Beantwoord

Korte audio onderbreking na doorspoelen/pauzeren via Harman Kardon Citation Multibeam 700

  • 1 September 2022
  • 16 reacties
  • 3217 keer bekeken

Goedenavond!

 

Wij hebben een probleem, de volgende apparaten zijn bij dit probleem betrokken:

Televisie: LG OLED 55C116LA

Soundbar: Harman Kardon Citation Multibeam 700

KPN: Tv ontvanger HMB2260

 

Het probleem is als volgt. Kort na het doorspoelen of pauzeren van een opname of live uitzending, is er geen geluid te horen via de soundbar. Na een aantal seconden (ene x langer dan de andere x) komt het geluid vanzelf “tevoorschijn”.

 

Dit probleem doet zich enkel voor in de combinatie KPN + TV + Soundbar. Dat wil zeggen:

  • Bij geluid via de ingebouwde tv speaker is er geen tijdelijke stilte.
  • Bij streamingsdiensten via de SmartTV zelf, is er geen tijdelijke stilte. 

Ik heb de tv-ontvanger gekoppeld met andere HDMI kabels, aan een andere HDMI poort en zelfs een andere ontvanger aangesloten.

Daarnaast heb ik de soundbar via ARC aangesloten ipv de optical, dit gaf hetzelfde probleem. Wanneer de soundbar via bluetooth aan de tv is aangelosten, is het probleem verdwenen.

 

Voor nu is de oplossing de soundbar via Bluetooth aansluiten, maar dit gaat ten kosten van de audio kwaliteit.

 

Heeft hier iemand enig idee wat de oorzaak van het probleem zou kunnen zijn? Dit probleem hadden we voorheen niet, deze setup staat nu al een aantal maanden.

 

Alvast bedankt!

 

icon

Beste antwoord door Paul Vorstenbosch 3 September 2022, 18:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Goedemorgen @Copi ,

Wanneer ik de omschrijving zo doorlees (die overigens heerlijk duidelijk is), dan kan het bijna niets anders zijn dan de ontvanger van KPN. Deze zal in de tijd dat de stilte er is na hervatten van het programma het beeld en geluid weer in sync willen krijgen vanwege de separate aansluitwijze. Dit issue is er dan dus niet wanneer de Soundbar het geluid direct van de tv doorgestuurd krijgt. 

Ik vraag me af wat Netflix doet wanneer u deze via de KPN ontvanger gebruikt en niet via de TV. Geeft deze dan hetzelfde issue?

Ik denk niet dat het op een andere manier is op te lossen daar de Soundbar zelf niet over een video ingang én uitgang beschikt (KPN+Soundbar+TV). Wellicht dat een andere ontvanger een beter resultaat geeft. Dan heb ik het niet over hetzelfde model ontvanger, maar over een zogeheten 5202. Deze worden echter niet makkelijk uitgeleverd naar wat ik heb begrepen.

Ha @TijtheMan 

Dank voor het meedenken!

Ik vermoed inderdaad ook dat er ergens een vertraging op de lijn is ontstaan, wel gek aangezien dit voorheen niet het geval was.

Een streamingsdienst via de KPN ontvanger heb ik nog niet geprobeerd, dat is wel een goeie om nog naar te kijken.

Wat betreft een nieuwe ontvanger, hier heb ik zelf ook aan gedacht. Dit zal ik dan via de klantenservice moeten proberen neem ik aan. 

Wordt vervolgd!

Terugkomend op mijn eerdere antwoord: het probleem doet zich niet voor bij het streamen van Netflix via de KPN ontvanger. Probleem ligt dus enkel bij KPN opnames en live televisie. Ik ga bellen! Thanks voor de tip @TijtheMan 

Reputatie 2

Hallo, ik heb precies hetzelfde, alleen, misschien vloeken in de kerk, maar met ziggo. Ik heb gezien dat er bij Harmon Kardon ook een update heeft plaatsgevonden, kun je eens kijken of dat bij jullie ook het geval is, ik denk dat het misschien toch aan Harman Kardon citation 700 ligt 

Ik denk juist dat het niet in de kpn ontvanger zit, maar in de keten. Aangezien je wel direct geluid hebt op de tv zelf (via hdmi van de ontvanger dus). De melding van @Paul Vorstenbosch  sterkt mij in die gedachte.

