Kom maar op met de door jullie gewenste zenderwijzigingen in 2022

  • 9 January 2022
  • 108 reacties
  • 4458 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +28

Regelmatig zie ik hier topics waarin gevraagd wordt om zenders die momenteel niet (overal) bij KPN te zien zijn. 

Jaarlijks zijn er in de zomer (periode juni/juli) zenderwijzigingen. Welke zenders zouden jullie graag willen zien bij KPN TV en/of bij Digitenne? En welke zenders kun je wel missen?    

Ik las een bericht van @TvG2016 die schreef dat er een kans is dat CNN, Cartoon Network en Boomerang mogelijk kunnen verdwijnen bij de Nederlandse providers zoals KPN. Ook de aanvoer van het signaal van CNN HD via de satelliet zou wel eens lastig kunnen worden. KPN heeft dus niet alleen te maken met de wensen van klanten, maar heeft ook te maken met veranderingen in de markt. Misschien wil @TvG2016 er hier nog wat meer over schrijven?


108 reacties

Wat wil je wat ik schrijf, Andre? Er zullen in 2022 zeker zenders gaan verdwijnen bij alle providers en dus ook KPN. En daar kunnen de providers zelf niets aan doen. KPN kan namelijk een zender niet meer doorgeven als deze niet meer bestaat. Om streamingdiensten interessanter te maken, wordt een deel van de beschikbare content voorvdevstreamingdienst gehouden. Hierdoor wordt de content van lineaire kanalen minder en dus wordt de ans groter dat lineaire kanalen geschrapt worden.

Reputatie 7
Badge +24

Jaarlijks zijn er in de zomer (periode juni/juli) zenderwijzigingen. Welke zenders zouden jullie graag willen zien bij KPN TV en/of bij Digitenne? 

 

Voor mij HBO! 

Badge +12

Dan ga ik zeker voor HBO!

Reputatie 5
Badge +4

TV 5 mag niet ontbreken 👍

Reputatie 1
Badge

Zie ook mijn vraag in het topic: Nasa TV als aanvulling op het huidige zenderpakket

Dat zou een aanwinst zijn.

Reputatie 7
Badge +24

Dan ga ik zeker voor HBO!

Ben bijna geneigd om jouw reactie als beste antwoord/answer te markeren. :wink:

Badge +12

Dan ga ik zeker voor HBO!

Ben bijna geneigd om jouw reactie als beste antwoord/answer te markeren. :wink:

Als dat helpt...ga je gang 🤣

Reputatie 6
Badge +9

Ook HBO! En NASA TV keek ik via de schotel geregeld naar. Maar die heb ik inmiddels niet meer. Dus NASA TV, eventueel ook de 4K versie!

Reputatie 3
Badge +1

MTV 90's graag. En I live concerts. althans volgens mij heette die zender vroeger zo.

Reputatie 7
Badge +8

BBC Entertainment, Docubox, Filmbox, BVN, TravelXP, TV5, Arte France, iConcerts, NASA 4K, HBO. 

Reputatie 7
Badge +12

NASA 4K zou awesome zijn. Zet ontzettend vaak via YouTube me tv op een vuurhaard, aquarium of space… 

Reputatie 7
Badge +21

Graag BBCEntertainment.
Nasa 4K
Arte 4K
4K HERITAGE TV
Eurosport 4K

En nu maak ik koffie 4K 

Reputatie 7
Badge +8

NASA 4K zou awesome zijn. Zet ontzettend vaak via YouTube me tv op een vuurhaard, aquarium of space… 

Een vuurhaard, aquarium of de ruimte als screensaver bij het radio luisteren?

Reputatie 7
Badge +28

Ik zie al veel suggesties voor nieuwe zenders. Maar geef ook vooral aan welke zenders jullie wel kunnen missen. Want de ruimte is beperkt en elke nieuwe zender kost ook geld wat uiteindelijk door de abonnees betaald moet worden.

