Kom maar op met de door jullie gewenste zenderwijzigingen in 2022

  • 9 January 2022
  • 108 reacties
  • 4458 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +28

Regelmatig zie ik hier topics waarin gevraagd wordt om zenders die momenteel niet (overal) bij KPN te zien zijn. 

Jaarlijks zijn er in de zomer (periode juni/juli) zenderwijzigingen. Welke zenders zouden jullie graag willen zien bij KPN TV en/of bij Digitenne? En welke zenders kun je wel missen?    

Ik las een bericht van @TvG2016 die schreef dat er een kans is dat CNN, Cartoon Network en Boomerang mogelijk kunnen verdwijnen bij de Nederlandse providers zoals KPN. Ook de aanvoer van het signaal van CNN HD via de satelliet zou wel eens lastig kunnen worden. KPN heeft dus niet alleen te maken met de wensen van klanten, maar heeft ook te maken met veranderingen in de markt. Misschien wil @TvG2016 er hier nog wat meer over schrijven?


108 reacties

@johnny_c

ipv. alleen de F1-uitzendingen kunnen ze niet ...

Dat zal ook met de streambelasting voor de servers van Viaplay te maken hebben. Ook in de Scandinavische landen wordt een lineair kanaal alleen voor de F1 opengesteld. Het is dus zoals Viaply het wil. En dan kunnen de consumenten (hier en in Scandinavië) op hun hoofd gaan staan, het is en blijft natuurlijk wel een streamingsdienst en geen “zender”.

Of heeft Viaplay net als Ziggosport meerdere kanalen?

of mogen ze niet de kanaal volledig open houden?

Je kunt bij Viaplay 2 streams tegelijk gebruiken per account. Dat kan dus zijn dat de één kijkt naar een Film en de ander naar een serie of andere film; een derde kan dan geen F1 kijken op dat moment. Er zal bij Viaplay, omdat ze streaming zijn, ook geen continue stream met sport zijn die derhalve lineair doorgegeven kan worden.

Reputatie 5
Badge +10

Okey duidelijk, dank voor je uitleg, dat alleen de F1 te volgen is via de decoder als “zender”, lineair dus word ik al blij van, vroeg me alleen af waarom de kanaal niet open gehouden kon worden en dat is nu wel duidelijk. Het is in iedergeval een goeie stap in de juiste richting van KPN

Reputatie 3
Badge

TV 5 ! Zal wel niet maar…

En Pebble TV. Zal ook wel niet.. 

Reputatie 7
Badge +21

Stingray DJAZZ
Eurosport 4K 
En ik geloof dat ik BBC entertainment al genoemd had, die staat overigens op nummer 1 bij mij.

Ook een gestart programma opnemen vanaf het begin en dan net als onze oranje vriend als je de opname start de vraag krijgt vanaf het begin of verder afspelen?

Ook een gestart programma opnemen vanaf het begin

@huistijger , via een omweggetje kan dat al, namelijk via de app kan je een opgenomen programma helemaal zien, ook al startte je de opname halverwege. (Geldt niet voor HDglas kanalen)

als je de opname start de vraag krijgt vanaf het begin of verder afspelen

Ook dan kan met omweggetje:
Via app/tv.kpn.com: programma van opname van af begin (niet voor HDglas dus)
Via decoder: programma van opname van af startpunt indrukken rec knop

Reputatie 7
Badge +20

TV 5 ! Zal wel niet maar…

En Pebble TV. Zal ook wel niet.. 

 

Waarom niet.

Als jij ze wilt hebben, gewoon hier vermelden.

Nee heb je, ja kan je krijgen.

 

1 juli weten we meer. 

Reputatie 7
Badge +21

Ook een gestart programma opnemen vanaf het begin

@huistijger, via een omweggetje kan dat al, namelijk via de app kan je een opgenomen programma helemaal zien, ook al startte je de opname halverwege. (Geldt niet voor HDglas kanalen)

als je de opname start de vraag krijgt vanaf het begin of verder afspelen

Ook dan kan met omweggetje:
Via app/tv.kpn.com: programma van opname van af begin (niet voor HDglas dus)
Via decoder: programma van opname van af startpunt indrukken rec knop

Ik kijk nooit opnames via de app, sterker nog ik kijk nooit met de app.

