Beantwoord

Kan de tv-ontvanger van een kennis ook op mijn adres werken?

  • 30 June 2022
  • 8 reacties
  • 533 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +10

Als test:

Is het mogelijk van een kennis diens KPN TV-ontvanger te lenen…
(hij zit op het KPN netwerk hier enkele straten verder).

…en die achter mijn KPN-verbinding aan te sluiten?

Het is me bekend die TV-ontvanger gekoppeld is aan het abonnement van die kennis. Maar is het ook specifiek gebonden aan het internet WAN IP-adres van diens aansluiting op zijn adres?

Of kan ik  -nog steeds binnen het KPN netwerk-,  daar ook mee testen, op een ander adres?

(Vergelijkbaar kan het bijv. wel met een KPN VOIP telefoonnummer).

Of gaat in het geval van de TV-ontvanger, daarmee de administratieve koppeling onderuit?
En is die erna helemaal niet meer aan te sluiten zonder extra gedoe om dat door klantenservice weer op zijn eigen adres te moeten laten koppelen?  Zoiets wil ik vermijden, is me die test niet waard.

(Het gaat me specifiek om een test met 2 TV-ontvangers met de multicast streams via VLAN 4).

icon

Beste antwoord door Nick83 30 June 2022, 11:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Vogens mij gaat het niet werken. U kunt via een chromecast en een applicatie op je mobiel mogelijk wel tv streamen. Misschien kan een ander dit bevestigen.

 

Maar gezien u test verhaal gaat het daar denk ik niet om.

Reputatie 7
Badge +10

Het gaat me specifiek om 2  TV-ontvangers  waarbij men "KPN IPTV routed mode" moet instellen bij gebruik van een eigen router, om er gebruik van te kunnen maken. (Ik gebruik een eigen router).
Heb verder geen enkel probleem om één TV-ontvanger in te zetten. (Doe dat al ~20 maanden).

Maar wil het alleen even testen voor 2 TV-ontvangers.   Niet meer- niet minder.

Reputatie 7
Badge +24

Ja, dat kan. Als beide adressen een KPN abonnement met tv hebben, dan kan je een ontvanger van het ene adres meenemen naar het andere adres.

Reputatie 7
Badge +10

Dank.  Dan ga ik dat proberen.
(Beide een KPN abonnement met TV).

Reputatie 7
Badge +8

Ja, dat kan. Als beide adressen een KPN abonnement met tv hebben, dan kan je een ontvanger van het ene adres meenemen naar het andere adres.

Ik kan bevestigen dat dit gewoon werkt. Je zal dan twee ontvangers hebben die allebei op een ander abonnement zitten. Dus let daar wel op. Als je een film huurt, of een extra zender pakket besteld via de geleende ontvanger, dan komt het ook op de rekening van dat andere abonnement.

Reputatie 7
Badge +10

Ik begrijp dat als je iets zou huren dat het dan via het abonnement loopt waar de bewuste TV-ontvanger mee gekoppeld is.  Maar mijn test omvat niet het huren van allerlei films. Gewoon kijken met de basis pakketten of het allemaal loopt zoals de bedoeling is met 2 TV-ontvangers.
(Naar aanleiding van een ander onderwerp vanaf < HIER > ).

Heb met de kennis al afgesproken morgenochtend diens TV-ontvanger op te halen.
Kan ik er heel de dag mee testen als hij naar zijn werk is. 😎

Eind van de middag geef ik hem weer terug.

Ja. Ik kan zelfs met mijn iTV abonnementsnummer mijn ontvanger 143 km verderop aansluiten bij mijn moeder. Enige voorwaarde: beide partijden moeten dus kpn internet mét (eigen) KPN interactieve TV abonnement hebben. I.v.m. VLAN 4 op de aansluiting.

Nog leuker, bij iemand met koper …. Een tv ontvanger van iemand met glasvezel werkt op koper ook. Mét de glasvezelkanalen!

Reputatie 7
Badge +10

Heb met de kennis al afgesproken morgenochtend diens TV-ontvanger op te halen.
Kan ik er heel de dag mee testen als hij naar zijn werk is. 😎

Eind van de middag geef ik hem weer terug.

Inmiddels uitgebreid getest in de setup van een Synology router, < zie onderwerp / reactie >.