Kom maar op met de door jullie gewenste zenderwijzigingen in 2022

  • 9 January 2022
  • 108 reacties
  • 4458 keer bekeken


Toon eerste bericht

108 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@Paul_ 

Wil jij bevestigen dat alle in dit topic genoemde suggesties zijn doorgeven aan de beleidsbepalers? 

Reputatie 7
Badge +28

@Paul_ 

@Paul_

Wil jij bevestigen dat alle in dit topic genoemde suggesties zijn doorgeven aan de beleidsbepalers? 

 

Reputatie 7
Badge +25

Ha Noordzee. Als wij een trend zien in verzoeken of als het vaak ter sprake komt, kunnen we het zeker doorgeven (en dat doen we ook). Wel een nuance: dit topic is perfect om met elkaar te praten over welke ideeën jullie hebben en wat jullie graag willen zien. Maar we kunnen niet elk verzoek 1 op 1 doorzetten. 

Reputatie 7
Badge +7

@Paul_  Maar dan is nu wel de vraag welke wensen/verzoeken je hebt doorgegeven.

Of heb je alle wensen doorgegeven? :grin:

Reputatie 7
Badge +21

Nog een verzoek voor drie  4K zenders:

The Explorers
4K Heritage (4kheritage.tv)
Nasa UHD

Reputatie 7
Badge +28

@Paul_  Maar dan is nu wel de vraag welke wensen/verzoeken je hebt doorgegeven.

Of heb je alle wensen doorgegeven? :grin:

@Paul_ 

 

Ha Noordzee. Als wij een trend zien in verzoeken of als het vaak ter sprake komt, kunnen we het zeker doorgeven (en dat doen we ook). Wel een nuance: dit topic is perfect om met elkaar te praten over welke ideeën jullie hebben en wat jullie graag willen zien. Maar we kunnen niet elk verzoek 1 op 1 doorzetten. 

 

Kun je nog even opgeven welke ideeën/verzoeken jij wel hebt doorgezet? 

 

Vaak gevraagd:

http://fip.fr

Zelfs Ziggo heeft die in het pakket. 😁

Maar zonder gekheid, mijn DAB ontvanger heeft meer Nederlandse zenders dan jullie radiopakket. Dat moet beter kunnen lijkt me.

Reputatie 7
Badge +8

De zenders zelf op een voorkeurspositie zetten lijkt er helaas niet in te zitten. 

De huidige zenderindeling is onoverzichtelijk en lijkt totaal willekeurig samengeraapt te zijn. Deze met wat meer logica in te delen moet toch te realiseren zijn.

 

Reputatie 7
Badge +30

  

@Paul_  Maar dan is nu wel de vraag welke wensen/verzoeken je hebt doorgegeven.

Of heb je alle wensen doorgegeven? :grin:

@Paul_

 

Ha Noordzee. Als wij een trend zien in verzoeken of als het vaak ter sprake komt, kunnen we het zeker doorgeven (en dat doen we ook). Wel een nuance: dit topic is perfect om met elkaar te praten over welke ideeën jullie hebben en wat jullie graag willen zien. Maar we kunnen niet elk verzoek 1 op 1 doorzetten. 

 

Kun je nog even opgeven welke ideeën/verzoeken jij wel hebt doorgezet? 

 

Ik merk dat de insteek van het topic toch nog wat verduidelijkt kan worden. Het is voor de community goed om een plek te hebben waar we kunnen kletsen over welke zenders wij graag in het pakket zouden hebben (SWR 🙋🏼). Wat mij betreft is dit topic daar de perfecte plek voor. 