Dat deed ik ook niet, kijken via de App, tot deze week, ga geen 4.25 per dag betalen om TV te kunnen kijken hier in het ziekenhuis, krijg je een 25/30 zenders voor, snap geen zak van die prijzen die Tele2 rekend.😱

Maar mis ik zenders bij KPN, nee niet echt, wat er niet is mis je niet en normaal kijk ik een uurtje TV per dag, in het weekend wat meer, en dat neem ik allemaal op zodat ik geen tijd verspil aan reclames.

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb nu sinds een week ook het betaalde aanbod van Digitenne. Ruim de helft van de zenders is wat mij betreft "bagger". Nu is dat natuurlijk heel persoonlijk, maar er zitten echt zenders tussen waarvan ik mij afvraag of daar echt animo voor is. 

Via de satelliet kijk ik regelmatig naar Duitse zenders en die bieden kwalitatief een ander aanbod aan programma's. Mede met het oog op de vele Duitse toeristen zou het helemaal zo gek niet zijn om wat Duitse zenders op te nemen in het aanbod voor Digitenne. 

Tips : (allemaal Publieke Duitse zenders)

1/ Phoenix (mooie documentaires en veel natuurprogramma's.)  

2/ Arte 

3/ ARD Das Erste 

4/ ZDF

5/ NDR

6/ 3Sat

Wat mij betreft overbodig op Digitenne :

1/ Comedy Central

2/ 24 Kitchen

3/ T.L.C. 

4/ MTV

5/ Xite

6/ True Amateurs 

@Noordzee

Ik wil de pret niet bederven maar … :

En men wil ook SBS 9 erop hebben (stelt niet zo veel voor; ik heb 'm hier via kpn tv).

Frequentieruimte is beperkt; landelijk heeft kpn er 4 (de 5-de is van npo). En daar is binnen de bandbreedte een beperkt aantal zenders ondet te brengen zonder af te doen aan de beeldkwaliteit.

Je moet ook wel een beetje reëel blijven.

Die Duitse toeristen zitten in hotels die die zenders allemaal hebben. Ook kunnen Duitse toeristen, met hun Duitse adres, niet eens een abonnement op Digitenne nemen!! Verder kunnen die Duitse toeristen net zo over hun provider online beschikken als wij over de grens onze providers.

De Duitse toeristen, zeker die met een camper, weten ook donders goed hoeveel en welke zenders er FTA via SAT zijn. Die hebben gewoon een schotel op/bij hun camper. En de rest…? Dat zijn de jonkies die de festivals afgaan en feesten. Die kijken, zeker tijdens de vakantie, geen tv.

KPN weet dat er via iTV in het westen veel minder Duits gekeken wordt dan in het oosten bijvoorbeeld. De Duitse dvb-t2 zenders zijn in oost nederland tot nog een behoorlijk eind van de grens te krijgen.

Er is, denk ik, met wringen en persen hooguit ruimte te krijgen voor 2 Duitse zenders. Dat zouden dan logischerwijs ARD en ZDF zijn.

Naar 24kitchen en TLC kijk jij misschien niet, maar ik heb kennissen die de hele dag 24kitchen aanhebben. Die waren helemaal in paniek toen het indertijd leek te verdwijnen.

En naar TLC wordt ook veel gekeken; bij een storing via iTV met die zender waren er direct een paar klagers op het forum (paar maanden terug).

Maar ja, je zegt terecht “wat mij betreft overbodig….” gelukkig. 

Xite heb ik 's avond en 's nachts nogal eens aan in m'n mandje.

Verder zal waarschijnlijk niemand True Amateurs missen. Binnen de Erotiek wel de slechtste eentonigste zender die er is.

Reputatie 7
Badge +28

@PeterG

Ik snap ook wel dat dit nooit zomaar allemaal uitgevoerd wordt. Maar het is ook duidelijk alleen maar mijn persoonlijke mening. Ik heb zenders als RTL 8 en Fox express maar niet genoemd, maar daar zie ik bv ook geen meerwaarde in. Ik kijk kennelijk hele andere programma's als Ome Henk en Tante Truus. Hier staat vooral het nieuws op, natuurprogramma's, veel live-sport, documentaires en een enkele serie.   

