Kom maar op met de door jullie gewenste zenderwijzigingen in 2022

  • 9 January 2022
  • 108 reacties
  • 4458 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +28

Regelmatig zie ik hier topics waarin gevraagd wordt om zenders die momenteel niet (overal) bij KPN te zien zijn. 

Jaarlijks zijn er in de zomer (periode juni/juli) zenderwijzigingen. Welke zenders zouden jullie graag willen zien bij KPN TV en/of bij Digitenne? En welke zenders kun je wel missen?    

Ik las een bericht van @TvG2016 die schreef dat er een kans is dat CNN, Cartoon Network en Boomerang mogelijk kunnen verdwijnen bij de Nederlandse providers zoals KPN. Ook de aanvoer van het signaal van CNN HD via de satelliet zou wel eens lastig kunnen worden. KPN heeft dus niet alleen te maken met de wensen van klanten, maar heeft ook te maken met veranderingen in de markt. Misschien wil @TvG2016 er hier nog wat meer over schrijven?


108 reacties

Reputatie 7
Badge +28

 

BBC 3 en 4 terug (maar ik denk dat ze niet meer bestaan als losse zender)

 

 

Zeker wel : (beeld van een paar minuten geleden) 


 

 

Reputatie 7
Badge +22

Ik vraag me af of we nog wel zoveel lineaire tv kijken, ik kijk alleen nog maar On Demand:

  • Netflix
  • YouTube
  • Videoland
  • Basispakket On Demand
  • Pluspakket On Demand
  • NLZIET
  • Begin Gemist

Alleen me moeder kijk nog lineaire. 😉

Reputatie 7
Badge +20

Ik vraag me af of we nog wel zoveel lineaire tv kijken, ik kijk alleen nog maar On Demand:

  • Netflix
  • YouTube
  • Videoland
  • Basispakket On Demand
  • Pluspakket On Demand
  • NLZIET
  • Begin Gemist

Alleen me moeder kijk nog lineaire. 😉

 

Ja zeker wel, vele mensen (ook wij) kijken nog steeds lineaire tv.

En daarnaast kijken bij Netflix en Disney+ 

 

Ik weet dat de jongeren inderdaad steeds minder tv kijken.

Hieruit kan ik wel concluderen dat lineaire tv wel gaat verdwijnen.

Wij kijken alléén maar op de ‘ouderwetse’ manier TV en hebben geen abo's op Netflix e.d., ook geen behoefte aan.

Het standaard pakket inclusief biedt meer dan voldoende zenders.

 

Reputatie 7
Badge +28

De aankondiging in beeld. 

Ik kijk nog veel lineair. Maar niet direct, maar via opname. Met een commerciële zender kijk ik dan 30 tot 45 minuten later zodat de reclame over te slaan is.

Alleen nieuws en sport kijk ik nog echt live.

Reputatie 7
Badge +7

Ik kijk nog veel lineair. Maar niet direct, maar via opname. Met een commerciële zender kijk ik dan 30 tot 45 minuten later zodat de reclame over te slaan is.

Alleen nieuws en sport kijk ik nog echt live.

@PeterG Hier doen we het exact hetzelfde. Het is lang geleden dat ik reclame heb gezien op tv :grinning:

En met series doen we het zo: we gaan pas kijken als (bijna) alle afleveringen zijn opgenomen. Dan kunnen we de serie in korte tijd wegkijken. En ook hierbij natuurlijk lekker doorspoelen bij reclames. Scheelt de nodige tijd die ik liever aan iets anders besteed.

Eerst deed ik het vaak met pauzeren. Dat kon ik al in 2005 (met toen een JVC Super-VHS videorecorder met HDD erin). 

Maar zeker sinds ik ook na pauzeren de reclame (of eigenlijk de hele zender) niet kunt doorspoelen kijk ik via opname.

RTL programma's kijk ik ook vaak via Videoland, maar dat kan vaak pas de volgende dag.

Reputatie 3
Badge +1

Ik zou nog graag een Radiozender toegevoegd zien. Te weten Kink. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik denk dat iedereen wel wensen heeft.

 

De mijne zijn:

HD glas met urgentie van 1

Gratis 4K voor iedereen

Als je een 4K decoder nodig hebt, dat je die probleemloos kan krijgen.

Starten opname (ook als het programma al loopt) altijd vanaf begin. 

Meer HD glas (dus de originele stream) streams. 

admin: reactie samengevoegd met lopende topic

Reputatie 7
Badge +20

Ik zou nog graag een Radiozender toegevoegd zien. Te weten Kink. 

 

KINK, die wil ik ook er heel erg graag bij hebben. 

Reputatie 7
Badge +20

Vraag aan de moderator:

Om versnippering te voorkomen, kan je deze topic tot 1 juli 2022 vastpinnen? 

Zodat hij boven blijft.

@joop2011

Als je een 4K decoder nodig hebt, dat je die probleemloos kan krijgen.

Definieer “nodig”.

