Beantwoord

iTV app i.c.m. Apple airplay

  • 13 January 2019
  • 61 reacties
  • 11668 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

61 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Komt er nog een Apple TV

ziggo en t-mobile hebben al in de Apple tv store staan.

Het doet me serieus twijfelen om over te stappen naar t-mobile.

eigenlijk is alles wat met de tv doe via de Apple tv.

Je bedoelt een iTV app voor de Apple tv neem ik aan? Het antwoord wat ik hierboven heb gegeven is nog steeds van toepassing...

Bij toeval het volgende ontdekt.

Na de site van Pathe te hebben bekeken en na het bekijken van previews

ging ik naar KPN ITV en tot mijn verbazing kon ik toen vanaf de iPad

probleemloos streamen naar mijn Apple TV 4K.

De iPad moest wel op KPN ITV blijven staan. Na het bezoeken van een andere

site ging ik  weer terug naar KPN ITV en het beeld verscheen weer gewoon op mijn TV. 

Dat Netflix Airplay verwijderd van de app is geen probleem, zij hebben immers zowel op de AppleTV3 als AppleTV4HD/4K een goede app welke daar stand alone op draait.
 

iTV van KPN heeft echter geen app waardoor je verplicht bent de decoder te gebruiken of via een omweg draadloos de decoder te gebruiken ( zie mijn eigen topic hierover ) 

Beter zou gewoon zijn als KPN een iTV app voor de AppleTv zou hebben of Airplay weer ondersteund, dit heeft er immers eerder ook in gezeten.

Reputatie 7

Beter zou gewoon zijn als KPN een iTV app voor de AppleTv zou hebben of Airplay weer ondersteund, dit heeft er immers eerder ook in gezeten.

Volgens mij heeft de iTV app nog nooit Airplay ondersteund.

Reputatie 7
Badge +25

Volgens mij kan je met een nieuwere Apple TV via het control center van Apple wel streamen naar Apple TV inderdaad, echter is dat geen echte integratie van Airplay.

 

iTV van KPN heeft echter geen app waardoor je verplicht bent de decoder te gebruiken of via een omweg draadloos de decoder te gebruiken ( zie mijn eigen topic hierover ) 

Beter zou gewoon zijn als KPN een iTV app voor de AppleTv zou hebben of Airplay weer ondersteund, dit heeft er immers eerder ook in gezeten.

Of een Chromecast gebruiken natuurlijk. Maar voor zover ik weet hebben wij nooit Airplay ondersteund trouwens.

Reputatie 7

Hebben we het hier wellicht over "screen mirroring"?

Dat was heel vroeger, toen de iTV app nog geen Chromecast ondersteunde, hoe ik het nieuws keek tijdens zakenreizen. De kwaliteit daarvan liet echter sterk te wensen over en de telefoon of tablet bleef een actieve rol spelen en kon ondertussen niet voor andere dingen gebruikt worden.

Sinds Chromecast ondersteund wordt gebruik ik uiteraard Chromecast om kwalitatief goed beeld te hebben.

Tijdens zakenreizen gebruik ik daarbij een travelrouter om de Chromecast en telefoon/tablet in hetzelfde netwerk te plaatsen en via een VPN verbinding met mijn thuisnetwerk televisie te kunnen kijken. Daarmee kan je dan immers ook buiten Europa iTV kijken.

Zie dit topic.

Ik heb naar een oplossing gezocht omdat ik te vaak diverse foutmeldingen kreeg op de TV.

Moest steeds zappen naar een andere zender en dan werkte het nog niet.

Met de iPad kan ik Ziggo Go en KPN ITV streamen naar de Apple TV 4K.

Lang getwijfeld om van KPN over te stappen omdat KPN geen boodschap heeft aan gebruikers

van Apple TV. 

Reputatie 7

Met de iPad kan ik Ziggo Go en KPN ITV streamen naar de Apple TV 4K.

Voor de KPN iTV app zal dat dus op basis van "screen mirroring" zijn, klopt dat?

Ik heb geen idee of het op basis van ““screen mirroring””werkt.