Voor nu is de oplossing de soundbar via Bluetooth aansluiten, maar dit gaat ten kosten van de audio kwaliteit.

Via de tv ontvanger is dat niet het geval. Hoogste geluidsnorm via de 2952 en 5202 is Dolby Digital 5.1. Dat gaat ook probleemloos via een optical audio kabel.

Alleen als je via de apps in de TV kijkt heb je via Netflix Dolby Atmos, maar dan kun je de SB naar de HDMI ARC ingang schakelen.

Reputatie 2

Ik heb zojuist het volgende antwoord gekregen van Harman Kardon,

 

Beste meneer Vorstenbosch,

Bedankt voor uw reactie.

Wat specifiek het probleem is heb ik helaas geen idee van dit is iets voor het software team, wij hebben wel meer informatie over de update, deze zal de komende week teruggedraaid worden waardoor de sound bar dus weer op de oude firmware gaat werken en hier zou het probleem mee verholpen worden.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak, wij verwachten dat het zo spoedig mogelijk word opgelost.

Mocht u nog verdere vragen hebben, beantwoord deze email dan direct. Als u ons liever wilt bellen, kunt u dit referentienummer vermelden zodat we uw gegevens sneller kunnen vinden: 10699814.

Met vriendelijke groet,

Rick
Customer Support EMEA
Harman Lifestyle Division

@Paul Vorstenbosch Wat een snelle reactie van ze. Hopen dat dit het probleem inderdaad verhelpt en dat het niet terugkeert bij een volgende update 😉

Reputatie 2

Probleem is opgelost zie hieronder,

Wij hebben inmiddels een antwoord van onze product experts ontvangen over de audio problemen met uw soundbar. Mijn collega's geven aan dat het probleem gevonden is, en opgelost kan worden door de laatste update terug te draaien. Het terug draaien van de update kunnen wij op afstand voor u in orde maken, maar hiervoor hebben wij wel de volgende gegevens van u nodig.​

Serienummer van uw speaker​

Huidige software versie van uw speaker

Mac-Address van uw speaker.

Zowel de huidige software versie, en het mac-address van uw speaker kunt u terug vinden in de Google Home app door de volgende stappen te volgen.

Open de Google Home app, en klik op uw soundbar

Klik vervolgens op het tandwiel rechts bovenin, en ga naar "Product informatie"​

U kunt de gevraagde informatie vervolgens onder aan de pagina terug vinden.​

Zodra ik deze informatie van u ontvangen heb, zal ik deze direct voor u doorsturen naar onze experts, zodat mijn collega's de update voor u uit kunnen voeren. Ik wil u er wel op wijzen dat het terug draaien van de update tussen de 3 en 5 werkdagen kan duren.

 

Ik zie de informatie graag tegemoet van u.

Thanks voor de update Paul!

 

Ik ga contact opnemen met HK. Fijn weekend 😁

Goedenavond,

Ik heb hier exact hetzelfde probleem bij het stoppen van de interactieve tv van kpn. Of het starten van een opname dan duurt het erg lang dat het erbij komt of soms helemaal niet!

Dus als ik goed begrijp moet ik de update terug draaien van de Harmon Kardon soundbar?

Groetend

Bert

Ja, dat klopt @Agritter .

Daarvoor zul je zelf contact met Harman Kardon op moeten nemen. 

Reputatie 1

Wij hebben ook het zelfde probleem sinds kort, dus we gaan ook contact opnemen met HK!

Moet ik mijn hartman karton 700 terug naar software doen of wat ben het wel beu zoveel geld en dan werkt het niet ik ken niks van software  maar zit wel met die rommel hier kan nu niemand dat eens uitleggen in verstaanbare taal grtj

@Pabouch 

Neem contact op met Harman Kardon om het op te laten lossen.

Ze hebben daarbij deze gegevens nodig.

Fabrieksreset helpt niet. Dan heb je binnen de kortste keren weer de foute software. Alleen HK kan het fixen (op afstand).

Firmwareversie 93690

firmwareversie van cast

1.52.272222

mac adres

Co:84:7D:8B:65:06

IP.adres192.168.0.2

@Pabouch 

Hier niet. Zo gebeurt er niks.

Neem contact op met Harman Kardon en geef de gegevens aan hun door!