Als wij, moderators, contact hebben met het itv team, wat we op geregelde basis hebben, dan wordt dit gesprek ook geregeld gevoerd. Naast andere feedback die we van jullie krijgen over de tv-ontvangers, de apps etc. Het gebeurt wel eens dat er expliciet gevraagd wordt naar welke ideeën onze klanten hebben over zenders, maar wij vragen zelf ook wel eens (bijvoorbeeld bij TV5) na of er al concrete plannen zijn. Deze gesprekken voeren wij ook met de collega's van marketing en content. Dat is namelijk de afdeling die daadwerkelijk bepaalt welke zenders we gaan introduceren. Het is niet zo dat we wekelijks/maandelijks een meeting hebben over de zenders die onze klanten graag willen zien, om het even plat te zeggen. Er is geen lijst waarop geturfd wordt hoe vaak een bepaalde zender wordt besproken. Naast jullie feedback via het forum, zijn er namelijk ook andere manieren om de wensen van onze klanten in kaart te brengen. Denk hierbij aan onderzoek, het klantenpanel, de nieuwsbrief, zoekhits via Google etc. Specifieke informatie of updates hierover kunnen we niet geven. Je kunt je voorstellen dat dit heel concurrentiegevoelige informatie is.

Lang verhaal kort: we hebben voortdurend contact met verschillende afdelingen binnen het bedrijf over alles wat met tv van KPN te maken heeft. Je mag er dan ook vanuit gaan dat zo goed als al jullie feedback op een bepaald moment besproken wordt. Mochten er weer zenderwijzigingen aankomen, dan laten we dit, zoals jullie van ons gewend zijn, natuurlijk via het forum en andere kanalen weten. En we nemen de wens van onze klanten zeker mee in de keuzes die we maken.

Ik zie bij Ziggo ook open kanaal van Ziggo sport en ook ESPN open kanaal waarom kan kpn niet ook open kanaal ziggo sport?

En ik wil graag meer turkse zenders hebben via turkse pakket. 

Ik zie bij Ziggo ook open kanaal van Ziggo sport en ook ESPN open kanaal waarom kan kpn niet ook open kanaal ziggo sport?

Tja, dat lijkt me toch duidelijk.

De eigenaar van Ziggo is Liberty Global wat ook de eigenaar is van Ziggo Sport. En dat kanaal in het basispakket is gedaan toen ze nog Formule 1 hadden en dus een flinke trekker. Dat is inmiddels ook niet meer. Sinds het vertrek van de F1 bij ZS heeft Ziggo al 20.000 klanten juist verloren.

En ik denk zo maar dat Ziggo Sport door interne regels niet eens bij andere providers een contract kan afsluiten met '’Ziggo Sport Select'’ in het basispakket.

Verder hebben álle providers met ESPN (van Disney Corp.) hetzelfde contract. Ze mogen zelfs alle 4 kanalen in de basis plaatsen en er zijn ook enkele providers die dat doen.

Reputatie 7
Badge +28
 

 

En ik wil graag meer turkse zenders hebben via turkse pakket. 

In het Turkse pakket zitten 8 zenders. Dat is extreem veel in vergelijking met het aanbod van bv Spaanse, Franse of Arabische zenders. 

KPN kan echt geen 1000 TV zenders doorgeven. 

Wil je meer Turkse TV-zenders? Koop dan een schotel en dan heb je vele tientallen Turkse TV-zenders helemaal voor niets. 

 

Reputatie 4
Badge +2

Ik ben benieuwd of KPN ons nog in positieve zin gaat verassen mbt wijzigingen in het zenderaanbod 1 juli. Zeker ook omdat Ziggo de laatste maanden goed bezig is en de achterstand op KPN in HD zenders zo goed als bijgehaald heeft. Tijd voor KPN om weer eens wat positieve stappen te zetten. 

 

Zelf zou ik graag TV5, CBS Reality en IConcerts toegevoegd willen zien. 

 

En een meer logische zendervolgorde zou ook fijn zijn. Waarom zitten bijvoorbeeld de Engelstalige BBC zenders voor de Nederlandstalige Belgische zenders?

Persoonlijk vind ik het ontbreken van een Spaanse zender echt wel een manco. Zou heel graag een Spaanse zender zien in het pakket.

Reputatie 4
Badge +2

Het blijft erg hier stil van uit de kant van KPN. Ziggo heeft inmiddels enkele nieuwe zenders aangekondigd per 30 juni.

 

Hopelijk gaat KPN ons nog positief verassen met een uitbreiding en/of verbetering van het zenderpakket?

