Kom maar op met de door jullie gewenste zenderwijzigingen in 2023

  • 5 December 2022
  • 147 reacties
  • 4504 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +28

Regelmatig zie ik hier topics waarin gevraagd wordt om zenders die momenteel niet (overal) bij KPN te zien zijn. 

Jaarlijks zijn er in de zomer (periode juni/juli) zenderwijzigingen. Welke zenders zouden jullie graag willen zien bij KPN TV en/of bij Digitenne? En welke zenders kun je wel missen?    

Geef ook vooral aan welke zenders jullie wel kunnen missen. Want de ruimte is beperkt en elke nieuwe zender kost ook geld wat uiteindelijk door de abonnees betaald moet worden.

 

Dus een gewenste zender noemen en een zender die dan daarvoor moet verdwijnen. 

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

147 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Ik zal dan zelf aftrappen voor Digitenne 

(Per 1 januari 2023 wordt Xite al vervangen door ESPN3 en gaat ESPN (1) naar het Basispakket.)

 

Dan blijven er nog drie wensen over voor Digitenne: 

 

True Amateurs → SBS 9 

Comedy Central → Arte (met twee geluidsporen Duits &Frans )

TLC → Eurosport 2

 

Motivatie :  SBS 9 is de enige "belangrijke" Nederlandse zender die nu nog ontbreekt, Arte is een gewaardeerde kwaliteitszender met mooie documentaires, de zender zendt uit in twee talen. ik zie verder graag Eurosport 2 met Nederlands commentaar verschijnen.  

True Amateurs is wat mij betreft niet gewenst. Comedy Central en TLC is veelal nagesynchroniseerde buitenlandse TV.  Die twee zenders boeien mij niet.    

 

Wie volgt ???? 

Welke wensen hebben jullie voor KPN TV? (interactieve TV) 

Reputatie 7
Badge +8

De zenders die ik toegevoegd zou willen zien (KPN TV) kan ik één op één overnemen van de wensenlijst van vorig jaar: BBC Entertainment, Docubox, Filmbox, BVN, TravelXP, TV5, Arte France, iConcerts, NASA 4K.

De vraag, welke zenders kunnen verdwijnen vind ik wat lastiger te beantwoorden.

Zenders die overdag programma’s voor kleuters uitzenden en ‘s avonds B-films voor de zoveelste keer herhalen. Zenders waarop overdag alleen reclames voor awesome autopoets, dure dweilmoppen en twijfelachtige trainingsapparaten te zien zijn en die ‘s avonds de reclame telkens hinderlijk onderbreken voor gebotoxte presentatrice’s met spelletjes voor zwakbegaafden, of voor vileine roddeltantes die eindeloos kakelen en kirren over de kerstboom van een - mij onbekende - bekende Nederlander, die mogen wat mij betreft, meteen weg maar dat zijn helaas vaak de must-carry-zenders…

Belgische zenders VIER en VIJF er in en tlc, xite en sbs9 er uit.

Reputatie 6
Badge +6

Muziekzenders ben ik wel van als toevoeging:

MTV90s, MTV 00s

En graag wat vervanging/toevoeging in het 4K abonnement. Zit er aan te denken deze op te zeggen. Te mager aanbod voor die €2,50.

En daarnaast zenders die naar HD kunnen zoals:

TV Oranje, ONS

De laatste HD opwaardering was:

NPO1extra afgelopen Februari 2022

NPO Politiek&Nieuws op Maart 2022.

Daarna bleef het stil bij KPN TV...

Reputatie 7
Badge +28

Belgische zenders VIER en VIJF er in en tlc, xite en sbs9 er uit.

Voor de Belgische commerciële zenders is dat niet mogelijk. Deze mogen niet in Nederland worden doorgegeven. 

En daarnaast zenders die naar HD kunnen zoals:

TV Oranje, ONS

 

Zover ik weet, zijn deze zenders niet in HD beschikbaar. 

Reputatie 7
Badge +20

Radio zender:  Kink

 

TV zender: BBC 4 (en 3 indien mogelijk)

Meer Engels talige zenders, zoals bijvoorbeeld de Ierse zenders.

Reputatie 4
Badge +3

Radio zender:  Kink

 

TV zender: BBC 4 (en 3 indien mogelijk)

Meer Engels talige zenders, zoals bijvoorbeeld de Ierse zenders.

Mee eens.

Tijdens vakantie in Engeland heb ik Sky Arts gezien. Goede programma's. Zou een goede aanvulling zijn. Voor mij beter dan de vaak nagesynchroniseerde programma's op de Duitstalige Arte.

Reputatie 7
Badge +20

@Noordzee 

Vraagje, zorg je er ook voor dat deze boven blijft?

Anders verdwijnt hij straks uit beeld en dat is zonder.😉

Reputatie 7
Badge +28

Nee, dat doen we met zijn allen. Ik verwacht hier het hele jaar tips. Dat is vorig jaar ook gebeurd. 

Reputatie 2

Graag 192tv

Reputatie 7
Badge +20

Graag 192tv

 

192tv zit op kanaal 113 van het pluspakket.

