Beantwoord

Kan ik met de TV ontvanger Arris 2952 ook 4K ontvangen?

  • 25 January 2022
  • 24 reacties
  • 2163 keer bekeken

Heb nu een TV ontvanger Arris 2952, met HDMI met HCP V1.2.

Ga nieuwe TVkopen. Kan ik met deze aansluiting ook 4 K ontvangen of moet ik een nieuwe kabel aanschaffen?

icon

Beste antwoord door joop2011 25 January 2022, 16:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U heeft daarvoor het 4K abonnement nodig. Dit kost € 2,50 extra. U moet hiervoor wel een Hussel abonnement hebben. Op de oudere abonnementen is 4K niet beschikbaar. 

Ik heb een Alles in i Standaard abonnement en een Hussel abonnement voor de mobile telefoon.

Is dat wat u bedoelt?

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb een Alles in i Standaard abonnement en een Hussel abonnement voor de mobile telefoon.

Is dat wat u bedoelt?

Het Alles-in-1 abonnement zal dan omgezet moeten worden naar een Hussel abonnement. Bij dit Alles-in-1 abonnement heeft u nu de mogelijkheid om voor gratis ESPN te kiezen. Heeft u dat? Gratis ESPN? Maakt u daar gebruik van?

Zo ja, dan gaat u behoorlijk meer betalen als u het abonnement omzet naar Hussel. Bij Hussel zult u gewoon morten betalen voor ESPN. 

Indien u nu geen gebruik maakt van gratis ESPN, dan levert een omzetting naar een Hussel abonnement niet of nauwelijks meerkosten op. Mogelijk een paar centen. 

Reputatie 7
Badge +24

Nog een andere belangrijke vraag: is er op uw adres minimaal 100 mbit leverbaar? Indien u een verbinding heeft via de telefoonlijn is dat misschien niet zo. 

KPN levert alleen 4K als er minimaal 100 mbit leverbaar is.

Nee ik maak geen gebruik van ESPN.

 

Hoe/waar  kan ik zien of er 100mbit leverbaar is?

Reputatie 7
Badge +22

Hoe/waar  kan ik zien of er 100mbit leverbaar is?

@halsbandparkiet doe hier de check, scroll wat naar beneden en vul de gegevens in. 

@JanD had ergens een trukje gepost hoe je met een VIP2952/HMB2260 alsnog 4K kan kijken(zonder 4K abonnement dus).

Wil je dat hier nog eens posten jan?

Gevonden,Zie hier:

 

Na het invullen van mijn postcode krijg ik deze melding:

internet aan via het veilige en betrouwbare kopernetwerk van KPN.

Daar word ik niet veel wijzer van!

Reputatie 7
Badge +22

Gevonden,Zie hier:

 

Sorry dat vind ik foute informatie, de tv ontvangers van 2952 en 2260 ondersteunen geen 4K, en dan zal er ook geen 4K signaal gemaakt worden. Dit is echt een fabel. Ik draai jaren mee  bij KPN dat ik dit wel heel zeker weet! 😉

Reputatie 7
Badge +22

Na het invullen van mijn postcode krijg ik deze melding:

internet aan via het veilige en betrouwbare kopernetwerk van KPN.

Daar word ik niet veel wijzer van!

Staat er niet bij hoeveel snelheid je dan op het adres hebt? 🤔 Dat is vreemd! 

Reputatie 7
Badge +22

@halsbandparkiet als je dat nog een keer doet en naar beneden scroll dan zie je dit:

(Dit heb ik even bij mijzelf gecheckt)

Sorry dat vind ik foute informatie, de tv ontvangers van 2952 en 2260 ondersteunen geen 4K, en dan zal er ook geen 4K signaal gemaakt worden. Dit is echt een fabel. Ik draai jaren mee  bij KPN dat ik dit wel heel zeker weet! 😉

@wjb geeft anders hetzelfde aan als Jan.

Ik zou het gewoon proberen @halsbandparkiet ,Scheelt weer 2,50 per maand.

Kies je Internetsnelheid 

De maximaal haalbare snelheid op je adres is 200 Mbit/s 61 Mbit/s

Reputatie 7
Badge +22

Kies je Internetsnelheid 

De maximaal haalbare snelheid op je adres is 200 Mbit/s 61 Mbit/s

Dan kan je wel 4K nemen, je hebt in ieder geval genoeg snelheid, maar dat is aan jou. 

Nog even recapitulerend om TV te gaan kijken met 4K

  • de huidige TV ontvanger Arris 2952 hoeft niet vervangen te worden
  • mijn Alles in 1 abonnement moet worden omgezet naar een Hussel abonnement. Dit kost volgens u maar enkele euro's meer. Ik neem aan dat dit voor de andere apparaten (laptop en telefoon) geen consequenties heeft.

