Beantwoord

KPN afstandsbediening koppelen aan de soundbar

  • 7 October 2020
  • 12 reacties
  • 12309 keer bekeken

Hoi @Tuut007 en welkom op het forum! Is het met de tips van Chris en Henk gelukt om de soundbar te installeren? :slight_smile:

Bij mij niet helaas. Ik krijg gelukkig wel geluid van de TV op de soundbar.

Echter, als ik met de KPN afstandsbediening het geluid harder wil zetten, gaat alleen het geluid van de TV harder en dus niet van de soundbar. Kan ik de KPN afstandsbediening ook met de soundbar koppelen?

*Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt. 

icon

Beste antwoord door Chrizziey 7 October 2020, 22:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Timmiih,

Als het goed is vind je in deze PDF alle codes voor alle merken van soundbars. Het is wel even een klusje om de juiste code te koppelen met je soundbar. Maar hopelijk lukt het. 

Hallo @Timmiih,

Als het goed is vind je in deze PDF alle codes voor alle merken van soundbars. Het is wel even een klusje om de juiste code te koppelen met je soundbar. Maar hopelijk lukt het. 

Hi Chris,

Dankjewel voor je reactie. Ik heb de stappen proberen te volgen maar ik heb geen rood lampje wat gaat branden. Ik heb alleen een groen lampje wat gaat knipperen en stop zodra ik beide knoppen los laat.

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Timmiih,

Heb je wel onderstaande afstandsbediening?
 

Geschikt

Het werkt namelijk niet op onderstaande afstandsbediening:
 

Ongeschikt


 

 

Hallo @Timmiih,

Heb je wel onderstaande afstandsbediening?
 

Geschikt

Het werkt namelijk niet op onderstaande afstandsbediening:
 

Ongeschikt


 

 

Hi Chris,

 

Ik heb inderdaad een afstandsbediening type ongeschikt. Is het mogelijk om een geschikte afstandsbediening te bestellen bij KPN/elders?

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Timmiih 
De afstandsbediening kan je via deze servicetool gratis vervangen. Hopelijk lukt het instellen van de soundbar dan wel.  Ik ben benieuwd. 

Hallo @Timmiih 
De afstandsbediening kan je via deze servicetool gratis vervangen. Hopelijk lukt het instellen van de soundbar dan wel.  Ik ben benieuwd. 

Hi Chris, 

Ik kan helaas geen andere afstandsbediening dan onze huidige (ongeschikte) afstandsbediening kiezen: 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Timmiih,

Je krijgt sowieso de geschikte afstandsbediening binnen. Diegene op de afbeelding in deze servicetool wordt al een tijd niet meer gemaakt en uitgeleverd. Je kunt dus gerust deze aanvragen. Standaard wordt deze geleverd :
 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik vind het vreemd dat je met de “ongeschikte” afstandsbediening niet je soundbar zou kunnen bedienen. Ik heb een Sonos playbar welke gewoon te bedienen is met de “ongeschikte” afstandsbediening.

Probeer het met je nieuw te bestellen afstandsbediening. Mocht het dan nog niet lukken laat dan wat horen op het forum.

Hallo @Timmiih,

Je krijgt sowieso de geschikte afstandsbediening binnen. Diegene op de afbeelding in deze servicetool wordt al een tijd niet meer gemaakt en uitgeleverd. Je kunt dus gerust deze aanvragen. Standaard wordt deze geleverd :
 

 

Hi Chris,

 

Hartstikke bedankt voor jou hulp. Met de nieuwe afstandsbediening en jou bestand met codes is het gelukt de soundbar te koppelen.

Ik heb dit de afgelopen 2 jaar meerdere malen gevraagd aan de klantenservice van KPN maar zij gaven steeds aan dat dit niet mogelijk was. Één keer was zelfs de reactie dat ik dan maar een duurdere abonnement (met 4K zenders) moest nemen, dan kon het in een keer wel…

Nogmaals hartstikke bedankt, wij zijn er super blij mee!

Hallo 

weet je toevallig ook waarom mijn philips soundbar wel harden, zachter en op mute gaat maar niet mee aan en uit ? 
 

gr danny 

Ik heb de bose soundbar 300 die ik wil koppelen aan mijn kpn afstandsbediening. Ik heb onderstaand geprobeerd maar werkt helaas niet bij mij. Ik heb de code 246 gebruikt. 
hoe kan ik dit oplossen? 

Om de Samsung soundbar Q800A te koppel heb ik code 250 gebruikt. Werkt nu prima.