Kijk het WK voetbal 2022 in UHD bij KPN

  • 3 November 2022
  • 232 reacties
  • 16086 keer bekeken
Kijk het WK voetbal 2022 in UHD bij KPN

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

232 reacties

Reputatie 2

Puur uit nieuwsgierigheid even naar 690 gekeken via de app op mijn Samsung uit 2018, dat ziet er helderder(mooier) uit dan 1 die oogt donkerder. 

 

@JWittenberg  zelf zou ik nog niet groter gaan dan 49/50  inch zolang de uitzendnorm nog 1080i is. Dat is uiteraard ieders eigen keuze.

Ik begrijp je argument maar voor films en series kijk ik toch al heel veel 4k uhd content. En zeker voor uhd zijn de nieuwere generaties tv's wel een stuk beter in helderheid en local dimming dan mijn 5 jaar oude LG. Verder zit ik op zeker 4 meter dus dan zijn die paar inches extra schermbreedte wel prettig voor de filmbeleving. 

Reputatie 7
Badge +6

@Jeroen-bart Engelen  hoe wordt dat profiel bepaald? Ik namelijk een 100mb vdsl, mijn tv is weliswaar aangesloten op een draadloos superwifi 2 punt maar zelfs daarmee kom ik ruim boven 38mb

 

edit: volgens mij ben ik ook al een paar gebruikers tegen gekomen hier op het forum die niet de juiste ontvanger hebben maar de zender wel zien in de app.

 Volgens mij is @joop2011  ook een gebruiker zonder geschikt kastje maar die 690 wel ziet in de app

@Jeroen-bart Engelen  hoe wordt dat profiel bepaald? Ik namelijk een 100mb vdsl, mijn tv is weliswaar aangesloten op een draadloos superwifi 2 punt maar zelfs daarmee kom ik ruim boven 38mb

 

edit: volgens hen ik ook al een paar gebruikers die niet de juiste ontvanger hebben maar de zender wel zien in de app.

De ontvanger zou ook niet uit mogen maken, tenzij het om een 10Mb dsl lijn gaat die klanten krijgen zover ik weet de SD kanalen aangeboden, dat is mogelijk dat bedoelde profiel.

Reputatie 7

De ontvanger zou ook niet uit mogen maken, ...

Toch wel, kanaal 690 wordt immers gedistribueerd m.b.v. h.265 (hevc) en dat wordt niet ondersteund door de 2260 en 2952.

Reputatie 7
Badge +6

Ik denk dat @Galdor68  bedoelt dat het niet zou moeten uitmaken of je het ziet in de smart tv app . @joop2011  heeft volgens mij ook geen geschikte ontvanger en ziet 690 wel in de app

De ontvanger zou ook niet uit mogen maken, ...

Toch wel, kanaal 690 wordt immers gedistribueerd m.b.v. h.265 (hevc) en dat wordt niet ondersteund door de 2260 en 2952.

@wjb het zou niet uit mogen maken voor de ITV app!!! Daar gaat de vraag van @pietheingrun over.

Wie een geschikte TV heeft en een  dsl verbinding van meer dan zeg 25 Mbps zou dat kanaal gewoon in de app beschikbaar moeten hebben. 

Vanuit technisch oogpunt kan KPN dus ook het ESPN (UHD) kanaal  via de app doorgeven. 

Reputatie 7
Badge +8

@Galdor68 @pietheingrun 

Wij hebben de voorwaarden waaraan een account moet voldoen doorgekregen zoals deze nu wordt toegepast. Maar ik ben het met jullie eens dat alleen de bandbreedte uit zou moeten maken, en mensen met een goede TV via de app ook ervan zouden moeten kunnen genieten. Helaas bepalen wij dit niet. Ik heb in ieder geval intern al gevraagd of we de voorwaarden inderdaad niet kunnen versimpelen, en alleen de bandbreedte de doorslaggever kunnen laten zijn. Zodra ik meer weet meld ik het.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen kanaal 690.

Reputatie 2

Ik heb geen kanaal 690.

Ik zie dat in je details dat je een ARRIS 2952 hebt. Dat is niet 1 van de 2 ondersteunende settopboxen. Lees voor details even bovenstaand bericht waar alles beschreven wordt. OF probeer je het via de app van je TV? Want dat schijnt ook nog niet top te werken.

Waar kan ik NPO UHD vinden in de smart tv app

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hallo @Wil54 dat is gewoon kanaal 690 op de KPN-decoder 5202

 

 

Ik heb geen nieuwe tv decoder ik wil kijken via de smart tv app

Ik heb geen nieuwe tv decoder ik wil kijken via de smart tv app

Hallo @Wil54 @PeterG weet hier veel van, die kan je misschien verder helpen, ik heb hem even ingeseind.