 

Als je KPN hussel en KPN mobiel hebt en dit in MIJNKPN hebt staan, krijg je het pluspakket gratis.

Reputatie 7
Badge +28

Graag 192tv

 

192tv zit op kanaal 113 van het pluspakket.

 

Als je KPN hussel en KPN mobiel hebt en dit in MIJNKPN hebt staan, krijg je het pluspakket gratis.

Maar nog niet bij Digitenne. Ik vermoed dat het een wens is voor Digitenne. 

 

Reputatie 6
Badge +6

 

En daarnaast zenders die naar HD kunnen zoals:

TV Oranje, ONS

 

Zover ik weet, zijn deze zenders niet in HD beschikbaar. 

Zeker wel. Ziggo geeft TV Oranje en ONS door in HD kwaliteit. Duidelijk te zien hier bij de buren die Ziggo hebben.

 

https://www.ziggo.nl/televisie/zenders/tv-oranje

https://www.ziggo.nl/televisie/zenders/ons

Reputatie 7
Badge +28

Ok @Sebas14 ,

Dankjewel. Dat wist ik niet. 

Reputatie 7
Badge +28

Nog een verzoek voor Digitenne: 

Investigation Discovery vervangen door Love Nature.

Reputatie 7
Badge +8

Voor KPN/Interactieve TV:

Ik zou (eventueel in een extra pakket) wat meer zenders met aandacht voor cultuur willen zien, zoals TV5, 3Sat, Mezzo, ARTE France, Channel 4.

Verder nog - weliswaar beetje off-topic - maar wat meer flexibiliteit in de pakketten die    ‘gratis’ aangeboden worden, zoals het ‘opnemen’ pakket bij twee of meer ontvangers of het ‘pluspakket’ bij het combineren van internet+tv en mobiel.

Voor mij persoonlijk biedt het ‘opnemen’ en het ‘pluspakket’ nauwelijks meerwaarde en daarom zou ik het prettig vinden, zélf een gratis pakket (of met korting) te kunnen kiezen.

Reputatie 7
Badge +21

De wensen van de huistijgers en van mij:

Arte UHD
Eurosport 4K
NASA 4K
BBC entertainment
ONS in HD
Meertalig -keuze zoals b.v. Eurosport met keuze uit Nederlands of origineel commentaar.

Glaszenders vanaf 1

Reputatie 7
Badge +20

Glaszenders vanaf 1 en alle HD kanalen in de originele (beste) stream.

 

Radio:

Kink

 

TV:

BBC 3

BBC 4

BBC Entertainment

Meer Engelstalige zenders. 

Ik zie veel verzoekjes die gaan om de vaste tv aansluitingen voor thuis.

Dus voor @Noordzee  die op mijn vraag reageerde ,

Mijn verzoek ging/gaat over het digitenne zender aanbod. Daar zou ik graag sbs9 zien i.pv 24kitchen

Aangezien dit al 2 jaar geleden door een aantal digitenne bezitters is gevraagt,dacht ik....we zijn alweer 2 jaar verder, Dus waarom nog steeds geen sbs9???? Nederlandse zender hoor gewoon ook bij digitenne beschikbaar te zijn......graag dames/heren van kpn.

 

De zender die ik toegevoegd zou willen zien is Stingray iConcerts. Een van de zenders die er van mij wel vanaf mag is Out TV. 

Er hoeven geen zenders af voor nieuwe. KPN kan in principe wel 100-en doorgeven. Maar ja, de kosten hè.

Een van de zenders die er van mij wel vanaf mag is Out TV

Nee! (nota bene de énige gay gerichte zender)

Laten we het in dit topic houden op zenders die we nog willen. In principe kan geen van de huidige vervallen. Dat jij een zender niet leuk vind of nooit kijkt… 😉😉.

test wijziging 17-2-2023

Stingray iConcerts HD

Reputatie 4
Badge +4

Voor digitenne,

Sbs9 voor true amateurs en net als bij espn2 bij espn3 zenders als er geen voetbal is mijn voorkeur Ons, en dan op espn2 in de nacht cartoon network.

Voor itv,

Alle regionale zenders, tv5 monde, bbc entertainment.

Reputatie 6
Badge +6

Doordat XITE 4K nu gestopt is met uitzenden en zal verdwijnen uit de zenderlijst zou ik de volgende zender(s) willen voorstellen als vervanging (anders wordt het 4K pakket een beetje te duur voor 2 zenders):

Stingray Festival 4K en/of Stingray Now 4K

https://www.stingray.com/nl/producten/tv-kanalen-4k

Deze zender(s) zijn al in NL beschikbaar.

Reputatie 1

UIT  het zenderpakket mag .

Njami   ...Zender van de maand . = dubbel...WDR.....Arte..... Rtl-lounge......France 2.... rtv-7....Rai-uno....Utsav Bharat. ....... .......TRT......een crime & investigation = dubb …

 

En er voor terug .. History 2.…

En zoveel mogelijk regionale zenders . Zolas Zeeland,  Brabant.. Drenthe enz...enz..