Ik kom met een aantal suggesties voor Digitenne: 

 

CNN  → BBC World Service 

True Amateurs → SBS 9 

XITE → 192 TV 

Comedy Central → Arte (met twee geluidsporen Duits &Frans )

TLC → Eurosport 2

 

Motivatie : Jarco Kriek (Totaal TV) heeft geschreven dat CNN waarschijnlijk dit jaar gaat verdwijnen bij de Nederlandse providers, BBC World Service is dan het beste Engelstalige alternatief als nieuwszender. SBS 9 is de enige "belangrijke" Nederlandse zender die nu nog ontbreekt, True Amateurs is wat mij betreft niet gewenst. XITE is een jongerenzender, de muziekzender 192 TV richt zich veel meer op de doelgroep van Digitenne. Arte is een gewaardeerde kwaliteitszender met mooie documentaires, de zender zendt uit in twee talen. Comedy Central en TLC is veelal nagesynchroniseerde buitenlandse TV, ik zie dan liever Eurosport 2 met Nederlands commentaar. 

 

Verder hoop ik dat ik de loop van het jaar NPO 2 Extra wordt vervangen door NPO Nieuws en Politiek. Dit omdat deze zender ook ingezet gaat worden voor live sport. Alleen gaat KPN hier niet over, maar ligt deze beslissing bij de NPO.   

 

Reputatie 7
Badge +8

Als eventuele, potentiële digitenneabonnee: BBC 0ne en BBC Two vervangen door BBC Entertainment en BBC First. Deze zenden het beste van de BBC (en ITV) uit (met Nederlandstalige ondertiteling).

Ook al gaat CNN niet verdwijnen: BBC World News of BBC News is wat minder schreeuwerig dan CNN . Verder sluit ik me aan bij @Noordzee.

Noordzee schrijft: Maar geef ook vooral aan welke zenders jullie wel kunnen missen. Want de ruimte is beperkt

Via IPTV is de enige beperking het aantal zendernummers. (er zijn bovendien op de achtergrond zendernummers gereserveerd voor de HD versies. Deze zijn dan wel op de standaard nummers, maar hebben dus feitelijk ook een verborgen nummer. Momenteel i.i.g. de hele 700 reeks.

elke nieuwe zender kost ook geld wat uiteindelijk door de abonnees betaald moet worden.

Dat vooral.

Voor Digitenne:

True Amateurs → SBS 9
XITE → 192 TV 

Daar kan ik me ook wel in vinden. Om in de slaapkamer 192 te hebben heb ik (daar) Digitenne vervangen door Chromecast.

Eurosport 2

Ik denk zo maar dat deze niet bij Digitenne komt. Digitenne heeft alleen een basispakket.

 

HBO(max) is bij mijn weten geen “zender”.

 

Mijn voorstellen tot wijziging/toevoeging:

Stingray DJAZZ (! :pray_tone2: )
Weer alle regionale landelijk. Mis thuis tv Gelderland en daar juist tv NH.
TV5 Monde (Goede Franse detectives/thrillers met NL subs. Via VRT minder.)
TVE (niet voor mijzelf, maar regelmatig verzocht)
MTV 90's

Ik verwacht niet dat CNN, Cartoon Network en Boomerang via kpn zullen verdwijnen. Te populair. KPN zal het contract met deze eigenaar wel verlengen.

Reputatie 7
Badge +20

Meer Engels talige zenders.

Ierse zenders zou ook heel erg leuk zijn.

BBC 3 en 4 terug (maar ik denk dat ze niet meer bestaan als losse zender)

 

BBC One en Two graag erop houden.

@Berteman wij en volgens mij veel anderen kijken hier heel erg veel na. 

BBC first zit er al op. 

Reputatie 5
Badge +5

Groot voorstander dat alle lokale omroepen gewoon landelijk te zien zijn bij Kpn. 

Reputatie 7
Badge +8

@joop2011 :  m’n bijdrage gaat  specifiek over Digitenne. En via Digitenne is BBC First niet te ontvangen, staat in ieder geval niet het zenderoverzicht

https://digitenne.kpn.com/zenders/

BBC 3 komt binnenkort weer terug met een ander ‘format’, BBC 4 bestaat nog steeds. BBC 3 en BBC 4 zullen in Nederland alleen via de schotel te zien zijn. De BBC sluit voor die zenders geen distributie overeenkomsten af met buitenlandse providers.

Speciaal voor verspreiding buiten het Verenigd Koninkrijk heeft de BBC, BBC Entertainment en BBC First opgericht. Juist daarom valt het nog maar te bezien, of BBC 1 en BBC 2 tot in lengte van jaren via buitenlandse providers te zien zullen zijn. Ook het vertrek van het VK uit de EU heeft wellicht gevolgen.

Overigens kijk ik ook graag naar de BBC, ITV of een van de honderden Britse zenders die FTA met de schotel ontvangen kunnen worden.