Succes.

 

 

Reputatie 7
Badge +6

@JWittenberg  hij reageert op mij omdat ik dacht dat @joop2011 wel kanaal 690 wel had in de smart tv app ondanks dat hij geen ondersteunende ontvanger heeft.

Reputatie 7

Op al mijn Android/Google TV apparaten is kanaal 690 zichtbaar in de smart-TV app.

 

Reputatie 7
Badge +30

@pietheingrun ik heb een Samsung UE43NU7090. Maar een Arris2952, dus helaas kan ik het ook niet zien. Zoals collega Jeroenbart hierboven aangeeft, gaan we kijken of de voorwaarden aangepast kunnen worden. Maar voorlopig moeten we het met HD doen.

Ik heb geen nieuwe tv decoder ik wil kijken via de smart tv app

@Wil54 welke tv-ontvanger heb jij? Alleen als je de 5202 of de 8001 hebt, kan je het via de Smarttv app op kanaal 690 bekijken. Je kunt dan, als je de Smarttv app geopend hebt, ‘690’ intoetsen op je afstandsbediening. Als je een Arris2952 of Arcadyan2260 hebt, dan kan het helaas niet.

Als je een Arris2952 of Arcadyan2260 hebt, dan kan het helaas niet.

Zou wel moeten kunnen in de smart-tv app bij voldoende bandbreedte natuurlijk i.c.m. de HD-ontvanger. Zeker met glasvezel.

Reputatie 7
Badge +6

Volgens mij lezen sommigen hier maar half

 zie allemaal even het laatste bericht van @Jeroen-bart Engelen 

samenvattend; om 690 te zien in de smart tv app moet je in het bezit zijn van een 4K ontvanger. 
ze gaan hun best doen om de voorwaarden te versoepelen zodat iedereen met minimaal 38mb ontvangst de zender ook kan zien in de app.

Reputatie 7
Badge +8

Vandaag gaat het niet meer gebeuren dat mensen zonder de juiste iTV ontvanger het UDH kanaal gaan krijgen. Omdat dit allemaal unicast verkeer is maken een flink aantal mensen zich daar druk over. Ze willen vandaag de eerste wedstrijd aankijken of te zien hoeveel ruimte er is, en dan gaat er weer intern over gediscusseerd worden.

Men vind het in principe een goed idee, maar het moet technisch geen problemen opleveren.

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt voor je terugkoppeling, @Jeroen-bart Engelen!

Reputatie 7

Omdat dit allemaal unicast verkeer is maken een flink aantal mensen zich daar druk over. Ze willen vandaag de eerste wedstrijd aankijken of te zien hoeveel ruimte er is, en dan gaat er weer intern over gediscusseerd worden.

Dat kan ik me heel goed voorstellen. De netwerkbelasting zal met die unicast HD-HDR streams een heel stuk hoger liggen dan met de "gewone" unicast HD streams die in de smart-TV app beschikbaar zijn. Een HD stream via de smart-TV app is zo'n 6Mbps terwijl die HD-HDR stream voor NPO 1 UHD op een TV ontvanger zo'n 16Mbps is.

Via de smart-TV app levert dat het onderstaande plaatje op.

 

Reputatie 6
Badge +6

En als we het over het Dolby geluid eens moeten hebben, dan levert de NPO echt slecht geluid.

Zet hem eens op BBC One of ZDF. Als je hem daarop zet, lijkt het alsof je zelf in het stadion zit. Perfect geluid uit alle speakers, Bij de NPO alleen van voren.

Mee eens, @Sebas14 . Ik gebruik Dolby geluid helemaal niet meer met “tv” kijken (lineaire zenders). Alleen nog met on demand via o.a. diverse streamingdiensten enzo.

Ik heb de versterker met "tv” kijken op meerkanaals stereo staan. EXT. STEREO op mijn Pioneer. Met dus 2 x links, 2 x rechts en de center doet ook een beetje mee.

Reputatie 7

Ik gebruik Dolby geluid helemaal niet meer met “tv” kijken (lineaire zenders).

Zo heeft iedereen z'n eigen voorkeuren. Ik ervaar Dolby geluid juist als veel beter dan het stereo geluid en laat de TV ontvanger dus juist op Dolby staan.

Reputatie 7
Badge +6

Hebben jullie er ook last van dat bij dolby op de ontvanger er vaak lipsync problemen ontstaan? Ik heb dit alleen met de tv ontvanger.. 

met de apps op de tv heb ik geen lipsync problemen als deze op dolby staan.

om deze reden heb ik de ontvanger softijs ingesteld op stereo.