@Noordzee 

Tja, daar noem je ook wat. Ook Herhaalzenders. Fox noemt zich de serie-zender. Maar wie kijkt er nu 6 uur lang naar één serie LINEAIR. Dan wordt je toch knetter?

Soms zenden ze sport (voetbal) uit i.s.m. ESPN. Maar ja, ESPN (1) is in veel huishoudens tegenwoordig al zonder extra abo. Dus dan is het dubbel.

Op RTL 8 kijk ik alleen de detectives. Maar na zo'n 50 afleveringen van Jessica Fletcher ben ik met die gestopt. NCIS e.d. en Silent Wittness zijn herhalingen van herhalingen van ….

Nee, eerste de versnippering in lineair en nu diezelfde trent in on demand…. het is niets. Wordt er niet beter op.

Als liefhebber van Franse films en muziek graag TV5. En voor documentaires Arte. Voor Franse zenders wil ik graag betalen dus naast een Duits pakket ook een Frans pakket.

Reputatie 7
Badge +20

Als liefhebber van Franse films en muziek graag TV5. En voor documentaires Arte. Voor Franse zenders wil ik graag betalen dus naast een Duits pakket ook een Frans pakket.

 

Arte zit er al op, in het basispakket zelfs. 

Op kanaal 49

Reputatie 2

Ik zou graag syfy en 13th street terug zien komen. 

Reputatie 7
Badge +8

Voor Syfy en 13th Street worden door de eigenaar van die zenders (NBC Universal) geen overeenkomsten met providers in de Benelux meer afgesloten. De kans dat die terugkeren is dus uitgesloten.

Reputatie 6
Badge +9

Als liefhebber van Franse films en muziek graag TV5. En voor documentaires Arte. Voor Franse zenders wil ik graag betalen dus naast een Duits pakket ook een Frans pakket.

 

Arte zit er al op, in het basispakket zelfs. 

Op kanaal 49

Gezien wat hij schrijft denk ik dat hij de Franse versie van Arte bedoelt.

 

Als liefhebber van Franse films en muziek graag TV5. En voor documentaires Arte. Voor Franse zenders wil ik graag betalen dus naast een Duits pakket ook een Frans pakket.

 

Arte zit er al op, in het basispakket zelfs. 

Op kanaal 49

Gezien wat hij schrijft denk ik dat hij de Franse versie van Arte bedoelt.

 

Dat klopt Alfons en Joop. Was niet helemaal duidelijk, sorry

Vaak gevraagd:

http://fip.fr

https://www.radiofrance.fr/fip

Reputatie 7
Badge +20

@moderator, welke zenders verwacht je dat er 1 juli bij gaan komen?

Er zijn ruim voldoende tips.:wink:

Reputatie 7
Badge +28

@joop2011 

De ervaring leert dat zo rond eind mei de jaarlijkse zenderwijzigingen bekend worden gemaakt.   

Reputatie 7
Badge +21

Ook een gestart programma opnemen vanaf het begin

@huistijger, via een omweggetje kan dat al, namelijk via de app kan je een opgenomen programma helemaal zien, ook al startte je de opname halverwege. (Geldt niet voor HDglas kanalen)

als je de opname start de vraag krijgt vanaf het begin of verder afspelen

Ook dan kan met omweggetje:
Via app/tv.kpn.com: programma van opname van af begin (niet voor HDglas dus)
Via decoder: programma van opname van af startpunt indrukken rec knop

Ik kijk nooit en zal het ook nooit doen opnames of live via de app, noch via app/tv.com
Via decoder kan dat als je er op tijd bij bent, dat klopt, maar als je te laat bent voor het programma dan kan dat niet meer. (ik had het ook over een 'gestart' programma.

Reputatie 7
Badge +21

En ik zou ik het mooi vinden als de zender Arte 4k er bij zou komen.

Reputatie 7
Badge +28

En ik zou ik het mooi vinden als de zender Arte 4k er bij zou komen.

Arte 4K komt per 1-1-2023 FTA op de Astra 1. Arte SD wordt dan stopgezet. 

MTV '90 🎶 graag zodat we lekker kunnen wisselen van mtv '80 (110) naar de '90 🎶

Reageer