Zoals ik aangaf ga ik via Pathe thuis en met het icoontje van Airplay kan ik streamen naar de TV.

Daarna kan ik op de iPad KPN ITV opstarten, een programma kiezen en dat gaat dan ook

via Apple TV naar de TV. Als dat ““screen mirroring”” is dan is het antwoord dus ja.

Normaal kijk ik gewoon TV via de KPN Arris decoder en DVS650.

Omdat die combi vaak storingen geeft zocht ik naar een andere oplossing via de iPad Pro.

Reputatie 7

Ik heb geen idee of het op basis van ““screen mirroring””werkt.

Bij screen mirroring zie je op jouw televisie dus hetzelfde als op de iPad.

 

Normaal kijk ik gewoon TV via de KPN Arris decoder en DVS650.

Omdat die combi vaak storingen geeft zocht ik naar een andere oplossing via de iPad Pro.

Dat kan inderdaad best storingen opleveren als het lichtnet niet echt schoon is. Veel interferenties. Als het even kan, trek dan een netwerkkabel naar die TV ontvanger.

Op de iPad wordt het scherm zwart en zie ik alleen beeld op de tv.

Maar ik moet de iPad wel aan laten staan.

Als ik op de thuisknop druk dan krijg ik weer beeld op de iPad en geen beeld op de TV.

Reputatie 7

Op de iPad wordt het scherm zwart en zie ik alleen beeld op de tv.

Maar ik moet de iPad wel aan laten staan.

Als ik op de thuisknop druk dan krijg ik weer beeld op de iPad en geen beeld op de TV.

Dat is inderdaad ook screen mirroring. Dat dat is niet echt bevordelijk voor de kwaliteit van het beeld. Ik zou je willen adviseren om een Android TV te gebruiken of een Chromecast aan te schaffen. De beeldkwaliteit zal een stuk beter zijn.

Ik heb nog niet zo lang geleden een Panasonic tv uit de serie 40FX720 gekocht.

Dat is nog een bescheiden formaat. Over de beeldkwaliteit heb ik echt geen klagen.

Of het een Android TV is weet ik niet. Misschien kunt u mij dat vertellen.

Reputatie 7
Badge +25

Ik heb nog niet zo lang geleden een Panasonic tv uit de serie 40FX720 gekocht.

Dat is nog een bescheiden formaat. Over de beeldkwaliteit heb ik echt geen klagen.

Of het een Android TV is weet ik niet. Misschien kunt u mij dat vertellen.

Nee, Panasonic gebruikt Firefox OS. bij tv's met Android erop (Sony, sommige Philips) zit Chromecast ingebouwd en kun je dus casten. Bij andere tv's zou je een aparte Chromecast kunnen aanschaffen zodat je de app kan casten.

Het zou voor hét netwerk van Nederland wel eens dé manier zijn om te laten zien dat ze daadwerkelijk hét netwerk van Nederland zijn. Als je van alle netwerken als enige Airplay niet ondersteunt terwijl het aandeel ervan toch echt steeds groter wordt, dan mag je het predikaat van “hét netwerk” niet eens voeren. Daarbij vergeet KPN even iets heel belangrijks. Airplay gaat niet alleen om de appleTV. Het gaat ook om geluid. Ik heb een iPad pro en gebruik deze regelmatig om TV op te kijken via de iTV app, maar ik wil dan het geluid graag via een airplay geschikte luidspreker (nee, niet via bluetooth want dat is kwalitatief écht minder en vooral onderhevig aan onderbrekingen van notificaties, terwijl dit met airplay niet zo is). Maar door de keuze van KPN om het geen prio te geven, kan ik zelfs niet genieten van goed en mooi geluid tijdens het sporten omdat ik het geluid van de ipad niet naar één van luidsprekers kan “airplayen”. KPN, als je dan zo nodig hét netwerk van NL wil zijn, zorg dan ook dat je alles wat enigszins gangbaar is, ondersteunt. Voor mij anders een reden om in mei over te stappen naar Ziggo. 

Reputatie 7

...terwijl het aandeel ervan toch echt steeds groter wordt,...

