S. Er is overigens sinds gisteren een smart-TV app voor Android TV.

 

...de opmerking “Daar komt bij dat ik me echt afvraag of je dat moet willen wetende dat de beeldkwaliteit en de functionaliteit beduidend minder zijn dan via een TV ontvanger” ook dat ligt aan KPN en de bouwers van de APP dat hoeft namelijk helemaal niet het geval te zijn. technische is er geen reden te bedenken waarom die app geen 4k kan streamen.

Klopt, technisch gezien is er geen enkele reden om geen 4K te streamen maar kostentechnisch zijn er zeer grote redenen om dat niet te doen.

Het is zelfs zo dat vanwege kostentechnische aspecten ook HD in een lagere kwaliteit gedistribueerd wordt dan bij de TV ontvangers.

 

Een groot verschil tussen de TV ontvanger en de smart-TV app is dat bij live televisie kijken via een TV ontvanger de TV stream op elk niveau van het hele netwerk maar één keer verstuurd hoeft te worden (multicasts) terwijl voor elke smart-TV app een aparte TV stream verzonden moet worden (unicasts). Weet daarbij dat er nog altijd 80% live televisie gekeken wordt.

Laat het bovenstaande even bezinken en tot je door dringen en probeer je dan eens een voorstelling te maken van de enorme investeringen die nodig zijn om dat te kunnen handlen.

Kijk bijvoorbeeld eens hoeveel data er verzonden moet worden voor de openingswedstrijd van het EK voetbal o.b.v. multicasts (TV ontvanger) en o.b.v. unicasts (smart TV). Ga er gemakshalve even vanuit dat er één miljoen televisies op die wedstrijd afgestemd zullen zijn. Schrik en huiver ... en vooral ... snap waarom dingen zijn zoals ze zijn.

 

P.S. Er is overigens sinds gisteren een smart-TV app voor Android TV.

Ja daar heb je dan ook wel gelijk. ik ben al door het dolle heen dat er eindelijk een app voor android tv is. bedankt voor het opmerken. sorry van me gezeik. 

Reputatie 2

Sinds afgelopen weekend bezit ik de 55OLED805/12 van Philips. Dit is een 4K android TV. Ik las hier dat de iTV app beschikbaar was en dus geïnstalleerd. Nu moet ik inloggen met abonnementsnummer en pincode. Dat is enige tijd geleden veranderd naar inloggen met emailadres en wachtwoord.

Inloggen met abo-nummer en pincode lukt dus niet… en nu???

Ter info: Ik heb nog een oud Alles-In-1 abonnement. Is dat de oorzaak?

Badge +12

Sinds afgelopen weekend bezit ik de 55OLED805/12 van Philips. Dit is een 4K android TV. Ik las hier dat de iTV app beschikbaar was en dus geïnstalleerd. Nu moet ik inloggen met abonnementsnummer en pincode. Dat is enige tijd geleden veranderd naar inloggen met emailadres en wachtwoord.

Inloggen met abo-nummer en pincode lukt dus niet… en nu???

Ter info: Ik heb nog een oud Alles-In-1 abonnement. Is dat de oorzaak?

Het inloggen op Antroid TV is inderdaad je Google-acoount (email + wachtwoord)

Inloggen op de iTV app van KPN gaat vervolgens gewoon met je abo-nummer en pincode (ik heb ook een Philips TV). Hier staat alles uitgelegd.

Zou je anders eens een foto willen plaatsen van de inlogpagina waar je het over hebt?

 

Sinds afgelopen weekend bezit ik de 55OLED805/12 van Philips. Dit is een 4K android TV. Ik las hier dat de iTV app beschikbaar was en dus geïnstalleerd. Nu moet ik inloggen met abonnementsnummer en pincode. Dat is enige tijd geleden veranderd naar inloggen met emailadres en wachtwoord.

Inloggen met abo-nummer en pincode lukt dus niet… en nu???

Ter info: Ik heb nog een oud Alles-In-1 abonnement. Is dat de oorzaak?

Via mijn kpn kun je het abonnement nummer vinden 

Reputatie 2

@SledgehammerNL en @peter-keetfm. Dank voor jullie reactie. Mijn tv is inderdaad ingelogd via mijn Google account. Dat was al gelukt.

 

Ik weet inderdaad dat mijn abonnement nummer in MijnKPN staat. Maar beide codes (abo-nummer en pin) worden niet geaccepteerd.

Badge +12

@SledgehammerNL en @peter-keetfm. Dank voor jullie reactie. Mijn tv is inderdaad ingelogd via mijn Google account. Dat was al gelukt.

 

Ik weet inderdaad dat mijn abonnement nummer in MijnKPN staat. Maar beide codes (abo-nummer en pin) worden niet geaccepteerd.

Dat is heel erg vreemd. Het 10-cijferige abo-nummer en pincode zijn uniek en gekoppeld aan jouw KPN abonnement. 

Wacht even totdat er een moderator reageert. Zij kunnen het voor je nakijken. Je kunt alvast alle gegevens, zoals klantnummer etc. in je forum profiel zetten. Plaats het bij privé-gegevens. Dan zijn de gegevens alleen zichtbaar voor medewerkers van KPN.

Reputatie 2

@SledgehammerNL Dank. Dat had ik al ingevuld ivm een ander probleem.

Ter info: Ik heb nog een oud Alles-In-1 abonnement. Is dat de oorzaak?

Dat zou best kunnen. Voor Telfort was de televisie app niet beschikbaar. Je hebt nog steeds datzelfde abonnement bij kpn, maar uiteraard nog wel met de Telfort voorwaarden. Dat verandert niet.