Als je een 4k televisie hebt heb je die niet echt nodig. Alle 4k apps zitten gewoon in die televisie. Tenzij je het 4k zenderpakket neemt… Maar héé dan krijg je 'm sowieso van kpn :wink: .

Starten opname (ook als het programma al loopt) altijd vanaf begin. 

In dat geval kijk ik de opname via de app. Daar staat ie wel helemaal. Zou ook via decoder wel handig zijn inderdaad.

Reputatie 7
Badge +22

Vraag aan de moderator:

Om versnippering te voorkomen, kan je deze topic tot 1 juli 2022 vastpinnen? 

Zodat hij boven blijft.

Ik heb deze vraag rechtstreeks bij de moderators neergelegd. 😉

Reputatie 7
Badge +20

@joop2011

Als je een 4K decoder nodig hebt, dat je die probleemloos kan krijgen.

Definieer “nodig”.

Als je een 4k televisie hebt heb je die niet echt nodig. Alle 4k apps zitten gewoon in die televisie. Tenzij je het 4k zenderpakket neemt… Maar héé dan krijg je 'm sowieso van kpn :wink: .

Starten opname (ook als het programma al loopt) altijd vanaf begin. 

In dat geval kijk ik de opname via de app. Daar staat ie wel helemaal. Zou ook via decoder wel handig zijn inderdaad.

 

Ik bedoelde in combinatie met 4K gratis.:wink:

Dan hoef je geen 4K abonnement meer af te sluiten.

Zie in mijn wensenlijst.

Maar of KPN die stap al durft te nemen? ik ben bang van niet. 

 

Ik gebruik altijd de apps op de tv en inderdaad bij Netflix en Disney+ veel in 4K.

 

veel duitse zenders en hbo

@algje . KPN heeft al de meeste Duitse zenders van álle providers!

Welke wil je nog?

Deze zijn beschikbaar:

Basispakket:
ARD HD
ZDF HD
WDR HD
ARTE HD
RTL HD

Duits zenderpakket (slechts € 3,99):
Vox
NDR HD
Sat 1 HD
Tagesschau24 HD
3Sat HD
Pro Sieben HD
KiKa HD
One HD
RTL II
Super RTL

Reputatie 7
Badge +20

veel Duitse zenders en hbo

 

HBO gaat niet lukken, dat is nu net als Netflix en Disney+ een streaming dienst.

Starten pas in maart geloof ik. 

 

Duitse zenders, zie @PeterG 

Reputatie 5
Badge +3

Duits pakket uitbreiden:

Alle huidige zenders in HD

Alle "Bundesland"-zenders in HD, bv MDR, SWR, BR, enz.

TV5 

Reputatie 7
Badge +20

Ik had mijn voorkeur al vermeld geloof ik.

Maar voor de zekerheid:

 

Meer Engelse zenders.

Alle HD kanalen in HD glas (originele stream) kwaliteit. (en voor mensen met een lage stream de gecomprimeerde stream of bij hele lage snelheid SD)

HD glas ook vanaf 1 (met spoed)

Radio:  de zender KINK (is meer vraag naar zag ik).

Reputatie 4
Badge +4

Qmusic als TV zender. Is in belgie ook al een feit dus KPN xD. 

Reputatie 5
Badge +10

Viaplay via de kanalen lijst van KPN en niet via een "app"

Voor Digitenne hoop ik op Viaplay op dezelfde manier als ESPN. Dat zou ideaal zijn, hoef ik niet te streamen! Is voor veel mensen die vooral ook digitenne op hun vakantieadres hebben een uitkomst.

Viaplay via de kanalen lijst van KPN en niet via een "app"

Dan heb ik al nieuws voor je, @johnny_c .

Tijdens Formule 1 uitzendingen wordt het ook op kanaal 225 gezet. Je kijkt het dan als ware het een lineair kanaal. Indien je je Viaplay afsluit via (Mijn)KPN. Dit kan van af 1 maart.

Overigens kan je van dit kanaal niet opnemen.

Voor het overige sport-, film- en serie-aanbod heb je wel de app nodig. Die komt vooralsnog niet in de ontvanger. Maar via smart-tv (niet al te oud), smartphone, tablet, website vd laptop, chromecast.

@BartLatooij 

Hopen mag altijd. Maar dan wacht je op … niks in dat geval. Zou mooi zijn, maar via de bandbreedte van Digitenne is gewoon geen ruimte meer zonder in te boeten op de beeldkwaliteit (van de zenders in de band waar ie dan komt) inclusief de beeldkwaliteit van F1 zelf.
Je kunt met ingang van het nieuwe seizoen wél de speciale uitzendingen van NOS studio sport over de F1 kijken, Met samenvattingen. Dat is al veel meer dan tot nu mbt F1 op Digitenne.

Reputatie 5
Badge +10

Hallo @PeterG 

Dank voor je info, ipv. alleen de F1-uitzendingen kunnen ze niet of mogen ze niet de kanaal volledig open houden? Of heeft Viaplay net als Ziggosport meerdere kanalen? 

Reageer