Reputatie 1

Voor mij mag buitenland zenders weg Duitsland moet blijven bij KPN  tv oranje HD en MTV 80s en MTV 90s en MTV 00s en RTL Telekids HD en Fashion TV HD in het basispakket 

 

 

Reputatie 1

.Ik wel meer zenders in het basispakket 

Helaas voor alle reageerders hier. Er zijn dit jaar, per 1 juli, geen zenderwijzigingen bij interactieve tv.

@Stefan95 

  • Er zijn al 60 tv zenders en ruim 100 radiokanalen beschikbaar met het basispakket
  • en.. e.a. aan on demand aanbod
  • met 1 decoder
  • en tot 5x (gelijktijdig) gebruik van de app/website
  • Voor maar € 10 euro. (de rest is internet en aansluiting namelijk)

En dit is wel heel selectief hè

Voor mij mag buitenland zenders weg

Duitsland moet blijven

Dat is toch ook buitenland? Dat jij niet/weinig BBC, VRT e.d. kijkt wil nog niet zeggen dat anderen dat niet doen. Geldt dus ook voor Duitsland.

Reputatie 3
Badge

Ziggo gaat Filmbox als zender in het basispakket toevoegen. Volgt KPN? 

Met het toevoegen van Filmbox steekt Ziggo wel een beetje KPN de loef af..

@Forumnaam47

Ik red me prima met alleen al het aanbod films in de 60 tv zenders van het basispakket. Laat staan m'n pluspakket met ook on demand films (!) en hier ook Netflix, Videoland, NLziet en Viaplay.

Verder vind ik het aanbod best oude meuk.

https://www.filmbox.nl/epg

KPN zal hopelijk toch wel volgen, want een filmkanaal is er al heel lang niet meer. (Wat was de laatste en hoe lang is die al weg?)

Er worden niet persé 1 juli wijzigingen in het aanbod gedaan. Dat kan altijd namelijk.

 

Reputatie 4
Badge +2

Graag een reactie hier van een KPN moderator wat het nut is geweest van dit topic?

Blijkbaar heeft KPN schijt aan zijn klanten want er is helemaal niets met bovenstaande reacties gedaan 🤬. 

Reputatie 7
Badge +8

@Gertjan Woudenberg: Dit topic is niet gestart door kpn als uitvraag naar welke zenders de abonnee’s behoefte hebben en toegevoegd zouden willen zien. 

Marcia heeft uiteengezet wat er met de suggesties wordt gedaan. Het is vervolgens aan de afdeling marketing en content om daar iets mee te doen.

Verder is het ook niet alleen een kwestie van een knop omzetten en voilà.., de zender is toegevoegd. Er gaan onderhandelingen aan vooraf en uiteraard spelen de financiën een grote rol. De kosten moeten in verhouding staan met de vraag en natuurlijk wordt ook gekeken naar de concurrentie en prijs van het abonnement: als dat door het toevoegen van allerlei zenders (die ook niet voor iedereen interessant zijn) erg duur wordt dan zullen er zeker abonnees zijn die op zoek gaan naar een goedkopere aanbieder of extra pakketten niet meer afnemen. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Gertjan, dit is al door moderators uitgelegd, @Berteman deed het zojuist ook nog een keer, waarvoor dank. Als het zo simpel ging dat we hier een knop konden omzetten, dan had ik dit uiteraard met alle plezier gedaan. 

Reputatie 2

Wij wachten al jaren op de terugkeer van TV5!

Reputatie 7
Badge +20

Wij wachten al jaren op de terugkeer van TV5!

 

Hier lopen diverse topics over (voor TV5).

Heeft met rechten en kosten te maken.

En er zijn, helaas voor u, heel erg weinig kijkers.

 

Maar u kunt altijd een nieuwe topic starten met een wensen lijstje.

Met bijvoorbeeld als titel: Wensenlijst nieuwe zenders 2023.

Zorg er wel voor dat deze steeds weer boven staat, anders verdwijnt hij uit zicht.

 

Meestal wordt op 1 juli nieuwe zenders toegevoegd en zenders met een te lage kijkdichtheid verwijderd.

 

Wij willen heel graag meer Engelstalige zenders.

Bijvoorbeeld de Ierse. 😉😊

Reageer