Toch nog even een vraag : zijn voor een UHD TV dezelfde zaken vereist als voor een 4 K TV?

Ik vraag wel veel he, maar zoals u al begrepen heeft ben ik bepaald geen technisch genie:grinning:

 

 

Reputatie 7
Badge +22

Om echt 4K te kunnen kijken kan dit niet met de 2952, dan moet je echt een 4K tv ontvanger hebben:

Maar of dit het waard is ligt aan jou, bij KPN zijn de volgende zenders in 4K:

  • Xite (muziekzender)
  • Insight
  • Love Nature
  • ESPN UHD

Verder heb je dan Netflix, maar die kun je ook op de SmartTV kijken want daar staat Netflix ook erop. 😉

Om echt 4K te kunnen kijken kan dit niet met de 2952, dan moet je echt een 4K tv ontvanger hebben:

Maar of dit het waard is ligt aan jou, bij KPN zijn de volgende zenders in 4K:

 

Maar ik denk dat je het verschil tussen ´echt´ 4K en opgeschaalde 4K niet echt ziet.

 

Reputatie 7
Badge +22

Om echt 4K te kunnen kijken kan dit niet met de 2952, dan moet je echt een 4K tv ontvanger hebben:

Maar of dit het waard is ligt aan jou, bij KPN zijn de volgende zenders in 4K:

 

Maar ik denk dat je het verschil tussen ´echt´ 4K en opgeschaalde 4K niet echt ziet.

 

Dat is bijna niet te zien, maar het verschil is er wel. Zo is HDR er ook bijgekomen oftewel 4K HDR. Helaas werkt dat af en toe bij KPN nog niet zo goed. Beeld was vaak te donker, dat was toen met het voetbal toen NPO 1 hun extra kanaal op NPO 1 UHD had gezet. 

Dat is bijna niet te zien, maar het verschil is er wel. Zo is HDR er ook bijgekomen oftewel 4K HDR. Helaas werkt dat af en toe bij KPN nog niet zo goed. Beeld was vaak te donker, dat was toen met het voetbal toen NPO 1 hun extra kanaal op NPO 1 UHD had gezet. 

Maar niemand wil toch voor dat hele kleine verschil 2,50 betalen?

Ik zou het zeker niet doen in ieder geval.

Reputatie 7
Badge +20

@JanD had ergens een trukje gepost hoe je met een VIP2952/HMB2260 alsnog 4K kan kijken(zonder 4K abonnement dus).

Wil je dat hier nog eens posten jan?

 

Dat kan niet, dit zijn 2K (HD) ontvangers. (ik zag dat je het al gecorrigeerd had:wink: )

Voor 4K heb je de Arris VIP 5202 nodig.

Bij een 4K abonnement wordt 1 KPN tv decoder omgeruild voor de Arris VIP 5202.

 

De 4K Smart tv's hebben zeer goede upscalers naar 4K, maar het blijft 2K (HD)

Die werken over het algemeen beter dan de upscalers van de KPN tv decoders.

 

4K pakket van KPN is € 2,50 per maand.

Je krijgt dan 3 of 4  4K zenders.

 

Voor Netflix, Disney+, etc. kan je beter via de apps van de 4K smart tv kijken.

Daar heb je de KPN tv decoder niet voor nodig (zo doe ik het ook, en werkt perfect). 

Gevonden,Zie hier:

 

Sorry dat vind ik foute informatie, de tv ontvangers van 2952 en 2260 ondersteunen geen 4K, en dan zal er ook geen 4K signaal gemaakt worden. Dit is echt een fabel. Ik draai jaren mee  bij KPN dat ik dit wel heel zeker weet! 😉

Hallo @Dennis Schreve , de kpn decoder maakt er ook geen 4K van, dat kan inderdaad niet, het tv-toestel zelf zet het om naar een 4K-beeld om beeldvullend te blijven, zie ook mijn reactie en de reactie van @wjb in een ander topic over een soortgelijk onderwerp.

 

Hallo @joop2011 , zie mijn reactie hierboven

Reputatie 7
Badge +22

Hallo @Dennis Schreve , de kpn decoder maakt er ook geen 4K van, dat kan inderdaad niet, het tv-toestel zelf zet het om naar een 4K-beeld om beeldvullend te blijven, zie ook mijn reactie en de reactie van @wjb in een ander topic over een soortgelijk onderwerp.

Ik heb meerdere reacties hierover gelezen, dus ik ben ervan op de hoogte via een andere topic. 😉👍🏼