Maar het aandeel van de iPhone en daarmee iOS en Airplay, wordt juist steeds kleiner en is in Europa ondertussen onder de 15% gezakt. Bron.

De KPN i-tv app werkt enkel met Google Chromecast en niet met Apple AirPlay.
valt me op dat hier al jaren om word gevraagd en KPN hier dus duidelijk helemaal niets mee doet.

Hoe is het mogelijk dat KPN, die zichzelf toch wel een hele jongen vind op innovatie gebied, niet in staat is om dit te fixen!
minachting richting klanten of grote vriend van Google want de chromecast kunnen ze blijkbaar wel inpassen in de appp.

Doe hier nu eens iets aan KPN, mensen vragen hier niet voor niets om!!

We zijn inmiddels een jaar verder en jullie hebben nog steeds geen ondersteuning voor AirPlay.. echt belachelijk, de ontwikkelaars en dit forum zijn dus niet serieus te nemen

Reputatie 7

We zijn inmiddels een jaar verder en jullie hebben nog steeds geen ondersteuning voor AirPlay.. echt belachelijk, de ontwikkelaars en dit forum zijn dus niet serieus te nemen

Ik kan mij herinneren dat Netflix begin april 2019 zelfs gestopt is met de ondersteuning van Airplay. 

We zijn inmiddels een jaar verder en jullie hebben nog steeds geen ondersteuning voor AirPlay.. echt belachelijk, de ontwikkelaars en dit forum zijn dus niet serieus te nemen

Ik kan mij herinneren dat Netflix begin april 2019 zelfs gestopt is met de ondersteuning van Airplay. 

Ja nou en? De AppleTV heeft een Netflix app, dat is nog beter dan Airplay.

 

Dus wat is precies je punt?

Reputatie 7

Ja nou en? De AppleTV heeft een Netflix app, dat is nog beter dan Airplay.

Waarom vraag je dan om ondersteuning van Airplay i.p.v. de ontwikkeling van een iTV app voor Apple TV?

Ja nou en? De AppleTV heeft een Netflix app, dat is nog beter dan Airplay.

Waarom vraag je dan om ondersteuning van Airplay i.p.v. de ontwikkeling van een iTV app voor Apple TV?

Omdat dit topic gaat over AirPlay zeurpiet

 

Reputatie 7

Ja nou en? De AppleTV heeft een Netflix app, dat is nog beter dan Airplay.

Waarom vraag je dan om ondersteuning van Airplay i.p.v. de ontwikkeling van een iTV app voor Apple TV?

Omdat dit topic gaat over AirPlay zeurpiet

Dan weet je ook waarom ik reageerde met mijn opmerking over Netflix die Airplay ook niet ondersteunt.

Ik ben ook bang dat Airplay niet ondersteund zal gaan worden zolang het aandeel van Apple TV en televisies die Airplay ondersteunen laag is.

Reputatie 7

Er lijkt beweging te zijn.

Bron.

Reputatie 4
Badge

Helaas zijn er veel te weinig mensen die hier om vragen en daarmee is het commercieel gezien minder/niet interessant om hier tijd en geld in te steken.
Het aantal verkochte Apple-TV's in Nederland is maar een fractie van het aantal Chromecasts en Android-TV's en ook nog eens sterk dalend.

 


Bron.

Dachten de banken ook toen men zei “Apple Pay is niet interessant”. Onze manier van pinnen is genoeg. Net zo’n grote misvatting als KPN in deze EN Steve Ballmer die vond dat de iPhone geen markt zou hebben :).

Reputatie 7

Dachten de banken ook toen men zei “Apple Pay is niet interessant”. Onze manier van pinnen is genoeg. Net zo’n grote misvatting als KPN in deze EN Steve Ballmer die vond dat de iPhone geen markt zou hebben :).

Heb je je wel eens verdiept in het percentage van de transacties dat via Apple Pay loopt?

Volstrekt oninteressant dus en het is maar de vraag of en zo ja hoe lang banken Apple Pay zullen blijven ondersteunen. Het zou mij niets verbazen als banken zich vroeg of laat terugtrekken.