Reputatie 7
Badge +25

Mijn duit in het zakje:

Ik wil ook graag HBO. Is inderdaad geen zender, maar de streamingservice HBO Max. Zij maken de beste series die er imo zijn. Verder vind ik persoonlijk lineaire zenders niet meer zo interessant. Ik kijk het nieuws, maar dat blijft vast wel.:sweat_smile:

Badge +12

Mijn duit in het zakje:

Ik wil ook graag HBO. Is inderdaad geen zender, maar de streamingservice HBO Max. Zij maken de beste series die er imo zijn. Verder vind ik persoonlijk lineaire zenders niet meer zo interessant. Ik kijk het nieuws, maar dat blijft vast wel.:sweat_smile:

Same here, maar lineaire TV afnemen is wel verplicht om bepaalde pakketten af te nemen.  

Badge

TLC ​​​niet weghalen graag. 

Zenders die er wel bij mogen komen wat mij betreft o.a. VTM 1 t/m 4

Maar ipv zender wijzigingen, het probleem met de ondertiteling oplossen misschien. 

Met teletekst 888 loopt de ondertiteling altijd achter, mijn ervaringen met Ziggo, waar je het gewoon kon inschakelen per zender, zijn prima.

Er zijn héél véél mensen overgestapt van Ziggo naar KPN, waaronder wij. Maar de ondertiteling is al veel genoemd in meerdere topics en word gemist!

 

 

 

VTM gaat sowieso niet gebeuren, @ieniemaxi . Die hebben alleen uitzendrechten voor België en gaan niet die voor Nederland ook betalen. Ze zijn met o.a. reclame gericht op Vlaanderen.

Dit kan wel, maar wel via VPN verbinding: https://www.techtypical.com/nl/streamen/vtm-nederland/ .

Ook kan je via een Belgische provider kijken, maar dan moet je wel kennissen in dat land hebben die je de inloggegevens van hun provider wil delen voor online kijken.

Online Telenet: https://www.telenettv.be/nl/tv/watch-tv.html .

VTM maakt ook coproducties met RTL, dus die zijn in Nederland dan wel te zien.

Er zijn héél véél mensen overgestapt van Ziggo naar KPN, waaronder wij. Maar de ondertiteling is al veel genoemd in meerdere topics en word gemist!

In mijn ervaring is alleen ondertiteling van live programma's achter via TT 888. Maar dat ervaarde ik ook via m'n Ziggo verbinding.

De zgn branded subs vind ik ook een gemis; hoewel het met de zwarte achtergrond wel goed en soms zelfs beter leesbaar is. Als ik via de app in de phone cast d.m.v. chromecast zijn dat type subs er wel.

Reputatie 7

Lineair? Gewoon zwaar minderen, af en toe het nieuws, that's it. Max 30 zenders en klaar. De rest lekker streamen!

Netflix, Prime, Viaplay, HBO max en je hebt meer dan zat. En ja je hoeft je niet continu te abonneren op streamingsdiensten,… 

Ben sowieso al blij dat HBO max straks te streamen is, en als ze bij de introductie in NL hetzelfde doen als in Spanje, Denemarken en Zweden, een aanbieding van €4.49 per maand, welke je leven lang geldig is tot je het abbo opzegt. Dan teken ik daar wel voor :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +20

Lineair? Gewoon zwaar minderen, af en toe het nieuws, thats it. Max 30 zenders en klaar. De rest lekker streamen!

Netflix, Prime, Viaplay, HBO max en je hebt meer dan zat. En ja je hoeft je niet continu te abonneren op streamingsdiensten,… 

Ben sowieso al blij dat HBO max straks te streamen is, en als ze bij de introductie in NL hetzelfde doen als in Spanje, Denemarken en Zweden, een aanbieding van €4.49 per maand, welke je leven lang geldig is tot je het abbo opzegt. Dan teken ik daar wel voor :sweat_smile:

 

30 zenders? 

Dat is wel heel erg weinig en niet iedereen kijkt hetzelfde.

Zelfs in 2022 is 30 zenders echt veel te weinig. 

 

P.S.

Wij hebben Disney+ en Netflix (en straks i.v.m. F1 ViaPlay). 

Van KPN standaard pakket en het pluspakket (voor ons voldoende). 

 

Zoals al aangegeven, wij hebben graag meer Engels talige zenders (ondertitels niet nodig). 

Reageer